Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Herhjemme fik vi frikadeller stegt i smør med tonsvis af stuvet hvidkål i går - lavet på smør og masser af fløde. :sandie

I dag fik jeg lyst til at have min læderjakke på, som jeg ikke har været i i evigheder fordi den lige er lidt for lille, og så går den lige til mavedellen. Men jeg vovede pelsen, tog den på, og den sad bare helt perfekt. Og den der mavedelle - den er mere eller mindre væk. :o :D

Jeg vejer stadig for meget, men at min mave er forholdvist flad nu, gør en kæmpe forskel. Nu er jeg mere kurvet end jeg er fed. :bunny :yay

Ej, hvor pudsigt. Jeg har lige siddet og planlagt, at jeg vil lave frikadeller og stuvet sommerkål i morgen :)

Fantastisk, at du kan mærke en forandring på kroppens kurver :D Hvornår startede du med LCHF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna og jeg skal være alene til søndag eftermiddag. Jeg er godt nok spændt på hvordan jeg klarer at gøre det her alene :unsure

Men så satte jeg mig da bare til at kigge på Madbandittens opskrifter og nu er der lagt madplan og det skal nok blive godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor pudsigt. Jeg har lige siddet og planlagt, at jeg vil lave frikadeller og stuvet sommerkål i morgen :)

Fantastisk, at du kan mærke en forandring på kroppens kurver :D Hvornår startede du med LCHF?

D. 22. Juli, så det er ikke så længe siden. Tabte 3 kg den første uge, og d. 2. august havde jeg tabt 7 cm om maven. Det er gået vildt stærkt, men meget af det har nok været oppustethed og vand i kroppen, for det har stabiliseret sig en del allerede. Jeg taber mig stadig, men det er ikke så voldsomt længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men så satte jeg mig da bare til at kigge på Madbandittens opskrifter og nu er der lagt madplan og det skal nok blive godt :)

:yay - det sværeste ved denne kost synes jeg faktisk er planlægningen, og den er jo ikke så slem endda. Men jeg kan endnu ikke bare gå ned i supermarkedet og købe det jeg lige har lyst til - så bliver det 2 poser haribo og en eller anden pastaret :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D. 22. Juli, så det er ikke så længe siden. Tabte 3 kg den første uge, og d. 2. august havde jeg tabt 7 cm om maven. Det er gået vildt stærkt, men meget af det har nok været oppustethed og vand i kroppen, for det har stabiliseret sig en del allerede. Jeg taber mig stadig, men det er ikke så voldsomt længere.

Det er altså imponerende! Jeg er også ret sikker på jeg har en del væske og oppustethed der skal forsvinde først. Det er allerede startet og jeg glæder mig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså imponerende! Jeg er også ret sikker på jeg har en del væske og oppustethed der skal forsvinde først. Det er allerede startet og jeg glæder mig! :yay

Ja, det er virkelig effektivt. Spiste is og lidt brød og fiskefilet med panering i weekenden, og søndag aften var jeg SÅ oppustet, at det bare ikke havde været det værd. Da jeg spiste LCHF igen om mandagen, var min mave fin igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til sliiiiik.... For første gang i en uge! Mon det er min "krise" dag.?? Tror jeg har lavet den fejl ikke at have fået fedtrig nok mad til aften og så er jeg træt! Dårlig kombi :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til sliiiiik.... For første gang i en uge! Mon det er min "krise" dag.?? Tror jeg har lavet den fejl ikke at have fået fedtrig nok mad til aften og så er jeg træt! Dårlig kombi :(

:kram2 Jeg havde lyst i går, men jeg spiste een mørk chokoladekringle og så var det overstået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Jeg havde lyst i går, men jeg spiste een mørk chokoladekringle og så var det overstået?

