Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Jeg forstår godt at det ikke er sjovt med din mor :( Jeg tænker jo stadig at det bedste for hende vil være, at blive støttet i at sige fra + hvis I giver efter, så signalerer I vel lidt at din mormor fortsat kan bruge din mor imod jer? Giver det ikke endnu mere bøvl for din mor? :unsure Men jeg kan godt se, at det ikke bare lige er sådan lige :unsure :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Majs var det ikke noget med i ikke måtte komme på hendes fødselsdag? Eller var det en anden bruger herinde? :unsure

Jeg ville sige til mormor at i ikke har plads men hun kan komme en anden dag. Og at i en anden gang gerne vil frabede jer at hun snakker sådan til Mie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs var det ikke noget med i ikke måtte komme på hendes fødselsdag? Eller var det en anden bruger herinde? :unsure

Jeg ville sige til mormor at i ikke har plads men hun kan komme en anden dag. Og at i en anden gang gerne vil frabede jer at hun snakker sådan til Mie!

Nej det var ikke mig :)

Plads er en undskyldning der er let gennemskuelig med vores 200 kvm :p

Ej egentlig tror jeg at jeg er nået frem til at min mormor ikke skal med.

Jeg må indrømme at jeg slet ikke har tænkt mig at konfrontere hende :blush hun er selv meget passiv agressiv og jeg kunne faktisk slet ikke forestille mig at tage en snak med hende.

Anders siger han synes jeg skal snakke med min mor om det først, så det tror jeg at jeg vil. Hvis hun i det mindste lige kan ruste sig. Og er hun HELT opgivende omkring det, så inviterer vi.

Men hvis jeg inviterer nu er der påfaldende meget "hun fik sin vilje" over det :chin:

Nå anyways!! Tak for jeres besyv :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe med at oversætte disse to tekster til engelsk? :blush

 

 

Kære beboere på (adresse)

Vi vil gerne invitere jer alle til en hygge get-together aften i gården. Her vil vi grille, hygge os, måske spille lidt fodbold/andre spil og ikke mindst få en ordentlig fest ud af aftenen. Vi sørger for den varme grill. I skal selv medbringe mad til grillen til eget forbrug, service og drikkevarer. Af hensyn til indkøb af grillkul vil vi meget gerne vide, hvor mange der kommer.

Vi har oprettet en afstemning, hvor I bedes tilkendegive hvilke dage I kan være med og derefter vil der komme en endelig dato for aftenen op.

 

 

samt

 

 

 

Tøm skabene for tøj og sko, du alligevel ikke bruger, og byt det til noget andet. Så nemt er det at forny garderoben – og det er ganske gratis.

Med tøjbyttedagen ønsker vi at sætte fokus på den miljøbelastning, der er forbundet med produktion af tøj, og på danskernes overforbrug af nyt tøj.

Så tøm skabene for alt det tøj og de sko, som du alligevel ikke bruger og kom og vær med til en hyggelig eftermiddag. Husk, at det tøj og de sko, du afleverer, skal være rent og i en stand, hvor det stadig kan bruges.

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe med at oversætte disse to tekster til engelsk? :blush

samt

Skriver lige senere :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejligt hun har det godt!!

Ja, heldigvis!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Majs var det ikke noget med i ikke måtte komme på hendes fødselsdag? Eller var det en anden bruger herinde? :unsure

Jeg ville sige til mormor at i ikke har plads men hun kan komme en anden dag. Og at i en anden gang gerne vil frabede jer at hun snakker sådan til Mie!

Det var mig ;)

Men sjovt nok har vi stået i nogenlunde samme dilemma vdr. Ingers fødseldag på lørdag. Jeg har endt med at invitere hende af helt samme hensyn som majs nævner - nemlig til min mor. Og jeg giver BBM ret - selvfølgelig burde min mor lære at stå på egne ben og sige fra. Men det kommer aldrig til at ske - det kunne jeg jo se, da hun ikke sagde fra i forhold til fødselsdagen, selvom hun blev langt hårdere ramt af det end mig.

Så ja, vi vælger nok den lidt nemme udvej her...

Men i princippet synes jeg jo ikke, at du burde invitere én du ikke vil have til fødselsdagen majs! Men forstår til fulde dit dilemma!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig ;)

Men sjovt nok har vi stået i nogenlunde samme dilemma vdr. Ingers fødseldag på lørdag. Jeg har endt med at invitere hende af helt samme hensyn som majs nævner - nemlig til min mor. Og jeg giver BBM ret - selvfølgelig burde min mor lære at stå på egne ben og sige fra. Men det kommer aldrig til at ske - det kunne jeg jo se, da hun ikke sagde fra i forhold til fødselsdagen, selvom hun blev langt hårdere ramt af det end mig.

Så ja, vi vælger nok den lidt nemme udvej her...

Men i princippet synes jeg jo ikke, at du burde invitere én du ikke vil have til fødselsdagen majs! Men forstår til fulde dit dilemma!

Det ved jeg du gør :) og jeg forstår jo også til fulde at den såkaldte "nemme løsning" faktisk også er svær

Heldigvis rammer hun mig slet ikke helt inde denne gang - så det er jo positivt :) har faktisk slet ikke skænket hende en tanke siden imorges. Jeg vil nemlig spørge min mor om hun vil med mig og Mie på tøsetur imorgen og så må vi vende den der! Jeg har i hvert fald rimelig fred lige nu med et evt. Tordenvejr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg du gør :) og jeg forstår jo også til fulde at den såkaldte "nemme løsning" faktisk også er svær

Heldigvis rammer hun mig slet ikke helt inde denne gang - så det er jo positivt :) har faktisk slet ikke skænket hende en tanke siden imorges. Jeg vil nemlig spørge min mor om hun vil med mig og Mie på tøsetur imorgen og så må vi vende den der! Jeg har i hvert fald rimelig fred lige nu med et evt. Tordenvejr ;)

Jeg har typisk en lidt lignende situation med min mor (der er uskadelig med anstrengende) - hun skal altid afkræve invitationer i situationer, hvor mine eneste valgmuligheder er at sige eller at ydmyge hende totalt (hvilket hun så ved, at jeg trods alt ikke nænner :unsure Jeg inviterer hende pr. automatik, når der er egentlige arrangementer at invitere til - det der er issuet er typisk sådan noget som at få sig møffet med ind på ture med mine niecer, middag på min egen fødselsdag o.l. :rolleyes

Min mor er mest af alt ensom og sølle, men Gud i himlen, hvor jeg kan blive gal og indebrændt over at skulle køres rundt på den måde :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig ;)

Men sjovt nok har vi stået i nogenlunde samme dilemma vdr. Ingers fødseldag på lørdag. Jeg har endt med at invitere hende af helt samme hensyn som majs nævner - nemlig til min mor. Og jeg giver BBM ret - selvfølgelig burde min mor lære at stå på egne ben og sige fra. Men det kommer aldrig til at ske - det kunne jeg jo se, da hun ikke sagde fra i forhold til fødselsdagen, selvom hun blev langt hårdere ramt af det end mig.

Så ja, vi vælger nok den lidt nemme udvej her...

Men i princippet synes jeg jo ikke, at du burde invitere én du ikke vil have til fødselsdagen majs! Men forstår til fulde dit dilemma!

Jeg huskede vist bare situationen. Øv du også døjer med en dum mormor <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan i hede hulen kan det lade sig gøre at skrabe så meget lort sammen? Har tømt kælderen og lejligheden for ting jeg ikke bruger, som skal sælges på loppemarked i næste weekend. Det samme har mine forældre gjort og sammen har vi fyldt en trailer og en stor bil. Altså helt ærligt - 75% af tingene er faktisk mine :blush Synes næsten det er lidt pinligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det bare mig, eller er det ikke ret længe siden, at vi har hørt noget til Troldemor? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det bare mig, eller er det ikke ret længe siden, at vi har hørt noget til Troldemor? :unsure

Det er ikke dig. Jeg synes også at det er længe siden vi har hørt noget fra hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det bare mig, eller er det ikke ret længe siden, at vi har hørt noget til Troldemor? :unsure

Hmm, lidt små-tegn på liv her og der, men ikke ret meget... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et bevidst valg Troldemor har taget :)

- hun har skåret gevaldigt ned på både FB og BK.

(Håber det er ok jeg svarer for dig Chris, hvis du ser det her :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derfor. Det er hun hjertelig velkommen til... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, bare hun har det godt, det er det vigtigste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, bare hun har det godt, det er det vigtigste :)

Det har hun :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har typisk en lidt lignende situation med min mor (der er uskadelig med anstrengende) - hun skal altid afkræve invitationer i situationer, hvor mine eneste valgmuligheder er at sige eller at ydmyge hende totalt (hvilket hun så ved, at jeg trods alt ikke nænner :unsure Jeg inviterer hende pr. automatik, når der er egentlige arrangementer at invitere til - det der er issuet er typisk sådan noget som at få sig møffet med ind på ture med mine niecer, middag på min egen fødselsdag o.l. :rolleyes

Min mor er mest af alt ensom og sølle, men Gud i himlen, hvor jeg kan blive gal og indebrændt over at skulle køres rundt på den måde :angry

Det er nemlig VILDT anstrengende og Hvis det bare kun var det :rolleyes men der er nok 100 issues omkring den kvinde og det her er faktisk i småtings afdelingen <_<

Jeg fik ikke snakket med min mor. Overvejer lidt om jeg skal gøre som om jeg ikke hørte det :badgirl det var jo Mie hun snakkede med!

Mie har i øvrigt ikke skænket sin oldemor et ord eller nævnt gave!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i sige noget til en forældre fra jeres barns klasse (6.) Hvis I gentagne gange har set deres barn køre med cykelhjelmen på styret i stedet for på hovedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i sige noget til en forældre fra jeres barns klasse (6.) Hvis I gentagne gange har set deres barn køre med cykelhjelmen på styret i stedet for på hovedet?

Ja det tror jeg. Jeg ville i hvert fald selv sætte pris på at få det at vide, hvis jeg var forælder til barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.