Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Jeg har lavet madbandittens lasagne i dag med hjemmelavede plader og kødsovs fra fryseren - MUMS! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Sidder og bliver lidt fristet her :rolleyes . Hende Madbanditten er da fuld af gode opskrifter. Jeg synes bare tit hun fx bruger rodfrugter osv. som tilbehør. Må man godt det? Skulle det ikke være grøntsager, der vokser over jorden? Er alle hende opskrifter ok, medmindre der står "ikke LCHF" ud for? Er godt nok glad for kulhydrater, men jeg synes jo, alle de andre ting man pludselig gerne må spise opvejer det lidt.

Susanne, følger du både faste-kur og LCHF eller hvordan? Tænker nemlig, det kunne være smart (evt. med en enkelt ugentlig dag hvor der kunne være plads til lidt lækker - medmindre man bliver helt dårlig af det, som jeg har læst, nogle af jer har oplevet).

Jeg er normalt ikke til alle mulige fancy kure, og plejer bare at holde styr på mit kalorie-indtag med ShapeUp-app'en, men de her to (5:2 og LCHF) lyder som noget man kan holde på lang sigt, så jeg skal vist prøve det her. Har sådan 10-12 kg, der ville se bedre ud på en anden end mig ;) ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har prøvet at lave hendes opskrifter på aftensmad - hvor langt tid har i brugt i køkkenet? Jeg gider for det meste ikke at stå og kokkerer i flere timer efter endt arbejde, hvis jeg også ska nå og være sammen med min søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Sidder og bliver lidt fristet her :rolleyes . Hende Madbanditten er da fuld af gode opskrifter. Jeg synes bare tit hun fx bruger rodfrugter osv. som tilbehør. Må man godt det? Skulle det ikke være grøntsager, der vokser over jorden? Er alle hende opskrifter ok, medmindre der står "ikke LCHF" ud for? Er godt nok glad for kulhydrater, men jeg synes jo, alle de andre ting man pludselig gerne må spise opvejer det lidt.

Susanne, følger du både faste-kur og LCHF eller hvordan? Tænker nemlig, det kunne være smart (evt. med en enkelt ugentlig dag hvor der kunne være plads til lidt lækker - medmindre man bliver helt dårlig af det, som jeg har læst, nogle af jer har oplevet).

Jeg er normalt ikke til alle mulige fancy kure, og plejer bare at holde styr på mit kalorie-indtag med ShapeUp-app'en, men de her to (5:2 og LCHF) lyder som noget man kan holde på lang sigt, så jeg skal vist prøve det her. Har sådan 10-12 kg, der ville se bedre ud på en anden end mig ;) ...

Jeg har prøvet at tage en fastedag på LCHF, men det var en af mine allerførste LCHF-dage og jeg valgte at krydre det med 30km på cykel - det var dumt! :rolleyes

Jeg har helt sikkert tænkt mig at faste igen ind imellem, men jeg skal lige have min krop kørt helt ind på LCHF og være helt sukkerafvænnet. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg vil faste på 5:2-maner (altså fra aftensmad en dag til morgenmad to dage senere og med indtag af 5-600 kcal i løbet af den tid) eller vil faste fra aftensmad til frokost den næste dag og så uden noget som helst kalorieindtag i de 17-18 timer. Det skal jeg lige prøve mig lidt frem med, når jeg er klar engang i næste uge (når jeg har levet efter LCHF i 3 uger).

Jer der har prøvet at lave hendes opskrifter på aftensmad - hvor langt tid har i brugt i køkkenet? Jeg gider for det meste ikke at stå og kokkerer i flere timer efter endt arbejde, hvis jeg også ska nå og være sammen med min søn.

Det er meget forskelligt hvor lang tid det tager - jeg har brugt alt mellem 15 og 45min. Man skal selv lave plader til lasagnen, men det er vildt nemt og til gengæld skal den færdige lasagne kun have 10-15min i ovnen fremfor 35-40, fordi der ikke er nogen plader der skal være færdige (kødsovsen var en rest fra fryseren). Jeg synes mange af retterne er hurtige, fordi der ikke er ris/kartofler/pasta der skal laves også. Retten med kylling i cremet kokossauce var f.eks. ret hurtig at lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt så populært LCHF er :D Det er ved at være længe siden vi her i huset snakkede om det første gang, så det har været længe undervejs! Men nu er vi ved at være klar, og tror at vi inden for en uge kører ren LCHF. :)

LCHF stemmer jo på en del punkter også fint overens med antiinflammatorisk kost, så håber sådan at det måske kan påvirke min sygdom i positiv retning! :)

Og Susanne - de snickers der, hvordan var de? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt så populært LCHF er :D Det er ved at være længe siden vi her i huset snakkede om det første gang, så det har været længe undervejs! Men nu er vi ved at være klar, og tror at vi inden for en uge kører ren LCHF. :)

LCHF stemmer jo på en del punkter også fint overens med antiinflammatorisk kost, så håber sådan at det måske kan påvirke min sygdom i positiv retning! :)

Og Susanne - de snickers der, hvordan var de? :D

Spændende! Og dejligt, at du også vil prøve :)

De der snickers er liiiige kvalme nok til mig (men tror også det var fordi de ikke var helt stivnede, da jeg smagte). Men til gengæld har jeg i dag lavet chokoladetrøfler med lakrids og MUMS, siger jeg bare! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg lavet müsli og madbandittens grove boller - jeg har endnu ikke smagt dem, men de ser gode ud og dufter godt!

971947_10151636139312685_1397066439_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bollerne og muslien smager rigtig godt! :)

I dag har vi fået hvidkålspandekager som bund under mexikansk krydret hakket oksekød og en hel masse frisk grønt, smørstegte sukkermajs, masser af guacamole, chilisovs og fed creme fraiche - MUMS, siger jeg bare!

20130819_175232.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bollerne og muslien smager rigtig godt! :)

I dag har vi fået hvidkålspandekager som bund under mexikansk krydret hakket oksekød og en hel masse frisk grønt, smørstegte sukkermajs, masser af guacamole, chilisovs og fed creme fraiche - MUMS, siger jeg bare!

Årh, det lyder lækkert!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige komme med en bemærkning ift. blodsukker-opture og efterfølgende nedture og hvad det gør ved psyken!

Jeg har siden 8. august shredded hver eneste dag (pånær een hvor jeg var hjemmefra ml. kl. 07 og 22:15) og det har på intet tidspunkt været et problem at gøre det. Jeg har aldrig diskuteret med mig selv og prøve at overbevise mig selv om, at det var okay at lade være. Jeg har bare nydt det og haft det fedt.

Jeg har jo spist efter LCHF siden 1. august og har ikke spist slik/kage i den periode - og det har ikke rigtig været et problem. I går, var der slik på arbejdet over frokost - jeg faldt i og spiste 1 minidaim, 1 bolsche og 3 stykker slik fra en blandet pose Pingvin-mix. Resten af dagen var jeg bare rigtig utilpas! Jeg var træt, lad, tung i hovedet, ugidelig (fuldstændig som jeg så ofte har været før jeg skiftede kost) og jeg havde endda en anelse hovedpine i perioder (hvilket jeg ellers aldrig har!)

Og for første gang i går, var det bare - på ingen tænkelig måde - en mulighed, at jeg skulle shredde. Jeg nåede ikke engang rigtigt at debattere det med mig selv, før det var afgjort, at det skulle jeg ikke! I dag har jeg spist 100% LCHF og i dag var det absolut intet problem at shredde. Jeg nåede lige at overveje at lade være og så gik jeg op og skiftede tøj :o

Det ER da tankevækkende!!! :o :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var jeg ude og spise italiensk med 3 veninder. Jeg bestilte carpaccio til forret, kunne ikke holde mig fra ravioli med spinat, ricotta, valnødder og trøffelsmør til hovedret og fik panna cotta til dessert. På 2½ time drak jeg et glas spumante og et glas rødvin. Jeg ved ikke hvad for noget af det, der har været helt galt, men jeg har sovet virkelig virkelig dårligt - har haft den ledeste halsbrand og har haft det som om jeg havde været på druk i 6 timer :blink Det er godt nok voldsomt at mærke kroppen reagere på den måde :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går var jeg ude og spise italiensk med 3 veninder. Jeg bestilte carpaccio til forret, kunne ikke holde mig fra ravioli med spinat, ricotta, valnødder og trøffelsmør til hovedret og fik panna cotta til dessert. På 2½ time drak jeg et glas spumante og et glas rødvin. Jeg ved ikke hvad for noget af det, der har været helt galt, men jeg har sovet virkelig virkelig dårligt - har haft den ledeste halsbrand og har haft det som om jeg havde været på druk i 6 timer :blink Det er godt nok voldsomt at mærke kroppen reagere på den måde :unsure :(

Åhhhh, ravioli.. Min store kærlighed! :( Har flere gange kigget på min elskede pastamaskine. SUK!

Men hvor er det vildt som din krop reagerer! Og SÅ tankevækkende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh, ravioli.. Min store kærlighed! :( Har flere gange kigget på min elskede pastamaskine. SUK!

Men hvor er det vildt som din krop reagerer! Og SÅ tankevækkende.

Jeg eeeeelsker også ravioli! Men jeg tror jeg har lært lektien og er bedre rustet til at vælge det fra en anden gang og evt. nøjes med at smage lidt af det forbudte hos Søren eller hvem jeg nu spiser med. At synde med mere end een ting i samme måltid er i hvert fald ikke vejen frem <_<

Jeg synes virkelig det er skræmmende, at jeg reagerer så kraftigt :o Tænk, at 5 stykker slik på 5 min kan gøre mig så utilpas, når jeg tidligere sagtens kunne køre en kæmpeskildpadde og 5 dumlekarameller ind og få en brøkdel den samme reaktion.

Jeg kan slet ikke beskrive, hvor spændt jeg er på at smide mine p-piller! :o :unsure Det er lige før det er ligeså spændende om jeg har en naturlig cyklus, som hvorvidt jeg kan lave to streger på en gt :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede den perfekte frokost i dag (og er virkelig træt af jeg ikke tog et billede, men jeg var så sulten :D)

En oopsie i bunden. Derpå hele hjertesalatblade og en hjemmelavet kyllingesalat af en rest kyllingeoverlår rørt med hjemmelavet remoulade, forårsløg, 18% creme fraice, 4% hytteost, lidt kalamataoliven og ekstra cornichoner. Toppet med stegt bacon, friske san marzarno-tomater og avocado :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været dårlig i denne uge! Med syg baby og fuldtidsjob har madforberedelser ikke været nemme! Har ikke frokost med på arbejde i dag, så er spændt på, hvad buffeten byder på og om jeg ka "nøjes" med at vælge rigtigt..

Dog har vægten ikke rykket sig i denne uge trods kulhydrater og sukker, så det er jo godt nok!!

Og Susanne, hvor er det vildt, som du reagerer!! Tror du har ret i, at LCHF er det rigtige for din krop.!!

Jeg fik det også vildt underligt efter maks fem stykker slik en dag.. Egentlig rart, så jeg automatisk ikke spiste mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været dårlig i denne uge! Med syg baby og fuldtidsjob har madforberedelser ikke været nemme! Har ikke frokost med på arbejde i dag, så er spændt på, hvad buffeten byder på og om jeg ka "nøjes" med at vælge rigtigt..

Dog har vægten ikke rykket sig i denne uge trods kulhydrater og sukker, så det er jo godt nok!!

Og Susanne, hvor er det vildt, som du reagerer!! Tror du har ret i, at LCHF er det rigtige for din krop.!!

Jeg fik det også vildt underligt efter maks fem stykker slik en dag.. Egentlig rart, så jeg automatisk ikke spiste mere ;)

Der skal også være plads til at prioritere anderledes når det er nødvendigt! Især, hvis man ikke bliver dårlig af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spist rugbrød denne weekend! Lagkagehuset har et kernebrød der er 90 % kerner, så det har vi købt. Det smager så helt utroligt godt og jeg reagerer ikke på det, så det må jeg godt spise i weekenden :)

I går lavede vi burgere med grøntsagsbrød og bearnaisemayo og slap nu AF, det var godt! :o

20130824_175659.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har spist rugbrød denne weekend! Lagkagehuset har et kernebrød der er 90 % kerner, så det har vi købt. Det smager så helt utroligt godt og jeg reagerer ikke på det, så det må jeg godt spise i weekenden :)

I går lavede vi burgere med grøntsagsbrød og bearnaisemayo og slap nu AF, det var godt! :o

20130824_175659.jpg

Har I prøvet brødene med andre grøntsager?

Men ja, knaldgode burgere!! Vi var os begejstrede her hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet brødene med andre grøntsager?

Men ja, knaldgode burgere!! Vi var os begejstrede her hjemme :)

Næh, det har vi ikke. Fulgte opskriften temmelig nøje. Men man kan sikkert sagtens skifte lidt ud. Hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, det har vi ikke. Fulgte opskriften temmelig nøje. Men man kan sikkert sagtens skifte lidt ud. Hvorfor?

Det gjorde vi også, og jeg er nemlig IKKE fan af dem. Hehe. Måske vi bare har fået for meget blomkål sådan helt generelt :P

Overvejer at prøve med broccoli. Ville bare høre om jeres erfaringer, hvis I havde prøvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har idag lavet blomkålspizza med broccoli i stedet for blomkål.! Mums, den var også god.! Er nemlig også ved at køre liiiidt træt i blomkål ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde vi også, og jeg er nemlig IKKE fan af dem. Hehe. Måske vi bare har fået for meget blomkål sådan helt generelt :P

Overvejer at prøve med broccoli. Ville bare høre om jeres erfaringer, hvis I havde prøvet :)

Har idag lavet blomkålspizza med broccoli i stedet for blomkål.! Mums, den var også god.! Er nemlig også ved at køre liiiidt træt i blomkål ;)

Haha - Søren er også ved at have nået blomkålsgrænsen :D Jeg synes faktisk ikke det er så slemt. Men vi skal snart prøve at lave pasta af lasagneplade-opskriften - det glæder jeg mig til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg forresten den eneste der er afhængig af HUSK for at holde gang i maven? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg forresten den eneste der er afhængig af HUSK for at holde gang i maven? :unsure

Hmm.. Altså, sådan så du decideret skal bruge husk mod maven eller sådan at du skal blande det i maden?

Jeg bruger det kun, når det står i en opskrift og jeg har ingen problemer :)

Måske noget mere væske? Jeg drikker hvert fald ret meget vand!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER