Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Nu havde jeg jo købt græsk yoghurt 10%, creme fraiche 38 % og fløde... Var der ikke en morgenmadsblanding der lød af disse ingredienser? Hvis ja,hvor meget tager i af hver ting? Jeg tænker at kalorierne hurtigt løber op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er LCHF, men jeg prøvede mig frem til en opskrift på pølsehornsdej og jeg er rimelig tilfreds :) Jeg brugte kyllingepølser, og der var faktisk dej nok til 11 stk.. Dejen er lidt mere klistret, men nem at arbejde med

. Da jeg havde lavet dejen var den i køleskabet i en times tid så den lige samlede sig lidt :)

3 æg

4 skefulde mandelmel

4 store skefulde HUSK

2 skefulde fløde

En sjat mælk

En spiseske smeltet smør

1 skefuld flødeost

En tsk salt og en tsk sukrin

Bland alle ingredienser med en håndmikser og i køleskabet

Fold så dejen rundt om pølserne

20 min ved 160 grader + 10 min ved varmluft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rfKIaKF.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De pølsehorn var virkelig en succes!

Jeg lavede 10, og de er allerede væk! Manden elskede dem simpelthen! Jubii :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt de var gode!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige komme med et glædes udråb :D

Jeg tror at jeg har fundet min madhylde.. I den forstand at jeg har det simpelthen så godt med den her kost! Min mave fungerer, jeg føler mig ikke oppustet, generelt føles min krop bare helt okay! Det er noget helt nyt.. Jeg savner dog mine frugtsmoothies, men det må jeg overleve :)

Dog går min hud helt amok med alt den fedt -men tænker at det bare skal vænne sig til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige komme med et glædes udråb :D

Jeg tror at jeg har fundet min madhylde.. I den forstand at jeg har det simpelthen så godt med den her kost! Min mave fungerer, jeg føler mig ikke oppustet, generelt føles min krop bare helt okay! Det er noget helt nyt.. Jeg savner dog mine frugtsmoothies, men det må jeg overleve :)

Dog går min hud helt amok med alt den fedt -men tænker at det bare skal vænne sig til det?

:super

Vi får frugtsmoothies i weekenden ind imellem. Hvis man putter f.eks spinat, fløde, græsk yoghurt eller fed kokosmælk i, så er det altså okay som snack :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor jeg synes det er svært at holde lchf, nu hvor jeg er blevet gravid :(

Og det stinker, for jeg bliver tydelig negativt påvirket af kh - får hjertebanken af bare at kigge på nogle pomfritter, så tydeligt var det ikke før.

Hvad har i andre gjort/oplevet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kiksede LCHF FULDSTÆNDIG i graviditeten. Og jeg ved ikke, hvad der kom først:

- graviditetsdårligdom og dermed intet "overskud" til LCHF, eller

- Flere kulhydrater og dermed mere graviditetsdårligdom

Men jeg havde det i hvert fald ringe <_< Og jeg fik mega halsbrand af fedt <_< Så jeg gik over til at forsøge "bare" at spise "ok" kulhydrater (rugbrød, havregryn osv...) ig grøntsager og så være tilfreds, hvis jeg i det mindste kunne få det til at lykkes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu hvor jeg jo har barsel så er overskuddet på LCHF ved at være tilbage. Dog er jeg godt nok kommet bagud mht opskrifter og nye "hit" :blink

 

Hvad er der sket i løbet af det sidste års tid? Er der kommet nogle nye opskrifter, som jeg bare må prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt Jane Faerbers nye bog Madglad. Nuj, der er mange ting jeg glæde mig til at prøve! :yay

Desværre bliver jeg dybt frustreret ved tanken om mit utroligt kræsne barn, der slet ikke vil sætte pris på det <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg spiste LCHF i 2,5 år, så blev jeg gravid og droppede det. Min plan er at starte op igen om 2,5 uge når min barsel slutter (gisp!), men lad os nu se om det lykkedes - julen står for døren, så måske det først bliver til næste år. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 28/6/2016 at 10:14 PM, Susanne said:

Jeg har købt Jane Faerbers nye bog Madglad. Nuj, der er mange ting jeg glæde mig til at prøve! :yay

Desværre bliver jeg dybt frustreret ved tanken om mit utroligt kræsne barn, der slet ikke vil sætte pris på det <_<:(

 

Kan du anbefale den? (Læs: skal jeg ønske mig den i julegave?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, TiaK said:

Jeg spiste LCHF i 2,5 år, så blev jeg gravid og droppede det. Min plan er at starte op igen om 2,5 uge når min barsel slutter (gisp!), men lad os nu se om det lykkedes - julen står for døren, så måske det først bliver til næste år. 

Jeg har lige læst hele tråden igennem ( :o ) og kunne jo netop se, at de var meget dedikeret ;) Er det nemmere for dig, når du er på arbejde end hjemme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Fru.Mor said:

Jeg har lige læst hele tråden igennem ( :o ) og kunne jo netop se, at de var meget dedikeret ;) Er det nemmere for dig, når du er på arbejde end hjemme?

 

Ja, det har det været. Af en eller anden grund er det mere overskueligt at snitte en salat til madpakken end det er til frokost hjemme :chin: Om det fortsætter sådan, nu jeg har to børn, det ved jeg ikke. 

Min morgenmad har hele tiden været lchf og aftensmaden er nem, synes jeg. Så det er klart frokost der er den største ændring. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, TiaK said:

 

Ja, det har det været. Af en eller anden grund er det mere overskueligt at snitte en salat til madpakken end det er til frokost hjemme :chin: Om det fortsætter sådan, nu jeg har to børn, det ved jeg ikke. 

Min morgenmad har hele tiden været lchf og aftensmaden er nem, synes jeg. Så det er klart frokost der er den største ændring. 

Jeg spiste så absolut heller ikke sundt, mens jeg var på barsel, selvom der var tid til at lave sund mad :rolleyes

Jeg hepper på dig! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER