Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Er blevet helt vild med den sødeste fyr :blush

Syntes nu at det er alt for tidligt, fordi jeg lige er flyttet fra min ex.

Selvom at vores forhold har været slut i mit hoved de sidste mange år

Men ihhh hvor er han altså dejlig ham den søde som jeg altså er lidt vild med :) Føler mig helt teenage agtig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er blevet helt vild med den sødeste fyr :blush

Syntes nu at det er alt for tidligt, fordi jeg lige er flyttet fra min ex.

Selvom at vores forhold har været slut i mit hoved de sidste mange år

Men ihhh hvor er han altså dejlig ham den søde som jeg altså er lidt vild med :) Føler mig helt teenage agtig :blush

Nyd det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyd det :biglove

Det vil jeg gøre :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum... :chin:

Da vi fik junior, fik min mand sat sten i min vielsesring som barselsgave - hvilket jeg blev rigtig glad for :) Selv havde jeg også købt gave til ham - faktisk havde jeg brugt temmeligt mange penge og kræfter på det (nøje udvalgt Mont Blanc kuglepen med juniors fødselsdato graveret) - min mand har bare ærligt talt aldrig virket særligt begejstret...

Nu venter vi jo en lillesøster om lidt.. Og på den ene side, så gider jeg da hverken bruge en mindre formue, eller mine sparsomme efterfødselkræfter på at købe noget særligt til ham, når det åbenbart ikke glæder ham - men på den anden side så vil jeg nødig, at lillesøster står med den dyre pen i hånden en dag og undrer sig over, hvorfor hun ikke var en tilsvarende gave værd... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum... :chin:

Da vi fik junior, fik min mand sat sten i min vielsesring som barselsgave - hvilket jeg blev rigtig glad for :) Selv havde jeg også købt gave til ham - faktisk havde jeg brugt temmeligt mange penge og kræfter på det (nøje udvalgt Mont Blanc kuglepen med juniors fødselsdato graveret) - min mand har bare ærligt talt aldrig virket særligt begejstret...

Nu venter vi jo en lillesøster om lidt.. Og på den ene side, så gider jeg da hverken bruge en mindre formue, eller mine sparsomme efterfødselkræfter på at købe noget særligt til ham, når det åbenbart ikke glæder ham - men på den anden side så vil jeg nødig, at lillesøster står med den dyre pen i hånden en dag og undrer sig over, hvorfor hun ikke var en tilsvarende gave værd... :unsure

Der er ikke evt plads til hendes fødselsdato kan indgraveres på samme dyre pen? Men ellers øv et dilemma. Og typisk mænd ikke at vise de værdsætter sådanne gaver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke evt plads til hendes fødselsdato kan indgraveres på samme dyre pen? Men ellers øv et dilemma. Og typisk mænd ikke at vise de værdsætter sådanne gaver.

Det tænkte jeg også lige på om der ikke evt er plads til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke evt plads til hendes fødselsdato kan indgraveres på samme dyre pen? Men ellers øv et dilemma. Og typisk mænd ikke at vise de værdsætter sådanne gaver.

Det var også min tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En person i min familie har så voldsom fobi mod sygdom og opkast især, at hun er flyttet på hotel fordi et af hendes børn er syg... sidst hendes mand var syg "tvang" hun ham til at køre, med feber og det hele, 50+km til sine forældre og være der til han blev rask. Jeg blir altså lidt bekymret for den families fremtid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En person i min familie har så voldsom fobi mod sygdom og opkast især, at hun er flyttet på hotel fordi et af hendes børn er syg... sidst hendes mand var syg "tvang" hun ham til at køre, med feber og det hele, 50+km til sine forældre og være der til han blev rask. Jeg blir altså lidt bekymret for den families fremtid...

Shit! :o får hun hjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit! :o får hun hjælp?

Ikke rigtig... Altså hun har forsøgt noget men det hjalp ikke, så nu virker det som om hele familien bare må rette ind efter hendes angst+temperament (hun reagere ret agressivt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke rigtig... Altså hun har forsøgt noget men det hjalp ikke, så nu virker det som om hele familien bare må rette ind efter hendes angst+temperament (hun reagere ret agressivt)

Stakkels familie og stakkels hende! Det kan ikke være nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke evt plads til hendes fødselsdato kan indgraveres på samme dyre pen? Men ellers øv et dilemma. Og typisk mænd ikke at vise de værdsætter sådanne gaver.

  

Det tænkte jeg også lige på om der ikke evt er plads til? :)

  

Det var også min tanke :)

Det kunne der have været, hvis jeg havde haft den tanke fra starten... Men som det er nu, så er pennen graveret på klipsen, og der kan ikke stå mere - tænker det bliver minde fikst at lave en supplerende gravering på selve pennen... Argh <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man blive forhånds sygemeldt til når man bliver arbejdsløs?

