tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Nu er "fint" jo et relativt begreb. Men jeg synes ikke et 7-tal er noget at være tilfreds med. Jeg mener der er noget galt, hvis man er glad for et 7-tal :)

Mjah, nu er det jo blevet noget andet end et 7-tal i mine dage, men det er jo individuelt, hvordan man har det med en middelkarakter. For mig afhænger det jo 100 % af den indsats man har kunnet yde i sin forberedelse, hvorvidt middel føles ok - og så ER der jo forskel på niveau... Nogen skal jo kæmpe for et 7-tal, og så kan det jo være en kraftpræstation...

Fra mit lille elitære hjørne kan jeg dog godt følge en skuffelse over et 7-tal, så æv på dine vegne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er "fint" jo et relativt begreb. Men jeg synes ikke et 7-tal er noget at være tilfreds med. Jeg mener der er noget galt, hvis man er glad for et 7-tal :)

Jeg synes egentlig at 7 er en karakter, man kan være både tilfreds med og stolt af, men hånden på hjertet, så kommer jeg nok heller aldrig til at juble over det :D

Men hul i det, det er bare en karakter, det ændrer ikke en skid på alt det du kan :kram2

Håber du hurtigt "kommer dig over det" :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg er målløs!!! :o :blink

Hvor gammel er den formodede gerningsmand?

Årh det er jeg faktisk i tvivl om... 6-8 år tror jeg måske? Jeg har jo heller ikke sådan "nærstuderet" ham, men han har bare sådan en "vibe" af at forældrene ikke er der nok, synes jeg. Ej, det er strengt at sige... Jeg synes bare, at faren råber for meget af ham, og han bander som jeg ved ikke hvad (altså drengen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget galt? Hmm det vil jeg ikke mene. Så er jeg ihvert fald helt galt på det hver gang jeg har fået karakter :(

Det kommer vel an på hvad man forventer af sig selv, og selvom man kan stoffet, så kan man uheldig den dag man er op til prøve.

Det er da fint hvis du er tilfreds med middelmådige karakterer. Jeg vil aldrig være det.

Ja, man kan være uheldig. Der var også ting, som ikke gik som forventet for mig i dag, men derfor kan jeg stadig ikke være glad for et 7-tal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjah, nu er det jo blevet noget andet end et 7-tal i mine dage, men det er jo individuelt, hvordan man har det med en middelkarakter. For mig afhænger det jo 100 % af den indsats man har kunnet yde i sin forberedelse, hvorvidt middel føles ok - og så ER der jo forskel på niveau... Nogen skal jo kæmpe for et 7-tal, og så kan det jo være en kraftpræstation...

Fra mit lille elitære hjørne kan jeg dog godt følge en skuffelse over et 7-tal, så æv på dine vegne.

Min lærer forsøgt også at trøste mig med, at et 7-tal jo svarer til 8/9 på den gamle skala. Men det ville jeg heller ikke være tilfreds med ;)

Jeg tænkte sgu nok at nogen ville "komme efter mig" for det her.

Jeg er bare så træt af den danske kultur på det her punkt. Jeg synes det er for fesent og uambitiøst at middel karakterer generelt gøres til noget man kan/skal være stolt af. Selvfølgelig er det en pragt præstation for nogen, men jeg synes sgu godt vi kan tage og forvente lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig at 7 er en karakter, man kan være både tilfreds med og stolt af, men hånden på hjertet, så kommer jeg nok heller aldrig til at juble over det :D

Men hul i det, det er bare en karakter, det ændrer ikke en skid på alt det du kan :kram2

Håber du hurtigt "kommer dig over det" :kram

Toast, bland selv slik og ostepops har gjort tricket ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram

Det gik værre en forventet. Lort med lort på .

Og jeg er grædefærdig.

:kram2 øv da også. Syns godt du ku trænge til noget medgang og almindelig menneskelig forståelse fra "systemet"s side

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da fint hvis du er tilfreds med middelmådige karakterer. Jeg vil aldrig være det.

Ja, man kan være uheldig. Der var også ting, som ikke gik som forventet for mig i dag, men derfor kan jeg stadig ikke være glad for et 7-tal.

