TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Cassandra siger mig eller ich om sig selv. Hvis jeg spørger om hun kan sige Cassandra, siger hun nej, Hun vil ikke. Jeg tror det er lidt svært for hende at sige og langt, så foreløbig nægter hun. Hun siger ellers mange navne og Sebastian bliver altid kaldt das Ce.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Edith siger Edith :) Jeg tror egentligt, at det er et nemt nok navn.. Hun har i hvert fald sagt det hele tiden..

Edith er ret god til at udtale navne, hun er den eneste i vuggestuen, der kan sige pædagogen Mariannes navn. vores nabo, der hedder Pernille, siger at de fleste børn har svært ved hendes navn (hun er også pædagog) og hendes navn kan Edith også sige..

Det eneste bogstav hun ikke så godt kan sige er s - så s bliver til f..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse kan også godt udtale sit eget navn. I lang tid sagde han også dig om sig selv, men nu er det "mig" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius skal sige farvel til ynglings kammeraten i dagplejen idag. Det bliver hårdt. I næste uge skal han i gæstedagpleje, så må vi se hvad han siger ugen efter når han ikke er der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline kalder sig selv for Carline eller lille. Hun kan godt sige Caroline Mathilde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen lærer deres børn at de ikke må lege med lys og ild. Øhm ikke mig. Vi har lige brugt et kvarter på at puste lys ud og tænde dem igen.

Det var sjovt synes W. Og det er vel også lærerigt. Eller... i hvert fald sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen lærer deres børn at de ikke må lege med lys og ild. Øhm ikke mig. Vi har lige brugt et kvarter på at puste lys ud og tænde dem igen.

Det var sjovt synes W. Og det er vel også lærerigt. Eller... i hvert fald sjovt.

Åh hvor fantastisk :super det varmer det mere hippiede af mit pædagog hjerte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron kalder sig selv for 'Arne' :lol :lol :lol

Ha ha ha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor fantastisk :super det varmer det mere hippiede af mit pædagog hjerte :D

Hehe, fedt! Og her gik jeg og tænkte at det var upædagogisk ;)

Jeg har nok også nogle hippiede forældreprincipper nogle gange :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille elsker også at puste lys ud!

Og jeg er sådan en der tænder tusind lys hver dag. Så vi har brugt lang tid på at lære hende hvordan man puster dem ud, at de er varme og at man ikke må komme ting ind over.. Hun får lov at puste lysene på bordet ud hver aften inden hun skal i seng :)

Synes det er vigtigt at man lære dem at sådan.. Håndtere et lys.. Og det eneste jeg oplever er faktisk at hvis jeg lige kigger væk, kan jeg hører et "puuuust" også har hun pustet dem ud.. Så hun er rigtig god til at være omkring lys :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et meget mærkeligt barn - han gider ikke risengrød :o :o :o

Vi fik risengrød i dag efter ønske fra Maja tror han spiste 5 mundfulde. Så ville han ikke mere. Han fik så tilbudt en ostemad, fordi han virkede som om han gerne ville spise men ikke brød sig om det - og så spiste han knapt et stykke rugbrød med ost. Mærkelige barn!

:ditto William! Og :yay for det, jeg kan nemlig heller ikke lide det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et meget mærkeligt barn - han gider ikke risengrød :o :o :o

Vi fik risengrød i dag efter ønske fra Maja tror han spiste 5 mundfulde. Så ville han ikke mere. Han fik så tilbudt en ostemad, fordi han virkede som om han gerne ville spise men ikke brød sig om det - og så spiste han knapt et stykke rugbrød med ost. Mærkelige barn!

Sådan var Lasse sidste år, men i år blir der spist med velbehag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T væltede lige med hovedet ned i asfalten i Dp i dag, og har slået et stykke af hendes ene fortand :(

Jeg er totalt overfladisk, hun kunne være kommet meget værre til skade, men jeg er bare så ked af det! Hun havde så fine tænder, og nu skal hun de næste mange år gå rundt med en grim fortand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron kalder sig selv for 'Arne' :lol :lol :lol

Og så så man lige en ko skydende Mads Mikkelsen, for sit indre øje.

Vi må håbe at lille Arne (Aron) vælger en bedre vej :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas er heller ikke så pjattet med det risengrød.. der ligner han sin mor ;) men derimod er han mere pjattet med risalamande...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T væltede lige med hovedet ned i asfalten i Dp i dag, og har slået et stykke af hendes ene fortand :(

Jeg er totalt overfladisk, hun kunne være kommet meget værre til skade, men jeg er bare så ked af det! Hun havde så fine tænder, og nu skal hun de næste mange år gå rundt med en grim fortand :(

Min datter faldt og slog sin ene tand ud. Ved siden af fortanden. Først havde jeg det ligesom dig, men nu er det ok og sødt. Den ene fortand slog hun også en flig af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et meget mærkeligt barn - han gider ikke risengrød :o :o :o

Vi fik risengrød i dag efter ønske fra Maja tror han spiste 5 mundfulde. Så ville han ikke mere. Han fik så tilbudt en ostemad, fordi han virkede som om han gerne ville spise men ikke brød sig om det - og så spiste han knapt et stykke rugbrød med ost. Mærkelige barn!

Altså hverken Jesper eller jeg kan lide risengrød ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et meget mærkeligt barn - han gider ikke risengrød :o :o :o

Vi fik risengrød i dag efter ønske fra Maja tror han spiste 5 mundfulde. Så ville han ikke mere. Han fik så tilbudt en ostemad, fordi han virkede som om han gerne ville spise men ikke brød sig om det - og så spiste han knapt et stykke rugbrød med ost. Mærkelige barn!

Min mand og jeg kan heller ikke lide risengrød, det kan mine ene søster og min stedfar samt morfar heller ikke - risalamande kan vi heller ikke lide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte ligge vigga hvad hendes navn var hvortil hun varede Hov, jeg svarede at hun da ikke hedder hov. Så kiggede hun på mig og sagde Hej Hej... Så tror lige jeg venter er par måneder med at svare på hvad min datter kalder sig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte ligge vigga hvad hendes navn var hvortil hun varede Hov, jeg svarede at hun da ikke hedder hov. Så kiggede hun på mig og sagde Hej Hej... Så tror lige jeg venter er par måneder med at svare på hvad min datter kalder sig selv ;)

Ha ha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte ligge vigga hvad hendes navn var hvortil hun varede Hov, jeg svarede at hun da ikke hedder hov. Så kiggede hun på mig og sagde Hej Hej... Så tror lige jeg venter er par måneder med at svare på hvad min datter kalder sig selv ;)

Fantastisk! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spurgte ligge vigga hvad hendes navn var hvortil hun varede Hov, jeg svarede at hun da ikke hedder hov. Så kiggede hun på mig og sagde Hej Hej... Så tror lige jeg venter er par måneder med at svare på hvad min datter kalder sig selv ;)

Nogen gange tænker jeg også at de må tænke vi er åndssvage...

Camille kan kigge på mig, som om jeg er en tumpe hvis jeg fx spørger hvor hendes næse er. Det man åbenbart for gammel til at blive spurgt om når man er 2,5 år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flad af grin over B og V, der her til morgen bytter madder i bedste børnehavestil :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min store dreng har nu sovet 2 nætter i sin nye seng på sit helt nye værelse... havde frygtet det ville blive meget svære.... i dag puttede han sig også selvom det var med 39,8 i feber... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på at høre hvad Camille har sagt til at julemanden har været der i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.