tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

At jeg må slippe træningen i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uren hud :prik HADER DET!

 

 

:ditto <_<

 

Har lige fundet ud af at jeg havde RET i at min fødsels-jm var fuldstændig nyuddannet da jeg fødte med hende. Og jeg kan mærke, at det faktisk rører noget i mig. For jeg synes faktisk ikke, at hun virkede klar eller erfaren nok. Og så kører det rundt i mit hoved om nogle af de dårlige ting ved fødslen faktisk kunne have været undgået :(

 

Tænk hvor mange følelser man har med i en fødsel. Det er utroligt at det kan sidde i én så længe efter. Jeg har også nogle oplevelser fra fødslen, som jeg stadig kan få ondt i maven over at tænke på :(

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg må slippe træningen i dag :(

 

Hvorfor? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor? :unsure

Jeg har fået min mens og jeg har bløder så kraftigt, at jeg har blødt igennem 6tykke natbind og 2 par trusser,siden klokken 2 i nat :( Så smerterne er hårde og min krop trænger til fuldstændig ro, for at fungere ordentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram piger. Har det bedre med det idag, jeg har det jo godt og har en velskabt dreng :) Jeg fik bare sådan en klump i maven. Men ja, det er utroligt, hvor mange følelser, der kan være i sådan en fødsel :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen mors dags gave til mig, kæmpe skænderi og klokken er ikke engang ni. Om 3 timer får vi gæster til fødselsdag. Hu-fucking-rra! :huug

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C med skoldkopper og mig med influenza. Det bar dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrivekarma aftagende... Sofa og chokolade lokker :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vores bil brød sammen i lørdags, og det i dag viser sig at turboen er røget fordi VÆRKSTEDET har puttet for meget olie på ved service!!!! Afventer nu besked på hvem der skal betale, men kan sq ikke være rimeligt hvis vi selv skal... Der blev tanket 5,2 liter af og der skal kun være 3 på. Argh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen sidder ved hende når hun vil ligge ned. Hvis hun rejser sig eller sætter sig op, går jeg ud..

Hun vågnede kl 4 i nat og var ked.. Var nødt til at sidde derinde i en time- er helt smadret i dag.. Dog gav det en dejlig følelse, at hun sagde "moar.. Holde hånd.. Syng en sang"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået min mens og jeg har bløder så kraftigt, at jeg har blødt igennem 6tykke natbind og 2 par trusser,siden klokken 2 i nat :( Så smerterne er hårde og min krop trænger til fuldstændig ro, for at fungere ordentligt.

Hold da op det lyder voldsomt :unsure :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det lyder voldsomt :unsure :kram2

det er desværre normen ved mig :( Jeg bløder 4 dage og den ene dag, kan jeg snildt nå op på 10-12 bind.

Lægerne har tjekket alt, men jeg bløder bare mere end gennemsnittet og har altid gjort det.(og får også smerter derefter). :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er desværre normen ved mig :( Jeg bløder 4 dage og den ene dag, kan jeg snildt nå op på 10-12 bind.

Lægerne har tjekket alt, men jeg bløder bare mere end gennemsnittet og har altid gjort det.(og får også smerter derefter). :(

Hvordan når/hvis du har været på p-piller?

Jeg bløder også mere efter jeg har født <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan når/hvis du har været på p-piller?

Jeg bløder også mere efter jeg har født <_<

da jeg var på ppiller, blødte jeg kraftigt og konstant i pausen og når den 1. Pillevar taget, pletblødte jeg i et par dage..

der er irriterende. For jeg er sengeliggende et par er dage i min mens :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg var på ppiller, blødte jeg kraftigt og konstant i pausen og når den 1. Pillevar taget, pletblødte jeg i et par dage..

der er irriterende. For jeg er sengeliggende et par er dage i min mens :(

Øv altså :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrive-blokering <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skrive-blokering <_<

 

Hep hep :glad

 

Sidder selv og læser til eksamen <_< og hov pludselig var jeg herinde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad

Sidder selv og læser til eksamen <_< og hov pludselig var jeg herinde ;)

Hehe hurra for overspringshandlinger ;) Jeg måtte bare væk fra mit blanke papir. Det kører bare slet ikke idag og det skal for filen snart være færdigt :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige, hvornår er det blevet forældrenes opgave istedet for lærerens at sørge for at barnet har lært at skrive en stil på den rigtige måde?

Jeg kan virkelig ikke huske at min mor skulle lave mine lektier for mig eller sørge for at det var på den helt rigtige måde.

Undskyld hvis jeg træder på nogle lærer her, men det virker bare til at min datters dansklærer fralægger sig en masse. Hvad lærer de mon i timen? Det virker simpelthen ikke som om der er tid til spørgsmål og hjælp i timerne.

Jeg bliver bare gal over at blive talt ned til, som om jeg aldrig hjælper eller gider at hjælpe med lektier.

Mon hun har set sig sur på mig over at jeg har brokket mig over at lektier først bliver slået op på intranet kl 17?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lortenat! Nu gider han ikke sove middagslur og jeg er sulten og utilpas efter bloddonation..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige, hvornår er det blevet forældrenes opgave istedet for lærerens at sørge for at barnet har lært at skrive en stil på den rigtige måde?

Jeg kan virkelig ikke huske at min mor skulle lave mine lektier for mig eller sørge for at det var på den helt rigtige måde.

Undskyld hvis jeg træder på nogle lærer her, men det virker bare til at min datters dansklærer fralægger sig en masse. Hvad lærer de mon i timen? Det virker simpelthen ikke som om der er tid til spørgsmål og hjælp i timerne.

Jeg bliver bare gal over at blive talt ned til, som om jeg aldrig hjælper eller gider at hjælpe med lektier.

Mon hun har set sig sur på mig over at jeg har brokket mig over at lektier først bliver slået op på intranet kl 17?

Det var sent de bliver slået op. Nu er jeg selv lærer. Jeg laver en ugeplan som sendes hjem til forældrene hver fredag. Lektier bliver skrevet i ugeplanen fx mandag laver vi side xx i arbejdsbogen lektier hvis de ikke når det i timerne. Derudover får jeg selv eleverne til at skrive det i lektiebogen hver dag. Også hvis de er blevet færdige i klassen. Så er teksten bare "godt/flot arbejde i klassen idag, så ingen lektier".

Og nej i min verden er det ikke dit ansvar at lærer din datter det. Men det kan også være svært at nå rundt til alle eleverne i en klasse. Jeg har selv en klasse hvor der er 28 elever i, men jeg har svært ved at hjælpe alle på de 45 minutter en lektion tager. Og hver gang jeg har været i klassen går jeg derfra med dårlig samvittighed, fordi jeg ikke har kunne hjælpe alle lige den dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At manden vil blande sig i, at jeg ville pifte håret op med en lille øko-spiselig-farvning <_< Det bliver skyllet ud igen efter nogle vaske! Øv altså <_< Han hev kortet: Tør du det?! Tænk hvis det skader vores barn :gal Jeg havde ingen kvaler med det forinden da, har tjekket og læst op på det. Men nu tør jeg så ikke alligevel :( Kunne ellers godt bruge er frisk pust til håret ;) Så må jeg hellere finde en fed frisure istedet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ufffff, brev hjem fra pædagogen i Sebastians børnehave IGEN. Nu har vi besluttet, at vi vil bede lederen om at han for flyttet gruppe også selvom det kun er juli med og med en masse ferier imellem.

 

Hun virker bare som om hun har udset sig Sebastian som den der gør alting forkert. Det der har gjoret udslaget er egentligt nok bare en lillebiltte bagatal, men når vi ligger alle ting sammen så kan og vil vi bare ikke med hende mere.

Idag har hun flyttet Sebastian fra hans garderobe plads, hvilket han er blevet rigtig ked af. Hun har gjort det fordi han taler med 2 andre drenge og det derfor går langsomt at få tøj på. Hun har ikke valgt at skille de 2 andre drenge ad eller valgt at det var en af de 2 andre drenge der skulle skifte plads. Endnu engang har hun sig Sebastian som problemet og flyttet ham. 

 

Vi har fortalt hende at han er meget sensitiv og hun har ikke hørt en skid efter. Sebastian er blevet vildt ked af, at han er blevet flyttet, en lille ting, men som har stor betydning for ham. Havde hun bare fortalt ham, at han havde 2-3 dage til at vise at han kunne blive hurtigere og ellers blev han flyttet, så havde han kunne vende sig til tanken, han skal altid forberedes på forandringer. At vi har fortalt hende hvordan han skal have tingene har kun gjort hende endnu værre og hun gør bare alt hun kan for at gøre det forkert!.

Sebastian har derudover fortalt at hun har sagt til ham i sidste uge, at han var dårlig i skolen og dårlig til at lytte. Virkelig flot at give indtryk af til en dreng som starter 1 klasse til September, til os til vores møde sagde hun og hendes kollega at han var meget godt med kognitivt for hans alder.

Jeg tror hun har ment, at kan han ikke sidde stille i morgenkredsen, så kan han heller ikke i skolen og vil ikke blive dygtig, men han har altså forstået det anderledes. Man skal bare passe på hvordan man taler med børn, de misforstår hurtigt tingene.

Derudover har hun bare ingen forståelse for, at morgenkredsen er rigtig kedelig for Sebastian. Jeg forstår godt at man skal kunne sidde stille og høre efter, men så stopper sammenligningen også med skole, da han her vil få en del fagligt som han ikke får i børnhaven. Morgenkredsen rummer børn fra 3-6 år og når man er 6 år, kan det altså godt blive lidt trættende at tingene er tilpasset de 3 årige.

 

Vi er faktisk der, at vi overvejer at tage ham helt ud indtil skolen, hvis ikke vi møder forståelse fra lederen. Hvis bare vi talte tysk herhjemme så havde vi gjort det, men er bange for, at holde ham tilbage i det tyske og vi vil jo så gerne have han sprogligt er så godt med som muligt til skolestart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja og så har vi talt med Sebastian om evt. skift af gruppe. Han har selv sagt at han gerne ville skifte, men vi har sagt han så også skal væk fra børnene. Dette har han ikke villet og vi har derfor tænkt at så håber vi det går for de sidste par mdr.

Idag sagde han igen, at nu var han klar. Vi sagde igen, at så skulle han også væk fra børnene. Til det sagde han, så må det være sådan og det vil hun (pædagogen) også blive rigtig glad for :( tænk at hun kan få ham til at føle sådan.

Han er altså en rigtig godt dreng, han er stille, rolig og kærlig, men kan da også godt være en spasmager og være glad og larmende med andre børn. Det bliver så åbenbart set som noget negativt, jeg ser det som at være 6 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sent de bliver slået op. Nu er jeg selv lærer. Jeg laver en ugeplan som sendes hjem til forældrene hver fredag. Lektier bliver skrevet i ugeplanen fx mandag laver vi side xx i arbejdsbogen lektier hvis de ikke når det i timerne. Derudover får jeg selv eleverne til at skrive det i lektiebogen hver dag. Også hvis de er blevet færdige i klassen. Så er teksten bare "godt/flot arbejde i klassen idag, så ingen lektier".

Og nej i min verden er det ikke dit ansvar at lærer din datter det. Men det kan også være svært at nå rundt til alle eleverne i en klasse. Jeg har selv en klasse hvor der er 28 elever i, men jeg har svært ved at hjælpe alle på de 45 minutter en lektion tager. Og hver gang jeg har været i klassen går jeg derfra med dårlig samvittighed, fordi jeg ikke har kunne hjælpe alle lige den dag.

På deres skole vil de ikke bruge tid på lektiebøger. De siger altid at det kan forældrene tjekke på intra. Vi er flere fra den ældestes klasse som har klaget over dette. Det er så meget en bjørnetjeneste at de ikke lærer at notere lektier ned.

Det kan jeg godt se. Men det er ikke første gang at de lægger ansvaret over på os forældre. Desuden er det med stil noget de har arbejdet med før. Så der må været et eller andet der fejler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.