Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Jeg vil også gerne melde mig under lchf fanerne herinde nu :-) har spist efter det siden i onsdags, og det går indtil videre rigtig godt! Tusind tak for inspiration herinde til langt om længe at komme igang med det.... :-)

Super! Jo flere jo bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver altså aldrig venner med æg klokken meget tidligt om morgenen og det er virkelig noget hø! For det er ultimativt det bedste at spise og gør en kæmpe forskel for resten af dagen :( Hvad spiser I andre til morgenmad?

I dag var frokosten noget hø i kantinen og jeg var virkelig presset bagefter - havde så meget lyst til sødt! :prik Jeg lavede en kop kaffe med fløde og spise 1 (een!) Daim og 1 (een!) salt fisk - og så fik jeg det bare mega dårligt! Hjertebanken, hedetur, svag hovedpine og generel utilpashed - hvad sker der med det?! :blink Det er jo for vildt, hvis min krop reagerer så voldsomt på så relativt lidt sukker, selvom det jo er det første sukker jeg spiser i 10 dage :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså aldrig venner med æg klokken meget tidligt om morgenen og det er virkelig noget hø! For det er ultimativt det bedste at spise og gør en kæmpe forskel for resten af dagen :( Hvad spiser I andre til morgenmad?

I dag var frokosten noget hø i kantinen og jeg var virkelig presset bagefter - havde så meget lyst til sødt! :prik Jeg lavede en kop kaffe med fløde og spise 1 (een!) Daim og 1 (een!) salt fisk - og så fik jeg det bare mega dårligt! Hjertebanken, hedetur, svag hovedpine og generel utilpashed - hvad sker der med det?! :blink Det er jo for vildt, hvis min krop reagerer så voldsomt på så relativt lidt sukker, selvom det jo er det første sukker jeg spiser i 10 dage :unsure

Jeg er heller ikke mega fan af æg, så jeg er på yoghurt om morgenen.

Jeg tror du har fået sukker-tømmermænd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke mega fan af æg, så jeg er på yoghurt om morgenen.

Jeg tror du har fået sukker-tømmermænd ;)

Det spiser jeg også nu, men det er ikke det samme uden müsli og mætter slet ikke på samme måde <_<

Jeg har besluttet at prøve madbandittens pandekager :)

Sukker-tømmeemænd?! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til brunch hos min søster i dag, hvor der var stenalderbrød og andet lchf-venlig mad :) hun spiser også lidt efter lchf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså aldrig venner med æg klokken meget tidligt om morgenen og det er virkelig noget hø! For det er ultimativt det bedste at spise og gør en kæmpe forskel for resten af dagen :( Hvad spiser I andre til morgenmad?

I dag var frokosten noget hø i kantinen og jeg var virkelig presset bagefter - havde så meget lyst til sødt! :prik Jeg lavede en kop kaffe med fløde og spise 1 (een!) Daim og 1 (een!) salt fisk - og så fik jeg det bare mega dårligt! Hjertebanken, hedetur, svag hovedpine og generel utilpashed - hvad sker der med det?! :blink Det er jo for vildt, hvis min krop reagerer så voldsomt på så relativt lidt sukker, selvom det jo er det første sukker jeg spiser i 10 dage :unsure

På hverdage får jeg græsk yoghurt med fløde, kokosolie, vaniljepulver, mandler og blåbær. Fyld en masse godt fedt i yoghurten, så mætter det længere. Jeg spiste morgenmad 7.30 og frokost 12.30, det var helt perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På hverdage får jeg græsk yoghurt med fløde, kokosolie, vaniljepulver, mandler og blåbær. Fyld en masse godt fedt i yoghurten, så mætter det længere. Jeg spiste morgenmad 7.30 og frokost 12.30, det var helt perfekt :)

Det virker bare så absurd at putte olie og fløde i noget der indeholder 10% fedt ;)Og portionen er jo virkelig lille, med mindre man skal spise 1000 kcal til morgenmad :chin:Måske jeg bare skal prøve at gå all-in på det og se hvad der sker!Nu har jeg bagt Madbandittens pandekager i dag (og de smager SYGT godt!) så det vil jeg prøve i morgen tidlig - evt. suppleret med lidt yoghurt spicet op med fløde og kokosolie (vi har nemlig fået varerne jeg købte på nettet i dag, så NU skal vi lave alt muligt sejt :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker bare så absurd at putte olie og fløde i noget der indeholder 10% fedt ;)Og portionen er jo virkelig lille, med mindre man skal spise 1000 kcal til morgenmad :chin:Måske jeg bare skal prøve at gå all-in på det og se hvad der sker!Nu har jeg bagt Madbandittens pandekager i dag (og de smager SYGT godt!) så det vil jeg prøve i morgen tidlig - evt. suppleret med lidt yoghurt spicet op med fløde og kokosolie (vi har nemlig fået varerne jeg købte på nettet i dag, så NU skal vi lave alt muligt sejt :))

