Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Hvor er du sød :kiss

 

Det gik rigtig fint. Lørdag fik vi tortillas og der spiste jeg bar en halv tortilla og en masse fyld med ekstra olie på.

Lørdag morgen havde jeg en burgerbolle med hjemmefra og til frokost rørte jeg os allesammen en tunsalat jeg spiste med grønt til og en tynd halv skive rugbrød.

Lørdagaften fik vi culotte, bearnaise, grøn salat, grønne bønner, tomatsalat med mozarella og overkartofler/rodfrugter - det var jo nem nok ;)

Søndag morgen lavede jeg pandekager til os allesammen.

Vi havde en god snak der søndag morgen om hvorfor jeg gør som jeg gør og alle udviste forståelse og synes det var helt fint. Så længe man ikke prædiker og dømmer andre, så kan man slippe afsted med det meste :)

 

Lørdag aften var der købt slik og der bestemte jeg, at jeg måtte spise til jeg brækkede mig, for der var købt så meget af mit yndslingsslik og det er SÅ længe siden. Jeg spiste absurd meget - det var fantastisk! Og jeg fik det ikke dårligt, hvilket var endnu mere fantastisk! :yay

 

Til gengæld så KAN jeg altså ikke tåle rødvin mere. Alt ud over et enkelt glas, så sørger garvesyren for jeg har det som om jeg har været på druk i 6 timer :( Jeg ELSKER ellers rødvin, så det synes jeg er jævnt trist :(

Dejligt det gik fint og de alle var forstående! Fedt du kunne spise så meget slik, det synes jeg er ret vildt! :blink

Jeg kan dog godt forstå du er træt af det mht rødvin - jeg ville også meget hellere undvære slik end rødvin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været på min første 'prøvelse' i dag, frokost hos Ericas oldemor og aftensmad ved mine forældre. Det gik fint, fik klaret mig igennem frokosten med et lavere kh-indtag end håbet (et halvt stykke rugbrød, tærte uden kant og lidt agurkesalat). Eftermiddagskage var bagt æblekage med flødeskum, så der tog jeg et lille (pligt)stykke.

Aftensmad var klar suppe med kød og melboller, var ikke rigtig sulten, så tog kun en lille portion.

Jeg har ikke mærket noget ubehag endnu - håber det udebliver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har spist LCHF et stykke tid... Har i tabt jer? I så fald, hvor meget over hvor lang tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har spist LCHF et stykke tid... Har i tabt jer? I så fald, hvor meget over hvor lang tid?

Jeg tabte mig 1-2 kg den første uge og har ikke vejet mig siden. Vægttab er ikke (super) vigtigt for mig (og jeg er faktisk også lidt ærgerlig over denne tråd ligger i slankeklar).

Tilgengæld stornyder jeg mit stabile blodsukker og dermed gode koncentrationsevne henover hele dagen og at trangen til at små snacke er væk!

Jeg har været igang i 3 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har spist LCHF et stykke tid... Har i tabt jer? I så fald, hvor meget over hvor lang tid?

Vægttab er på ingen måde den primære motivationsfaktor for mig - jeg har ikke ret meget at tabe af. Jeg har 2-3 kg og de sidder allesammen på maven! :prik

 

Jeg har aldrig rigtig vejet mig, så ved ikke hvor meget jeg evt. har tabt kg-mæssigt, men min krop har helt sikkert ændret sig. Indenfor den første uge tabte jeg ca. 5 cm om livet og de er aldrig kommet tilbage igen.

 

For mig betyder LCHF stabilt blodsukker, slankere talje, ingen oppustethed og sløvhed/træthed sidst på dagen, nemmere ved at modstå søde sager og (forhåbentlig!) bedre hormonbalance :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - jeg har været til fødselsdag hos min søster i dag og var der fra morgenmad kl. 9:30 og til efter aftensmad. Det var umuligt at undgå kulhydraterne og selvom jeg begrænsede det til lidt mælk, en hjemmebagt koldhævet grovbolle, et kvart stykke rugbrød, lidt æble og en ottendedel snegl, så kunne jeg mærke det - ikke fordi jeg blev dårlig, men det manglende fedtindtag over hele dagen og den ekstra smule kulhydrat gjorde det umuligt at modstå, da Søren hentede slik her til aften! Og det er jeg rigtig træt af! :prik

 

Jeg SKAL ud og løbe i morgen, for det gør virkelig en kæmpe forskel for min sultfølelse og higen efter søde sager over flere dage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner også fedt sådan en dag. Overvejede selv at tage fløde til kaffen med, men kunne ikke få mig til det :(

Er der nogen, der har prøvet at tage olieshots?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft brug for inspiration til den ugentlige madplan, og er derfor gået ombord i LCHF - med måde. Dvs. vi ikke følger det 100% men bruger det som inspiration :) Jeg frygtede lidt at det skulle blive enormt dyrt at handle ind til, men 523 kr. i Rema til en hel uge inkl. bleer, toiletpapir og et par enkelte andre husholdningsting.