Nej men du skrev at der var noget galt med en hvis man var tilfreds med det.

Det kan godt være du synes det er fesent at være middelmådig, men der er vel også forskel på hvordan man håndterer en eksamens situation!

Er det en med meget eksamensangst så er et 7 da lige så flot som en uden eksamensangst der får 10. Det ekstra pres der kommer oveni bør tælles med. Og nej, jeg snakker ikke om.alm nervøsitet, men om den slags angst der giver koldsved, ondt i maven og til tider opkast.

Det er da træls at det ikke gik som forventet, men man kan desværre ikke gøre det om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, kan godt forstå at du er rasende, det er bare ikke ok!

Ej helt ærlig hvor er hun tavelig! Og øv at Dennis er ligeglad! :kram2

Jeg synes også hun er tarvelig :( jeg ooooooorker snart ikke at skulle være en del af den familie mere. De er så helt og aldeles anderledes end mig, at det næsten ikke er til at holde ud :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også hun er tarvelig :( jeg ooooooorker snart ikke at skulle være en del af den familie mere. De er så helt og aldeles anderledes end mig, at det næsten ikke er til at holde ud :unsure

Det er da også total unfair.

Har D slet intet sagt til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte eksamen og lorte 7-tal!

Tillykke med 7 tallet, selvom du ikke er tilfreds med det :kram2

Jeg har det som dig, med mine karakterer, så jeg forstår dig godt. Men jeg tror også at man ser lidt anderledes på karakterer, hvis man har "nemt" ved at få gode karakterer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også total unfair.

Har D slet intet sagt til det?

Nej, han skulle jo nødigt blive uvenner med hans moooar :rolleyes så hellere lade hende træde på mine følelser :( og højgravid hormonella kan altså gå i spåner over de mindste ting!

Men de har sgu også det særeste forhold. De kan ikke snakke om noget som helst, og hvis Dennis siger til hende at hun har gjort/sagt noget som han ikke har det godt med, så vender hun det altid om til at det er Dennis der er ond mod hende og så tuder hun i flere uger efter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte eksamen og lorte 7-tal!

Tillykke med at du kan se en ende på uddannelseshelvedet! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 øv da også. Syns godt du ku trænge til noget medgang og almindelig menneskelig forståelse fra "systemet"s side

Ja, det ville være dejligt, men fordi systemet har "mistet" en henvisning til et forløb (selvom den er sendt) så ryger det udover mine sygedagpengeperiode. Og da jeg ikke er i det forløb kan de ikke forlænge... Ergo lukkes der for sygedagpengene pr. 30.6 :(

Jeg ved godt at jeg skal være meget taknemmelig for det system at jeg faktisk kan få økonomisk hjælp.. Det er jeg meget taknemmelig for..

Men lige det her.. Stinker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er "fint" jo et relativt begreb. Men jeg synes ikke et 7-tal er noget at være tilfreds med. Jeg mener der er noget galt, hvis man er glad for et 7-tal :)

Puhaaaaa... Som lærer bliver jeg rigtig ked af at læse det du skriver :(

Jeg kan sagtens sætte mig ind at du (eller andre inkl mig selv) kan være utilfreds med et 7-tal, når man havde håbet og forventet mere...

Meeeeen, hold op hvor kan jeg sagtens have armene oppe og feste, når jeg fx i dag har mødt nogle af mine elever, der har været til eksamen i dag og stolt fortæller at de har fået 7! Ikke alle har samme boglige, sociale mm forudsætninger, og derfor kan et 7-tal være en fantastisk karakter! :)

For selvom vi skal stræbe efter det bedste, så er det altså ikke alle, der kan præstere 10/12, uanset hvor meget de så end kæmper.

Tillykke med at du er færdig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhaaaaa... Som lærer bliver jeg rigtig ked af at læse det du skriver :(

Jeg kan sagtens sætte mig ind at du (eller andre inkl mig selv) kan være utilfreds med et 7-tal, når man havde håbet og forventet mere...