Jeg tager 2-3 spsk yoghurt en ordentligt sjat fløde, 2 tsk kokosolie med smag, en halv tsk vaniljepulver og en lille håndfuld nødder og bær og jeg bliver MÆT! :) Kokosolien kommer til at klumpe lidt, da den kun er flydende ved mere end 24 gr., så det skal røres hurtigt i, ellers størkner det bare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager 2-3 spsk yoghurt en ordentligt sjat fløde, 2 tsk kokosolie med smag, en halv tsk vaniljepulver og en lille håndfuld nødder og bær og jeg bliver MÆT! :) Kokosolien kommer til at klumpe lidt, da den kun er flydende ved mere end 24 gr., så det skal røres hurtigt i, ellers størkner det bare ;)

Godt tip med olien ;) Nu har jeg både vanillepulver og kokosolie (jeg har dog købt den uden smag, da jeg ikke er specielt kokosfan ;)) så jeg prøver i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det spiser jeg også nu, men det er ikke det samme uden müsli og mætter slet ikke på samme måde <_<

Jeg har besluttet at prøve madbandittens pandekager :)

Sukker-tømmeemænd?! :blink

Jeg har lavet en müsli af blandede nødder, der kom en gang i blenderen, og så tilsat kokosmel. Den er ret god, og helt lchf. Topper nogle gange med hindbær eller lignende.

Sukkertømmermænd er, når man spiser sukker, når man ikke er vant til det. Jeg ved ikke om det er et reelt ord, men har hørt om det før (tror endda jeg har hør om det på madbanditten)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en müsli af blandede nødder, der kom en gang i blenderen, og så tilsat kokosmel. Den er ret god, og helt lchf. Topper nogle gange med hindbær eller lignende.

Sukkertømmermænd er, når man spiser sukker, når man ikke er vant til det. Jeg ved ikke om det er et reelt ord, men har hørt om det før (tror endda jeg har hør om det på madbanditten)

Jeg har også spist nødder på, men de er altså ret kalorieholdige OG indeholder relativt mange kulhydrater, så vil virkelig gerne prøve at begrænse indtaget af dem lidt <_< Men det ville nok hjælpe, hvis jeg lavede en 'rigtig' musli fremfor bare at hakke lidt nødder/mandler... Jeg må lige blive ved med at prøve mig lidt frem.

Det var godt nok ikke rart, i hvert fald :o Jeg har det fint med at leve sådan her, men jeg ville godt nok være ked af hvis jeg aldrig mere kan spise lidt slik eller kage uden at få det så dårligt ?! :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tip med olien ;) Nu har jeg både vanillepulver og kokosolie (jeg har dog købt den uden smag, da jeg ikke er specielt kokosfan ;)) så jeg prøver i morgen!

Jeg ku slet ik smage kokosen i dag, så måske jeg putter mere i i morgen.. Jeg er nemlig vild med kokos!! :D Men uden smag er jo også fin, det er fedtet/olien der er pointen..

Hvad med musli ala mælkebomben? Det er også kerner og sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ku slet ik smage kokosen i dag, så måske jeg putter mere i i morgen.. Jeg er nemlig vild med kokos!! :D Men uden smag er jo også fin, det er fedtet/olien der er pointen..

Hvad med musli ala mælkebomben? Det er også kerner og sådan..

Jeg ved slet ikke hvad der er i den mælkebombe der blev snakket så meget om på et tidspunkt - der var jeg holdt op med at amme :D

Vi lavede en ret lækker musli da vi spise KISS, da vi skulle lave Anna og den tror jeg bare jeg laver, hvis jeg skal lave en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fristende med lchf - specielt fordi det ville gøre min kaffe med sødmælk og fløde helt okay :P

Men er godt nok ikk sikker på jeg vil kunne skære sådan ned på kulhydraterne :unsure

og hvor forbudt vil havregrøden så blive? og kartofler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fristende med lchf - specielt fordi det ville gøre min kaffe med sødmælk og fløde helt okay :

Men er godt nok ikk sikker på jeg vil kunne skære sådan ned på kulhydraterne :unsure

og hvor forbudt vil havregrøden så blive? og kartofler?

Ingen havregrød og ingen kartofler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså aldrig venner med æg klokken meget tidligt om morgenen og det er virkelig noget hø! For det er ultimativt det bedste at spise og gør en kæmpe forskel for resten af dagen :( Hvad spiser I andre til morgenmad?

