MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Har jeres børn støvler "til pæn brug"? Jeg har lige givet bh "lov" til at bruge Vs nye vinterstøvler fordi termostøvlerne åbenbart sad bøvlet under flyverdragten. Og nu går jeg og overvejer om det er dumt. På den ene side skal vi alligevel aldrig noget pænt udenfor, og hvorfor købe lækre dyre støvler og så ikke bruge dem, der hvor han er udenfor mest (= i bh), men på den anden side bliver de jo nok mega smadrede derovre og bliver jeg mon så træt af, at han ikke fik nogle billigere at "ødelægge"? :chin:

Det er sådan nogle fra bundgaard i noget mat sort skind og med uld indvendig, men han har jo flyveren over, så jeg tænker ikke, at han får våde fødder...

Alternativt skal vi måske have købt nye termostøvler? :chin: Eller et par vinterstøvler mere, men det føles også lidt ødselt (og dyrt!)

Ej jeg synes det er forvirrende med det børnefodtøj :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theo har ikke pæne skindstøvler. Han har gode praktiske solide vinterstøvler, som han kan give den gas i i børnehaven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeres børn støvler "til pæn brug"? Jeg har lige givet bh "lov" til at bruge Vs nye vinterstøvler fordi termostøvlerne åbenbart sad bøvlet under flyverdragten. Og nu går jeg og overvejer om det er dumt. På den ene side skal vi alligevel aldrig noget pænt udenfor, og hvorfor købe lækre dyre støvler og så ikke bruge dem, der hvor han er udenfor mest (= i bh), men på den anden side bliver de jo nok mega smadrede derovre og bliver jeg mon så træt af, at han ikke fik nogle billigere at "ødelægge"? :chin:

Det er sådan nogle fra bundgaard i noget mat sort skind og med uld indvendig, men han har jo flyveren over, så jeg tænker ikke, at han får våde fødder...

Alternativt skal vi måske have købt nye termostøvler? :chin: Eller et par vinterstøvler mere, men det føles også lidt ødselt (og dyrt!)

Ej jeg synes det er forvirrende med det børnefodtøj :wacko

Vi har et par Ecco vinterstøvler og et par lette termostøvler fra Bilka og de må bruges lige så tosset som de vil nede i børnehaven. De bruger dog som regel termogummistøvlerne pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har ikke pæne skindstøvler. Han har gode praktiske solide vinterstøvler, som han kan give den gas i i børnehaven ;)

:ditto

Vi vasker bare vinterstøvlerne og giver dem evt ny imprægnering inden vi skal noget pænt (hvilket vi sjældent skal :D)

Kan I evt købe forårsskoene lidt tidligere, og så kun bruge dem til fint brug hen over vinteren. Så kan han have pæne sko ind og ud af bilen, og så få støvlerne på, hvis han skal ud og lege til festen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså han har pæne sko, så det er ikke noget problem :) Det var mere om I andre sådan havde to par vinterstøvler (udover termostøvlerne) men det lyder det jo ikke til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har ikke pæne skindstøvler. Han har gode praktiske solide vinterstøvler, som han kan give den gas i i børnehaven ;)

Er skind mega upraktisk :unsure Ej nu bliver jeg faktisk i tvivl om det ER skind :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har læderstøvler fra Angulus, mener jeg. Det var dem, der absolut sad bedst og de bliver slidte fordi hun leger og hopper i mudder osv..

Jeg vil hellere have, at hun slider dem end løber rundt i noget der ikke sidder så godt på hendes fødder..

De bliver vasket og imprægneret jævnligt, så de forbliver pænere, men de bliver slidte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har læderstøvler fra Angulus, mener jeg. Det var dem, der absolut sad bedst og de bliver slidte fordi hun leger og hopper i mudder osv..

Jeg vil hellere have, at hun slider dem end løber rundt i noget der ikke sidder så godt på hendes fødder..

De bliver vasket og imprægneret jævnligt, så de forbliver pænere, men de bliver slidte..

Ok det lyder jo meget ligesom vi så gør, så det gør mig tryg :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det lyder jo meget ligesom vi så gør, så det gør mig tryg :tak

:kiss

Altså hun kan jo ikke passe dem næste år, så hun må lege dem helt i stykker (bare de holder til foråret ;) )...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har læderstøvler fra Angulus, mener jeg. Det var dem, der absolut sad bedst og de bliver slidte fordi hun leger og hopper i mudder osv..

Jeg vil hellere have, at hun slider dem end løber rundt i noget der ikke sidder så godt på hendes fødder..

De bliver vasket og imprægneret jævnligt, så de forbliver pænere, men de bliver slidte..

Præcis enig!

Og så har jeg faktisk heller ikke lyst til at stå i april med et par vinterstøvler der slet ikke er slidt :rolleyes de skal jo smides ud alligevel, så de skal da også bare bruges!

W har alm sko i vinteren også, dem for han på hvis vi skal noget. Og ellers kan læderstøvlerne lige tørres over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss

Altså hun kan jo ikke passe dem næste år, så hun må lege dem helt i stykker (bare de holder til foråret ;) )...

Haha ja den filosofi plejer vi også at have med fodtøj :D Kom bare pludselig til at tvivle på det :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna troede Sofie skulle ud af navlen. Første gang jeg fortalte hun kom ud af tissekonen, var hun overbevist om jeg lavede fis med hende :D

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt pæne vinterstøvler fra Green Comfort i år... Men er sådan i tvivl om de er varme nok :unsure så i dag har jeg som supplement købt vinter gummistøvler fra Bisgaard... Så kan hun selv vælge i børnehaven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, Luna fik en dum sætning i hovedet da Vi kom i BH i morges :( "du må ikke være med!" blev der sagt, som det første da Vi skulle til at smide overtøjet. Jeg sagde stille til lille A, at det var da ikke særlig pænt sagt, men hun skulle da liiige toppe situationen ved at sige det en gang til + "der er ikke plads til dig i bilen" (lille sofa = bil i legen)

Øv hvor blev Luna ked af det! :boo

Heldigvis kom pædagog Lene os til undsætning, da hun godt kunne se at Luna var ked.. Og hun tog en,snak med A, om det, + hun gerne lige ville snakke med Luna og A sammen efter jeg var kørt! (:respekt og kado til Lene!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas har termostøvler med i BH og så har vi et ekstra par termostøvler herhjemme. sidste år brugte han kun termostøvlerne og næsten ikke de almindelige vinterstøvler, så nægter at give så mange penge for noget der ikke bliver brugt. Derudover har mormor købt et par sko med foer i fra h&m . dem bruger vi til pæn brug og så har han termostøvler med hvis han skal ud og lege i mudder og sne hvis det evt kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå! V er kommet hjem med gennemblødte vinterstøvler og en far, der virker lettere muggen over, at jeg gav lov til at de måtte bruges i bh :rolleyes Jeg kunne da ikke vide, at han ville bade i vandpytter og det var termostøvlerne da nok også blevet våde af :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, Luna fik en dum sætning i hovedet da Vi kom i BH i morges :( "du må ikke være med!" blev der sagt, som det første da Vi skulle til at smide overtøjet. Jeg sagde stille til lille A, at det var da ikke særlig pænt sagt, men hun skulle da liiige toppe situationen ved at sige det en gang til + "der er ikke plads til dig i bilen" (lille sofa = bil i legen)

Øv hvor blev Luna ked af det! :boo

Heldigvis kom pædagog Lene os til undsætning, da hun godt kunne se at Luna var ked.. Og hun tog en,snak med A, om det, + hun gerne lige ville snakke med Luna og A sammen efter jeg var kørt! ( :respekt og kado til Lene!)

Åh jeg HADER det!!! Inger har også et par gange fået at vide, at hun ikke måtte være med. Den ene gang fordi hun ikke havde en lang kjole på! Det var min mand, der var med, og han sagde ikke noget, fordi han ikke synes, at man kan rette på andres børn. Jeg sagde til ham,  at jeg synes, at det er vores pligt at gribe ind, når man hører sådan noget. Det er jo ganske normalt, at børn i den alder afprøver at sige den slags den, men det er IKKE ok, og uanset hvem der siger det, bør man som voksen gribe ind. Det håber jeg da også, at andre forældre gør, hvis Inger kunne finde på at sige sådan noget. Så godt at du fik sagt fra, så du også viser Luna, at de ikke må tale sådan til hende. Og endnu bedre, at pædagogen hørte det, så hun kunne hjælpe Luna videre i dagen, efter at du var gået.

 

 

Børn kan være så stride! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå! V er kommet hjem med gennemblødte vinterstøvler og en far, der virker lettere muggen over, at jeg gav lov til at de måtte bruges i bh :rolleyes Jeg kunne da ikke vide, at han ville bade i vandpytter og det var termostøvlerne da nok også blevet våde af :rolleyes

Er de ikke vandtætte? eller er det fordi, der er kommet vand ned foroven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er de ikke vandtætte? eller er det fordi, der er kommet vand ned foroven?

Jeg formoder at det er vand fra oven, men jeg kan faktisk ikke gennemskue det :chin: Burde en vinterstøvle ikke være vandtæt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har været ble fri siden i fredags. Og har stadigvæk kun haft et uheld. Og det var i mandags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg formoder at det er vand fra oven, men jeg kan faktisk ikke gennemskue det :chin: Burde en vinterstøvle ikke være vandtæt? :chin:

Jo ift sne, men tror ikke jeg ville forvente de kunne holde til at der hoppes i vandpytter i dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg HADER det!!! Inger har også et par gange fået at vide, at hun ikke måtte være med. Den ene gang fordi hun ikke havde en lang kjole på! Det var min mand, der var med, og han sagde ikke noget, fordi han ikke synes, at man kan rette på andres børn. Jeg sagde til ham, at jeg synes, at det er vores pligt at gribe ind, når man hører sådan noget. Det er jo ganske normalt, at børn i den alder afprøver at sige den slags den, men det er IKKE ok, og uanset hvem der siger det, bør man som voksen gribe ind. Det håber jeg da også, at andre forældre gør, hvis Inger kunne finde på at sige sådan noget. Så godt at du fik sagt fra, så du også viser Luna, at de ikke må tale sådan til hende. Og endnu bedre, at pædagogen hørte det, så hun kunne hjælpe Luna videre i dagen, efter at du var gået.

Børn kan være så stride! :kram2

Jeg er SÅ glad for at jeg fik sagt fra i dag.. For det er desværre IKKE første gang at h n får stukket sådan en sætning i hovedet.. Det handler i bund g grund om at Lille A, som legede med K, ikke ville "miste" K til Luna.. MEN de havde fået en rigtig god snak om det.. Hvordan man er kammerater og hvordan det føles når man får sådan noget af vide osv.

Luna fik KÆMPE ros for at være god til at sætte ord på sine følelser osv.. Mega fedt!

OG så har hun bare fået endnu mere ros for a Lene i dag, da hun fortalte om hendes evner som Rødhætte i deres kommende skuespil (og at hun nok egentlig er den bedste! :blush)

Behøver jeg at sige at hun gør mig stolt!? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo ift sne, men tror ikke jeg ville forvente de kunne holde til at der hoppes i vandpytter i dem ;)

Altså hvis han decideret dypper dem i vandet så er der nok ikke noget, der kan holde til det :D Men jeg troede faktisk godt de kunne tåle at man hoppede i vandpytter :blush Nå, men så lærte jeg da også noget idag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis han decideret dypper dem i vandet så er der nok ikke noget, der kan holde til det :D Men jeg troede faktisk godt de kunne tåle at man hoppede i vandpytter :blush Nå, men så lærte jeg da også noget idag :rolleyes

Dem vi havde sidste år fra RAP var vandtætte ved alm vandhop og lign :) Jeg forventer også at dem vi har købt i år er sådan, men Edith har faktisk stadig bare gummistøvler ( med en tyk uldsok i) på så længe, at det er så vådt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg formoder at det er vand fra oven, men jeg kan faktisk ikke gennemskue det :chin: Burde en vinterstøvle ikke være vandtæt? :chin:

 

Hvornår er de sidst blevet imprægneret? Vi fik at vide, at de skal imprægneres hver 14. dag for at de kan holde sig vandtætte. Vi har lige købt en ny dåse imprægnering i dag, fordi stoffet på Karlas vinterstøvler har det med at blive vådt nu og derfor trænger til at få en gang mere, så de kan holde sig vandafvisende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.