FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Første jordmoder besøg idag. Ja som forventet en sluder for en slader. Og fik ikke lov at høre hjertelyd. Men da jeg skulle til at gå, fik jeg spurt om ikke de lige ville tjekke for svangerskabsforgiftning, da jeg var bange for at få det igen. Så fik taget blodtryk, og som forventet var det for højt. :prik

Nå men de syntes så jeg skulle ind og ligge i 15 min så det var hvilepuls. Og skulle også lige have testet for protein. Den var så svag udsving men jordmoder sagde det så fint ud.

Hvilepulsen var så stadig for høj, men ikke længre kriminel.

Så nu skal jeg til lægen i næste uge, og jordmoder igen om 2 uger for at holde øje med blodtryk og om proteinen udvikler sig. :prik

Jeg syntes det er træls at skulle tænke på symptomer, ekstra lægetjek og mulig svangerskabsforgiftning og jeg er kun 19+0 idag.

Måske der også er lidt white coat effect og lidt frygt indover der giver lidt ekstra højt BT, tror man siger at 35-40 pct af patienterne har WCE når de får målt BT hos lægen/JM/hospital

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fælder stadig ret meget. Der gjorde jeg ikke i de andre graviditeter. Er der andre der oplever det samme, eller skal jeg være nervøs?

Jeg fældede rigtig meget i min første graviditet, jeg tror det er helt normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AD! Jeg lænede mig forover, og min mave sagde en høj, slubrende lyd. Det lød så klamt, at jeg blev svimmel og fik kvalme. Yikes, nu er det vel ikke barnet, der er begyndt at gære eller sådan noget?!?

Haha gære alligevel :D Jeg er sikker på, han har det fint :kram2 Håber din svimmelhed og kvalme er gået over igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt tid til 3D scanning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bestilt tid til 3D scanning :loveshower

Uhh spændende hvornår ??? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder stadig ret meget. Der gjorde jeg ikke i de andre graviditeter. Er der andre der oplever det samme, eller skal jeg være nervøs?

Jeg fældede overhovedet ikke i min første graviditet. Men det gør jeg godt nok i den her graviditet. Kan hive/rede store totter af mit hår af flere gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fældede rigtig meget i min første graviditet, jeg tror det er helt normalt :)

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fældede overhovedet ikke i min første graviditet. Men det gør jeg godt nok i den her graviditet. Kan hive/rede store totter af mit hår af flere gange om dagen.

Ok så er jeg ikke den eneste. Håber da vi har noget tilbage når babyerne er ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh spændende hvornår ??? :loveshower

19. april først. Men så har jeg det at glæde mig til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hører vi til herinde igen  :loveshower  Jeg er totalt ekstatisk og har ikke rigtig andre steder at skrige min glæde ud endnu, da vi har aftalt at vi venter lidt med at sige det til nogen, men jeg havde simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg kunne indeholde så meget glæde og så lidt frygt ovenpå vores forløb med Cara. Men hold kæft hvor er jeg bare glad helt ind til benet, og jeg kan simpelthen ikke finde den mindste frygt i mig - hvor er det dog befriende  :7himmel Så selvom det er tidligt, og vi har en "dårlig statistik" bag os, så går jeg all-in på glæde  :7himmel  

Kæmpe tillykke! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19. april først. Men så har jeg det at glæde mig til :loveshower

Ja ligesom mig der glæder mig til tirsdag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så er jeg ikke den eneste. Håber da vi har noget tilbage når babyerne er ude.

Mon ikke. Jeg er meget tyk håret og har meget hår. Så man kan overhovedet ikke se det på mig endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på at baby kan/må blive inde i maven, længre tid end sidste gang.

Men hvad sker der, hvis de opdager svangerskabsforgiftning tidligt?

Sidst var de bange for at de ikke kunne styre mit blodtryk og de andre symtomer og at han derfor skulle ud inden et døgn.

Måske der også er lidt white coat effect og lidt frygt indover der giver lidt ekstra højt BT, tror man siger at 35-40 pct af patienterne har WCE når de får målt BT hos lægen/JM/hospital

Hvad er White coat effekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19. april først. Men så har jeg det at glæde mig til :loveshower

Cool, får vi lov at se billederne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er White coat effekt?

Nervøsitet/frygr overfor læger og sundhedspersonale

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ligesom mig der glæder mig til tirsdag :loveshower

Er der allerede MD tirsdag? :o :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cool, får vi lov at se billederne? :)

Det tror jeg bestemt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nervøsitet/frygr overfor læger og sundhedspersonale

Jeg vil nok ikke sige frygt/forbi.... Men der er lavet lange studier af at en stor del mennesker bliver mere nervøse når de er hos lægen og på hospitalet især hvis de tidligere har haft for højt BT, så alene nervøsiteten om det lægger for højt kan få det til at stige.... De fleste ligger ikke som sådan mærke til den nervøsitet i modsætning til tandlægeskræk osv så selvom du synes du har været helt rolig kan din krop godt snyde dig alligevel.... Jeg nævner det fordi det godt kan påvirke blodtryksmålingen ret meget, især hvis du i forvejen var nervøs for svangerskabsforgiftning, håber det kan berolige dig lidt hvis BT var meget højt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2,5 måned og 47 arbejdsdage til barsel. Men hvem tæller? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der allerede MD tirsdag? :o :loveshower

Nej det er ikke før 23 marts. Men jeg skal til jm. Glæder mig bare til at skulle til noget der har med graviditet at gøre. Har jeg ikke været helt februar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2,5 måned og 47 arbejdsdage til barsel. Men hvem tæller? :whistling

Jeg gør det også ;) Bare i måneder :D 2 måneder - 5 feriedage og påske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 arbejdsdage tilbage (inkl idag) og jeg har også talt ned i laaaang tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 arbejdsdage tilbage (inkl idag) og jeg har også talt ned i laaaang tid ;)

Hvor skønt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør det også ;) Bare i måneder :D 2 måneder - 5 feriedage og påske...

Hvilket blot er 36 arbejdsdage :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.