MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Må man godt så småt begynde at være med her selvom ungen kun er 2 år og 9 mdr???

Han starter i børnehave imorgen, og tænker lidt at det er en helt anden verden end dagpleje og tumlinge som lige er startet institutionslivet. Han er jo pludselig blevet mindst 10 år ældre da han gik ud fra dagplejen her i eftermiddags :o

Hvis han er 12 år så er det nok liiiidt sent med det her underforum :P (sorry for plat humor - det er alt for sent at være vågen)

Velkommen herinde :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæft hvor er jeg træt af at jeg er nødt til at blive så sur på Erica at hun kommer til at græde. :(

Det er den eneste måde jeg kan få hende til at falde ned på når vi putter. Hun bliver bare ved og ved og ved med ikke at høre efter og grine ad mig indtil hun forstår at jeg virkelig ikke vil have det. Først derefter er hun klar til at være sød og så går det for det meste ok hurtigt med at falde i søvn.

:kram2

De stinker de situationer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft hvor er jeg træt af at jeg er nødt til at blive så sur på Erica at hun kommer til at græde. :(

Det er den eneste måde jeg kan få hende til at falde ned på når vi putter. Hun bliver bare ved og ved og ved med ikke at høre efter og grine ad mig indtil hun forstår at jeg virkelig ikke vil have det. Først derefter er hun klar til at være sød og så går det for det meste ok hurtigt med at falde i søvn.

Tak for det indlæg! Vi skal også igennem en fase stort set hver aften. Jeg tror det er fordi han er træt og han både SKAL tisse af, vaske hænder, børste tænder osv, og det bare er for meget for hans lille hoved. Især hvis han har skullet stoppe i en leg. Så selvom vi altid forbereder ham, har faste og gode rutiner som han trives med osv, så må vi hæve stemmen og han bliver ked af det. Han bliver lynhurtigt glad igen, men det er bare frustrerende med en træt-ked søn lige inden sovetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt så småt begynde at være med her selvom ungen kun er 2 år og 9 mdr???

Han starter i børnehave imorgen, og tænker lidt at det er en helt anden verden end dagpleje og tumlinge som lige er startet institutionslivet. Han er jo pludselig blevet mindst 10 år ældre da han gik ud fra dagplejen her i eftermiddags :o

De fleste af os er vist rykket herind før tid ;)

Velkommen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft hvor er jeg træt af at jeg er nødt til at blive så sur på Erica at hun kommer til at græde. :(

Det er den eneste måde jeg kan få hende til at falde ned på når vi putter. Hun bliver bare ved og ved og ved med ikke at høre efter og grine ad mig indtil hun forstår at jeg virkelig ikke vil have det. Først derefter er hun klar til at være sød og så går det for det meste ok hurtigt med at falde i søvn.

Hvad siger hun, hvis I nu siger, at så længe hun fjoller, så venter I med at komme ind på værelset? Så kan hun kalde, når hun er klar til at høre bog/sang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger hun, hvis I nu siger, at så længe hun fjoller, så venter I med at komme ind på værelset? Så kan hun kalde, når hun er klar til at høre bog/sang.

:ditto

Jeg har sagt, at jeg vil sidde hos hende, når hun er klar til at lægge sig ned og ligge stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg har sagt, at jeg vil sidde hos hende, når hun er klar til at lægge sig ned og ligge stille.

Præcis. Og så bliver det mere noget hun kan vælge til og ikke en trussel a la "jeg går min vej, hvis du ikke lægger dig."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle hilse fra min mand og sige det ikke er sjovt at tørre lort op efter en 3-årig :D

Da CE sad i sit badekar i går, skulle hun lige pludselig prutte, inden hun når op har hun ved et uheld pruttet i badekaret, men den store pige hun jo er skynder hun sig med den næste prut på vej ud af måsen, ud af badet og op på toilettet = lort på gulv og toiletbræt.

