Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Sorry, men nej

Man får jo skattefradrag for renterne på lån. Det høje tal er det du reelt set skal betale hver måned - det lave er tallet når man har trukket fradraget fra - altså i princippet det hvad udgiften reelt er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man får jo skattefradrag for renterne på lån. Det høje tal er det du reelt set skal betale hver måned - det lave er tallet når man har trukket fradraget fra - altså i princippet det hvad udgiften reelt er.

Tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler at tiden flyver afsted med 180 km i timen, det er helt skørt! Jeg sidder virkelig og tænker "hvordan blev det allerede aften"?

Jeg er slet ikke stresset og jeg har hygget mig og 'været i det' i det jeg har lavet, men alligevel fatter jeg slet ikke hvor timerne og dagene forsvinder hen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler at tiden flyver afsted med 180 km i timen, det er helt skørt! Jeg sidder virkelig og tænker "hvordan blev det allerede aften"?

Jeg er slet ikke stresset og jeg har hygget mig og 'været i det' i det jeg har lavet, men alligevel fatter jeg slet ikke hvor timerne og dagene forsvinder hen!

Det kender jeg godt!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler at tiden flyver afsted med 180 km i timen, det er helt skørt! Jeg sidder virkelig og tænker "hvordan blev det allerede aften"?

Jeg er slet ikke stresset og jeg har hygget mig og 'været i det' i det jeg har lavet, men alligevel fatter jeg slet ikke hvor timerne og dagene forsvinder hen!

Har samme følelse, men nok hovedsageligt fordi jeg sover så meget <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får jo skattefradrag for renterne på lån. Det høje tal er det du reelt set skal betale hver måned - det lave er tallet når man har trukket fradraget fra - altså i princippet det hvad udgiften reelt er.

 

Ja, det er nettoudgiften du skal sammenligne med dine faste udgifter til bolig i dag :) 

 

Husk, at alt er afhængig af hvilket lån man vælger, hvor meget man har med osv. Og der er ikke taget højde for de variable udgifter (vand og varme), så brug det til et umiddelbart sammenligningsgrundlag, men husk at realiteten vil se anderledes ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er nettoudgiften du skal sammenligne med dine faste udgifter til bolig i dag :)

Husk, at alt er afhængig af hvilket lån man vælger, hvor meget man har med osv. Og der er ikke taget højde for de variable udgifter (vand og varme), så brug det til et umiddelbart sammenligningsgrundlag, men husk at realiteten vil se anderledes ud.

Jeg synes det er forvirrende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er forvirrende :-)

Det er det også. Husk at have en god rådgiver med:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS i skal købe hus, kan jeg absolut KUN anbefale at investere i en køberrådgiver / advokat. Det koster selvfølgelig penge, men det er efter min mening SÅ godt givet ud. De kan ikke give jer økonomisk rådgivning, men de læser dokumenter igennem og tjekker at der ikke er nogle 'faldgruber' i handlen ud fra hvad man kan se i dokumenterne, selvfølgelig. Og de kigger i kommunale systemer, BBR rapporter og ved hvad der 'bør' være opgivet osv.

Vores køberrådgiver kunne hjælpe os til at være opmærksomme på nogle punkter som vi måske ikke ellers ville have tænkt over, og reddede os fra at købe et hus på en forurenet grund... SÅ meget de penge værd!

:ditto

Vores bank ville faktisk slet ikke låne os pengene, hvis vi ikke havde haft en advokat inde over. Vi var så godt nok også meget unge huskøbere (21), men stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Vores bank ville faktisk slet ikke låne os pengene, hvis vi ikke havde haft en advokat inde over. Vi var så godt nok også meget unge huskøbere (21), men stadig :)

Det har vi skam allerede lagt fast, at sådan en skal vi have indeover

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS i skal købe hus, kan jeg absolut KUN anbefale at investere i en køberrådgiver / advokat. Det koster selvfølgelig penge, men det er efter min mening SÅ godt givet ud. De kan ikke give jer økonomisk rådgivning, men de læser dokumenter igennem og tjekker at der ikke er nogle 'faldgruber' i handlen ud fra hvad man kan se i dokumenterne, selvfølgelig. Og de kigger i kommunale systemer, BBR rapporter og ved hvad der 'bør' være opgivet osv.

Vores køberrådgiver kunne hjælpe os til at være opmærksomme på nogle punkter som vi måske ikke ellers ville have tænkt over, og reddede os fra at købe et hus på en forurenet grund... SÅ meget de penge værd!

I min verden er en advokat et must når man køber bolig. :)

Vi fik faktisk lidt økonomisk rådgivning af vores. Ikke noget afgørende på den måde, men vi tog hans råd og havde en bankrådgiver som var meget imponerede over vores økonomiske sans :p haha. Ingen grund til år nævne, det kom fra vores advokat. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft, hvor er jeg åndssvag nogle gange :rolleyes Brian havde købt en stor vingummi-edderkop til mig, og selv efter at have rykket den i små stykker, så man ikke længere kunne se, at den havde haft form som en edderkop, så havde jeg stadig svært ved at spise den :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft, hvor er jeg åndssvag nogle gange :rolleyes Brian havde købt en stor vingummi-edderkop til mig, og selv efter at have rykket den i små stykker, så man ikke længere kunne se, at den havde haft form som en edderkop, så havde jeg stadig svært ved at spise den :rolleyes

Jeg ville altså ikke kunne spise den :blush :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft, hvor er jeg åndssvag nogle gange :rolleyes Brian havde købt en stor vingummi-edderkop til mig, og selv efter at have rykket den i små stykker, så man ikke længere kunne se, at den havde haft form som en edderkop, så havde jeg stadig svært ved at spise den :rolleyes

