TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Vores DP siger også først feber ved 38. Men at vi naturligvis skal tjekke om han kan holde til en hel dag i dagpleje. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået at vide at 37.5 er feber. Institutioner har dog ofte en sindsyg ide om at børn kun er syge når de har 38 eller kaster op, lige meget hvor pylrede de er! Jeg er så total "rebel" og ringer og spørger forældre hvad de mener når temp er 37,5 - HVIS man tænker at man vil tage temp i en inst. Så er det jo fordi der er noget der er "off" ved barnet.

Men altså jeg ville lige skrive og spørge om han er ok! Det KAN jo være en lille ting, og hvis han hygger sig ser jeg INGEN grund til at hente ham! Hvis det er feber stiger temp. uden tvivl.

Og du skal IKKE have dårlig samvittighed! Han har det GODT i DP, for hun har øje for ham og tager hensyn til ham og hans behov og hvis han har det skidt så opdager hun det hurtigt for hun kender ham RIGTIG godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min DP hænger sig ikke så lege i feber men mere om hvordan barnet har det, havde vigga 37,7 men virkede rask ville jeg sende ende afsted men måske lige nævne det for DP. Kan du ikke sende hende en SMS og høre om han er ok for i var lidt i tvivl i morges?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres beskeder. Det er rart at høre, at jeg ikke nødvendigvis behøvede at holde ham hjemme, og at jeg ikke behøver have dårlig samvittighed :tak :lovebk

Jeg har skrevet til DP, så må jeg se, hvad hun siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hun skriver "Hej Mette han er godt nok lidt pylret men det går. Mvh xxx"

:unsure :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, hun skriver "Hej Mette han er godt nok lidt pylret men det går. Mvh xxx"

:unsure :help

Har du overskud til ham derhjemme? Hvis DP har det største overskud af jer 2 så lad ham blive og hent ham lige efter lur! Hvis dit overskud er nogenlunde så hent ham til en dyne film hygge dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overskud til ham derhjemme? Hvis DP har det største overskud af jer 2 så lad ham blive og hent ham lige efter lur! Hvis dit overskud er nogenlunde så hent ham til en dyne film hygge dag!

Puh, jamen jeg er helt handlingslammet :unsure Vil bare gerne have, at han får så god en dag som muligt, men kan slet ikke gennemskue, hvordan han får det :( :unsure Kunne godt overskue en tegnefilm-dag i sofaen med ham, men ikke meget mere, og er lidt bange for, at han bliver sur over at blive hentet tidligt, og for om han egentlig vil kede sig hjemme... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, jamen jeg er helt handlingslammet :unsure Vil bare gerne have, at han får så god en dag som muligt, men kan slet ikke gennemskue, hvordan han får det :( :unsure Kunne godt overskue en tegnefilm-dag i sofaen med ham, men ikke meget mere, og er lidt bange for, at han bliver sur over at blive hentet tidligt, og for om han egentlig vil kede sig hjemme... :unsure

Det tror jeg ikke og kan du ikke overskue så meget så kan du smide et tæppe over 2 stole og så har han en hule. Så lidt bøger, en håndfuld havrefras eller en kiks og en brik juice eller drikkedunk derind og så hygger han lidt med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, jamen jeg er helt handlingslammet :unsure Vil bare gerne have, at han får så god en dag som muligt, men kan slet ikke gennemskue, hvordan han får det :( :unsure Kunne godt overskue en tegnefilm-dag i sofaen med ham, men ikke meget mere, og er lidt bange for, at han bliver sur over at blive hentet tidligt, og for om han egentlig vil kede sig hjemme... :unsure

Kan du ikke hente ham inden lur? Jeg ville have Inger hjemme, hvis hun havde 37.7 og var pylret. MEN: jeg har heller ikke kvalme, og Inger går også i en vuggestue, hvor der er langt flere børn og situationer at forholde sig til end i en dagpleje.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var simpelthen sådan i tvivl, så jeg ringede til DP, og lige nu er de ude og gå tur og hygger sig, og hans bedste ven er der, så hun syntes ikke, at der var nogen grund til at hente ham. Så jeg tror i stedet, at jeg vil prøve at få ryddet min to-do-liste og få en god lur, så jeg har så god tid og overskud som muligt til at holde ham hjemme imorgen, hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var simpelthen sådan i tvivl, så jeg ringede til DP, og lige nu er de ude og gå tur og hygger sig, og hans bedste ven er der, så hun syntes ikke, at der var nogen grund til at hente ham. Så jeg tror i stedet, at jeg vil prøve at få ryddet min to-do-liste og få en god lur, så jeg har så god tid og overskud som muligt til at holde ham hjemme imorgen, hvis det er :)

God plan! Og smart lige at ringe og spørge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var simpelthen sådan i tvivl, så jeg ringede til DP, og lige nu er de ude og gå tur og hygger sig, og hans bedste ven er der, så hun syntes ikke, at der var nogen grund til at hente ham. Så jeg tror i stedet, at jeg vil prøve at få ryddet min to-do-liste og få en god lur, så jeg har så god tid og overskud som muligt til at holde ham hjemme imorgen, hvis det er :)

 

Det lyder som en god ide :kram2 Hun ville jo ikke sige det er ok, hvis det ikke passer, så lad bekymringerne ligge, og stol på hun nok skal ringe hvis han får brug for at komme hjem :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med temperatur er også bare så individuelt. Silke Elia får fx stressfeber, og det er jo ikke fordi hun så er syg, syg.

 

Men i morges var hendes temp. på 37,7 og fordi hun har haft feber (og hoste) siden onsdag :( og hendes normale morgentemperatur er på ca.36,5-7 så er det bare tegn på, at hun stadig er syg. Jesper blev hjemme med hende og tog hende til lægen (bare så synd at lade et sygt barn vente til kl.12.10 med at komme til - allerede inden de kørte var hun grydeklar, fordi hun bare slet ikke rigtig har sovet i nat pga hoste). Dog havde hun bare lidt rødt øre og lidt på halsen, men ikke noget videre bekymrende og vi måtte bare ringe, hvis det ikke var bedre indenfor de næste par dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg skulle have hentet ham :( DP ringede kvart i tre (netop som jeg var på vej op for at hente ham), om jeg kunne hente ham nu, for han havde lige kastet op udover ALT :(

Han havde været fint med til formiddag, spist og leget godt, men ikke villet have noget til frokost og virket meget træt. Hun havde så puttet ham tidligt, og havde sovet 3 timer (det er meget for ham), og vågnet op grædende, hvor DP netop nåede at tage ham op inden ham spyede udover det hele. :(

Så nu sidder han - i faktisk fint humør, og giver highfives til B og mig :biglove - i supermand nattøj og spiser lidt af en bolle, mens dyne, sovedragt osv kører i vaskemaskinen.

Det bliver tegnefilm-dag imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring til alle de syge børn :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mente det er en byld under huden - især fordi det er så rødt og pludselig er hævet så meget idag. Hun har ikke feber, er ikke træt, ked eller på anden måde påvirket - det gør bare rigtig ondt på hende. Hun var SÅ god hos lægen og på apoteket, selvom vi måtte to steder hen og vente i over 1,5 time tilsammen på at få det rigtige medicin :o

Vi har fået en bredspektret antibiotika, hun skal have i 3gange i 7 dage og skal til tjek hos egen læge midt på ugen, men der SKAL hævelsen være faldet ellers hedder det vist en masse blodprøver og undersøgelser :(

Tak for kram - den her situation er ikke lige hvad mine hormoner har brug for ;)

Årh stakkels pige! God bedring til hende, det lyder ikke rart! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg skulle have hentet ham :( DP ringede kvart i tre (netop som jeg var på vej op for at hente ham), om jeg kunne hente ham nu, for han havde lige kastet op udover ALT :(

Han havde været fint med til formiddag, spist og leget godt, men ikke villet have noget til frokost og virket meget træt. Hun havde så puttet ham tidligt, og havde sovet 3 timer (det er meget for ham), og vågnet op grædende, hvor DP netop nåede at tage ham op inden ham spyede udover det hele. :(

Så nu sidder han - i faktisk fint humør, og giver highfives til B og mig :biglove - i supermand nattøj og spiser lidt af en bolle, mens dyne, sovedragt osv kører i vaskemaskinen.