Meeeeen, hold op hvor kan jeg sagtens have armene oppe og feste, når jeg fx i dag har mødt nogle af mine elever, der har været til eksamen i dag og stolt fortæller at de har fået 7! Ikke alle har samme boglige, sociale mm forudsætninger, og derfor kan et 7-tal være en fantastisk karakter! :)

For selvom vi skal stræbe efter det bedste, så er det altså ikke alle, der kan præstere 10/12, uanset hvor meget de så end kæmper.

Tillykke med at du er færdig :)

 

:ditto what she said :) For nogle kan 7 virkelig være en sejr og en kraftpræstation, hvis man ikke er supermester fagligt eller er dårlig til eksamen af den ene eller anden grund. Der er jo også nogle, der går helt i sort til eksamen. Jeg sidder på den anden side af bordet og har set lidt af hvert. Inkl. studerende der græder fra start til slut pga. nervøsitet. Flere af dem har på trods af lammende nervøsitet fået 7 (og en enkelt endda 10), og det er sgu da fantastisk. Jeg har altid selv gået efter højere end middel, men jeg synes ærligt talt, det er lidt nedladende at sige, at ingen bør være tilfreds med 7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto what she said :) For nogle kan 7 virkelig være en sejr og en kraftpræstation, hvis man ikke er supermester fagligt eller er dårlig til eksamen af den ene eller anden grund. Der er jo også nogle, der går helt i sort til eksamen. Jeg sidder på den anden side af bordet og har set lidt af hvert. Inkl. studerende der græder fra start til slut pga. nervøsitet. Flere af dem har på trods af lammende nervøsitet fået 7 (og en enkelt endda 10), og det er sgu da fantastisk. Jeg har altid selv gået efter højere end middel, men jeg synes ærligt talt, det er lidt nedladende at sige, at ingen bør være tilfreds med 7.

Enig! På "min" skole har vi et motto, der hedder "når man har gjort sig umage, har man gjort det godt nok".

Og det synes jeg er meget rigtigt, og også noget jeg vil lære mit eget barn. Jeg har elever, som får 10/12 i arbejdsindsats, lektier og sociale kompetencer (ja, vi giver ikke kun faglige karakterer på min skole), men som "kun" får 4 i faglighed.. De elever kæmper så meget for at få deres 4 eller 7-tal, og det kan man være så stolt over! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eller andet sted, vil jeg jo sige, at 2 og derover kan man være tilfreds med, for det er kun hvis man får under 2, at det ikke bar godt nok til at gå videre med det...

Når det så er sagt, så tror jeg også, at det spiller ind, hvor i uddannelsessystemet, man befinder sig. I folkeskolen (og måske til dels også gymnasiet og lignende) er der en bred flok af børn/unge, nogle er fagligt stærke og nogle er ikke. Der kan et 7-tal jo være en kæmpe personlig sejr. Jeg havde i sin tid en barndomskæreste, hvis forældre var MEGA stolte og inviterede ham ud at spise, fordi han havde fået et 9 tal. Når man så kommer op på de videregående uddannelser, så har man måske i højere grad "forpligtet sig" (eller hvad man nu kunne kalde det) til at være boglig og alle ER dygtige (ellers var de slet ikke kommet ind jo), og så tror jeg, at de middel og lave karakterer gør mere ondt.

Men det er jo helt individuelt, hvad man bliver stolt/glad af. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lærer forsøgt også at trøste mig med, at et 7-tal jo svarer til 8/9 på den gamle skala. Men det ville jeg heller ikke være tilfreds med ;)

Jeg tænkte sgu nok at nogen ville "komme efter mig" for det her.

Jeg er bare så træt af den danske kultur på det her punkt. Jeg synes det er for fesent og uambitiøst at middel karakterer generelt gøres til noget man kan/skal være stolt af. Selvfølgelig er det en pragt præstation for nogen, men jeg synes sgu godt vi kan tage og forvente lidt mere.

Det var nu ikke min mening at 'komme efter' nogen - jeg kan som sagt godt følge din skuffelse. Jeg fik bare et lille stik i hjertet på vegne af dem, som tingene ikke kommer så let til...

