TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg synes Lise er blevet SÅ god til at overholde aftaler :loveshower Jeg har været alene med hende idag, da Per skulle arbejde sent og lige som jeg sætter aftensmaden på bordet, så starter Lises yndlingstegneserie i fjernsynet (Doktor McStuffins). Jeg prøver at kalde på hende og siger der er mad, men hun har allerede sat sig godt til rette og svarer bare NEJ, hun skal se fjernsyn! Jeg sætter mig så ved siden af hende og siger "Du får lov at se doktor først, men så skal vi også spise bagefter. Så når doktor er slut skal du slukke fjernsynet og komme ud i køkkenet og spise, ok?". Hun kigger på mig og svarer tydeligt Ja! og nikker.

Jeg tuller så lidt rundt imens jeg venter og så hører jeg så at der bliver helt stille i stuen. Så har hun slukket fjernsynet :) og så kommer hun ellers løbende ud i køkkenet "Lise ud og spise!" og er totalt klar. Min store dygtige pige altså :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes Lise er blevet SÅ god til at overholde aftaler :loveshower Jeg har været alene med hende idag, da Per skulle arbejde sent og lige som jeg sætter aftensmaden på bordet, så starter Lises yndlingstegneserie i fjernsynet (Doktor McStuffins). Jeg prøver at kalde på hende og siger der er mad, men hun har allerede sat sig godt til rette og svarer bare NEJ, hun skal se fjernsyn! Jeg sætter mig så ved siden af hende og siger "Du får lov at se doktor først, men så skal vi også spise bagefter. Så når doktor er slut skal du slukke fjernsynet og komme ud i køkkenet og spise, ok?". Hun kigger på mig og svarer tydeligt Ja! og nikker.

Jeg tuller så lidt rundt imens jeg venter og så hører jeg så at der bliver helt stille i stuen. Så har hun slukket fjernsynet :) og så kommer hun ellers løbende ud i køkkenet "Lise ud og spise!" og er totalt klar. Min store dygtige pige altså :wub

Hvor er hun god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 'kampen' med Anna i dag - jeg besluttede, at jeg ikke ville sidde inde hos hende i dag (gider virkelig ikke bruge en time af min aften på at sidde og glo!) og selvom hun tydeligt ikke var fan, så synes jeg det var en god process og jeg tror det er det bedste for os begge to. Det er blevet ren vane og hygge for hende og det var tydeligt mest bare brok-gråd og 'æv hvor er jeg træt af du ikke vil sidde her'-gråd; hun var aldrig ulykkelig.

Spændende, hvordan det går på torsdag ;)

Godt gået!

Igår endte det med at vi begge to sad en f********* time hos Dicte før hun sov! Hun havde set sig gal på far ikke måtte putte hende, så hun blev totalt hysterisk. Men hun skulle ikke 'vinde' så far blev derinde, selv om hun sagde han skulle gå ud :( idag starter vi med at fortælle hende når hun kommer hjem at far putter idag, og så skal det bare gå bedre! For det er nemlig spild af tid, og min mand bliver så ked af det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afleverede Ronja på cykel i dag og normalt vil hun have sut mens vi cykler, men i dag havde vi pakket dem ned i hendes taske. Hun bad ikke om dem så jeg "glemte" at give hende dem. I stedet sad hun og sang hele vejen derned og sørgede for vi kørte den rigtige vej :D :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dicte har den skønneste dagpleje, og er rigtig glad for at være der. Da jeg kørte ud og handle tidligere idag så jeg Dicte og dp på tur, og selv om det så hyggeligt ud, så giver det altså lidt et stik i hjertet at en anden skal passe mit barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg afleverede Ronja på cykel i dag og normalt vil hun have sut mens vi cykler, men i dag havde vi pakket dem ned i hendes taske. Hun bad ikke om dem så jeg "glemte" at give hende dem. I stedet sad hun og sang hele vejen derned og sørgede for vi kørte den rigtige vej :D :loveshower

Dejligt :) sådan skal livet på barsel være ;)

Jeg er iøvrigt imponeret over du stadig kan cykle :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*** hvor er jeg træt af at naboen så tit får vækket William fra lur :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) sådan skal livet på barsel være ;)

Jeg er iøvrigt imponeret over du stadig kan cykle :p

Det er også kun lige jeg stadig kan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange ugers sommerferie holder jeres børn?

Min kæreste og jeg har henholdsvis 5 og 6 ugers sommerferie fra næste uge. Og som udgangspunkt har vi jo tænkt at Theo selvfølgelig skal have det samme. Men nu bliver jeg bare i tvivl om ikke det ville være ret mange uger for ham at være væk fra bh? Han har jo kun gået der i en lille måned.

Jeg må indrømme at jeg overvejer "kun" at lade ham holde ferie i 4 måske 5 uger.

Det er jo stadig mange uger og han er jo i forvejen et barn med mange fridage, der altid bliver hentet tidligt. Så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighed over det, men synes nu alligevel det ville være underligt at sende ham afsted og så selv bare sidde derhjemme :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange ugers sommerferie holder jeres børn?

Min kæreste og jeg har henholdsvis 5 og 6 ugers sommerferie fra næste uge. Og som udgangspunkt har vi jo tænkt at Theo selvfølgelig skal have det samme. Men nu bliver jeg bare i tvivl om ikke det ville være ret mange uger for ham at være væk fra bh? Han har jo kun gået der i en lille måned.