Jeg spiser en anelse af denne musli oven på græsk yughurt. Som han skriver er den meget energitæt, men jeg kan ikke undværre musli lige nu ;-)http://proteinopskrifter.dk/sund-musli-low-carb-og-proteinrigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt i gang med at bage knækbrød fra madbanditten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået laks med topping af feta, yoghurt (fordi vi ikke havde creme fraiche), hvidløg og frisk mynte bagt i ovnen og stegte peber, aubergine og squash i smør og olie med chili... Det var goooooodt! Og jeg kunne ikke engang spise det hele..

I8V584n.jpg

(Det ser måske ikke så lækkert ud, men smagte :mam)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ser lækkert ud!

Vi har fået hjemmelavede (fra bunden!) fiskefrikadeller, selleri-fritter, hjemmerørt remo og bønne /tomat/mozarella-salat med olie-eddike-dressing. Virkelig godt!

Og nu laver Søren snickers, mens jeg sidder hos Anna :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ser lækkert ud!

Vi har fået hjemmelavede (fra bunden!) fiskefrikadeller, selleri-fritter, hjemmerørt remo og bønne /tomat/mozarella-salat med olie-eddike-dressing. Virkelig godt!

Og nu laver Søren snickers, mens jeg sidder hos Anna :yay

Snickers.... Læææækkert! Er det fra madbanditten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snickers.... Læææækkert! Er det fra madbanditten?

Jep. Jeg skal nok fortælle om de er gode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, ville det her være noget til din morgenmad http://lykkeglimt.com/2013/07/05/aeggemuffins/

Jeg synes, de lyder ret lækre og overvejer om jeg skulle lave nogle til resten af ugen.. Og glæder mig til at høre om de snickers er gode ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, ville det her være noget til din morgenmad http://lykkeglimt.co...5/aeggemuffins/

Jeg synes, de lyder ret lækre og overvejer om jeg skulle lave nogle til resten af ugen.. Og glæder mig til at høre om de snickers er gode ;)

Tja, måske... Faktisk er den type æg jeg vist bedst kan overskue et blødkogt æg. Men så vil jeg altså have rugbrød med smør og salt til <_< Satser på det kan lade sig gøre, når jeg skruer en smule op for kulhydratindtaget igen - så vil jeg helt sikkert prioritere lidt rugbrød ind imellem.

Jeg lavede den græske yoghurt med kokosolie, fløde og vanillepulver i dag og det var virkelig godt og gjorde en stor forskel! Og så er de pandekager jeg lavede i går også rigtig gode. I dag havde jeg ikke rigtig behov for formiddagsmad og indtog kun en kop kaffe med fløde ml. kl. 07 og 11:30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, måske... Faktisk er den type æg jeg vist bedst kan overskue et blødkogt æg. Men så vil jeg altså have rugbrød med smør og salt til <_< Satser på det kan lade sig gøre, når jeg skruer en smule op for kulhydratindtaget igen - så vil jeg helt sikkert prioritere lidt rugbrød ind imellem.

Jeg lavede den græske yoghurt med kokosolie, fløde og vanillepulver i dag og det var virkelig godt og gjorde en stor forskel! Og så er de pandekager jeg lavede i går også rigtig gode. I dag havde jeg ikke rigtig behov for formiddagsmad og indtog kun en kop kaffe med fløde ml. kl. 07 og 11:30 :)

Det lyder jo også top lækkert! Jeg duer bare slet ikke til fede mælkeprodukter om morgenen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, måske... Faktisk er den type æg jeg vist bedst kan overskue et blødkogt æg. Men så vil jeg altså have rugbrød med smør og salt til <_< Satser på det kan lade sig gøre, når jeg skruer en smule op for kulhydratindtaget igen - så vil jeg helt sikkert prioritere lidt rugbrød ind imellem.

Jeg lavede den græske yoghurt med kokosolie, fløde og vanillepulver i dag og det var virkelig godt og gjorde en stor forskel! Og så er de pandekager jeg lavede i går også rigtig gode. I dag havde jeg ikke rigtig behov for formiddagsmad og indtog kun en kop kaffe med fløde ml. kl. 07 og 11:30 :)

Hvor godt, at der virkede med ekstra olie og fløde i yoghurten!! Det er både nemt og mættende i hverdagen..!

Jeg fik i dag en kæmpe omelet til frokost, mums! Og sprang over kage på arbejde til trods for, at alle andre tog det og vi sad i møde! Det bedste af det hele var, at jeg ikke engang havde lyst til kage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER