Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Hold da magle hvor er det dyrt at skulle holde fødselsdag for trunten! Næste år betaler hun altså selv...... Eller noget :rolleyes men jeg glæder mig godt nok :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, er der nogen, der kan opklare for mig, om der er ironman-halløj i København i morgen eller ej? Jeg får lidt forskellige resultater op - og jeg skal have fundet ud af, om jeg skal vove bilen ind til nyen, eller om jeg skal med tog... :chin:

Løbet er først søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da magle hvor er det dyrt at skulle holde fødselsdag for trunten! Næste år betaler hun altså selv...... Eller noget :rolleyes men jeg glæder mig godt nok :biglove

Haha, min mand brummer også lidt, når jeg planlægger børnefødselsdag - men jeg elsker det og forsvarer mig med, at vi sjældent inviterer hele familien til andet :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er top freaky at sidde og de på naboens campingvogn køre rundt af sig selv :p :lol

I min verden bør sådan en ikke kunne bevæge sig med mindre en bil eller et mennesker trækker den :p

:lol Hvorfor kører den rundt selv?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Hvorfor kører den rundt selv?!

Det er sådan noget den kan når den skal parkeres :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan noget den kan når den skal parkeres :p

Det kaldes en mover... Det er til når folk er blevet for gamle eller for dovne til selv at skube rundt med campingvognen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kaldes en mover... Det er til når folk er blevet for gamle eller for dovne til selv at skube rundt med campingvognen :D

Eller har rygproblemer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun hos mig, at BK ser mærkelig ud på telefonen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun hos mig, at BK ser mærkelig ud på telefonen? :unsure

Det er ukke kun dig. Tror det er hos alle, at dømme ud fra den tråd der er lavet om det i til/fra redektionen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savner, savner, savner mine unger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok at det er svært, at nogle forældre i min omgangskreds har et meget anerledes syn på børneopdragelse osv. end mig.

Altså, det er fint og forståeligt at vi er forskellige og ikke enige om alt. Men nogle af de der små ting, der bare gør ondt helt ind i hjertet på mig - de er svære at se og lytte på. Især når det er uhyggeligt tydeligt hvordan de påvirker børnene på en negativ måde, når disse metoder praktiseres foran mig :(

(Der er ikke tale om nogen former for fysisk vold, så ville jeg ikke tøve med at tale! Men nærmere psykisk "vold", som jeg ser det - fra deres vinkel blot en måde at opdrage på!)

Og så tænker jeg tit: WOW hvor må jeg se vattet ud i deres øjne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok at det er svært, at nogle forældre i min omgangskreds har et meget anerledes syn på børneopdragelse osv. end mig.

Altså, det er fint og forståeligt at vi er forskellige og ikke enige om alt. Men nogle af de der små ting, der bare gør ondt helt ind i hjertet på mig - de er svære at se og lytte på. Især når det er uhyggeligt tydeligt hvordan de påvirker børnene på en negativ måde, når disse metoder praktiseres foran mig :(

(Der er ikke tale om nogen former for fysisk vold, så ville jeg ikke tøve med at tale! Men nærmere psykisk "vold", som jeg ser det - fra deres vinkel blot en måde at opdrage på!)

Og så tænker jeg tit: WOW hvor må jeg se vattet ud i deres øjne :rolleyes

Åh det kender jeg godt :unsure :ditto

Jeg synes dog ikke selv, at jeg er vattet ;) Men bare at jeg gør tingene på den bedste måde :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok at det er svært, at nogle forældre i min omgangskreds har et meget anerledes syn på børneopdragelse osv. end mig.

Altså, det er fint og forståeligt at vi er forskellige og ikke enige om alt. Men nogle af de der små ting, der bare gør ondt helt ind i hjertet på mig - de er svære at se og lytte på. Især når det er uhyggeligt tydeligt hvordan de påvirker børnene på en negativ måde, når disse metoder praktiseres foran mig :(

(Der er ikke tale om nogen former for fysisk vold, så ville jeg ikke tøve med at tale! Men nærmere psykisk "vold", som jeg ser det - fra deres vinkel blot en måde at opdrage på!)

Og så tænker jeg tit: WOW hvor må jeg se vattet ud i deres øjne :rolleyes

Forstår dig SÅ godt! Min svigerinde og svoger feks praler af deres skammekrog som børnene kommer ind på- mens mig og manden ser sådan her ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det kender jeg godt :unsure :ditto

Jeg synes dog ikke selv, at jeg er vattet ;) Men bare at jeg gør tingene på den bedste måde :p

