MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Altså hvis han decideret dypper dem i vandet så er der nok ikke noget, der kan holde til det :D Men jeg troede faktisk godt de kunne tåle at man hoppede i vandpytter :blush Nå, men så lærte jeg da også noget idag :rolleyes

Altså Ingers Superfit var utætte, og da jeg var henne i butikken med dem, lavede damen en test ved at have dem under rindende vand i 2 min og derefter dyppe dem i en balje med vand! og det skal de kunne klare (det kunne lige dét par så ikke, så vi fik et par nye)... Men de er så også Goretex-behandlede, og det er jo netop også dét, som Goretex slår sig op på.

jeg ville nok ikke tænke, at skind var helt lige så vandtæt. Men almindeligt vandpyttepjask ville jeg dog alligevel mene de skulle kunne klare. Men det kommer jo også an på, hvor intensivt ungerne hopper :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da magle - min datters tis var helt rødt! lige efter den første panik, kom jeg i tanke om, at deres ugemenu ligger online og gudskelov havde hun fået bagt rødbede til eftermiddagsmad :D phew! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder faktisk og bliver i tvivl om vi overhovedet har husket at imprægnere dem (det er første gang, han bruger dem idag) :blush Så måske er dét forklaringen.

Men anyway, så er V sådan en dreng, der kan blive gennemblødt til knæ og albuer iført regntøj og gummistøvler såeh :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius skal til sanse motorik med en af pædagogerne der er ved at tage noget kursus inden for det. Det lyder til Marius skal være hendes "opgave". Men håber det kan hjælpe ham. Har fået at vide at det vil være en god ide st massere ham med en af de der orange bolde, men han virker til st være fyldt med spændinger... Han råber av, så snart den triller over et bestemt sted. Hvem kan tjekke en 3 årig for spændinger i ryggen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg formoder at det er vand fra oven, men jeg kan faktisk ikke gennemskue det :chin: Burde en vinterstøvle ikke være vandtæt? :chin:

Skind holder sig ikke vandtæt med mindre det jævnligt får imprægneringen eller fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter som regel Edith efter de får eftermiddagsmad i børnehaven, men hun er altid hundesulten når jeg henter hende og jeg er bare kørt totalt fast i snacks/mad til hende om eftermiddagen <_<

Det skal jo være noget sundt, der mætter i 1-2 timer (vi spiser senest kl 17.30 pt pga den der lur, hun har droppet), men hun skal jo stadig være sulten til aftensmad..

Hvad får jeres børn om eftermiddagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har været ble fri siden i fredags. Og har stadigvæk kun haft et uheld. Og det var i mandags.

Hun er sej! Det er så fedt, mår de bliver blefri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter som regel Edith efter de får eftermiddagsmad i børnehaven, men hun er altid hundesulten når jeg henter hende og jeg er bare kørt totalt fast i snacks/mad til hende om eftermiddagen <_<

Det skal jo være noget sundt, der mætter i 1-2 timer (vi spiser senest kl 17.30 pt pga den der lur, hun har droppet), men hun skal jo stadig være sulten til aftensmad..

Hvad får jeres børn om eftermiddagen?

Rugbrød/knækbrød/kiks/klatkager/bolle/frugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter som regel Edith efter de får eftermiddagsmad i børnehaven, men hun er altid hundesulten når jeg henter hende og jeg er bare kørt totalt fast i snacks/mad til hende om eftermiddagen <_<

Det skal jo være noget sundt, der mætter i 1-2 timer (vi spiser senest kl 17.30 pt pga den der lur, hun har droppet), men hun skal jo stadig være sulten til aftensmad..

Hvad får jeres børn om eftermiddagen?

Et stykke frugt, en pakke rosiner, riskiks, figenstang, grøntsag (Peberfrugt, agurk, gulerod). Ikke noget der mætter særligt meget, men nok til, at hun ikke er sulten (eller som hun siger: har så dårlig mave)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg henter som regel Edith efter de får eftermiddagsmad i børnehaven, men hun er altid hundesulten når jeg henter hende og jeg er bare kørt totalt fast i snacks/mad til hende om eftermiddagen <_<

Det skal jo være noget sundt, der mætter i 1-2 timer (vi spiser senest kl 17.30 pt pga den der lur, hun har droppet), men hun skal jo stadig være sulten til aftensmad..

