Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Puha.. Den drukkenulykke i Sverige med 2 mænd og et 6-årig barn er en far og søn fra byen jeg bor i :( Stakkels efterladte :boo

Ej puha :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha.. Den drukkenulykke i Sverige med 2 mænd og et 6-årig barn er en far og søn fra byen jeg bor i :( Stakkels efterladte :boo

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige vise dem, der kan huske mit lille willow tree dilemma denne her...

Nisselandskab it is :rolleyes Men klart den rigtige beslutning :)

post-5094-0-99218300-1437759680_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige vise dem, der kan huske mit lille willow tree dilemma denne her...

Nisselandskab it is :rolleyes Men klart den rigtige beslutning :)

Hvor er det bare fint :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige vise dem, der kan huske mit lille willow tree dilemma denne her...

Nisselandskab it is :rolleyes Men klart den rigtige beslutning :)

 

Det er helt vildt sødt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige vise dem, der kan huske mit lille willow tree dilemma denne her...

Nisselandskab it is :rolleyes Men klart den rigtige beslutning :)

Det er ikke så slemt som jeg kunne have troet :p

De er rigtig fine!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mig der er sippet - når jeg synes det er både ulækkert og krænkende overfor barnet, når man på fb kan se et billede af en potte med tis i?

Er det sådan man gør? Skal jeg oprette en status på facebook når W bliver renlig?

Eller for i andre også myrekryp ved tanken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mig der er sippet - når jeg synes det er både ulækkert og krænkende overfor barnet, når man på fb kan se et billede af en potte med tis i?

Er det sådan man gør? Skal jeg oprette en status på facebook når W bliver renlig?

Eller for i andre også myrekryp ved tanken?

Altså jeg synes det er lidt mærkeligt og unødvendigt..

Tænker, at man kan skrive (med ord), at man er top stolt af sit barn, fordi det er ved at blive renlig - hvis man SKAL dele det,.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mig der er sippet - når jeg synes det er både ulækkert og krænkende overfor barnet, når man på fb kan se et billede af en potte med tis i?

Er det sådan man gør? Skal jeg oprette en status på facebook når W bliver renlig?

Eller for i andre også myrekryp ved tanken?

Der er rigtig mange forældre, som skal lære at styre sig. Det er totalt grænseoverskridende for barnet, men der er jo heller ingen andre, der synes, det er fedt. Jeg undrer mig generelt ret meget over, hvad folk deler om deres børn. Man skal lige huske, at de ting, der er store for en selv, kun er store, fordi man er barnets egne forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare fint :loveshower

  

Det er helt vildt sødt! :)

  

Det er ikke så slemt som jeg kunne have troet :p

De er rigtig fine!

'anks :kiss Nisselandskabseffekten indtræder for alvor, når næste barn og dermed næste figur bliver føjet til i efteråret :rolleyes Men nu er der i hvert fald ikke nogen, der bliver holdt udenfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er rigtig mange forældre, som skal lære at styre sig. Det er totalt grænseoverskridende for barnet, men der er jo heller ingen andre, der synes, det er fedt. Jeg undrer mig generelt ret meget over, hvad folk deler om deres børn. Man skal lige huske, at de ting, der er store for en selv, kun er store, fordi man er barnets egne forældre.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mig der er sippet - når jeg synes det er både ulækkert og krænkende overfor barnet, når man på fb kan se et billede af en potte med tis i?

Er det sådan man gør? Skal jeg oprette en status på facebook når W bliver renlig?

Eller for i andre også myrekryp ved tanken?

.

Jeg ved sgu ikke. Jeg ville ikke selv dele det, men for mig afhænger det også af kontekst. Der er venner på min Facebook som ville kunne få den mest morsomme status ud af en potte med pis ( :) ), og så er der andre der ville være mere malplacerede omkring det, og hvor jeg ville studse over det. Men så handler det jo i virkeligheden ligeså meget om mig og min opfattelse.

Tis i potte synes jeg i hvert fald ikke er et universelt no go, det synes jeg til gengæld nøgenhed er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt første ansøgning til når barslen er slut. Sidder med en følelse af nervøsitet, angsten for at blive fravalgt eller endnu værre komme på endnu en arbejdsplads hvor jeg ikke trives og få endnu et nederlag. Samt en grund ked af det hed over ikke at skulle være sammen med min dejlige datter hele tiden, og gå glip af hendes udvikling, grin og kram. Samtidig med jeg rigtig gerne bare vil det her job. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så fint Lise. Har du fået nogen reaktioner fra pigerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt første ansøgning til når barslen er slut. Sidder med en følelse af nervøsitet, angsten for at blive fravalgt eller endnu værre komme på endnu en arbejdsplads hvor jeg ikke trives og få endnu et nederlag. Samt en grund ked af det hed over ikke at skulle være sammen med min dejlige datter hele tiden, og gå glip af hendes udvikling, grin og kram. Samtidig med jeg rigtig gerne bare vil det her job.

Jeg vil lige give et sympati kram :kram og fortælle at jeg godt kan huske det. Det VAR hårdt men det blev bedre og nemmere ret hurtigt. Mit job var jo så bare SLET ikke mig! Og det tog hårdt på mig psykisk, men det gik altså alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der ved at de skal i Herning centret i nsæste weekend ml kl 11-14 og kunne have lyst til at gøre mig en tjeneste?

Næste weekend altså 1-2 august?

Jeg skal i løbet af ugen men ved ikke om det kan bruges? Vi har ikke lagt planen for næste uge endnu nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt første ansøgning til når barslen er slut. Sidder med en følelse af nervøsitet, angsten for at blive fravalgt eller endnu værre komme på endnu en arbejdsplads hvor jeg ikke trives og få endnu et nederlag. Samt en grund ked af det hed over ikke at skulle være sammen med min dejlige datter hele tiden, og gå glip af hendes udvikling, grin og kram. Samtidig med jeg rigtig gerne bare vil det her job.

:goodluck

Jeg er også MEGET ambivalent denne gang - synes jeg var mere klar sidst :chin: Som Majs skriver, så bliver det nemmere ret hurtigt. Hvornår skal Mie starte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så fint Lise. Har du fået nogen reaktioner fra pigerne?

De er på ferie hos deres mor, men min mand virkede i hvert fald glad for udfaldet, og det tæller også :) Jeg forventer nu heller ikke den store jubel fra pigerne over gipsfigurer, men jeg tænker, at vi i hvert fald er sikret imod, at de omvendt udløser stik i nogens hjerter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mig der er sippet - når jeg synes det er både ulækkert og krænkende overfor barnet, når man på fb kan se et billede af en potte med tis i?

Er det sådan man gør? Skal jeg oprette en status på facebook når W bliver renlig?

Eller for i andre også myrekryp ved tanken?

Jeg ville synes det var vildt underligt hvis en fra min fb smed sådan et billede op. Ikke at jeg ville være fortørnet eller stødt over det. Mere bare at jeg ville synes det var noget underligt noget. Men folk smider de underligste ting på fb, og nogen gange sletter jeg dem der gør det tit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck

Jeg er også MEGET ambivalent denne gang - synes jeg var mere klar sidst :chin: Som Majs skriver, så bliver det nemmere ret hurtigt. Hvornår skal Mie starte?

Vi har ikke fået en plads endnu (suk) men forhåbentlig 16/9. Ellers må vi, såfremt jeg ikke har job pr 1/10 bruge noget af mine 4 ugers ferie og mandens 3 ugers ferie til hun får plads.

Det er hårdt det med at skulle på job igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige give et sympati kram :kram og fortælle at jeg godt kan huske det. Det VAR hårdt men det blev bedre og nemmere ret hurtigt. Mit job var jo så bare SLET ikke mig! Og det tog hårdt på mig psykisk, men det gik altså alligevel!

Tak hvor er du sød :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømte i nat at jeg vandt 50 mio euro :glad jeg gik straks i banken og hævede en stor håndfuld 1000 euro sedler som jeg gik ud og shoppe for. Den der følelse af mange penge i hånden var lidt for vild  :D

 

Sidder i dag og tænker jah vi mangler jo ikke noget. Og føler mig heldig, selv om jeg ikke har andet end en håndfuld 20'ere i pungen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der vil forklare mig netto/brutto priser på hus.

Feks

Netto 5674

Brutto 7084

Er det ikke bare "huslejen" med og uden ejer-afgift?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der vil forklare mig netto/brutto priser på hus.

Feks

Netto 5674

Brutto 7084

Er det ikke bare "huslejen" med og uden ejer-afgift?

Jeg mener, det er før og efter skat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er grundet skattefradrag for renteudgifterne til afbetaling på lånet :-) så netto er udgiften når du HAR fået fradrag, altså den reelle merudgift. Bruttoudgiften er så det beløb du reelt betaler fra bankkontoen, uden st tage højde for at indtægten bliver en smule større.

Giver det mening?

Sorry, men nej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.