Jeg synes nu heller ikke at jeg er vattet, men jeg kan godt forestille mig andre tænke det ;) da W var mindre og jeg mere usikker, kunne jeg finde på i mit stille sind at sammenligne deres opførsel (altså W og barn der lever under andre forhold) og jeg har ALTID kunne konkludere at W er MEGET mere medgørlig osv. Og nu hvor de er så store, er det også tydeligt at mit og Ws tillidsforhold er meget bedre, trygt og afslappet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår dig SÅ godt! Min svigerinde og svoger feks praler af deres skammekrog som børnene kommer ind på- mens mig og manden ser sådan her ud - og tvinger dem på potten hvilket resulterer i børn der er bange for at gå på toilet, de må helst ikke tale ved bordet når voksne taler etc. Ej men mange mange ting hvor jeg/vi krummer tæer... Men ved de også synes vi gør C til et projekt barn og ikke forstår vi ikke bare tager hende med ud om aftenen... "Ellers lærer de det jo aldrig" .. Oh Well

Tænk at de helt seriøst mener at det er godt :O jeg har da kommet til at råbe af W :blush men ALDRIG ment at det var rigtigt, altid sagt undskyld og altid tænkt over at undgå det fremover!

Tie mens de voksne taler :LOL det er sku da oldnordisk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg man lægger forskellige ting i ord, men altså vores børn kommer på en slap-af stol når de har brug for en pause så vi kan stoppe en konflikt, hvorefter vi snakker om konflikten og krammer og putter...

Og ved bordet lærer vi børnene at hvis vi er ved at sige noget, så skal de lige vente til vi har talt færdig. Men altså vi råber ikke af dem eller skælder ud når de glemmer det, og så husker vi altid at vende tilbage til dem så snart vi har sagt det færdig vi siger.

Som jeg ser det, så lærer vi vores børn at vi respekterer når folk taler til os, og det gælder både børn og voksne. Jeg beder også voksne vente hvis jeg snakker med Aron eller Maja...

Og jeg vil nu mene at jeg har en tæt og tryg tilknytning til begge mine børn, de er yderst medgørlige og får altid ros for at være enormt velopdragne og rare at være sammen med, og at de er så tydeligt at de har et tæt forhold til os....

Så altså, så er jeg måske oldnordisk ;-)

Jeg tænker da, at det du gør, er noget HELT andet, end det Stephi fortæller om, og ikke oldnordisk. Der er IMO stor forskel på "Nu sidder du lige på den her stol og slapper af" og så "Nu sidder du lige i den her stol og skammer dig". Og stor forskel på "Ti stille, de voksne taler" og "Vent lidt, til den der taler er færdig" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg man lægger forskellige ting i ord, men altså vores børn kommer på en slap-af stol når de har brug for en pause så vi kan stoppe en konflikt, hvorefter vi snakker om konflikten og krammer og putter...

Og ved bordet lærer vi børnene at hvis vi er ved at sige noget, så skal de lige vente til vi har talt færdig. Men altså vi råber ikke af dem eller skælder ud når de glemmer det, og så husker vi altid at vende tilbage til dem så snart vi har sagt det færdig vi siger.

Som jeg ser det, så lærer vi vores børn at vi respekterer når folk taler til os, og det gælder både børn og voksne. Jeg beder også voksne vente hvis jeg snakker med Aron eller Maja...

Og jeg vil nu mene at jeg har en tæt og tryg tilknytning til begge mine børn, de er yderst medgørlige og får altid ros for at være enormt velopdragne og rare at være sammen med, og at de er så tydeligt at de har et tæt forhold til os....

Så altså, så er jeg måske oldnordisk ;-)

Ville du være uenig eller?

Når jeg skrev at jeg synes at det er oldnordisk at tie når de voksne taler, mener jeg at jeg er i mod "børn skal ses men ikke høres" tanken. Selvfølgelig må man lære at vente og ikke afbryde, det er klart - det lærer jeg også W, men jeg har også forståelse for at hans vente radius er betydeligt mindre end (velopdragne) voksnes! Hvorfor jeg kærligt beder ham vente i mens jeg taler en sætning eller 2 færdig, men ikke beder ham vente mens jeg ved bordet snakker færdig med J eller andre voksne.

Slap-af-stol, time out eller hvad det hedder, bryder jeg mig ikke om. Men igen, lærer jeg da også mit barn at lige trække vejret når han bliver rigtig 2årig sur.

Men, det jeg så i dag og hørte - en mor der afviser hendes barn, når barnet henvender sig og er utryg i en situation med ordene "ej det der fis gider jeg ikke at høre på". Og når hun på ingen måde ser ham, men alligevel forestiller sig at hun kan diktere (ikke bare roligt vejledede) hvad han skal lave. Og når hun stolt fortæller om timeout og jeg udemærket godt ved at hendes måde at sige nej på, konsekvent foregår råbene - så kan jeg kun synes at det er forkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med skammekrogen her ( altså IKKE hjemme hos os men min svigerinde) er så tosset fordi det ikke lærer børnene andet end at være bange ( skammekrogen er gæste wc uden lys

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vil lige tilføje at mine niecer er noget så "uopdagen" ift min datter... Og vi retter ikke på hende konstant etc. Men jeg tror det er fordi de simpelthen ikke bliver set derhjemme :( ej heller hørt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med skammekrogen her ( altså IKKE hjemme hos os men min svigerinde) er så tosset fordi det ikke lærer børnene andet end at være bange ( skammekrogen er gæste wc uden lys

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig i dine tanker her. Og får virkelig ondt i maven over det med er mørkt gæstetoilet at skamme sig i :( Og også det med at man SKAL kysse/kramme nogen. Jeg var selv efter min mor den anden dag, fordi hun begyndte med "Så bliver mormor ked af det, snøft snøft" fordi V ikke gad kramme hende. Og det vil jeg ikke have! Han skal give kram fordi han har lyst (hvilket han i øvrigt tit har, Især til min mor) og ikke pag skyldfølelse!

Ja det er så skørt. Man skal selv bestemme om man vil kysse/kramme.. Tror det er en meget fransk ting også. De er vildt bange for at de ikke kommer til at sige Hej/farvel eller tak men altså de fleste jeg kender kan nu godt finde ud af alm. Høflighed som voksen. Og jeg vil slet ikke have kys/kram der er påtvunget!!!

Men ja det er op ad bakke når man er så forskellig i sine holdninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig i dine tanker her. Og får virkelig ondt i maven over det med er mørkt gæstetoilet at skamme sig i :( Og også det med at man SKAL kysse/kramme nogen. Jeg var selv efter min mor den anden dag, fordi hun begyndte med "Så bliver mormor ked af det, snøft snøft" fordi V ikke gad kramme hende. Og det vil jeg ikke have! Han skal give kram fordi han har lyst (hvilket han i øvrigt tit har, Især til min mor) og ikke pag skyldfølelse!

Åh ja, jeg er heller ikke fan af tvungen kram og kys - og har stået meget demonstrativt med W på armen og sagt tydeligt: så vinker William og jeg farvel ;)

Men jeg røg sku selv i en dag :Blush W ville ikke give et godnat kram, så jeg siger med min værste skuespiller stemme "øv jeg ville så godt have et kram", og så kom W styrtende og sådan trøstede mig :Blush Der blev jeg godt nok flov!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, jeg er heller ikke fan af tvungen kram og kys - og har stået meget demonstrativt med W på armen og sagt tydeligt: så vinker William og jeg farvel ;)

Men jeg røg sku selv i en dag :Blush W ville ikke give et godnat kram, så jeg siger med min værste skuespiller stemme "øv jeg ville så godt have et kram", og så kom W styrtende og sådan trøstede mig :Blush Der blev jeg godt nok flov!

Men søde som jeg også sagde gør vi alle ting vi måske ikke burde have sagt-gjort og det er OK at lave "fejl" vi er også kun mennesker. Men forskellen er at nogle siger det hele tiden og skælder ud og sender i skammekrogen pga det... Det gør du jo ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men søde som jeg også sagde gør vi alle ting vi måske ikke burde have sagt-gjort og det er OK at lave "fejl" vi er også kun mennesker. Men forskellen er at nogle siger det hele tiden og skælder ud og sender i skammekrogen pga det... Det gør du jo ikke!

Tak søde :kiss

Og nej, det gør vi ikke! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der kender jeg også.. Sommetider kan jeg ligefrem mærke hvordan et bestemt forældrepar ruller med øjnene bag min ryg, fordi jeg ikke tager konflikterne med A som de mener jeg burde :rolleyes de er den type forældre som råber deres barn direkte ind i hovedet...

Men omvendt så kan jeg også blive nærmest helt klaustrofobisk når jeg er sammen med børn, som klatrer på væggene, hopper i sofaen og kravler i vindueskarmen :D

Der skal være grænser - men grænserne skal læres på den rigtige måde

Det er jo faktisk der at det bliver rigtig interessant synes jeg! For mit barn er virkelig ikke en bandit (ej det er umuligt at finde det rigtige ord, for uopdragen er bare SÅ dumt et ord altså!).

W må ikke alt. Langt fra! Men jeg sætter en stor dyd i at lære ham med respekt at han skal respektere mig. Altså at jeg faktisk behandler ham som jeg selv vil behandles. Jeg vil lyttes til, jeg vil have at han accepterer at jeg er mig, jeg vil have at han respekterer mine grænser, jeg vil behandles kærligt - så det er sådan jeg behandler ham!

Og det giver pote! Total uden at råbe.

Ham, hvis mor jeg ikke forstår (som jeg skrev om tidligere), er sådan en rod! Han lytter ikke til sin mor, han griner hende op i ansigtet, han slår ofte, han skubber andre børn, tager andre børns legetøj osv.

Men det er jo også PRÆCIS det han lærer! At man ikke behøver at have respekt for hvad andre føler - for hans mor har tydeligvis ikke respekt for hvad han føler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.