Men det var et uheld... Kunne ikke lade være med at grine lidt af min mand, da han skulle gøre det rent, da det også resulterede i, at han fik lort på bukserne :D

Som han sagde, havde han regnet med, at hvis der var en af pigerne der skulle skide på ham, var det den lille og ikke den store :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle hilse fra min mand og sige det ikke er sjovt at tørre lort op efter en 3-årig :D

Da CE sad i sit badekar i går, skulle hun lige pludselig prutte, inden hun når op har hun ved et uheld pruttet i badekaret, men den store pige hun jo er skynder hun sig med den næste prut på vej ud af måsen, ud af badet og op på toilettet = lort på gulv og toiletbræt.

Men det var et uheld... Kunne ikke lade være med at grine lidt af min mand, da han skulle gøre det rent, da det også resulterede i, at han fik lort på bukserne :D

Som han sagde, havde han regnet med, at hvis der var en af pigerne der skulle skide på ham, var det den lille og ikke den store :lol

Haha, man bliver udsat for lidt af hvert som forælder! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en sovende unge på bagsædet :kuller

Han gik kold da vi kørte fra JM, så nu sidder jeg i bilen mens han får lov til at sove. Reelt set kan han sove ihvertfald en time mere - jeg skal nok overleve at sidde i bilen :-)

Men man bliver åbenbart træt af at starte i børnehave :kuller

Jeg har også siddet i bilen med sovende Anna mere end én gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg har sagt, at jeg vil sidde hos hende, når hun er klar til at lægge sig ned og ligge stille.

(Tak for svar alle sammen, kan ikke lige multi quotet)

Hvis jeg bare med stille og rolig stemme siger at jeg først vil hjælpe hende med at sove når hun er klar til at ligge ned, så kan hun holde sig selv vågen i evigheder.

Så nu går jeg mens jeg er sur og siger noget a la at hvis hun ikke er sød ved mig så vil jeg heller ikke være sød ved hende.

Måske ikke det smarteste, men det er det eneste, der virker.

Og dette er efter bog - altså hvor hun skal ligge stille i sengen og prøve at sove.

Gode råd modtages gerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Tak for svar alle sammen, kan ikke lige multi quotet)

Hvis jeg bare med stille og rolig stemme siger at jeg først vil hjælpe hende med at sove når hun er klar til at ligge ned, så kan hun holde sig selv vågen i evigheder.

Så nu går jeg mens jeg er sur og siger noget a la at hvis hun ikke er sød ved mig så vil jeg heller ikke være sød ved hende.

Måske ikke det smarteste, men det er det eneste, der virker.

Og dette er efter bog - altså hvor hun skal ligge stille i sengen og prøve at sove.

Gode råd modtages gerne.

Hvis hun virkelig kan holde sig vågen i evigheder, er hun måske ikke træt nok?

Har du prøvet?

Jeg har altid sagt, at hvad hun laver når jeg går ud er jeg ligeglad med. Hun skal bare blive i sin seng. Hvis hun gerne vil have jeg sidder hos hende, så vil jeg gerne det, så længe hun ligger ned, ligger stille og tier stille. Hvis ikke, går jeg ud igen. Det bliver ret hurtigt kedeligt, at ligge der i halvmørke, så hvis hun er træt nok, falder hun i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun virkelig kan holde sig vågen i evigheder, er hun måske ikke træt nok?

Har du prøvet?

Jeg har altid sagt, at hvad hun laver når jeg går ud er jeg ligeglad med. Hun skal bare blive i sin seng. Hvis hun gerne vil have jeg sidder hos hende, så vil jeg gerne det, så længe hun ligger ned, ligger stille og tier stille. Hvis ikke, går jeg ud igen. Det bliver ret hurtigt kedeligt, at ligge der i halvmørke, så hvis hun er træt nok, falder hun i søvn.

Hun fik lov på sin fødselsdag, der var hun vågen til over midnat(!)

Hun kan nemt holde sig vågen i over en time uden problemer, og jeg tror på hun også kan længere, hvis hun fik lov.

Jeg kan også have svært ved at holde hende i sengen, hvis jeg går nedenunder.