Edit: Det være sagt, så er jeg pt 100 år om at overveje, hvorvidt jeg skal tage et ekstra fag på uni eller ej, fordi jeg blankt må erkende, at alt andet end et 12-tal ville være irriterende (og småpinligt i forhold til mit job), og jeg jo ikke på forhånd ved, om den nødvendige indsats kan kombineres med job og barn...

Jeg stejlede bare over det generelle udsagn om, at der var noget galt med at være tilfreds med en middelkarakter - der er så stor forskel på folks forudsætninger og vilkår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal have klippet sit tungebånd :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal have klippet sit tungebånd :(

Lille pus da :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal have klippet sit tungebånd :(

:kram

Lucas fik også klippet sit tungebånd, og nej det er bestemt ikke sjovt at sidde og holde sit barn fast mens de klipper, men det gør kun ondt på dem LIGE når der bliver klippet, bagefter græder de måske stadig af chokket, men det gør kun ondt et sekund eller to (sagde øre-næse-hals-lægen til mig).

Jeg kan godt forstå du ikk synes det er sjovt, men det går heldigvis rigtig hurtigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ville være dejligt, men fordi systemet har "mistet" en henvisning til et forløb (selvom den er sendt) så ryger det udover mine sygedagpengeperiode. Og da jeg ikke er i det forløb kan de ikke forlænge... Ergo lukkes der for sygedagpengene pr. 30.6 :(

Jeg ved godt at jeg skal være meget taknemmelig for det system at jeg faktisk kan få økonomisk hjælp.. Det er jeg meget taknemmelig for..

Men lige det her.. Stinker...

Og farcen vil ingen ende tage.. Hold op hvor er det op ad bakke.

Den henvisning lægen af flere omgange har sendt, er slet ikke modtaget. Så når det ikke er sat i værk og forløb og arbejdsprøvning ikke kan færdiggøres på 39 uger.. Ja, så står vi i lort til halsen.. Ene og alene fordi lægens it-system ikke har virket som de har troet.

Jeg har flere gange rykket og blot fået af vide at den var sendt igen..

Det betyder at der lukkes helt for sygedagpenge uden forlængelsesmuligheder.

Og uden at være alt for ynkeligt, så synes jeg bare at vi og jeg har været særdeles meget igennem.. Og jeg kan slet ikke overskue de konsekvenser de fejl har.. :(

Øv hvor er jeg ked af det. :cry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sur, skuffet og træt af alting!

Vi købte en gammel brugt bil, igennem min stedfar for 2-3 måneder siden.

Jeg blev skuffet i starten, fordi nogen helt basale ting ikke var okay sådan i følge mig! Fx mangler beklædningen på det ene sidespejl, døren i passagersædet kan kun låses op indefra og der er kun en nøgle..

Fred være med det!

I løbet af de tre måneder, har vi brugt flere tusind kroner på bilen!

For 14 dage siden, begyndte den at "humpe og bombe", og hakke når man kørte 10-40 km i timen..

Nu har vi så brugt 1000kr på reservedele.. Først kunne det kun være en ting, sagde min stedfar. Så det fik vi ordnet. Ingen bedring.

Så kunne det kun være noget andet - ingen bedring.

Så kunne det kun være noget 3. Ingen bedring.

Nu skriver han så, at han ikke kan lave det.

Er så skuffet, for købte den bil igennem ham(hans arbejde!) fordi han lovede han ville ordne den.. Og nu står jeg så og skal til mekaniker, ih!!! Så kunne jeg jo lige så godt have smidt de par tusind oveni fra start :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Lucas fik også klippet sit tungebånd, og nej det er bestemt ikke sjovt at sidde og holde sit barn fast mens de klipper, men det gør kun ondt på dem LIGE når der bliver klippet, bagefter græder de måske stadig af chokket, men det gør kun ondt et sekund eller to (sagde øre-næse-hals-lægen til mig).

Jeg kan godt forstå du ikk synes det er sjovt, men det går heldigvis rigtig hurtigt :kram2

Tak for kram :) Det gik heldigvis som du beskrev :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.