Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Jeg har fået en dårlig/nødvendig vane om formiddagen!

Jeg spiser allerede morgenmad kl. 6.15 ca. og kan simpelthen ikke holde mig mæt indtil frokost kl. 12.30!

Jeg spiser derfor lidt nødder og rosiner omkring kl. 9.30 og det passer perfekt mæthedsmæssigt..

Jeg troede måske mest, at det var nødvendigt i overgangen til LCHF, men jeg kan godt se nu, at det er for længe at gå 6 timer uden mad.!!

Så mit spørgsmål er: Har I nogle gode/nemme mellemmåltider?? Som gerne må passe godt med kaffe, haha! :D

Oppsie med smør ;)

Eller knækbrød med ost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Oppsie med smør ;)

Eller knækbrød med ost.

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak

Eller pandekager! Den med hytteost fra bogen! MUMS :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er satme stolt af mig selv! Når man kan lave fast food LCHF-style, så er man ved at have det ind under huden!

Vi kom hjem fra fødselsdag og skulle have noget hurtig mad med hjem fra Lyngby på vejen. Vi gik ind og så hvad det nye Meyers madhus kunne tilbyde og købte en portion chili con carne og en bøtte hummus. Lavede en portion hurtige (ægge)pandekager efter den opskrift Kami smed (som jeg nu allerede har spist 4 gange :D), snittede noget frisk grønt og spiste 'wraps' med chili con carne, hummus, frisk sprødt grønt og avocado - SÅDAN! :yay

(Anna fik en stegt glutenfri pølse, en rest pastaskruer og avocado ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spist rugbrød denne weekend! Lagkagehuset har et kernebrød der er 90 % kerner, så det har vi købt. Det smager så helt utroligt godt og jeg reagerer ikke på det, så det må jeg godt spise i weekenden :)

I går lavede vi burgere med grøntsagsbrød og bearnaisemayo og slap nu AF, det var godt! :o

20130824_175659.jpg

Mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst tråden igennem og er meget inspireret og har lyst til at prøve det af... Men hvad gør i med mad til jeres børn? Kan børn spise det samme mad, evt med små tilføjelser? Jeg orker ikke sådan noget med at lave flere forskellige retter hver aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst tråden igennem og er meget inspireret og har lyst til at prøve det af... Men hvad gør i med mad til jeres børn? Kan børn spise det samme mad, evt med små tilføjelser? Jeg orker ikke sådan noget med at lave flere forskellige retter hver aften

Anna får det samme som os, men får også pasta/ris ved siden af, havregryn med mælk eller yoghurt med havregryn til morgenmad, rugbrød i madpakken og masser af frugt. Det er slet ikke besværlig at have en tumling samtidig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna får det samme som os, men får også pasta/ris ved siden af, havregryn med mælk eller yoghurt med havregryn til morgenmad, rugbrød i madpakken og masser af frugt. Det er slet ikke besværlig at have en tumling samtidig :)

Hvorfor får hun ikke det samme som jer? Jeg tænker, hvis det her virkelig er roden til alt godt, hvorfor må Anna så ikke få det?

Altså spørger af ren interesse, aner intet om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna får det samme som os, men får også pasta/ris ved siden af, havregryn med mælk eller yoghurt med havregryn til morgenmad, rugbrød i madpakken og masser af frugt. Det er slet ikke besværlig at have en tumling samtidig :)

Alletiders! :super Dicte er nemlig god til at smage nye ting, så vi skal ikke ud i noget kost der ikke er børne egnet, så vi ender med at nedprioritere hendes mad... Men det tror jeg nu heller ikke ville ske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst tråden igennem og er meget inspireret og har lyst til at prøve det af... Men hvad gør i med mad til jeres børn? Kan børn spise det samme mad, evt med små tilføjelser? Jeg orker ikke sådan noget med at lave flere forskellige retter hver aften

Her får Anabella havregrød med sødmælk om morgenen og frugt, brød og yoghurt om dagen i DP og til aften får hun det samme som os.

Jeg skrev faktisk en mail til forfatteren på madbanditten og spurgte hende, hvordan jeg skulle gøre det. hun skrev, at hendes børn kører efter lower carb higher fat i stedet for low carb high fat - det er for svært at gøre det 100% ved børnene, når de spiser andre steder i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, har haft total kulhydratsweekend efter bryllup fra nærmest fredag-søndag! Har haft det dårligt undervejs og har haft kvalme og cravings efter slik i dag :( It sucks! Men jeg har været standhaftig og kører på med fedtet igen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får Anabella havregrød med sødmælk om morgenen og frugt, brød og yoghurt om dagen i DP og til aften får hun det samme som os.

Jeg skrev faktisk en mail til forfatteren på madbanditten og spurgte hende, hvordan jeg skulle gøre det. hun skrev, at hendes børn kører efter lower carb higher fat i stedet for low carb high fat - det er for svært at gøre det 100% ved børnene, når de spiser andre steder i løbet af dagen.