Hvad får jeres børn om eftermiddagen?

Bolle, rugbrød, knækbrød, frugt, gulerod/agurk, yoghurt uden noget eller med havregryn/musli på. Af og til rosiner, figenstang eller Cheez dippers (i perioder).

Hvis du har overskud kunne hjemmebagte pølsehorn eller pizzasnegle være et alternativ?

Filippa har også haft sådan en periode mens jeg gik på barsel, hvor hun nærmest spiste den første time vi var hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rugbrød/knækbrød/kiks/klatkager/bolle/frugt

Tak :) Hvilke nogle klatkager laver I?

Et stykke frugt, en pakke rosiner, riskiks, figenstang, grøntsag (Peberfrugt, agurk, gulerod). Ikke noget der mætter særligt meget, men nok til, at hun ikke er sulten (eller som hun siger: har så dårlig mave)

Præcis! Edith siger også det med dårlig mave :D

Måske jeg skulle prøve med nogle riskiks også, men var der noget med de (altså ris) ikke var så gode til børn :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bolle, rugbrød, knækbrød, frugt, gulerod/agurk, yoghurt uden noget eller med havregryn/musli på. Af og til rosiner, figenstang eller Cheez dippers (i perioder).

Hvis du har overskud kunne hjemmebagte pølsehorn eller pizzasnegle være et alternativ?

Filippa har også haft sådan en periode mens jeg gik på barsel, hvor hun nærmest spiste den første time vi var hjemme.

Altså hun bruger også nærmest den første time på at spise :o :rolleyes

God ide med yoghurt med havregryn :) Og måske hvis vi nogensinde kommer over alt det sygdom kunne jeg bage nogle pølsehorn og pizzasnegle :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Hvilke nogle klatkager laver I?

Præcis! Edith siger også det med dårlig mave :D

Måske jeg skulle prøve med nogle riskiks også, men var der noget med de (altså ris) ikke var så gode til børn :chin:

Joh, men det var vist ikke så farligt igen. Der er arsen i, og det kan være kræftfremkaldende i store mængder, men det er ikke farligere end et stort glas vand.

Karla får ikke lov til at mæske dig i riskiks dagen lang, men jeg er ikke bange for at give hende en i ny og næ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun bruger også nærmest den første time på at spise :o :rolleyes

God ide med yoghurt med havregryn :) Og måske hvis vi nogensinde kommer over alt det sygdom kunne jeg bage nogle pølsehorn og pizzasnegle :super

For laaang tid siden lavede jeg også nogle bananpandekager med groft mel i. Dem var Filippa også glad for. De var også lidt lækre-agtige for det er pandekager jo men samtidig med næring i. Opskriften fik jeg anbefalet herinde :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joh, men det var vist ikke så farligt igen. Der er arsen i, og det kan være kræftfremkaldende i store mængder, men det er ikke farligere end et stort glas vand.

Karla får ikke lov til at mæske dig i riskiks dagen lang, men jeg er ikke bange for at give hende en i ny og næ.

:super

Det er i hvert fald en god afveksling til knækbrød og frugt, som er det hun oftest spiser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For laaang tid siden lavede jeg også nogle bananpandekager med groft mel i. Dem var Filippa også glad for. De var også lidt lækre-agtige for det er pandekager jo men samtidig med næring i. Opskriften fik jeg anbefalet herinde :chin:

Det var også en god ide :yay Vi får årstidernes frugtkasse og der er altid bananer i og vi kan tit ikke nå at få dem spist :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget får de at spise når de kommer hjem fra BH?

Vi oplever tit at C er meget sulten når hun kommer hjem, men hvis hun får noget vil hun ofte ikke spise aftensmaden. Det er ikke rigtig muligt at skube aftensmaden meget mere, da hun jo også lige skal nå at fordøje maden inden hun skal i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Har modtaget en besked fra Vs pædagog i bh om at han har været uvenner med en derovre (ikke X), at de er gode venner igen men at han har fået "en rids på halsen"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Hvilke nogle klatkager laver I?

Vi laver dem af resterne af Annas havregrød. Putter grødresten i en skål, tilføjer et æg, lidt mælk/fløde, evt vanillepulver (der er kanelsukker på Annas havregrød, men har hun spist ovenaf :rolleyes kan der tilføjes både ekstra sukker og kanel) og hvedemel til konsistensen er rigtig. Jeg tilføjer nogen gange en lille smule bagepulver for at gøre dem lidt fluffy. Og så steger jeg dem i smør/kokosolie i små klatter på en pande. De smager sygt godt med enten lidt kanelsukker eller lidt Nutella på ;)

 

Anna har også i perioder fået yoghurt med havregryn på, hvis hun er kommet tidligt hjem.

Og de bananpandekager Rikke snakker om, er vist dem her: http://www.babykogebogen.dk/sunde-bananpandekager/ (og man kan godt bruge rugmel!)

Kan se der siden er kommet en mere fancy version http://www.babykogebogen.dk/havre-og-bananpandekager/ Det er jo lidt samme koncept som med havregrød ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget får de at spise når de kommer hjem fra BH?

Vi oplever tit at C er meget sulten når hun kommer hjem, men hvis hun får noget vil hun ofte ikke spise aftensmaden. Det er ikke rigtig muligt at skube aftensmaden meget mere, da hun jo også lige skal nå at fordøje maden inden hun skal i seng.

Vi skal også passe på hun ikke får for meget. Et knækbrød og en kiks med smør og evt. lidt frugt. Og så får hun næsten altid en skål med gulerødder/agurk/tomat/peberfrugt mens vi laver aftensmad. Det er sådan hun spiser grøntsager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Har modtaget en besked fra Vs pædagog i bh om at han har været uvenner med en derovre (ikke X), at de er gode venner igen men at han har fået "en rids på halsen"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver dem af resterne af Annas havregrød. Putter grødresten i en skål, tilføjer et æg, lidt mælk/fløde, evt vanillepulver (der er kanelsukker på Annas havregrød, men har hun spist ovenaf :rolleyes kan der tilføjes både ekstra sukker og kanel) og hvedemel til konsistensen er rigtig. Jeg tilføjer nogen gange en lille smule bagepulver for at gøre dem lidt fluffy. Og så steger jeg dem i smør/kokosolie i små klatter på en pande. De smager sygt godt med enten lidt kanelsukker eller lidt Nutella på ;)

Anna har også i perioder fået yoghurt med havregryn på, hvis hun er kommet tidligt hjem.

Og de bananpandekager Rikke snakker om, er vist dem her: http://www.babykogebogen.dk/sunde-bananpandekager/ (og man kan godt bruge rugmel!)

Kan se der siden er kommet en mere fancy version http://www.babykogebogen.dk/havre-og-bananpandekager/ Det er jo lidt samme koncept som med havregrød ;)

:super

Jeg må prøve! Svend laver altid havregrød til 5 eller sådan noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica ligger på sofaen og ser vild med dans (optaget fra i sidste uge, så hun kan se det direkte efter aftensmaden)

Jeg sniger mig til at spise et stykke slik ude i køkkenet uden hun opdager det og når næsten at tygge af munden inden jeg er tilbage i sofaen. Erica: "her dufter lidt af slikkepind mor. Jeg tror det kommer inde fra fjernsynet"

Så her er det vist slut med at spise slik i smug :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica ligger på sofaen og ser vild med dans (optaget fra i sidste uge, så hun kan se det direkte efter aftensmaden)

Jeg sniger mig til at spise et stykke slik ude i køkkenet uden hun opdager det og når næsten at tygge af munden inden jeg er tilbage i sofaen. Erica: "her dufter lidt af slikkepind mor. Jeg tror det kommer inde fra fjernsynet"

Så her er det vist slut med at spise slik i smug :lol

Edith kan også lugte det :rolleyes :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith kan også lugte det :rolleyes :lol

Det kan Anna også. Længe efter :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.