Det havde jeg også haft svært ved ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft, hvor er jeg åndssvag nogle gange :rolleyes Brian havde købt en stor vingummi-edderkop til mig, og selv efter at have rykket den i små stykker, så man ikke længere kunne se, at den havde haft form som en edderkop, så havde jeg stadig svært ved at spise den :rolleyes

lykkedes det?  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lykkedes det? :P

Ja, men jeg nød det sgu ikke rigtig :lolhit

Godt at høre, at det ikke kun er mig, der er lidt tosset på det punkt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men jeg nød det sgu ikke rigtig :lolhit

Godt at høre, at det ikke kun er mig, der er lidt tosset på det punkt :D

Hahaha, ja ok, dét er lidt ærgerligt så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gået i gang med at få Adam udredt for astma, allergi og eventuelt problemer med immunforsvaret. Det er bare virkelig hårdt allerede. Han må ikke få medicin (astma-maske) de næste tre dage og han skal ind og have taget blodprøve :(

Jeg får simpelthen så ondt i maven over, at det formentlig er min 'skyld' at han skal alt det i gennem. Jeg er jo både allergiker og astmatiker og det må så komme fra mig.

I dag skal jeg sætte vuggestuen ind i et skema vi har fået af lægen, hvor de skal udfylde hvordan hans dage er ift vejrtrækning og hoste. Synes det er meget at pålægge dem, men jeg håber bare sådan at de siger "intet problem, det gør vi selvfølgelig". Hader at være til besvær og hader endnu mere at mit barn skal være det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gået i gang med at få Adam udredt for astma, allergi og eventuelt problemer med immunforsvaret. Det er bare virkelig hårdt allerede. Han må ikke få medicin (astma-maske) de næste tre dage og han skal ind og have taget blodprøve :(

Jeg får simpelthen så ondt i maven over, at det formentlig er min 'skyld' at han skal alt det i gennem. Jeg er jo både allergiker og astmatiker og det må så komme fra mig.

I dag skal jeg sætte vuggestuen ind i et skema vi har fået af lægen, hvor de skal udfylde hvordan hans dage er ift vejrtrækning og hoste. Synes det er meget at pålægge dem, men jeg håber bare sådan at de siger "intet problem, det gør vi selvfølgelig". Hader at være til besvær og hader endnu mere at mit barn skal være det :(

:kram Det lyder godt nok hårdt :( Men det er IKKE din skyld, du har jo lissom ikke bedt om selv at have det :kram2 Håber at vs tager godt imod skemaet. Det synes jeg, de burde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Onsdag morgen. Vi sover med åbent vindue, for det er lummert i vejret. Alligevel er der lige et strejft af køligt træk i luften her tidligt på morgenen. Sønnen vil ikke ha dyne på. Heldigvis ved man at han ikke har kolde fødder, thi de ligger parkeret lige midt i fjæset på een selv.

#familieliv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde MorAnja. Håber VS kæmper med og at Adam ikke skal døje med for meget sygdom. En ting er i hvert fald sikkert, du kan ikke være skyld i at han evt er allergiker, gener er ikke noget man vælger. Du har givet ham livet og han er en dejlig dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gået i gang med at få Adam udredt for astma, allergi og eventuelt problemer med immunforsvaret. Det er bare virkelig hårdt allerede. Han må ikke få medicin (astma-maske) de næste tre dage og han skal ind og have taget blodprøve :(

Jeg får simpelthen så ondt i maven over, at det formentlig er min 'skyld' at han skal alt det i gennem. Jeg er jo både allergiker og astmatiker og det må så komme fra mig.

I dag skal jeg sætte vuggestuen ind i et skema vi har fået af lægen, hvor de skal udfylde hvordan hans dage er ift vejrtrækning og hoste. Synes det er meget at pålægge dem, men jeg håber bare sådan at de siger "intet problem, det gør vi selvfølgelig". Hader at være til besvær og hader endnu mere at mit barn skal være det :(

Jeg er slet ikke i tvivl om at vs gerne vil hjælpe! Jeg har udført de mærkeligste skemaer i sygdoms udredningens navn i institutioner og det er da bare utrolig spændende at få en indsigt i den del af barnet også.

Børn er IKKE til besvær i institutioner - det ville være det samme som at sige at et bygge projekt er til besvær for en tømrer, eller elektricitet er til besvær for en elektriker! Ja der er ting der ikke altid er let! MEN pædagoger er der fordi det er deres "kald" og tager det sure med det søde! BUM!

Og enig med Fister - du har den dejligste dreng der har et godt liv, og det har DU givet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde MorAnja. Håber VS kæmper med og at Adam ikke skal døje med for meget sygdom. En ting er i hvert fald sikkert, du kan ikke være skyld i at han evt er allergiker, gener er ikke noget man vælger. Du har givet ham livet og han er en dejlig dreng.

Se, det var præcis dét, jeg prøvede at formulere :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! I er sgu søde :lovebk lederen af vuggestuen tog heldigvis rigtig godt imod skema og nye instruktioner omkring medicin. Vi skal ind og have taget blodprøver på ham i morgen :( det ser jeg virkelig ikke frem til! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! I er sgu søde :lovebk lederen af vuggestuen tog heldigvis rigtig godt imod skema og nye instruktioner omkring medicin. Vi skal ind og have taget blodprøver på ham i morgen :( det ser jeg virkelig ikke frem til! :boo

Det kan jeg godt forstå :kram Men husk I gør det for at hjælpe ham bedst muligt. Han glemmer det formentlig hurtig igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.