FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Har vægt-krise idag. Det er så dumt, for selvfølgelig vil jeg tage på, når jeg var "normal vægtig" ved start. I 14-16 uger lå jeg på +1 kg og de sidste 2-3 uger er der lige røget +3 kg mere på. Må vist lige overveje engang mere, næste gang jeg får lyst til at snack'e.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har vægt-krise idag. Det er så dumt, for selvfølgelig vil jeg tage på, når jeg var "normal vægtig" ved start. I 14-16 uger lå jeg på +1 kg og de sidste 2-3 uger er der lige røget +3 kg mere på. Må vist lige overveje engang mere, næste gang jeg får lyst til at snack'e.

Det er ingen ting du har taget på! Det er meget normalt at tage 15 kg på i det hele. Jeg tog selv 17 og 20 kg på og har været normal.vægtig inden og er blevet det igen bagefter. Om du tager 12, 15 eller mere på er lige meget. (så længe det ikke er ren Marabou som min jordemoder sagde, men det var de fem af mine)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide hormoner :prik

 

Filippa fik lov at sove længe i dag efter en begivenhedsrig weekend. Hun vågnede selv og fik lidt morgenmad, men spiste max 1/4, hvor hun de allerfleste dage spiser op. I tøjet, afsted og vi ankom til børnehaven lige på nippet til kl. 9. Da vi så kommer ind på stuen lidt over 9 har de andre spist frugt/grønt, så der er ikke noget til Filippa, som bare bliver helt mut og gemmer sig ved mig :( Heldigvis kom en af pædagogerne og spurgte om hun ville med i værkstedet og hente noget, så hun næsten glemte at sige farvel til mig.

 

At moren så tudede på vejen hjem i bilen over det, er så en anden sag :rolleyes :blush Dét er sgu for åndsvagt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vægt-krise idag. Det er så dumt, for selvfølgelig vil jeg tage på, når jeg var "normal vægtig" ved start. I 14-16 uger lå jeg på +1 kg og de sidste 2-3 uger er der lige røget +3 kg mere på. Må vist lige overveje engang mere, næste gang jeg får lyst til at snack'e.

 

Jeg havde så taget 3 kg på i løbet af de første 7-8 uger og hvad jeg har ramt nu, holder jeg for mig selv!

 

Så tag du det roligt. Det er da fint at tænke over, hvad man spiser, især hvis man ikke har kvalme og dermed kan styre det lidt mere, men lad være at ligge mere i det end som så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til 25-ugers undersøgelse i dag - hvor blev tiden lige af!!??

Det er ved et nyt lægehus, så det i sig selv er da lidt spændende :) Hihi..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Solvej og Tumlepigen: takker... Jeg tog 23 og 26 kg på de to første gange (mest væske) så jeg ved godt at man kan blive sig selv igen bagefter. Det meste sidder vist også på forsiden endnu, men så er hormonerne på overarbejde, og alt går mig mere på... Ih. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til 25-ugers undersøgelse i dag - hvor blev tiden lige af!!??

Det er ved et nyt lægehus, så det i sig selv er da lidt spændende :) Hihi..!

 

Hvad skal du? Du er jo liiiiige blevet gravid!!!!???? :O

 

Pøj-pøj med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal du? Du er jo liiiiige blevet gravid!!!!???? :o

 

Pøj-pøj med det :)

Præcis  :huh

Og tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skal du? Du er jo liiiiige blevet gravid!!!!???? :O

Pøj-pøj med det :)

:ditto :O

Nøj tiden gå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vægt-krise idag. Det er så dumt, for selvfølgelig vil jeg tage på, når jeg var "normal vægtig" ved start. I 14-16 uger lå jeg på +1 kg og de sidste 2-3 uger er der lige røget +3 kg mere på. Må vist lige overveje engang mere, næste gang jeg får lyst til at snack'e.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide hormoner :prik

Filippa fik lov at sove længe i dag efter en begivenhedsrig weekend. Hun vågnede selv og fik lidt morgenmad, men spiste max 1/4, hvor hun de allerfleste dage spiser op. I tøjet, afsted og vi ankom til børnehaven lige på nippet til kl. 9. Da vi så kommer ind på stuen lidt over 9 har de andre spist frugt/grønt, så der er ikke noget til Filippa, som bare bliver helt mut og gemmer sig ved mig :( Heldigvis kom en af pædagogerne og spurgte om hun ville med i værkstedet og hente noget, så hun næsten glemte at sige farvel til mig.

At moren så tudede på vejen hjem i bilen over det, er så en anden sag :rolleyes :blush Dét er sgu for åndsvagt!

Hehe.. M. Sov også længe, så vi var også sent i DP, vi var der 8.45, hvor de så havde udskudt frugt lidt i dag, så M. Nåede det! Men jeg kender godt det der med, at man får dårlig samvittighed og kan se, at se bliver skuffede :( Det formiddagsfrugt er vitterlig vores redning mange dage, for nogle dage spiser M. Som en hest og andre dage meget sparsomt til morgen, så er jeg bekymret for om hun kan holde sig mæt til de får frugt og senere frokost. Det kan jeg slet heller ikke klare tanken om på hormoner ;)

Husk at få hvilet i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. M. Sov også længe, så vi var også sent i DP, vi var der 8.45, hvor de så havde udskudt frugt lidt i dag, så M. Nåede det! Men jeg kender godt det der med, at man får dårlig samvittighed og kan se, at se bliver skuffede :( Det formiddagsfrugt er vitterlig vores redning mange dage, for nogle dage spiser M. Som en hest og andre dage meget sparsomt til morgen, så er jeg bekymret for om hun kan holde sig mæt til de får frugt og senere frokost. Det kan jeg slet heller ikke klare tanken om på hormoner ;)

Husk at få hvilet i dag :kram2

 

Det er også det, der bekymrer mig - det med mætheden. Især fordi hun i bilen i går aftes klagede over ondt i maven, fordi hun var sulten, men så spiste hun næsten heller ingen aftensmad, selv om det var fiskefilet og pommes frida'er, som hun kalder dem :D (yes, junk ovenpå en lang dag).

 

Men altså, hun trives, så mon ikke hun guffer en ekstra rugbrødsmad til frokost?

 

Det skal jeg nok - sidder i lænestolen og ordner ting på computeren og telefon :) Og har planer om en lur i dag - så må taskepakning vente :huh :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det, der bekymrer mig - det med mætheden. Især fordi hun i bilen i går aftes klagede over ondt i maven, fordi hun var sulten, men så spiste hun næsten heller ingen aftensmad, selv om det var fiskefilet og pommes frida'er, som hun kalder dem :D (yes, junk ovenpå en lang dag).

Men altså, hun trives, så mon ikke hun guffer en ekstra rugbrødsmad til frokost?

Det skal jeg nok - sidder i lænestolen og ordner ting på computeren og telefon :) Og har planer om en lur i dag - så må taskepakning vente :huh :D

:D pommes frida :D De har altså mange sjove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :o

Nøj tiden gå!

Haha, tak! Og det kommer fra to personer der kan føde når som helst ;) Og burde få pakket de tasker :D  :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bvadr hvor har jeg kvalme idag :puke Hænger ofte sammen med for lidt søvn. Tak Marius ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, tak! Og det kommer fra to personer der kan føde når som helst ;) Og burde få pakket de tasker :D :sm

:rolleyes Det går bare så hurtigt med jer andre :D

Jeg pakker ikke tasken, fordi jeg er bange for, at den bette så føler sig velkommen til verden NU! :P Mærkeligt, I know, jeg har en del ting jeg udskyder for at trække tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii første tur til lægen overstået. :yea

En lille ting der får mig til at smile. :)

Har en dreng på 3 år. Vi fortalte familien den glade nyhed, ved at give min søn en trøje på hvor der stod "JEG SKAL VÆRE STOREBROR"

Så nu går han og siger at han har lillesøster inde i maven.

(Lillesøster fordi at han bedste ven har en lillesøster og mor og fra har en lillesøster. Så vil han også ha en lillesøster. )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Note to self: HUSK vandrejournal til graviditetsundersøgelser......

 

Men ellers gik det godt ved lægen! Skal dog til at tage ekstra D-vitamin og Kalk, men det er jo ik det værste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii første tur til lægen overstået. :yea

En lille ting der får mig til at smile. :)

Har en dreng på 3 år. Vi fortalte familien den glade nyhed, ved at give min søn en trøje på hvor der stod "JEG SKAL VÆRE STOREBROR"

Så nu går han og siger at han har lillesøster inde i maven.

(Lillesøster fordi at han bedste ven har en lillesøster og mor og fra har en lillesøster. Så vil han også ha en lillesøster. )

Det gjorde min datter også i starten. Hun sagde altid, at babyen var i hendes mave. Nu er det dog kun mor der har en baby i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk milepæl 12+0 idag!!  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah... Har bare været i godt humør og rent faktisk haft energi idag. :yay Men synes til gengæld at manden er lidt en spade. Ved sgu ikke, om det er pga. hormoner, eller om han ER en buzzkill, men irriterende er det i hvert fald <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til 25-ugers undersøgelse i dag - hvor blev tiden lige af!!??

Det er ved et nyt lægehus, så det i sig selv er da lidt spændende :) Hihi..!

Skal til 25-ugers undersøgelse i dag - hvor blev tiden lige af!!??

Det er ved et nyt lægehus, så det i sig selv er da lidt spændende :) Hihi..!

Ja synes godt nok også det går hurtig.. Jeg skal onsdag i næste uge.. Vi jo også lige straks i 3. Trimester.. så vildt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah... Har bare været i godt humør og rent faktisk haft energi idag. :yay Men synes til gengæld at manden er lidt en spade. Ved sgu ikke, om det er pga. hormoner, eller om han ER en buzzkill, men irriterende er det i hvert fald <_<

Mænd og hormoner er ikke nødvendigvis den bedste kombi, det skriver jeg gerne under på ;) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah... Har bare været i godt humør og rent faktisk haft energi idag. :yay Men synes til gengæld at manden er lidt en spade. Ved sgu ikke, om det er pga. hormoner, eller om han ER en buzzkill, men irriterende er det i hvert fald <_<

Lyder ligesom herhjemme idag. Hmhm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Note to self: HUSK vandrejournal til graviditetsundersøgelser......

 

Men ellers gik det godt ved lægen! Skal dog til at tage ekstra D-vitamin og Kalk, men det er jo ik det værste :)

HIHI det er ikke til at huske det hele...

 

Hvorfor skal du tage ekstra - tager du ikke længere multivitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.