Vi har slet ingenting i huset.. Så jeg har taget lidt græsk yoghurt med fløde, blåbær og agavesirup og nu går jeg i seng :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gotta love this lifestyle!! Har tabt 2,6 kg. den første uge og har virkelig spist gooooodt :sandie

Tæller I andre kulhydrater, fedt osv.? Eller spiser I bare "som det passer jer"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gotta love this lifestyle!! Har tabt 2,6 kg. den første uge og har virkelig spist gooooodt :sandie

Tæller I andre kulhydrater, fedt osv.? Eller spiser I bare "som det passer jer"?

:yay :yay

Hvor er det fedt!!

Jeg spiser mere eller mindre som jeg vil, men holder lidt øje med kulhydraterne. Fedt prøver jeg bare at få så meget af som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay

Hvor er det fedt!!

Jeg spiser mere eller mindre som jeg vil, men holder lidt øje med kulhydraterne. Fedt prøver jeg bare at få så meget af som muligt.

Hvordan holder du øje så? Med shape up app'en? Eller ka du det efterhånden nogenlunde i hovedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gotta love this lifestyle!! Har tabt 2,6 kg. den første uge og har virkelig spist gooooodt :sandie

Tæller I andre kulhydrater, fedt osv.? Eller spiser I bare "som det passer jer"?

Jeg har ikke været på vægten hverken før eller efter, men der er absolut ingen tvivl om, at der er sket noget med min mave! :o Jeg tror jeg har tabt vildt meget oplagret væske og jeg har ikke været oppustet eller haft ondt i maven i en uge :yay Jeg har stadig fedt på maven, men det er på en helt anden måde og jeg tror på det forsvinder ligeså stille :)

Og jeg synes også jeg har spist virkelig lækker mad og har ikke lidt nogen afsavn :super

Jeg tæller ikke som sådan kalorier, men jeg taster ind imellem lidt ind i madlog for at lære energifordelingen i maden at kende. Primært for at se hvor kylhudraterne gemmer sig og i hvilket omfang og få en fornemmelse af hvor jeg evt. gerne vil putte lidt ind igen. Jeg har holdt mig under 100g. kulhydrat om dagen (og nogen dage også under 50g), men jeg tror godt jeg kan sætte det lidt op, når først jeg er rigtig 'afvænnet', så det ligger omkring 100g om dagen. F.eks. vil jeg virkelig gerne have et halvt stykke rugbrød ind imellem.

Og så har jeg brugt madlog til at se hvor 'farlige' det forbudte er. F.eks. havde vi nogen skolekridt derhjemme - jeg tænkte, at jeg da godt lige kunne spise et enkelt eller 3, for det gjorde jo ingen forskel, men de er så 90% kulhydrat og vejer temmelig meget, så det er en DÅRLIG idé! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer helt sikkert til at 'synde' lidt i dag - der er gammeldags æblekage i kantinen :whistling Jeg må tiltuske mig så meget flødeskum som muligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan holder du øje så? Med shape up app'en? Eller ka du det efterhånden nogenlunde i hovedet?

Jeg holder mest bare øje med at begrænse det, men har fundet den her pdf med nogle værdier på, så jeg har en nogenlude guide.

http://www.vest.rm.dk/files/Hospital/Vest/Ernæringsenheden/Patientvejledning/Diabetes%20og%20kulhydratvariationsliste.pdf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder mest bare øje med at begrænse det, men har fundet den her pdf med nogle værdier på, så jeg har en nogenlude guide.

http://www.vest.rm.dk/files/Hospital/Vest/Ernæringsenheden/Patientvejledning/Diabetes%20og%20kulhydratvariationsliste.pdf

Smart!

Jeg har brugt den her side lidt også http://www.caloriegallery.com/foods/

Søregfunktionen i hjørnet er dårlig, men man kan finde mange ting via oversigten. Hvis man ændrer mængden til 100g, kan man se hvor mange ud af dem der er kulhydrat og kan se om det er noget man kan spise eller skal holde sig fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har prøvet madbandittens knækbrød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sad lige og regnede igennem og har hver dag i denne uge fået ca 85-90 g kulhydrater og det er sgu da meget godt.

