MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Det kan Anna også. Længe efter :rolleyes

Ja, jeg bliver nødt til at spise noget andet bagefter, hvis jeg skal skjule det :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline har fået en kæreste der hedder Jonathan og hun kan slet ikke undvære ham, siger hun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver dem af resterne af Annas havregrød. Putter grødresten i en skål, tilføjer et æg, lidt mælk/fløde, evt vanillepulver (der er kanelsukker på Annas havregrød, men har hun spist ovenaf :rolleyes kan der tilføjes både ekstra sukker og kanel) og hvedemel til konsistensen er rigtig. Jeg tilføjer nogen gange en lille smule bagepulver for at gøre dem lidt fluffy. Og så steger jeg dem i smør/kokosolie i små klatter på en pande. De smager sygt godt med enten lidt kanelsukker eller lidt Nutella på ;)

Anna har også i perioder fået yoghurt med havregryn på, hvis hun er kommet tidligt hjem.

Og de bananpandekager Rikke snakker om, er vist dem her: http://www.babykogebogen.dk/sunde-bananpandekager/ (og man kan godt bruge rugmel!)

Kan se der siden er kommet en mere fancy version http://www.babykogebogen.dk/havre-og-bananpandekager/ Det er jo lidt samme koncept som med havregrød ;)

Præcis :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica ligger på sofaen og ser vild med dans (optaget fra i sidste uge, så hun kan se det direkte efter aftensmaden)

Jeg sniger mig til at spise et stykke slik ude i køkkenet uden hun opdager det og når næsten at tygge af munden inden jeg er tilbage i sofaen. Erica: "her dufter lidt af slikkepind mor. Jeg tror det kommer inde fra fjernsynet"

Så her er det vist slut med at spise slik i smug :lol

Den går heller ikke herhjemme mere :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har fået en kæreste der hedder Jonathan og hun kan slet ikke undvære ham, siger hun

Nårh :biglove

Når jeg spørger Filippa om hun er kæreste med en af drengene svarer hun altid "nej, jeg er kæreste med Ronja" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh :biglove

Når jeg spørger Filippa om hun er kæreste med en af drengene svarer hun altid "nej, jeg er kæreste med Ronja" :D

Det er heller ikke længe siden at Caroline kun var kærester med hendes "maninder" (altså veninder!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for det ikke kun er herhjemme vi spiser slik i smug! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan sagtens spise slik foran Marius. Han er ligeglad. Men chokolade, det er en hel anden snak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har ikke glemt hvad jeg har livet han idag, så det første han spurgte om i morges var hvornår skal vi køre :p Så han glæde sig til en tur i svømmehallen blot med sin mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har ikke glemt hvad jeg har livet han idag, så det første han spurgte om i morges var hvornår skal vi køre :p Så han glæde sig til en tur i svømmehallen blot med sin mor :)

Og hvor havde vi en fantastisk formiddag :Yay Min lille vandhund nød det virkelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad elsker man (at lege med), når man er en 4-årig pige? Altså ud over Anna og Elsa ;) :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad elsker man (at lege med), når man er en 4-årig pige? Altså ud over Anna og Elsa ;) :help

Præcis ;)

Filippa leger allermest klæd-ud-leg/rollespil med tæpper og klude, bygger ting med foldemadras, bobles og hvad hun kan finde. Bamser er et hit og køkkenting også nogle dage. At tegne og nu skrive.

Jeg synes egentlig tit hun ikke leger med ting såsom dukker mv så det er lidt svært hvad hun skal ønske sig som jeg tror på hun vil få brugt i længere tid :chin: Fx ønsker hun sig LEGO Friends men jeg er spændt på om interessen holder.

Hun ønsker sig Beados - nogle perler som fungerer i stil med HAMA men som sætter sig sammen ved brug af vand. De fås hos BR.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa kaster op :( (og manden og jeg er vist ved at få noget med maven den anden vej - magter det virkelig ikke!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad elsker man (at lege med), når man er en 4-årig pige? Altså ud over Anna og Elsa ;) :help

Erica ønsker sig LEGO Friends og Bratz - hun har fået nogle af de små pakker LEGO Friends og de er et stort hit. Det samme med Bratz, så jeg er ikke i tvivl om det bliver ved med at hitte.

