tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Jeg er træt af, at når min mand er den mindste antydning til syg, så lægger han sig brak i flere dage, brokker sig og løfter ikke en finger indtil han er rask. Nu her hvor jeg har fået mig en ordentlig omgang forkølelse med feber, så forventer han, at jeg bare fortsætter at gøre alle de ting jeg plejer. Her til morgenen, da sønnike vågnede tidligt, gjorde han overhovedet ikke mine til at stå op med ham, og det blev mig. Igen. Synes godt han kunne have tænkt om jeg ikke ville sove længe, nu hvor det er en fridag, og jeg er syg... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er træt af, at når min mand er den mindste antydning til syg, så lægger han sig brak i flere dage, brokker sig og løfter ikke en finger indtil han er rask. Nu her hvor jeg har fået mig en ordentlig omgang forkølelse med feber, så forventer han, at jeg bare fortsætter at gøre alle de ting jeg plejer. Her til morgenen, da sønnike vågnede tidligt, gjorde han overhovedet ikke mine til at stå op med ham, og det blev mig. Igen. Synes godt han kunne have tænkt om jeg ikke ville sove længe, nu hvor det er en fridag, og jeg er syg... :(

Æv, at det ikke sker automatisk :kram2

Har du sagt det til ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, at det ikke sker automatisk :kram2

Har du sagt det til ham?

Tak! Nej, har ikke sagt det til ham (endnu), da jeg lidt barnligt ville ønske at det skete automatisk, som du siger. OG deri ligger vel roden til flere af de (heldigvis ret få) irritationer og diskussioner mellem os; nemlig at han ikke er så opmærksom på mine behov. Jeg ved godt, at det kan jeg ikke forvente, og jeg er nødt til at forklare ham, hvad jeg har brug for, men det er bare træls altid at skulle bede om noget, hvis du forstår....

 

Tak for kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Nej, har ikke sagt det til ham (endnu), da jeg lidt barnligt ville ønske at det skete automatisk, som du siger. OG deri ligger vel roden til flere af de (heldigvis ret få) irritationer og diskussioner mellem os; nemlig at han ikke er så opmærksom på mine behov. Jeg ved godt, at det kan jeg ikke forvente, og jeg er nødt til at forklare ham, hvad jeg har brug for, men det er bare træls altid at skulle bede om noget, hvis du forstår....

Tak for kram!

Du kan tro jeg forstår! Det er ikke det samme at få hvad man har brug for, fordi man har bedt om det. Men det er stadig bedre end slet ikke at få det og måske ændrer det med tiden nogen grundlæggende ting.

Sig, hvad du har brug for, så han forstår, at han ikke kan blive ved med at tage de nemme løsninger.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At bukkejagten går ind idag, og at S var ude fra morgenen af og kom tilbage og synes at han skulle sove fordi han var oppe kl 4!

Meget fint, men E vågnede altså kl 5.15, er træt og skide pylret.

Vi er hjemme hos min moster og jeg og E er de eneste oppe og jeg kan ikke få fjernsynet til at virke, har ikke koden til deres internet, så har kun "E" og en gang imellem 3G netværk, så youtube virker ikke rigtigt til den unge dame!

Lige nu er jeg pisse træt af S's latterlige hobby <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At bukkejagten går ind idag, og at S var ude fra morgenen af og kom tilbage og synes at han skulle sove fordi han var oppe kl 4!

Meget fint, men E vågnede altså kl 5.15, er træt og skide pylret.

Vi er hjemme hos min moster og jeg og E er de eneste oppe og jeg kan ikke få fjernsynet til at virke, har ikke koden til deres internet, så har kun "E" og en gang imellem 3G netværk, så youtube virker ikke rigtigt til den unge dame!

Lige nu er jeg pisse træt af S's latterlige hobby <_<

Ej, S! :prik

Det er da heller ikke fair, at han som udgangspunkt synes han bare har ret til at gå i seng - han valgte sgu da selv at stå op kl. 04!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, S! :prik

Det er da heller ikke fair, at han som udgangspunkt synes han bare har ret til at gå i seng - han valgte sgu da selv at stå op kl. 04!!!