Men når vi har været uvenner, så falder hun jo i søvn efter kvarter, og kan sagtens sove til morgenen efter så jeg tænker hun er klar til at blive puttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuh altså.. Johannes skal starte i bh i januar. Ringede derover for at aftale nærmere og der var bare så meget larm, skrig og skrål og de vidste ingenting.. altså hun var sød hende jeg snakkede med, men jeg skal så ringe igen på mandag og så ved de måske noget. Det gør ikke morens knude i maven mindre :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun fik lov på sin fødselsdag, der var hun vågen til over midnat(!)

Hun kan nemt holde sig vågen i over en time uden problemer, og jeg tror på hun også kan længere, hvis hun fik lov.

Jeg kan også have svært ved at holde hende i sengen, hvis jeg går nedenunder.

Men når vi har været uvenner, så falder hun jo i søvn efter kvarter, og kan sagtens sove til morgenen efter så jeg tænker hun er klar til at blive puttet.

Ligger hun så bare i mørke og snakker med sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger hun så bare i mørke og snakker med sig selv?

Ja, så synger hun eller leger med sin bamse. (Eller lister ud af sengen og tænder lyset og giver sig til at lege :prik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Aron afsted på sin første fulde børnehave dag :o Han starter godt nok lige på og hårdt! Men det kunne ikke være anderledes, da de skal på tur hele dagen i dag - tog afsted 8.30 og er først tilbage 15.30. Så moderen kan ikke engang give ham en kort dag, og at holde ham hjemme var ikke en mulighed når jeg ved hvor snart lillesøster kommer, og han skal passes hos morfar og Lili og der have hele dage ihvertfald 3 dage næste uge. 

Jeg er sikker på han nok skal klare det flot! :kram

Og hvor er det spændende med lillesøsters snarlige ankomst! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Det betyder altså meget at man føler at børnehaven har styr på det!

Ja det var lidt træls :( han var så besøg derovre idag med dagplejen og det var gået super. Hans dagplejemor havde gået en runde i bh og hilst på de andre og sådan og Johannes havde bare hygget sig, så det er da altid noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Aron afsted på sin første fulde børnehave dag :o Han starter godt nok lige på og hårdt! Men det kunne ikke være anderledes, da de skal på tur hele dagen i dag - tog afsted 8.30 og er først tilbage 15.30. Så moderen kan ikke engang give ham en kort dag, og at holde ham hjemme var ikke en mulighed når jeg ved hvor snart lillesøster kommer, og han skal passes hos morfar og Lili og der have hele dage ihvertfald 3 dage næste uge.

Hvordan var det gået i dag så? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja det skulle vel ske :D Jeg opdager, da Marius skulle i bad, at jeg har proppet ham i en af Julius' bleer :lol Utroligt det gik så nemt og Marius kunne ikke helt forstå hvor jeg grinte så meget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja det skulle vel ske :D Jeg opdager, da Marius skulle i bad, at jeg har proppet ham i en af Julius' bleer :lol Utroligt det gik så nemt og Marius kunne ikke helt forstå hvor jeg grinte så meget :D

Haha, så er det altid noget at han ikke havde lavet det helt store i den, så det først rigtigt kunne være gået galt! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ er første skridt i "projekt blefri" taget! :yay

Bestikker for vildt med små slikkepinde, da hun IKKE var meget for at rende rundt uden ble.

Hun er blevet vildt god til at gå på toilet, og har gjort det mange gange om dagen, de sidste to uger, så nu håber jeg bare at hun får så meget mod på at gå uden ble at det nu lykkes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er STOLT af min datter! :biglove

Hun har ikke haft ble på hele dagen og har bare styret showet totalt! Ikke et eneste uheld, trusserne er knastørre! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4.dag uden ble (2. Dag i børnehave)

2små uheld i søndags og siden har hun holdt tør! :o bleen var til og med tør i morges også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde Annas fødselsdag på lørdag og jeg har bestilt en surprise-Frost-kage hos en fra min Anna-mødregruppe, der laver vildt flotte kager. Åha, hvor jeg glæder mig til at se Annas reaktion!

 

Hun lagde lige det her billede på Facebook i morges - det tegner godt :yay

11183440_10153564418392013_6842576688027

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.