Du må lige hjælpe mig med hvad forskellen på higher fat og High fat er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må lige hjælpe mig med hvad forskellen på higher fat og High fat er :)

:) Det er, at det er higher end alm dansk kost, men ikke decideret high, fordi børnene spiser andet i løbet af dagen i institution osv. Deraf også lower carb end alm kost, men ikke helt low. Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det er, at det er higher end alm dansk kost, men ikke decideret high, fordi børnene spiser andet i løbet af dagen i institution osv. Deraf også lower carb end alm kost, men ikke helt low. Giver det mening?

Altså at man fx får (ekstra) mayonnaise eller sødmælk istedet for ingen mayonnaise og skummetmælk? Så man har skruet lidt op for fedtet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor får hun ikke det samme som jer? Jeg tænker, hvis det her virkelig er roden til alt godt, hvorfor må Anna så ikke få det?

Altså spørger af ren interesse, aner intet om det.

Fordi hun som Kami skriver, får rugbrød og frugt i VS og LCHF er ikke særlig madpakke-venligt i børnestørrelse. Og vigtigst, fordi Anna spiser ALT for lidt grøntsager til leve udelukkende LCHF.

Men hun eeeelsker æg og er stor fan af fed græsk yoghurt og 38pct creme fraiche ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså at man fx får (ekstra) mayonnaise eller sødmælk istedet for ingen mayonnaise og skummetmælk? Så man har skruet lidt op for fedtet?

Ja, logisk set har du. Men overordnet set er du også nødt til at skrue ned for kulhydraterne jo..

Herhjemme laver vi ikke pasta osv til Anabella om aftenen, så på den måde får hun fedtrig aftensmad og stort set ingen kulhydrater til det måltid. Du skal også huske, at børn har meget lettere ved at forbrænde kulhydrater end voksne har og de bruger simpelthen så meget energi, at det ikke gør noget, at de har to kilder til energi igennem kosten. Det er vigtigere, at voksne overholder "reglerne".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, hvordan fungerede det, at bruge pastapladerne som alm pasta?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, hvordan fungerede det, at bruge pastapladerne som alm pasta?? :)

Pudsigt du spørger lige i dag! Der er taget en portion pastaplader op af fryseren, som jeg skal prøve at køre gennem pastapaskinen i dag og lave til pasta/pesto med kylling. Status følger i aften ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anbefal en opskrift!

Jeg har (men er ikke begrænset til):

Blomkål

Gulerødder

Champignon

Porre

Kom glad med gode idéer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede noget blomkålsgratin-agtigt noget igår som smagte vildt godt!

Små blomkålsbuketter puttes i et fad og drysses med salt og peber.

1æg, 1dl fløde og 1dl creme fraiche piskes godt sammen og hældes over grøntsagerne.

I ovnen ved 200 grader i 35min

Jeg brugte så også broccoli ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I læst hvad madbanditten skrev på sin blog tidligere på ugen? Hun nævnte en stor svensk undersøgelse, der lige er blevet offentliggjort:

Jeg håber, I fik fulgt med i den svenske debat i går. Det var jo helt tovligt, som de svenske medier gik all in på at lovprise LCHF efter den nye rapport fra SBU. Rapporten giver grønt lys for, at diætister og andre, som arbejder med fedmepatienter, fremover kan vejlede dem i at spise LCHF som den mest effektive diæt for vægtnedgang. Jamen det er da virkelig store sager.

Rapporten, som en gruppe svenske eksperter har lavet efter at have gennemgået over 16.000 studier, frikender desuden LCHF for alle de farer, der så ofte advares om. LCHF har fx kun gunstig virkning på kolesterolfordelingen og giver ikke øget risiko for hjertesygdomme. Så er det slået fast! I min bog er det et endnu større og vigtigere skridt. Og det står da lidt i lidt pudsig kontrast til vores nye kostråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så vil jeg også melde mig under lchf. Har desværre ligget en uge med influenza, så nu starter jeg forfra.

Dagens morgenmad: Omelet med mozzarella, bacon og soltørrede tomater, stegt i smør.

Så var der fødselsdagsmorgenbrød på arbejde. Jeg takkede pænt nej tak og så blev det selvfølgelig det store samtaleemne, folk kunne slet ikke forstå at jeg kunne undvære brød. Utroligt så travlt for har med andres madvaner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg prøvet at lave ostepandekagerne og oopies. Ærligt talt så synes jeg ikke at noget af det smager godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg prøvet at lave ostepandekagerne og oopies. Ærligt talt så synes jeg ikke at noget af det smager godt.

Har du puttet lidt mandelmel i dine oopsies? Det gør en verden til forskel! Og så plejer jeg også at droppe saltet, så de kan spises med ost eller smør og Nutella ;)

Ostepandekagerne har jeg ikke prøvet. Ha du prøvet proteinpandekagerne med hytteost? De er rigtig gode og smager vitterligt bare af pandekager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER