Susanne

LCHF-tråden

767 indlæg i dette emne

Jeg tror kun de er i hendes bog.. :/

 

Okay :) Er den egentlig god, og er der mere at komme efter end hvad man ellers kan finde på diverse blogs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay :) Er den egentlig god, og er der mere at komme efter end hvad man ellers kan finde på diverse blogs?

Altså man kan komme rigtig langt på diverse blogs, men jeg synes helt klart den er de 150kr værd den ofte kan findes på tilbud til. Men jeg synes også der er noget over en fysisk bog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Har du nogle gode fif til at få kålrøstierne sprøde?

Har kun prøvet af lave dem med hvidkål og udfra Madbandittens opskrift, ved ikke om der er andre måder?

Desværre nej. Jeg synes ikke de bliver sprøde <_< Det bedste resultat er i hvert fald at bage den og så skære stykker ud der kommer i ovnen lige inden servering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man kan komme rigtig langt på diverse blogs, men jeg synes helt klart den er de 150kr værd den ofte kan findes på tilbud til. Men jeg synes også der er noget over en fysisk bog.

Vi bruger også stadig bogen meget!

 

Der udkommer snart en bog nr. 2 og den skal vi helt sikkert også have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man kan komme rigtig langt på diverse blogs, men jeg synes helt klart den er de 150kr værd den ofte kan findes på tilbud til. Men jeg synes også der er noget over en fysisk bog.

Okay, jeg synes nemlig også der er noget ved at slå op i en bog :)

Tror den kommer på ønskelisten til jul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre nej. Jeg synes ikke de bliver sprøde <_< Det bedste resultat er i hvert fald at bage den og så skære stykker ud der kommer i ovnen lige inden servering.

http://slimfood.bloggersdelight.dk/2013/04/hvidkals-rosti/

Jeg brugte denne opskrift idag, bare uden spidskommen og en god håndfuld cheddar istedet for emmentaler, plus 2 tsk loppefrøskaller. Og så i ovnen på 200 grader i 15 min ca. De blev ret sprøde, i hvert fald ift de andre :)

Næste gang prøver vi at komme lidt løg og hvidløg i også, måske en ekstra tsk loppefrøskaller hvis løget gør det meget vådt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jøsses, hvor er jeg oppustet og udspilet - tror ikke det har været så vildt siden jeg startede på LCHF for snart 4 mdr. siden! :o

 

Frokosten på arbejdet var ikke særlig LCHF-venlig i dag, så der fik jeg flere kulhydrater end jeg plejer (en kyllingepølse med remolade, lidt kikærter i salaten og en enkelt kiks med brie). Bagefter havde vi besøg af god kaffe-barista og vi måtte stå længe i kø foran en gigantisk kurv blandet slik, så jeg fik både 5-10 stykker slik OG ½ kaffe latte på mælk. Og så fik jeg også lidt risengrød til aften (jeg elsker det jo! <_<) og nu betaler jeg prisen. JØSSES, altså! :prik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder og spiser mikro-popcorn... nok ikke det smarteste valg i denne verden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er okay, at jeg spørger her: hvad er forskellen på LCHF og stenalderkost? :)

En fra min MG er på stenalderkost, og herhjemme vil vi gøre det samme; jeg vil gerne tabe de sidste graviditetskilo og vi vil begge gerne have mere energi og stabilt stofskifte mv.

Så har kigget en del på stenalderkost, og så slog det mig, hvad er forskellen? Er det at man på LCHF må spise/skal spise meget fedt? Og at det skal man ikke på stenalderkost?

Håber en af jer kan svare :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er okay, at jeg spørger her: hvad er forskellen på LCHF og stenalderkost? :)

En fra min MG er på stenalderkost, og herhjemme vil vi gøre det samme; jeg vil gerne tabe de sidste graviditetskilo og vi vil begge gerne have mere energi og stabilt stofskifte mv.

Så har kigget en del på stenalderkost, og så slog det mig, hvad er forskellen? Er det at man på LCHF må spise/skal spise meget fedt? Og at det skal man ikke på stenalderkost?

Håber en af jer kan svare :loveshower

Forskellen ligger i,

* At man på LCHF skal fokusere meget mere på fedt end på protein, der er den primære energikilde på stenalderkost.

* At man på stenalderkost godt må spise frugt og rodfrugter og det må man ikke på LCHF. 

* At man bruger få eller slet ingen mælkprodukter på stenalderkost

 

Se evt. det her LINK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forskellen ligger i,

* At man på LCHF skal fokusere meget mere på fedt end på protein, der er den primære energikilde på stenalderkost.

* At man på stenalderkost godt må spise frugt og rodfrugter og det må man ikke på LCHF.

* At man bruger få eller slet ingen mælkprodukter på stenalderkost

Se evt. det her LINK

Tak for hurtigt svar - er lidt nysgerrig :)

Vi er på "nr 2" udgaven af stenalderen, så vi tillader mælk og skyr. :) glæder mig til at komme igang :loveshower

Vil så gerne tabe de sidste 5 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede Madbandittens mexicanske tacotærto i dag, og den var ganske god! Jeg havde ladet mig fortælle den var ret stærk, så udelod chilien (men ikke cayennepeberen) og den passede lige i stærk-hed (hvis det er et ord? :unsure) Vi fik også tomatsalsaen og guacamolen til - mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag for første gang nogensinde indtastet min dag i ShapeUp. 8% kh, 14% protein og dermed 78% fedt! Jeg er ganske tilfreds! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag for første gang nogensinde indtastet min dag i ShapeUp. 8% kh, 14% protein og dermed 78% fedt! Jeg er ganske tilfreds! :loveshower

Sådan! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan simpelthen ikke tåle alkohol, når jeg spiser LCHF! :prik

 

Nu har jeg flere gange prøvet og efter ganske få genstande bliver jeg utilpas på samme måde som hvis jeg havde drukket i flere timer og det var tid til at tage hjem og jeg bliver tømmermandsagtig af ingenting. Søren har googlet det og fundet ud af det er meget udbredt. NUJ, hvor er det bare IKKE en fed feature :prik :(

 

Jeg var nødt til at tage hjem fra julefrokost med arbejdet kl. 00:15 i fredags og jeg nåede på ingen måde at blive fuld. ÆV!

 

Andre der har gjort sig erfaringer på den front? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der har madbandittens bog, vil jeg bare anbefale rødspættepakkerne med blomkålsmos. Også et stort hit hos husets yngste beboer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der har madbandittens bog, vil jeg bare anbefale rødspættepakkerne med blomkålsmos. Også et stort hit hos husets yngste beboer :)

Den opskrift har vi faktisk ikke prøvet endnu, men det må vi hellere snart! Vi har prøvet blomkålsmosen og får det tit, men fiskepakkerne må vi prøve!

 

Vi fik butter chicken i går - den oplagte LCHF-ret i sin helt oprindelige form :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den opskrift har vi faktisk ikke prøvet endnu, men det må vi hellere snart! Vi har prøvet blomkålsmosen og får det tit, men fiskepakkerne må vi prøve!

Vi fik butter chicken i går - den oplagte LCHF-ret i sin helt oprindelige form :)

Det er også hurtigt og nemt i en travl hverdag synes jeg :)

Okay, den lyder også god! Er den "besværlig"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad spiser i til morgenmad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også hurtigt og nemt i en travl hverdag synes jeg :)

Okay, den lyder også god! Er den "besværlig"?

Næh - altså vi lavede den som en af weekendretterne, som godt må tage lidt længere tid, da der også laves rester til en hverdag i den kommende uge.

Vi lavede Brødrene Prices opskrift og den var lækker :)

 

Hvad spiser i til morgenmad?

Jeg drikker fast en æggekaffe - det har betydet alverden for mig at opdage dem!

I weekenden laver jeg en portion protein-pandekager (hytteost, æg, fløde, kokosfibre/mandelmel, kokossukker), som jeg lige kan lune i mikroovnen nogen morgener. Andre morgener spiser jeg en smule græsk yoghurt 10% rørt med fløde og vanillepulver og hjemmelavet musli på toppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad dælen er en æggekaffe? Det lyder virkelig underligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad dælen er en æggekaffe? Det lyder virkelig underligt ;)

Det lyder ulækkert, men er fantastisk!

 

Essentielt er det kaffe med rå æg ;) (madbandittens indlæg om det http://www.madbanditten.dk/2013/05/16/har-du-provet-en-aeg-latte/)

 

Jeg lægger et æg i stavblender-målebægret og hælder kogende vand over. Efter et par min (så ægget ikke er koldt længere), slår jeg det ud i bægeret og hælder en kop kaffe i sammen med en stor tsk kokosolie og en tsk. kokossukker (man kan også bruge sukrin gold) og så stavblender man. Så kan man evt. putte lidt kogende vand i, nogen putter også lidt smør eller fløde i og for tiden er jeg glad for at putte en tsk. kakaopulver i også.

 

Det tog mig lige en uges tid før jeg i mit hoved var klar til at prøve det, men nu kan jeg ikke leve uden. Sådan en kaffe kan holde mig mæt i omkring 4 timer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad spiser i til morgenmad?

Jeg får for det meste kun en æggelatte, dom nemt jan holde mig mæt til frokost. Ellers får jeg græsk yoghurt 10% med fløde, lidt sukrin gold og vanillepulver. Nogle få gange får jeg blødkogt æg. I starten fik jeg scrambled eggs og bacon, men det kørte jeg hurtig surt i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ulækkert, men er fantastisk!

 

Essentielt er det kaffe med rå æg ;) (madbandittens indlæg om det http://www.madbanditten.dk/2013/05/16/har-du-provet-en-aeg-latte/)

 

Jeg lægger et æg i stavblender-målebægret og hælder kogende vand over. Efter et par min (så ægget ikke er koldt længere), slår jeg det ud i bægeret og hælder en kop kaffe i sammen med en stor tsk kokosolie og en tsk. kokossukker (man kan også bruge sukrin gold) og så stavblender man. Så kan man evt. putte lidt kogende vand i, nogen putter også lidt smør eller fløde i og for tiden er jeg glad for at putte en tsk. kakaopulver i også.

 

Det tog mig lige en uges tid før jeg i mit hoved var klar til at prøve det, men nu kan jeg ikke leve uden. Sådan en kaffe kan holde mig mæt i omkring 4 timer!

Det lyder virkelig freaky :lol Det tror jeg nu alligevel ikke, at jeg får mig selv til at drikke ;)

Så er jeg alligevel glad for min græsk yoghurt med nødder og kokos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER