Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Ja det tror jeg. Jeg ville i hvert fald selv sætte pris på at få det at vide, hvis jeg var forælder til barnet.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det tror jeg. Jeg ville i hvert fald selv sætte pris på at få det at vide, hvis jeg var forælder til barnet.

Det ville jeg nemlig også gerne selv.

Men hvordan formulerer man det uden at det lyder anklagende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg nemlig også gerne selv.

Men hvordan formulerer man det uden at det lyder anklagende?

Jamen du anklager jo ingen. Blot sig at du har lagt mærke til flere gange at x ikke har haft sin cykelhjelm på og det synes du de skulle være opmærksomme på det, såfremt de ikke var klar over det, da du gerne ville vide det hvis de så din datter uden. Så er den på deres banehalvdel hvordan de vil tackle den med deres barn.

så anklager du dem for intet men sender blot en bekymret tanke videre. :) men nej den er aldrig nem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen du anklager jo ingen. Blot sig at du har lagt mærke til flere gange at x ikke har haft sin cykelhjelm på og det synes du de skulle være opmærksomme på det, såfremt de ikke var klar over det, da du gerne ville vide det hvis de så din datter uden. Så er den på deres banehalvdel hvordan de vil tackle den med deres barn.

så anklager du dem for intet men sender blot en bekymret tanke videre. :) men nej den er aldrig nem

:ditto Ingen har gjort noget galt, men jeg ville være taknemlig hvis nogen sagde det til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig VILDT anstrengende og Hvis det bare kun var det :rolleyes men der er nok 100 issues omkring den kvinde og det her er faktisk i småtings afdelingen <_<

Jeg fik ikke snakket med min mor. Overvejer lidt om jeg skal gøre som om jeg ikke hørte det :badgirl det var jo Mie hun snakkede med!

Mie har i øvrigt ikke skænket sin oldemor et ord eller nævnt gave!

Altså, jeg lader ofte som om, jeg ikke hører, hvad svigermor siger til Anabella - og altid, når hun siger "kommer du snart og besøger os igen" "skal mor og far snart i byen, så vi kan passe dig?"

Den dag Anabella selv gentager det senere, må Jan tage en snak med hende, for det er faktisk skide irriterende!! Men så længe AB ikke føler, hun går glip af noget, så er det fint.

Anyway, jeg synes det er fint, ikke at reagere på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg lader ofte som om, jeg ikke hører, hvad svigermor siger til Anabella - og altid, når hun siger "kommer du snart og besøger os igen" "skal mor og far snart i byen, så vi kan passe dig?"

Den dag Anabella selv gentager det senere, må Jan tage en snak med hende, for det er faktisk skide irriterende!! Men så længe AB ikke føler, hun går glip af noget, så er det fint.

Anyway, jeg synes det er fint, ikke at reagere på det :)

Vi snakkede med min mor igår! Vi kunne godt mærke at min mor er presset af hende (den kvinde skulle seriøst have nogle smæk i :numse og lære at opføre sig ordentligt og behandle sine børn ordentligt! 1 af hendes børn tog faktisk fra min morfars begravelse uden at sige farvel til min mormor og har ikke kontaktet hende siden) så oldemor kommer med. Og så må vi se næste gang hvad vi gør!

Jeg er lidt træt af at blive fanget på at min mors følelser er gidsel - ikke at jeg ikke vil strække mig fordi jeg ligesom er 1000 gange mindre ramt end min mor! Men for F****N alligevel!!!

Og jeg gider faktisk slet ikke det drama det vil være at gøre op med hende! Jeg kan jo ikke undgå hende alligevel! Og hvad end jeg siger får min mor skæld ud over!

Så nu bliver det ignorer når jeg kan metoden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede med min mor igår! Vi kunne godt mærke at min mor er presset af hende (den kvinde skulle seriøst have nogle smæk i :numse og lære at opføre sig ordentligt og behandle sine børn ordentligt! 1 af hendes børn tog faktisk fra min morfars begravelse uden at sige farvel til min mormor og har ikke kontaktet hende siden) så oldemor kommer med. Og så må vi se næste gang hvad vi gør!

Jeg er lidt træt af at blive fanget på at min mors følelser er gidsel - ikke at jeg ikke vil strække mig fordi jeg ligesom er 1000 gange mindre ramt end min mor! Men for F****N alligevel!!!

Og jeg gider faktisk slet ikke det drama det vil være at gøre op med hende! Jeg kan jo ikke undgå hende alligevel! Og hvad end jeg siger får min mor skæld ud over!

Så nu bliver det ignorer når jeg kan metoden!

Åh hvor nederen!!!

Det er ufatteligt opslidende - altså virkelig virkelig virkelig.

Men jeg forstår virkelig godt, at du gør det for din mors skyld! Jeg er der jo lidt selv... Så træls altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med beskatning af firmabil (på hvide plader)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har erfaring med beskatning af firmabil (på hvide plader)?

Hvis den er under 3 år gammel så er det nyprisen du beskattes af og ellers er det anskaffelsesprisen. Uanset om det er hvide er gule plader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis den er under 3 år gammel så er det nyprisen du beskattes af og ellers er det anskaffelsesprisen. Uanset om det er hvide er gule plader.

Hvis den er under 3 år gammel så er det nyprisen du beskattes af og ellers er det anskaffelsesprisen. Uanset om det er hvide er gule plader.

Det vil dreje sig om en komplet ny bil, til ca 400.000. J betaler højeste sats skat.

Har du et bud på hvad det ca (!!) vil koste os i måneden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan forklarer man ekstroverte mennesker at det ikke er fordi man hader dem/ikke gider snakke med dem/er indelukket/sur/ked af det? Men at man bare er anerledes - altså introvert?

Især når man er sådan en der hellere tænker end taler, hellere lytter end taler, hellere læser/strikker/ser tv end at have gæster. Når man for ondt i maven over telefonopringninger - fordi de er elektronikkens svar på uanmeldt besøg. Og uanmeldt besøg er sådan ca den mest frygtede ting i verden?

Især når de ekstroverte vil snakke om alt, spørge om alt, have min mening om alt. Sender sms'er, ringer og ønsker mit væsen hele tiden - alt sammen i allerbedste aller kærligste mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan forklarer man ekstroverte mennesker at det ikke er fordi man hader dem/ikke gider snakke med dem/er indelukket/sur/ked af det? Men at man bare er anerledes - altså introvert?

Især når man er sådan en der hellere tænker end taler, hellere lytter end taler, hellere læser/strikker/ser tv end at have gæster. Når man for ondt i maven over telefonopringninger - fordi de er elektronikkens svar på uanmeldt besøg. Og uanmeldt besøg er sådan ca den mest frygtede ting i verden?

Især når de ekstroverte vil snakke om alt, spørge om alt, have min mening om alt. Sender sms'er, ringer og ønsker mit væsen hele tiden - alt sammen i allerbedste aller kærligste mening?

Når du har fundet løsningen/ svaret, så send det gerne videre til mig.

Et stort :kram skal du have fra en introvert til en anden :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du har fundet løsningen/ svaret, så send det gerne videre til mig.

Et stort :kram skal du have fra en introvert til en anden :kiss

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan forklarer man ekstroverte mennesker at det ikke er fordi man hader dem/ikke gider snakke med dem/er indelukket/sur/ked af det? Men at man bare er anerledes - altså introvert?

Især når man er sådan en der hellere tænker end taler, hellere lytter end taler, hellere læser/strikker/ser tv end at have gæster. Når man for ondt i maven over telefonopringninger - fordi de er elektronikkens svar på uanmeldt besøg. Og uanmeldt besøg er sådan ca den mest frygtede ting i verden?

Især når de ekstroverte vil snakke om alt, spørge om alt, have min mening om alt. Sender sms'er, ringer og ønsker mit væsen hele tiden - alt sammen i allerbedste aller kærligste mening?

Åh, den bliver nok svær at forklare... Jeg tror, der er en del, der undrer sig over, at jeg så godt som aldrig besvarer min mobil, når man ringer... :rolleyes og jeg er SLET ikke ramt i samme omfang.

Problemet med at få folk til at forstå det, er typisk, at de ikke kan lade være med at tage personligt, at behovet for fred indbefatter behov for fred fra DEM... :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er godt nok svært at have en død svigermor med fødselsdag på mandag. :(

A sidder ude på terrassen og græder efter at have talt med sin far, som brød grædende sammen og sagde farvel, da de talte om hvorvidt vi skal til komme der op en tur i weekenden. Åha :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er godt nok svært at have en død svigermor med fødselsdag på mandag. :(

A sidder ude på terrassen og græder efter at have talt med sin far, som brød grædende sammen og sagde farvel, da de talte om hvorvidt vi skal til komme der op en tur i weekenden. Åha :boo

Åh :(

Det lyder ikke sjovt for nogen af Jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :(

Det lyder ikke sjovt for nogen af Jer :kiss

Det er godt nok op ad bakke. Det er fandme svært når de ikke kan finde ud af at snakke sammen. At hans far trækker sig, fordi han bliver ked af det. :( Jeg ville ønske de kunne være sammen om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er godt nok svært at have en død svigermor med fødselsdag på mandag. :(

A sidder ude på terrassen og græder efter at have talt med sin far, som brød grædende sammen og sagde farvel, da de talte om hvorvidt vi skal til komme der op en tur i weekenden. Åha :boo

:kram2

Årh, den er ikke nem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er godt nok svært at have en død svigermor med fødselsdag på mandag. :(

A sidder ude på terrassen og græder efter at have talt med sin far, som brød grædende sammen og sagde farvel, da de talte om hvorvidt vi skal til komme der op en tur i weekenden. Åha :boo

:kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, piger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er top freaky at sidde og de på naboens campingvogn køre rundt af sig selv :p :lol

I min verden bør sådan en ikke kunne bevæge sig med mindre en bil eller et mennesker trækker den :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er der nogen, der kan opklare for mig, om der er ironman-halløj i København i morgen eller ej? Jeg får lidt forskellige resultater op - og jeg skal have fundet ud af, om jeg skal vove bilen ind til nyen, eller om jeg skal med tog... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er der nogen, der kan opklare for mig, om der er ironman-halløj i København i morgen eller ej? Jeg får lidt forskellige resultater op - og jeg skal have fundet ud af, om jeg skal vove bilen ind til nyen, eller om jeg skal med tog... :chin:

Mener at alt registrering og information er imorgen, men selve løbet er på søndag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.