 

 

Mandag: Hakkebøffer med champignonsovs og grønt

 

Tirsdag: Lasagne (aubergine som plader)

 

Onsdag: Laksepakker med grønt (laks pakket ind i let kogt hvidkålsblade med spinat/ricotta - er lidt spændt på det, for har selv fundet på det :D )

 

Torsdag: LCHF pizza

 

Fredag: Cæsar salat

 

Lørdag: Højrebsbøffer med bearnaise, hvidkålsrøsti og grønt

 

Søndag: Rester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft brug for inspiration til den ugentlige madplan, og er derfor gået ombord i LCHF - med måde. Dvs. vi ikke følger det 100% men bruger det som inspiration :) Jeg frygtede lidt at det skulle blive enormt dyrt at handle ind til, men 523 kr. i Rema til en hel uge inkl. bleer, toiletpapir og et par enkelte andre husholdningsting.

 

 

Mandag: Hakkebøffer med champignonsovs og grønt

 

Tirsdag: Lasagne (aubergine som plader)

 

Onsdag: Laksepakker med grønt (laks pakket ind i let kogt hvidkålsblade med spinat/ricotta - er lidt spændt på det, for har selv fundet på det :D )

 

Torsdag: LCHF pizza

 

Fredag: Cæsar salat

 

Lørdag: Højrebsbøffer med bearnaise, hvidkålsrøsti og grønt

 

Søndag: Rester

De lyder da spændende de laksepakker :P Du må lige give en melding om resultatet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De lyder da spændende de laksepakker :P Du må lige give en melding om resultatet! :)

 Det skal jeg nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft brug for inspiration til den ugentlige madplan, og er derfor gået ombord i LCHF - med måde. Dvs. vi ikke følger det 100% men bruger det som inspiration :) Jeg frygtede lidt at det skulle blive enormt dyrt at handle ind til, men 523 kr. i Rema til en hel uge inkl. bleer, toiletpapir og et par enkelte andre husholdningsting.

Mandag: Hakkebøffer med champignonsovs og grønt

Tirsdag: Lasagne (aubergine som plader)

Onsdag: Laksepakker med grønt (laks pakket ind i let kogt hvidkålsblade med spinat/ricotta - er lidt spændt på det, for har selv fundet på det :D )

Torsdag: LCHF pizza

Fredag: Cæsar salat

Lørdag: Højrebsbøffer med bearnaise, hvidkålsrøsti og grønt

Søndag: Rester

Bliver helt sulten :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De lyder da spændende de laksepakker :P Du må lige give en melding om resultatet! :)

De blev faktisk ret gode. Men det var svært at få hele blade hvidkål af hovedet uden de brækkede, derudover skal de koge ret længe før de bliver bløde nok. Og til vores smag vil vi nok supplere ricotta/spinat blandingen med pamazan også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke flere der vil dele deres madplaner? :) Synes det vil være rart med inspiration. Ellers, vil du ikke dele igen Susanne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min for denne her uge var:

 

Mandag: Grillet mørbrad i svøb m/grøn salat

Tirsdag: Flæskesværspaneret kylling m/resterne af salaten

Onsdag: Var ude og spise med kollegaer:

Torsdag: Thaisuppe m/kylling (suppen er fra madbanditten)

Fredag: Højrebsbøffer m/flødebearnaise og savoykål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min for denne her uge var:

Mandag: Grillet mørbrad i svøb m/grøn salat

Tirsdag: Flæskesværspaneret kylling m/resterne af salaten

Onsdag: Var ude og spise med kollegaer:

Torsdag: Thaisuppe m/kylling (suppen er fra madbanditten)

Fredag: Højrebsbøffer m/flødebearnaise og savoykål

Tak :) det er altså rart med inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke flere der vil dele deres madplaner? :) Synes det vil være rart med inspiration. Ellers, vil du ikke dele igen Susanne :D

Hehe. Denne her uge har set således ud (og tæller kun lørdag til torsdag, da svigermekanikken kommer i morgen ;))

 

Lørdag: Pizza (denne her bund tilsat lidt selleri - den bedste opskrift indtil videre), men med mortadella og friske tomater i olie/eddike og bønnesalat med grønne bønner, feta og solsikkekerner

Søndag: Berberiandebryster med kålrøsti, orangesauce og denne her broccolisalat (virkelig god!)

Mandag: Resten af pizzaen og en grøn salat

Tirsdag: Laks med fetalåg, grøn salat og resne af røstierne

Onsdag: resten af andebrystet i tern med porre, rød peber, champignon og tomater i kokos/flødesovs med blomkålsris

Torsdag: Blomkåls/jordskokkesuppe med bacon og smørstegte champignon (opskrift, men vi tilfører så jordskokker fordi jeg elsker den nøddeagtige smag og de dæmper kålsmagen ;))

 

Og ja, vi finder ret meget inspiration hjemme hos Xenia for tiden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Denne her uge har set således ud (og tæller kun lørdag til torsdag, da svigermekanikken kommer i morgen ;))

Lørdag: Pizza (denne her bund tilsat lidt selleri - den bedste opskrift indtil videre), men med mortadella og friske tomater i olie/eddike og bønnesalat med grønne bønner, feta og solsikkekerner

Søndag: Berberiandebryster med kålrøsti, orangesauce og denne her broccolisalat (virkelig god!)

Mandag: Resten af pizzaen og en grøn salat

Tirsdag: Laks med fetalåg, grøn salat og resne af røstierne

Onsdag: resten af andebrystet i tern med porre, rød peber, champignon og tomater i kokos/flødesovs med blomkålsris

Torsdag: Blomkåls/jordskokkesuppe med bacon og smørstegte champignon (opskrift, men vi tilfører så jordskokker fordi jeg elsker den nøddeagtige smag og de dæmper kålsmagen ;))

Og ja, vi finder ret meget inspiration hjemme hos Xenia for tiden :P

Tak Susanne :)

Hvorfor er lige den pizzabund særligt god? (Vi skal have pizza imorgen ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Susanne :)

Hvorfor er lige den pizzabund særligt god? (Vi skal have pizza imorgen ;) )

Den er markant mindre våd end madbandittens lavet på kål. Med lidt god vilje kunne den måske endda blive sprød, hvis man eksperimenterede lidt med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er markant mindre våd end madbandittens lavet på kål. Med lidt god vilje kunne den måske endda blive sprød, hvis man eksperimenterede lidt med det.

Okay, det er rart at vide, for havde påtænkt at bruge madbandittens :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag lavet madbandittens minipizzabumde (revet ost æg og husk). De blev sprøde, men fyldet skal tilpasses for at overdøve æggesmagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag lavet madbandittens minipizzabumde (revet ost æg og husk). De blev sprøde, men fyldet skal tilpasses for at overdøve æggesmagen...

 Kan du linke? Synes ikke jeg kan finde den? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lchf madplan for næste uge:

 

Mandag: Grillet hamburgerryg m/pizzatomater og savoykål

Tirsdag: Deep pan pizza m/pesto, soltørrede tomater og pølser

Onsdag: Caesarsalat lavet på spidskål

Torsdag: Fryserrester (Italienske kødboller og mørbradgryde) m/spidskål

Fredag: Pulled Pork burgere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan du linke? Synes ikke jeg kan finde den? :)

Jeg tror kun de er i hendes bog.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe. Denne her uge har set således ud (og tæller kun lørdag til torsdag, da svigermekanikken kommer i morgen ;))

 

Lørdag: Pizza (denne her bund tilsat lidt selleri - den bedste opskrift indtil videre), men med mortadella og friske tomater i olie/eddike og bønnesalat med grønne bønner, feta og solsikkekerner

Søndag: Berberiandebryster med kålrøsti, orangesauce og denne her broccolisalat (virkelig god!)

Mandag: Resten af pizzaen og en grøn salat

Tirsdag: Laks med fetalåg, grøn salat og resne af røstierne

Onsdag: resten af andebrystet i tern med porre, rød peber, champignon og tomater i kokos/flødesovs med blomkålsris

Torsdag: Blomkåls/jordskokkesuppe med bacon og smørstegte champignon (opskrift, men vi tilfører så jordskokker fordi jeg elsker den nøddeagtige smag og de dæmper kålsmagen ;))

 

Og ja, vi finder ret meget inspiration hjemme hos Xenia for tiden :P

 Har du nogle gode fif til at få kålrøstierne sprøde?

Har kun prøvet af lave dem med hvidkål og udfra Madbandittens opskrift, ved ikke om der er andre måder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER