MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Hvad ville I gøre?

Vi træner rigtig meget at gå på toilettet i løbet af dagen, og Karla er efterhånden ret god til mærke efter hvornår hun skal tisse. Når hun siger til skynder vi os på toilettet, og vi fortæller hende, at det var godt, at hun sagde, at hun skulle tisse..

Men så er dilemmaet opstået: når hun skal sove, går der ikke ret lang tid, før hun pludselig skal tisse. Hun har tisset af inden hun skal sove, og hvis der endelig kommer noget, er det en meget lille sjat. Det er tydeligt, at hun vil bruge tiden på at snakke, fjolle, og kort sagt trække tiden. Hun sover med ble på, men jeg synes ikke, at jeg kan nægte hende at komme på Toilettet. Omvendt er det tydeligvis ikke fordi hun skal tisse :unsure

Vi har nøjagtig samme problem med Sofia. Vi har indført den regel at efter sengetid så tisser man på potten. Hun gider ikke rigtig potten, så det sir hun kun ja til hvis hun virkelig skal. Ved ikk lige om Karla overhovedet gider potte, men tænker at det gælder om at gøre det så kedeligt som overhovedet muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har nøjagtig samme problem med Sofia. Vi har indført den regel at efter sengetid så tisser man på potten. Hun gider ikke rigtig potten, så det sir hun kun ja til hvis hun virkelig skal. Ved ikk lige om Karla overhovedet gider potte, men tænker at det gælder om at gøre det så kedeligt som overhovedet muligt.

 

Vi prøver at gøre det så kedeligt som muligt, ingen sang, ingen fjollerier, bare ind og få det overstået. Er ikke meget for at skulle bruge potte. Vi har ikke en, og jeg kan ikke lade være med at synes, at de er lidt ulækre. :unsure Men rart at høre, at det ikke er en hel unormal problemstilling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at gøre det så kedeligt som muligt, ingen sang, ingen fjollerier, bare ind og få det overstået. Er ikke meget for at skulle bruge potte. Vi har ikke en, og jeg kan ikke lade være med at synes, at de er lidt ulækre. :unsure Men rart at høre, at det ikke er en hel unormal problemstilling :)

Det var sådan vi gjorde det i den period hvor vi arbejdede med at gøre CE blefri. Det skal være kedeligt med kedeligt på, at gå på toilettet efter sengetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at gøre det så kedeligt som muligt, ingen sang, ingen fjollerier, bare ind og få det overstået. Er ikke meget for at skulle bruge potte. Vi har ikke en, og jeg kan ikke lade være med at synes, at de er lidt ulækre. :unsure Men rart at høre, at det ikke er en hel unormal problemstilling :)

Synes heller ikke at det er specielt lækkert med potte. Men Sofia var totalt bange for toilettet i starten, og meget mere imødekommende for potten. Men ja tror det er et normalt problem, og blot i gør det kedeligt og uattraktivt, så går det over af sig selv tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sådan vi gjorde det i den period hvor vi arbejdede med at gøre CE blefri. Det skal være kedeligt med kedeligt på, at gå på toilettet efter sengetid.

 

 

Synes heller ikke at det er specielt lækkert med potte. Men Sofia var totalt bange for toilettet i starten, og meget mere imødekommende for potten. Men ja tror det er et normalt problem, og blot i gør det kedeligt og uattraktivt, så går det over af sig selv tror jeg

 

Vi gør det så kedeligt som muligt. Jeg har en god bog i skatteret jeg kunne begynde at læse op af - det må da være demotiverende om noget :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa er simpelthen så fantastisk og har været det siden før jul:kuller Min lille seje datter, en modig og følsom pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Når jeg bliver stor, vi jeg også drikke kaffe og ha fjollet hår lissom dig, far".

Kærlighed fra en tre-årig <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg tror måske Ronja har blærebetændelse :( hun har været ude at tisse 5 gange nu siden kl 23 og hun ligger og klynker og siger det gør ondt når hub tisser :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg tror måske Ronja har blærebetændelse :( hun har været ude at tisse 5 gange nu siden kl 23 og hun ligger og klynker og siger det gør ondt når hub tisser :(

Øv det lyder som en tur til lægen.

Husk at give hende rigeligt væske og gerne tranebærjuice/saft.

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng som glæder sig til sin far kommer hjem med Paw patrol madkasser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Mor, hvorfor skal du egentlig på arbejde??"

- det er fordi at det skal man når man er voksen.. Far går jo også på arbejde ikke også?

"Mor, når jeg bliver stor lissom dig, så vil jeg oss gå på arbejde... Hvor går du EGENTLIG på arbejde henne?"

- det gør jeg inde i Herning.

" jeg vil også arbejde inde i Herning når jeg bliver voksen som dig!"

:wub :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lyder som en tur til lægen.

Husk at give hende rigeligt væske og gerne tranebærjuice/saft.

God bedring

Der var heldigvis intet da hun stod op og tissede. Bagefter hoppede og dansede hun rundt. Vi valgte at sende hende af sted i bh og der har intet været.