Jeg bliver arbejdsløs den 23. oktober og 14 dage frem (hvor jeg så går på barsel).

Jeg kan jo sagtens skrive nogle ansøgninger og på den måde passe min arbejdsløsheds pligt. Men jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal kunne sidde til intromøde i 3 timer (som der er inde for de 14 dage).

Eller er a-kassen forståelig for at jeg kan slippe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk at a-kassen godt kunne være forstående... Når det drejer sig om 14 dage, så ved både de og du andet er helt urealistisk at få arbejde.

Men jeg ved det faktisk ikke - det kommer også an på hvor strid a-kassen er.

Ellers så burde din læge kunne sygemelde dig, omend nok ikke på forhånd

6 uger før barsel er man i hvert fald fritaget for at blive sendt ud og vist nok også for at komme til møder på jobcentret.

Men ring og spørg a-kassen hvordan du forholder dig. Det er vist 4 ansøgninger det drejer sig om, de behøver jo ikke være gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en dag hvor følelser er vendt er jeg nu klar til at trykke på pauseknappen og ryste numse :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en dag hvor følelser er vendt er jeg nu klar til at trykke på pauseknappen og ryste numse :bunny

Rigtig god fornøjelse! Er meget misundelig gad godt afsted, så ryst lidt for mig også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en dag hvor følelser er vendt er jeg nu klar til at trykke på pauseknappen og ryste numse :bunny

:D genialt skrevet :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumme krop. Min træningsmotivation er lig 0, og jeg har taget på!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god fornøjelse! Er meget misundelig gad godt afsted, så ryst lidt for mig også.

Der er blevet rystet på de rigtige tidspunkter og de forkerte. Nogle af tingene fatter jeg ikke, det er sommetider lidt svært at få hele kroppen til at samarbejde :D . Men jeg er der og jeg hygger mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D genialt skrevet :D :D

Der har været en hård dag både følelsesmæssigt og fysisk ;) Så mon ikke jeg sover godt i nat (for en gang sin skyld)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har været en hård dag både følelsesmæssigt og fysisk ;) Så mon ikke jeg sover godt i nat (for en gang sin skyld)

Det under jeg dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen; er stadig lidt i chok over amerikanske madpakker og skolers holdninger til disse.

På mange amerikanske skoler er det åbenbart forbudt at tage visse madvarer med, da nogle få elever er allergiske for disse. Det kan f.eks. være overfor nødder, mælkeprodukter, jordbær, æg, skaldyr, fisk, soya, kanel osv. Altså jeg er fuldt ud klar over at allergi kan være belastende, men ligefrem at forbyde bestemte madvarer? Det synes jeg er lidt pjattet.

post-2846-0-00698900-1443127725_thumb.pn

post-2846-0-57789200-1443127738_thumb.pn

post-2846-0-37383700-1443127967_thumb.pn

post-2846-0-84081400-1443127974_thumb.pn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen; er stadig lidt i chok over amerikanske madpakker og skolers holdninger til disse.

På mange amerikanske skoler er det åbenbart forbudt at tage visse madvarer med, da nogle få elever er allergiske for disse. Det kan f.eks. være overfor nødder, mælkeprodukter, jordbær, æg, skaldyr, fisk, soya, kanel osv. Altså jeg er fuldt ud klar over at allergi kan være belastende, men ligefrem at forbyde bestemte madvarer? Det synes jeg er lidt pjattet.

Jeg har passet en pige hvis mor kunne reagere hvis datteren havde rørt ved en der havde rørt/spist nødder.

Det der undrer mig helt ekstremt er hvor MANGE med de livsfarlige allergier der findes i andre lande! I Skotland arbejdede jeg i en institution med 250 børn tilknyttet, deres liste med børn med alvorlige allergier (dvs fra udslet der kræver sygemelding/behandling til vejrtræknings problemer) fyldte over en A4 side. I DK har jeg arbejdet i institutioner med alt fra 40-300 børn (nok ca 1000 børn i alt) og jeg har haft 1 barn med cøliaki og 5-6 børn der kunne få udslet.

Så noget rigtigt gør vi jo med vores kost og friske luft som jeg tænker er den aller mest markante forskel.

(Seriøst chips som eftermiddags mad :blink )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg været i USA, hvor jeg passede en lille pige med en livsfarlig peanut-allergi, så jeg kan faktisk godt forstå det...

Lad mig prøve at give det eksempel som jeg fik fra hendes mor derovre:

Forestil dig at du skal lave en PB&J... Du tager 2 stykker brød frem, en krukke marmelade, en krukke peanut-butter, og en kniv. Det letteste er at smøre peanut-butter på først, så det gør du, selvfølgelig. Men du gider ikke have peanutbutter ned i din marmelade, så du tørrer kniven af i et stykke køkkenrulle, og stikker så kniven ned i marmeladen og smører din mad. Herefter sætter du tingene på plads.

Men peanut-allergi, så vil den bøtte marmelade nu indeholde nok rester af peanut-olie til at kunne fremkalde en dødelig reaktion...

Det er så ufatteligt lidt der skal til!

I den familie fik den store lov til at få peanutbutter, men det var jo næsten som at skulle håndtere sprængstoffer! Alle madvarer var markeret med grønne og røde klistermærker, alt blev læst ift ingredienser HVER gang det blev købt, og når den store skulle have peanutbutter måtte hun kun sidde i køkkenet ved bordet, og tallerken, bord, bestik samt ansigt og hænder skulle efterfølgende vaskes med sæbe.

Hun kunne få en dødelig allergisk reaktion hvis hun sad i skolen ved siden af en som havde spist peanuts og de så efterfølgende legede sammen og hun fik peanutolie på en slimhinde. Det var virkelig ekstremt.

Vi gik med en epipen 100 % af tiden når vi var udenfor huset, og jeg blev flere gange stoppet midt i noget og skulle demonstrere hvordan man bruger den, og kunne forklare hvad jeg så gjorde osv.

SÅ alvorlige allergier er jo heldigvis meget sjældne, men ud fra den erfaring og velvidende hvor almindelige fødevarer det er i USA, og at det jo er private firmaer som står bag både skoler og daginstitutioner - og at både private og public schools kan få nogle heftige sagsanlæg, så gav det mening for mig den dag hun havde været til læge - kort efter jeg ankom. Hun var blevet testet - som de gør en gang om året - for allergi, og på peanuts og trænødder lå hun på en såkaldt kategori 5 over hvor allergisk hun var - ud af 5. 4 og 5 er såkaldte livsfarlige allergier, og hun var ved at sprænge skalaen.

Det blev langt, beklager, men jeg har virkelig fået respekt for fødevare-allergier efter det...

Vil genre lige slå fast at selvfølgelig har jeg stor respekt for fødevareallergi, men jeg synes stadig at det er helt vildt at forbyde at mange bestemte madvarer på en skole med 2000 elever, fordi én elev har haft en allergisk reaktion. Jeg er selv allergisk for gulerødder, men seovom det er slemt får jeg nu ikke nogen allergisk reaktion, hvis en kollega i en en anden afdeling i et helt andet sted i huset formaster sig til at tage gulerødder med en dag.

Men hvis man har så voldsom en allergi overfor noget, er jeg måske lidt uforstående overfor hvorfor man så ikke enten sætter sine børn i allergiskole (jep, de findes) eller underviser hjemme. Ikke af hensyn til andre børn, men af hensyn til barnets egen situation. Det må være svært at leve, når man er så allergisk. Har helt ondt af pigen.

Når man kigger kommentarfeltet i gruppen igennem, kan man også se at en del forældre skriver at der nærmest er gået inflation i at være allergisk. En del børn har prøvet at komme hjem med en fyldt madkasse og adspurgt hvorfor der ikke er spist mere, svarer de flere gange at de er allergiske, selvom de blot ikke bryder sig om maden. Hvis det virkelig forholder sig sådan, synes jeg blot det gør det hele mere forrykt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil genre lige slå fast at selvfølgelig har jeg stor respekt for fødevareallergi, men jeg synes stadig at det er helt vildt at forbyde at mange bestemte madvarer på en skole med 2000 elever, fordi én elev har haft en allergisk reaktion. Jeg er selv allergisk for gulerødder, men seovom det er slemt får jeg nu ikke nogen allergisk reaktion, hvis en kollega i en en anden afdeling i et helt andet sted i huset formaster sig til at tage gulerødder med en dag.

Men hvis man har så voldsom en allergi overfor noget, er jeg måske lidt uforstående overfor hvorfor man så ikke enten sætter sine børn i allergiskole (jep, de findes) eller underviser hjemme. Ikke af hensyn til andre børn, men af hensyn til barnets egen situation. Det må være svært at leve, når man er så allergisk. Har helt ondt af pigen.

Når man kigger kommentarfeltet i gruppen igennem, kan man også se at en del forældre skriver at der nærmest er gået inflation i at være allergisk. En del børn har prøvet at komme hjem med en fyldt madkasse og adspurgt hvorfor der ikke er spist mere, svarer de flere gange at de er allergiske, selvom de blot ikke bryder sig om maden. Hvis det virkelig forholder sig sådan, synes jeg blot det gør det hele mere forrykt.

Mener du sådan helt seriøst det du skriver her? For så vil jeg godt erklære mig bragende uenig i det hele ;) men orker egentlig ikke diskussionen fordi jeg tror alligevel ikke vi bliver enige og problematikken er ikke noget jeg vil hidse mig op om fordi jeg ved at i DK er det så sjældent det sker og pt er det irrelevant for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.