Derudover tror jeg hun ønsker sig balletsko og skørt/tøj - hun er vild med at danse..!

Ellers leger hun meget med sine barbiedukker, playmobil heste og det store hit lige nu er klistermærker.

Perler og malerbøger hitter også samt modellervoks.

Jeg tror også hun ønsker sig et sminkehoved, jeg ved dog ikke om det bliver et hit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa kaster op :( (og manden og jeg er vist ved at få noget med maven den anden vej - magter det virkelig ikke!)

Øv :(

God bedring til jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica ønsker sig LEGO Friends og Bratz - hun har fået nogle af de små pakker LEGO Friends og de er et stort hit. Det samme med Bratz, så jeg er ikke i tvivl om det bliver ved med at hitte.

Derudover tror jeg hun ønsker sig balletsko og skørt/tøj - hun er vild med at danse..!

Ellers leger hun meget med sine barbiedukker, playmobil heste og det store hit lige nu er klistermærker.

Perler og malerbøger hitter også samt modellervoks.

Jeg tror også hun ønsker sig et sminkehoved, jeg ved dog ikke om det bliver et hit.

Åh, Anna har hverken Barbie-dukke eller playmobil-heste. Oh the Joy :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har oplevet deres børn går i søvne ?

Ida har den sidste uge gået 3 gange. Det er faktisk ret så ubehageligt når hun gør det.

Idag var hun gået hen i det ene hjørne på hendes værelse og var "faret vild" der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har oplevet deres børn går i søvne ?

Ida har den sidste uge gået 3 gange. Det er faktisk ret så ubehageligt når hun gør det.

Idag var hun gået hen i det ene hjørne på hendes værelse og var "faret vild" der.

Ej, det ville jeg synes var mega crazy! :o

Gør hun det også når I er gået i seng? Og hvad så? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det ville jeg synes var mega crazy! :o

Gør hun det også når I er gået i seng? Og hvad så? :unsure

det er mega crazy - og hun vågner jo ikke når man løfter hende for at få hende i seng igen. Men jeg havde mine anelser om at hun nok ville komme til det. Rasmus går i søvne engang imellem og jeg gik i søvne som barn.

Hun har endnu ikke gjort det efter vi er gået i seng. At jeg ved :unsure skal ikke kunne udtale mig om hun har gjort det mens vi har sovet også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der har oplevet deres børn går i søvne ?

Ida har den sidste uge gået 3 gange. Det er faktisk ret så ubehageligt når hun gør det.

Idag var hun gået hen i det ene hjørne på hendes værelse og var "faret vild" der.

Jeg går og taler i søvne, J taler i søvne og W taler i søvne - vi er ret livlige om natten :lol

Min lillesøster går MEGET i søvne. Da hun var mindre blev det hurtigt en regel at nogle døre skulle låses med nøgle, som ikke sad i dørene (men tæt på) for hun låste også gerne døre op og det dur jo ikke at man går ud. Jeg selv går bare rundt indendøre og laver alm ting. Jeg er fx engang vågnet fuldt påklædt i gang med at børste tænder, jeg drømte jeg skulle i skole - klokken var bare 2 om natten :rolleyes

Det kan være skræmmende at se på, men det er jo helt og aldeles uskadeligt. Når W sludrer, svarer jeg ham bare med blid stemme og beder ham ligge sig og sove mere. Virker han utryg kan jeg nusse ham lidt og sige "mor er her, jeg passer på dig". Altid tal blidt og roligt, der er ingen grund til at vække, og vis tilbage i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går og taler i søvne, J taler i søvne og W taler i søvne - vi er ret livlige om natten :lol

Min lillesøster går MEGET i søvne. Da hun var mindre blev det hurtigt en regel at nogle døre skulle låses med nøgle, som ikke sad i dørene (men tæt på) for hun låste også gerne døre op og det dur jo ikke at man går ud. Jeg selv går bare rundt indendøre og laver alm ting. Jeg er fx engang vågnet fuldt påklædt i gang med at børste tænder, jeg drømte jeg skulle i skole - klokken var bare 2 om natten :rolleyes

Det kan være skræmmende at se på, men det er jo helt og aldeles uskadeligt. Når W sludrer, svarer jeg ham bare med blid stemme og beder ham ligge sig og sove mere. Virker han utryg kan jeg nusse ham lidt og sige "mor er her, jeg passer på dig". Altid tal blidt og roligt, der er ingen grund til at vække, og vis tilbage i seng.

Jeg bruger samme taktik med det blide til Ida ig får hjulpet hende i seng igen v

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft hvor er jeg træt af at jeg er nødt til at blive så sur på Erica at hun kommer til at græde. :(

Det er den eneste måde jeg kan få hende til at falde ned på når vi putter. Hun bliver bare ved og ved og ved med ikke at høre efter og grine ad mig indtil hun forstår at jeg virkelig ikke vil have det. Først derefter er hun klar til at være sød og så går det for det meste ok hurtigt med at falde i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft hvor er jeg træt af at jeg er nødt til at blive så sur på Erica at hun kommer til at græde. :(

Det er den eneste måde jeg kan få hende til at falde ned på når vi putter. Hun bliver bare ved og ved og ved med ikke at høre efter og grine ad mig indtil hun forstår at jeg virkelig ikke vil have det. Først derefter er hun klar til at være sød og så går det for det meste ok hurtigt med at falde i søvn.

Det oplever vi også nogle gange herhjemme, det er så frustrende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft hvor er jeg træt af at jeg er nødt til at blive så sur på Erica at hun kommer til at græde. :(

Det er den eneste måde jeg kan få hende til at falde ned på når vi putter. Hun bliver bare ved og ved og ved med ikke at høre efter og grine ad mig indtil hun forstår at jeg virkelig ikke vil have det. Først derefter er hun klar til at være sød og så går det for det meste ok hurtigt med at falde i søvn.

Jeg har det lidt på samme måde, bare når hun skal skiftes. Hun fjoller og vil pille ved mit hår, mine smykker, vil kramme og kysse hele tiden, og jeg ville så gerne bare kunne lege med på det mens vi skifter, men jeg har virkelig svært ved at rumme den måde hun bare er all over me, så jeg slet ikke kan komme til. Hun trives virkelig med meget kropskontakt, mens det meget hurtigt bliver for meget for mig.

Jeg kan sagtens være med på den der stille og rolige kropskontakt med nusning, men den der hvor hun kravler rundt på mig kAn jeg slet ikke rumme. Føler mig sgu lidt som en crappy mor, når jeg siger stop, og hun bare gerne vil kysse og kramme (vild og voldsomt godt nok, men stadig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lidt på samme måde, bare når hun skal skiftes. Hun fjoller og vil pille ved mit hår, mine smykker, vil kramme og kysse hele tiden, og jeg ville så gerne bare kunne lege med på det mens vi skifter, men jeg har virkelig svært ved at rumme den måde hun bare er all over me, så jeg slet ikke kan komme til. Hun trives virkelig med meget kropskontakt, mens det meget hurtigt bliver for meget for mig.

Jeg kan sagtens være med på den der stille og rolige kropskontakt med nusning, men den der hvor hun kravler rundt på mig kAn jeg slet ikke rumme. Føler mig sgu lidt som en crappy mor, når jeg siger stop, og hun bare gerne vil kysse og kramme (vild og voldsomt godt nok, men stadig)

Sådan har jeg det altså også! Jeg bliver meget mættet i den fysiske kontakt, især hvis den er 'vild'.

Jeg synes det er helt ok at man har nogle grænser med sådan noget som fysisk kontakt. Nogle gange vil W da også sidde i den anden ende af sofaen og jeg skal ikke så meget som tænke på at nusse ham i håret - og det ccepterer jeg til fulde og bliver altså ikke skuffet.

Jeg prøver at give W MEGET fysisk kontakt, for det trives han med, men det må altså også være på måder hvor jeg kan være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.