Ja.. Altså han kunne da lige spørge eller vente til jeg var færdig med min kaffe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Menssmerter som gør helt ondt op i lænden, og en mand der ikke forstår at det kan være så slemt. Så ingen overskud til opkørt datter og om et par timer kommer min veninde, har allermest lyst til at aflyse og forsvinde under dynen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste stod op kl 5 og tog ud og fiskede. Han tog Caroline da hun vågnede kl 8 og sørgede for morgenmad og har først lige lagt sig lidt nu her hvor pigerne sover - Men når jeg er syg ku' han godt pylre lidt mere om mig, som jeg med ham! He He

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor kan jeg godt forstå dig! :kram Jeg er efterhånden kommet frem til at mange mænd simpelthen bare ikke har udviklet den del af deres hjerne hvor de skal tænke sig selv til at gøre lidt ekstra når deres kone / kæreste er syg... Eller i det hele taget lige at tage den ekstra tørn... De skal åbenbart gøres opmærksom på behovet.

Tak skal I have, begge to! Jeg tror, at de fleste mænd er opdraget til at tænke mere på og selv og tage mindre hensyn til andres behov, end hvad piger/kvinder er. Små piger bliver påskønnet for at tænke på andre, for at give dem ting og omsorg, og små drenge roses når de er seje, når de er gode til at sparke til en bold etc. (meget forenklet, men dog). Dermed virker de fleste mænd mere egoistiske end de fleste kvinder. Håber jeg kan lære min sønd at de "bløde værdier" også er vigtige og gode, og hvis jeg engang får en pige, at hun skal tro på sig selv og også tage hensyn til egne behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine brødre har gået i klasse med dem dræbte socialrådgiver fra Saxenhøj.. Jeg ved godt at det ikke gør det værre, men det føles værre. For tæt på.. Jeg har tidligere arbejdet i psykiatrien, og var ikke afvisende overfor at gøre det igen, men nu? Aldrig mere... Det er ikke det værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også på den dræbte socialrådgiver. Jeg er selv uddannet socialrådgiver, men arbejder ikke som sådan mere. Kan dog alligevel mærke det kommer tæt på og jeg hader når det sker  - det er jo desværre ikke første gang.

Selvom jeg arbejdede i det kommunale regi og ikke psykiatrien, så har jeg siddet til møder eller forberedt mig på situationer hvor der kunne ske noget. Vi har altid været dækket nogenlunde ind, ved fx. tvangsfjernelses sager og været dækket ind af politi, men jeg har da også oplevet en politibetjent blive bidt af en af klienterne og en af mine kollegaer forsøgt overfaldet med en kniv og en anden der blev reelt overfaldet.

Vi har dog altid forsøgt at dække os ind med at være flere ude eller vælge møderum med omtanke, men man kan jo aldrig vide og jeg synes bare ikke det var fedt at det var noget man skulle tænke på.

Jeg er forøvrigt også selv forsøgt overfaldet og der kom politi og hele baduljen, men det havde jeg skisme fortrængt, indtil nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er A endelig kommet hjem og vi havde så mange gode intentioner for weekenden, men jeg er blvet syg! :( Arrrg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kuk kuuuk overskud? Hvor er du heeeeenne? <_<

Magter INGEN og intet i dag :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kuk kuuuk overskud? Hvor er du heeeeenne? <_<

Magter INGEN og intet i dag :boo

Kender godt de dage <_<

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ellers hyggelig dag med familien er endt med at D har slået foden ret kraftigt, min fætter fik taget vores babyalarm med hjem, og endelig knækkede min ynglingshalskæde :(

Skod-dag!

Så i morgen blive sikkert brugt på skadestuen i Køge og med afhentning af babyalarm i Lyngby. Ikke lige det der var planen for weekenden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, Valdemars dp har ferie i tre uger i eftermiddag. Han kommer til at hygge sig hos sin mormor i stedet, men noget i mig er alligevel lidt ked af det på hans vejne over at han skal undvære hende. Jeg tror sgu, han kommer til at savne hende. Lyder det helt tosset? :rolleyes

Slet ikke! Dicte sprang DP i armene i mandags efter hun havde tilladt sig at holde en uges ferie ;) Og da jeg hentede hende, fortalte DP at hun havde fået så mange kram af Dicte hele dagen. Så ingen tvivl om hun var savnet

(Og så kan jeg da lige brokke mig over at Dicte skal i børnehave på et tidspunkt, hun har uden tvivl verdens skønneste dagpleje og hun skal bare blive der forevigt!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At bukkejagten går ind idag, og at S var ude fra morgenen af og kom tilbage og synes at han skulle sove fordi han var oppe kl 4!

Meget fint, men E vågnede altså kl 5.15, er træt og skide pylret.

Vi er hjemme hos min moster og jeg og E er de eneste oppe og jeg kan ikke få fjernsynet til at virke, har ikke koden til deres internet, så har kun "E" og en gang imellem 3G netværk, så youtube virker ikke rigtigt til den unge dame!

Lige nu er jeg pisse træt af S's latterlige hobby <_<

Det er simpelthen også noget fis <_< Kender det desværre herfra! H. Fik mig vækket da hans vækkeur kimede kl. 4! Melissa stod op ala E., dog 15 min. Senere. M. Har været vågen knap 1 gang i timen og gik først kold torsdag aften kl. 22, behøver jeg sige, at hun var munter? Ironi kan forekomme. 7.30 kom han hjem. Kl. 8.30 meddeler han, at han tager en lur, han er frisk til konfirmation, hvor vi skal kører kl. 10.45. M. Og jeg får tiden til at gå med en gåtur, hvor M. Så går kold, fair nok, det kunne hjælpe os ift. Konfirmationen. Hun vågner så 10.15, så det passede med hun kunne komme i tøj og blive klar sammen med vi andre. Hele dagen har han beklaget sig over, at han var træt <_< Det er er jeg satme også. Jeg har SLET ikke sovet siden kl. 4!! Idiot!

Hader den har skide jagtsæson, især på bukken!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller Maja for den sags skyld...

Krydser fingre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæmorider :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der er nogen som har hævet stikket ud til vores fryser :( aner ikke hvornår men den var fyldt med kød :( var sidst i den i tirsdags

Kan man bruge det kød der er i, hvis man tilbereder det hele med det samme?

Hvis det hele er optøet, er det så længe siden den mistede strømmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der er nogen som har hævet stikket ud til vores fryser :( aner ikke hvornår men den var fyldt med kød :( var sidst i den i tirsdags

Kan man bruge det kød der er i, hvis man tilbereder det hele med det samme?

Hvis det hele er optøet, er det så længe siden den mistede strømmen?

For pokker hvor surt.

 

Ja jeg vil gætte på en lukket, fyldt fryser tager  2-3 dage om at smelte helt. Jeg ville ikke turde bruge kødet eller andet indhold, hvis det ikke stadig er delvist frosset/i hvert fald køleskabs temperatur endnu. Hvis det kun er delvist optøet så skal det tilberedes og så kan man godt fryse det ned igen til senere brug, så kan det holde sig 3-6 mdr endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For pokker hvor surt.

Ja jeg vil gætte på en lukket, fyldt fryser tager 2-3 dage om at smelte helt. Jeg ville ikke turde bruge kødet eller andet indhold, hvis det ikke stadig er delvist frosset/i hvert fald køleskabs temperatur endnu. Hvis det kun er delvist optøet så skal det tilberedes og så kan man godt fryse det ned igen til senere brug, så kan det holde sig 3-6 mdr endnu.

Køleskabs temperatur har det vist. Det er stadig koldt men optøet.

Det er 10 kg fars, en masse bøffer, grøntsager og den slags :( mad til mindst et par mdr.

Så meget røv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en mand der har været på en lidt for festlig tur med vennerne kom hjem 2.30, det er ok. Men snorkede og lugtede som et helt spritbrænderi. Og da jeg så står op med Simon 5.30, som i øvrigt vågner af at have tisset i sengen og er sur, så har han kastet op ud over toilettet og ikke lige fået det gjort rent. Totalt ufedt når man står med en tis våd dreng og mega meget morgenkvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At der er nogen som har hævet stikket ud til vores fryser :( aner ikke hvornår men den var fyldt med kød :( var sidst i den i tirsdags

Kan man bruge det kød der er i, hvis man tilbereder det hele med det samme?

Hvis det hele er optøet, er det så længe siden den mistede strømmen?

Øv, hvor surt!

Hvis det er en hel kummefryser, vil jeg også sige mindst 2 døgn.

HHvis alting er fuldstændig optøet, vil jeg være påpasselig med kødet. Har du prøvet at putte et termometer derned og tjekke temperaturen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.