Det bliver tegnefilm-dag imorgen.

:kram

Det var jo ikke til at vide, især ikke når dp selv sagde det gik fint :kram2 Hun kunne jo også have ringet, da han blev mere pylret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det var jo ikke til at vide, især ikke når dp selv sagde det gik fint :kram2 Hun kunne jo også have ringet, da han blev mere pylret :)

Tak for kram. :kram2 Og nej, ingen kunne have vidst det, og det kunne sagtens bare have været mandag-efter-en-lidt-vild-weekend-humør. Synes bare det er synd for ham :( Heldigvis har han både, spist, drukket og leget herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh stakkels pige! God bedring til hende, det lyder ikke rart! :(

Tak! Hun har haft det rigtig fint idag - og vs synes slet ikke der var været noget. Men de løfter hende jo heller ikke..

Jeg synes det virker til at det gør mindre ondt og mest som om hun bare siger det gør ondt, fordi hun har "vænnet" sig til at det gør det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia er stadig syg. Nu har hun hostet siden onsdag og haft feber siden torsdag og der er ligesom ingen forbedring. Hendes energi niveau svinger meget, men hun er altså slet ikke sig selv :( De sidste 3 dage har kun fx sovet 4 timer til middag, næsten ingenting spist dog drukket og lavet tunge bleer. Så Jesper tager en halv barnet sygedag (jeg skal nemlig åbne børnehaven, for ellers var jeg blevet hjemme) og tager hende til lægen for en sikkerheds skyld. Har hele tiden troet det bare var en forkølelse, men kan ikke lide det fortsætter.

Det lyder som Gry da hun havde lungebetændelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som Gry da hun havde lungebetændelse

Har haft hende til læge fordi jeg også havde mistanke om det/læst det kunne være tegn på det. Der var dog (heldigvis) ikke noget alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har de sidste nætter sovet i smørhullet mens han har været syg. Så det første han siger i aften er han skal sove ved mor. Men bi fik snakket om, at han skulle sove i egen seng sammen med hans giraffer og sin elskede pude. Og så har vi ikke hørt ham overhovedet :yay Det er jo helt over forventning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft hende til læge fordi jeg også havde mistanke om det/læst det kunne være tegn på det. Der var dog (heldigvis) ikke noget alvorligt.

Det var godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille begynder pottetræning i DP i morgen :)

 

Min lillemus er SÅ glad for potten.. Måske fordi hun får lov at vælge et stykke slik, hver gang hun har tisset ;)

 

Ved ikke helt om jeg skal føle mig klam eller stolt dog.. Camilles far sendte et billede på min 30 års fødselsdag, af en pottemeden bæ i..! Camille havde lavet poo på potten for første gang...

Var totalt oppe og køre, men da jeg fortalte folk det og vidste billedet stolt til min kæreste, synes de vist at jeg var lidt klam.. Hm! MEN det er da flot, men ja.. kan godt se det måske ikke var nødvendigt at tage et billede af bæen :bunny :bunny :bunny

 

Vælger at føle mig stolt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille begynder pottetræning i DP i morgen :)

 

Min lillemus er SÅ glad for potten.. Måske fordi hun får lov at vælge et stykke slik, hver gang hun har tisset ;)

 

Ved ikke helt om jeg skal føle mig klam eller stolt dog.. Camilles far sendte et billede på min 30 års fødselsdag, af en pottemeden bæ i..! Camille havde lavet poo på potten for første gang...

Var totalt oppe og køre, men da jeg fortalte folk det og vidste billedet stolt til min kæreste, synes de vist at jeg var lidt klam.. Hm! MEN det er da flot, men ja.. kan godt se det måske ikke var nødvendigt at tage et billede af bæen :bunny :bunny :bunny

 

Vælger at føle mig stolt!!!

Hahaha, vi kunne have fundet på det samme herhjemme, hvis vi var adskilt, når det skete første gang! :D

Jeg synes ikke du er klam, bare en forælder :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.