Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

At holde mund eller råbe op? Det er svært at vælge nogle gange.

Tænker du kunne bruge et :kram2

Det er svært for lige gyldig hvad nager tankerne jo bagefter. Og er kampen værd ved at råbe op fremfor tankemylderet ved at tie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At holde mund eller råbe op? Det er svært at vælge nogle gange.

Det er er svært dilemma nogle gange. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg sat både barne- og klapvogn til salg, nu er min baby ikke en baby mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange har de sgu en skøn ironi på TV2 :D I et indslag i Go Morgen om overvægtige kæledyr og hvor usundt det er - vælger de at interviewe en pænt overvægtig dyrlæge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man skal lægge sit hus ind i sin selvangivelse, skal man så lægge halvdelen af huset ind hos hver eller der hele hos den ene? Eller det hele hos begge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man skal lægge sit hus ind i sin selvangivelse, skal man så lægge halvdelen af huset ind hos hver eller der hele hos den ene? Eller det hele hos begge?

Da jeg gjorde det ved forskudsopgørelse, var det hele huset og så ku man vælge, hvor stor andel af det man ejer - oftest 50% tænker jeg. Mon det er det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man skal lægge sit hus ind i sin selvangivelse, skal man så lægge halvdelen af huset ind hos hver eller der hele hos den ene? Eller det hele hos begge?

Vi lagde halvdelen hos hver.. Såfremt i betaler halvt hver, så skal i have fradrag fra halvdelen af gælden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gjorde det ved forskudsopgørelse, var det hele huset og så ku man vælge, hvor stor andel af det man ejer - oftest 50% tænker jeg. Mon det er det samme?

Vi lagde halvdelen hos hver.. Såfremt i betaler halvt hver, så skal i have fradrag fra halvdelen af gælden.

Tak! :kiss

Min mand havde kørt det helt op i sit hoved, så han kunne slet ikke finde ud af det. Jeg ordnede det, og kunne herefter konstatere, at han blev forvirret af boksene omkring tofamiliehus :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder de der røde fisk-noget man kan købe fra frost? Argh!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder de der røde fisk-noget man kan købe fra frost? Argh!!!

Crabsticks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har lige set dokumentaren om at være barn på Christiania. Pyha :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set dokumentaren om at være barn på Christiania. Pyha :unsure

Den så jeg i går. Man bliver helt dårlig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set dokumentaren om at være barn på Christiania. Pyha :unsure

Hvordan er det da?

Tør slet ikke se noget med børn der ikke har det godt- tuder bare :(

Edit

Har lige læst om det- ja puha :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den så jeg i går. Man bliver helt dårlig :(

Nemlig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det da?

Tør slet ikke se noget med børn der ikke har det godt- tuder bare :(

Edit

Har lige læst om det- ja puha :(

Jeg sad også med tårer i øjnene :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set dokumentaren om at være barn på Christiania. Pyha :unsure

Jeg har læst om det i avisen og har ikke brug for at se nogen dokumentar også :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst om det i avisen og har ikke brug for at se nogen dokumentar også :(

Det var nu også interessant at se. Og heldigvis var der ikke så mange ubehagelige detaljer, som man kunne have frygtet (og som de sikkert sagtens kunne have støvet op :( ).

Men jeg sad nu alligevel sådan her flere gange :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev pigerne meldt ud af deres nuværrende insitutioner og meldt ind i nye. (Mangler en sukke smiley)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undrer mig virkelig!

Hvordan kan man argumentere for at det er ok at fyre samtlige sosaer på begge kirurgiske sengeafdelinger på et sygehus? De regner med at sygeplejerskerne kan nå at varetage samtlige opgaver i stedet for.

Det er mig en gåde.

Specielt når politikerne snakker om at vi skal have flere varme hænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i den grad også en gåde for mig! Og det er også mystisk at de lige netop vælger at fyre alle sosa'erne, som har rigtig mange sygepleje faglige kompetencer, samtidig med at de er billigere arbejdskraft :unsure

Alle sygeplejerskerne på afdelingerne er også forundret. Sosaer laver jo netop så meget mere end "bare at tørre røv".

Men det var vist noget med at de ikke har "kompetence til at give speciel medicin"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod nede i rema og kunne slet ikke huske hvad jeg skulle købe :huh Rigtig væmmeligt, men fik vist det hele med hjem ;)

Idag har jeg modtaget endnu en SMS fra arbejde. Skal vist have spurgt min SP der kommer i eftermiddag om hun har et godt råd til hvordan jeg skal håndtere det i stedet for det kører rundt i hovedet af mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod nede i rema og kunne slet ikke huske hvad jeg skulle købe :huh Rigtig væmmeligt, men fik vist det hele med hjem ;)

Idag har jeg modtaget endnu en SMS fra arbejde. Skal vist have spurgt min SP der kommer i eftermiddag om hun har et godt råd til hvordan jeg skal håndtere det i stedet for det kører rundt i hovedet af mig...

Synes du skal høre din fagforening om dette. Du har barsel, så de skal ikke forstyrre dig med arbejdsrelaterede spørgsmål. Længere er den altså ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal høre din fagforening om dette. Du har barsel, så de skal ikke forstyrre dig med arbejdsrelaterede spørgsmål. Længere er den altså ikke.

 

:ditto Det er altså på ingen måde i orden, at  de bliver ved, og hvis de ikke får noget at vide, kunne det godt virke som noget, der kommer til at gentage sig hele vejen igennem din barsel  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige hørt fra min far. Han har sgu fået en kæreste. :p haha.

Det underligste er, at det har min mor også lige :o :lol

Altså ingen sårede følelser. De har ikke været sammen siden 1992 ;)

Men de har vel begge været uden partner i 5-7 år. Og min far havde jeg da absolut ikke set for mig gøre i sådan noget igen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.