Jeg må indrømme at jeg overvejer "kun" at lade ham holde ferie i 4 måske 5 uger.

Det er jo stadig mange uger og han er jo i forvejen et barn med mange fridage, der altid bliver hentet tidligt. Så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighed over det, men synes nu alligevel det ville være underligt at sende ham afsted og så selv bare sidde derhjemme :unsure

Jeg tror at jeg ville sende ham afsted 1-2 dage om ugen for at han ligesom løbende holdt kontakten med bh og ikke glemmer det helt (medmindre I selvfølgelig skal på ferie et sted, så er det jo nødt til at være sammenhængende). Hvor er det iøvrigt skønt at I har denne mulighed for en lang sommerferie sammen med jeres barn! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har 3 ugers ferie, også 3 uger "på deltid" også en uges ferie igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Kun" 4-5 uger :) altså vi bliver glade bare at vores forældre gider at holde 14 dage sammenhængende ferie med deres unger, der hvor jeg arbejder, jeg syntes jo bare at ham Theo er en heldig dreng at han for liv at holde ferie med sin mor og far :)

Mine unger har 3 uger for det er det "eneste" jeg har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior (1 år på tirsdag) får 4 uger med mig, og så langsom opstart med korte dage tilbage i vuggestue den første uge derefter (hvor min mand holder fri pga sine særbørn).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får 2 uger med os fra næste uge så hun kan få noget opmærksom helt for sig selv inden lillesøster kommer. Hvis vi havde skulle ud og rejse havde hun nok fået 3 uger i træk men når vi "kun" skal være hjemme kommer hun hurtigt til at kede sig og spørger faktisk selv efter bh igen. Efter de to uger kommer hun i bh igen men får nogle kortere dage og nogle fridage engang imellem når jeg har overskud til det. Sådan vil det kommer til at være det næste års tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange ugers sommerferie holder jeres børn?

Min kæreste og jeg har henholdsvis 5 og 6 ugers sommerferie fra næste uge. Og som udgangspunkt har vi jo tænkt at Theo selvfølgelig skal have det samme. Men nu bliver jeg bare i tvivl om ikke det ville være ret mange uger for ham at være væk fra bh? Han har jo kun gået der i en lille måned.

Jeg må indrømme at jeg overvejer "kun" at lade ham holde ferie i 4 måske 5 uger.

Det er jo stadig mange uger og han er jo i forvejen et barn med mange fridage, der altid bliver hentet tidligt. Så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighed over det, men synes nu alligevel det ville være underligt at sende ham afsted og så selv bare sidde derhjemme :unsure

Jeg tror at hvis en uge på "halvtid" i slutningen af ferien er muligt så giver du ham det bedste udgangspunkt. Så får han ligesom mulighed for at starte blidt op. Men KAN du få lov til at sende ham afsted hvis ferien allerede er meldt? De har jo givet personale fri efter børnetal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse får tre fulde ugers ferie og nogle fridage i den 4. Uge. Manden og jeg har kun 2 uger sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker bare at Ida så gerne vil hjælpe til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra får 4 uger fri, min mand har ferie med os i 3 uger. Vi skal dog vente helt til august, da ferien ligger sent her i Bayern.  

Det kan være jeg giver Cassandra lidt ekstra dage hjemme. Min søn har nemlig 6 ugers fri, da han skal starte i skole, så måske hun får mere der, men overvejer også at holde hende hjemme lidt ekstra når han er startet i skole, så hun har lidt alene tid herhjemme istedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella får som udgangspunkt 4 ugers ferie, måske mere alt efter hvornår jeg starter i skole efter ferien. Det vides ikke helt endnu nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange ugers sommerferie holder jeres børn?

Min kæreste og jeg har henholdsvis 5 og 6 ugers sommerferie fra næste uge. Og som udgangspunkt har vi jo tænkt at Theo selvfølgelig skal have det samme. Men nu bliver jeg bare i tvivl om ikke det ville være ret mange uger for ham at være væk fra bh? Han har jo kun gået der i en lille måned. må indrømme at jeg overvejer "kun" at lade ham holde ferie i 4 måske 5 uger.

Det er jo stadig mange uger og han er jo i forvejen et barn med mange fridage, der altid bliver hentet tidligt. Så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighed over det, men synes nu alligevel det ville være underligt at sende ham afsted og så selv bare sidde derhjemme :unsure

Maja holder 6 ugers ferie, men det er fordi vores DP holder tre ugers ferie, når manden slutter med sine tre. Tror at det bliver godt for Maja med så mange ugers ferie, da hun har ret svært ved at forstå, at hendes DP-veninde er startet i BH og egentlig er lidt ked af at hun ikke er i DP mere. Har så aftalt med den anden piges forældre, at vi skal finde nogle dage, hvor de to piger kan ses :) og tænker at vi ellers også skal få set nogle andre jævnaldrende børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna holder 3 uger sammen med sin mor og far :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja, manden og jeg har været i Ree Park her i eftermiddag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius holder også 3 ugers sommerferie med os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William holder hele sommeren med mig ;) og 3 uger er vi alle 3 sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa holder 3-4 uger, ferie i hele uge 29-30, i uge 31 kommer hun afsted er par dage, kun om formiddagen, så hun ikke kommer helt ud af rytme. Også har hun fri igen i uge 33 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.