Så det har heldigvis ikke udviklet sig :)

Men tak for god bedring og råd :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara lovede i går da hun blev puttet at hun vil ligge i seng hele natten (Hun plejer at komme op til os hver nat), da jeg vågnede et par gange i nat, var hun ikke i vores seng endnu... Yes tænkte jeg, hun har været i sin seng hele natten... Da jeg vågnede kl 05,30, manden var stået op. Jeg kiggede på min tlf og kunne se en sms. Eller skal vi hellere sige et billed:-) I billedet lå Clara i sin storesøsters seng sammen med Zia.... :wub  (De har samme værelse nu) Jeg kunne ikke lade være med at smile... Åh hvor så det sødt ud:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har været virkelig morsyg på det sidste, og far har bestemt ikke måtte putte. Bare forslaget har gjort hende helt sur og ked. I dag foreslog jeg så, at far kunne læse for hende, og så skulle jeg nok komme og putte bagefter. Det kunne vi godt. Da far så havde læst, gik jeg ind for at snakke med hende og sige godnat, og der fortalte hun, at det havde været hyggeligt, at far havde læst for hende. Et skridt tættere på at far er god nok igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Mor, hvorfor skal du egentlig på arbejde??"

- det er fordi at det skal man når man er voksen.. Far går jo også på arbejde ikke også?

"Mor, når jeg bliver stor lissom dig, så vil jeg oss gå på arbejde... Hvor går du EGENTLIG på arbejde henne?"

- det gør jeg inde i Herning.

" jeg vil også arbejde inde i Herning når jeg bliver voksen som dig!"

:wub :biglove

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har været virkelig morsyg på det sidste, og far har bestemt ikke måtte putte. Bare forslaget har gjort hende helt sur og ked. I dag foreslog jeg så, at far kunne læse for hende, og så skulle jeg nok komme og putte bagefter. Det kunne vi godt. Da far så havde læst, gik jeg ind for at snakke med hende og sige godnat, og der fortalte hun, at det havde været hyggeligt, at far havde læst for hende. Et skridt tættere på at far er god nok igen.

Baby steps :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby steps :)

Lige præcist.

Det er bare så ærgerligt, at se den måde C tydeligt bliver ramt, når Karla flere gange om dagen siger "nej! Ikke far!". De kan godt lege om eftermiddagen, men han må ikke trøste, putte, tage hende om morgenen, hjælpe hende med bleer og toiletbesøg etc. Det er et ret ømt punkt for ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har været virkelig morsyg på det sidste, og far har bestemt ikke måtte putte. Bare forslaget har gjort hende helt sur og ked. I dag foreslog jeg så, at far kunne læse for hende, og så skulle jeg nok komme og putte bagefter. Det kunne vi godt. Da far så havde læst, gik jeg ind for at snakke med hende og sige godnat, og der fortalte hun, at det havde været hyggeligt, at far havde læst for hende. Et skridt tættere på at far er god nok igen.

Her i løbet af min graviditet har vi også været en lang periode igennem hvor far ikke var god nok, eller hun synes han var decideret dum. Nu er det endelig, efter meget arbejde og mange babysteps ved at vende.

Er så godt nok spændt på om vi bliver slået tilbage her når lillebror kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har været virkelig morsyg på det sidste, og far har bestemt ikke måtte putte. Bare forslaget har gjort hende helt sur og ked. I dag foreslog jeg så, at far kunne læse for hende, og så skulle jeg nok komme og putte bagefter. Det kunne vi godt. Da far så havde læst, gik jeg ind for at snakke med hende og sige godnat, og der fortalte hun, at det havde været hyggeligt, at far havde læst for hende. Et skridt tættere på at far er god nok igen.

 

 

Her i løbet af min graviditet har vi også været en lang periode igennem hvor far ikke var god nok, eller hun synes han var decideret dum. Nu er det endelig, efter meget arbejde og mange babysteps ved at vende.

Er så godt nok spændt på om vi bliver slået tilbage her når lillebror kommer.

:ditto til det hele

Inger har også næsten insisteret på kun at ville sove, hvis det var mig, der puttede. MEGA belastende for alle parter!

Hun er heldigvis begyndt at falde i søvn inden for en times tid, når A putter nu, og nogle dage tager det kun 30 min. Men når jeg kan putte på 15 min, er det godt nok tit, at jeg tænker, at jeg næsten hellere bare vil gøre det. Men netop i forhold til lillesøster vil det bare så fedt, at mor og far er lige gode!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at vi ikke er de eneste der slås med morsyge. I dag har dog været rigtig god på den front, selv om hun først ikke ville holde ham i hånden på vej hjem fra BH.

De har læst bøger med lommelygte under dynen, og set fjernsyn helt klistret op ad hinanden, og igen her til aften fik far lov til at læse godnathistorie - men ikke putte! Så det går fremad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa kom hjem og fortalte at hun var kærester med Jakob :biglove Det er da lidt sødt, hun snakker også om han konstant når hun har fri :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida spurgte på vej hjem fra børnehave idag, om jeg ville skriver til Ms mor og spørge om de måtte lege sammen i weekenden.

Hold op hun bliver stor min pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har klippet sig selv i dag i børnehaven :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har klippet sig selv i dag i børnehaven :(

:kram Ej øv, er det meget slemt?

Er det ikke sådan noget alle børn skal igennem... Jeg går ihvert fald og forventer at CE en dag kommer hjem og har klippet i hendes hår for hun elsker at klippe og jeg har hørt om mange børn der er kommet hjem fra bh med ny frisure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara er hjemme i dag og i morgen fra børnehaven... Hun er mega snotte, feberramt, hoster en del, slatten og ikke lige været min dejlige Clara mus:-( Hun fik en time på sofaen i eftermiddags og vågnede da Zia og jeg spiste aftensmad. Jeg var lidt overrasket over at hun kunne spise aftensmad når man ikke har spist så meget i løbet af dagen... Stakkels pus. Jeg håber at hun kan være rask til på fredag;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.