Har til de måltider, hvor vi ikke har spist kulhydrat spist ekstra fedt i form af ost, smør, sødmælk/græsk yoghurt.. :glad

Og har siden mandag på den kost tabt ca 4 cm på mit bredeste sted på maven.. :wee :o

Weekenden står på Lalandia med hele svigerfamilien og det bliver svært at holde det :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snart 3 uger på LCHF, og målebåndet siger nu 11 cm om maven :yay :yay

Har spist lidt for meget frugt i dag tror jeg, og i morgen står den på fødselsdag hos mine forældre. Håber vi skal grille, det er dejlig nemt at spise LCHF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i vilde med alle jeres cm, mega sejt altså!!!! :yay

Jeg er desværre for dårlig til det med cm, for det er egentlig en mega go guideline!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i vilde med alle jeres cm, mega sejt altså!!!! :yay

Jeg er desværre for dårlig til det med cm, for det er egentlig en mega go guideline!

Jeg fortryder også jeg ikke har lavet en startmåling! <_< Jeg ved dog hvad jeg tidligere har målt det til, så måske jeg bare skal prøve at bruge det lidt som en guideline :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortryder også jeg ikke har lavet en startmåling! <_< Jeg ved dog hvad jeg tidligere har målt det til, så måske jeg bare skal prøve at bruge det lidt som en guideline :chin:

Hvis du har det fra tidligere ville jeg bare bruge det :)

-

Jeg var god og spiste ikke kulhydrat til aften, hurra for at E skulle sove tidligt og det var mig der lagde hende, så spiste først efter de andre..

Tilgengæld blev jeg nærmest tvunget til et stykke kage til aften <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har det fra tidligere ville jeg bare bruge det :)

-

Jeg var god og spiste ikke kulhydrat til aften, hurra for at E skulle sove tidligt og det var mig der lagde hende, så spiste først efter de andre..

Tilgengæld blev jeg nærmest tvunget til et stykke kage til aften <_<

Jeg har målt nu og så bruger jeg dem, for jeg kan ikke forstå hvis jeg allerede har tabt 5 cm på det smalleste sted på taljen?! Det ser godt nok sådan ud og føles sådan, men det er jo helt vildt, hvis det er sandt?! :o I dag måler jeg i hvert fald 71 cm på smalleste sted på taljen (jeg er ret sikker på det de gange jeg har målt har heddet ca. 76cm :blink) og 86 cm. på bredeste sted lige omkring navlen. Nu har jeg lige shredded for 2. dag i træk - det tager lysten til usunde ting ;)

Sejt, at du lige kunne skippe kulhydraterne til aftensmaden! Øv, at du spiste et stykke kage, hvis du i virkeligheden helst ville have været fri :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har målt nu og så bruger jeg dem, for jeg kan ikke forstå hvis jeg allerede har tabt 5 cm på det smalleste sted på taljen?! Det ser godt nok sådan ud og føles sådan, men det er jo helt vildt, hvis det er sandt?! :o I dag måler jeg i hvert fald 71 cm på smalleste sted på taljen (jeg er ret sikker på det de gange jeg har målt har heddet ca. 76cm :blink) og 86 cm. på bredeste sted lige omkring navlen. Nu har jeg lige shredded for 2. dag i træk - det tager lysten til usunde ting ;)

Sejt, at du lige kunne skippe kulhydraterne til aftensmaden! Øv, at du spiste et stykke kage, hvis du i virkeligheden helst ville have været fri :(

Ja, havde faktisk ikke lyst og det var slet ikke det værd.. Men tror faktisk at det bliver ok at holde i weekenden. Kan mærke at jeg er stædig og bliver det endnu mere, hvis nogle sætter spørgsmålstegn ved det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tur på Jensens baghus satte lige mit kulhydratindtag i vejret. Når ens bøf er forsinket, og servetrisen siger "det er jeg ked af, vi giver en dessert" siger man jo ikke nej. Den bedste mad. Er gratis mad eller noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER