FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Meld dig syg, søde Anita :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Meld dig syg, søde Anita :kiss

:ditto

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så bange for kontrollen på sygehuset i dag :(

Umiddelbart burde alt være fint, det rosastads er stoppet igen, jeg har mange plukveer - bare at gå i bad er nok, så det bekymrer mig. Hele dagen i går havde jeg lidt mærkelig smerter nedadtil mod skambenet og i siderne, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg synes det mindes som når M. Gnubbede mås mod ribbenene :unsure Eller om det er noget helt andet.. Glæder mig til jeg ikke er bange og nervøs for hvert enkelt lille mikro signal kroppen sender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet på arbejde men sidder bare og flæber. Jeg har det så skidt, kaster op men har kun syre tilbage i maven :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så bange for kontrollen på sygehuset i dag :(

Umiddelbart burde alt være fint, det rosastads er stoppet igen, jeg har mange plukveer - bare at gå i bad er nok, så det bekymrer mig. Hele dagen i går havde jeg lidt mærkelig smerter nedadtil mod skambenet og i siderne, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg synes det mindes som når M. Gnubbede mås mod ribbenene :unsure Eller om det er noget helt andet.. Glæder mig til jeg ikke er bange og nervøs for hvert enkelt lille mikro signal kroppen sender.

Håber alt er i den skønneste orden :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så bange for kontrollen på sygehuset i dag :(

Umiddelbart burde alt være fint, det rosastads er stoppet igen, jeg har mange plukveer - bare at gå i bad er nok, så det bekymrer mig. Hele dagen i går havde jeg lidt mærkelig smerter nedadtil mod skambenet og i siderne, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg synes det mindes som når M. Gnubbede mås mod ribbenene :unsure Eller om det er noget helt andet.. Glæder mig til jeg ikke er bange og nervøs for hvert enkelt lille mikro signal kroppen sender.

Håber det bedste for dig i dag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet på arbejde men sidder bare og flæber. Jeg har det så skidt, kaster op men har kun syre tilbage i maven :boo

Hjem med dig :kram2

Kan du evt. Få rykket din arbejdstid, så du kan møde senere, hvis du får det bedre op af dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Har lige taget en tuder, mere :rolleyes

Kaster også op, kan godt mærke at kroppen kører på alle tangenter indenfor nervøsitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj i dag ønskebebs :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom så hjem med dig Anita! :kiss

Som du har det, er du ikke frisk til arbejde... pas nu på dig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for gode nyheder senere Ønskebebs! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er enige om, at barselsdagpenge IKKE æder at ens 2 års dagpengeret, ikke? :unsure

Det gør det IKKE.

 

Man har ret til dagpenge i 2 år indenfor en periode på 3 år. De 3 år bliver så forlænget med den periode man holder barsel.

 

Det vil sige hvis de 3 år er gået d. 01.01.16 og du holder et års barsel så hedder det d. 01.01.17 i stedet.

 

Man forbruger heller ikke af sine 104 uger (2år) De står stille. Medmindre man som Myliona siger at man holder ferie med feriedagpenge. Men så snakker vi jo heller ikke barselsdagpenge mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så bange for kontrollen på sygehuset i dag :(

Umiddelbart burde alt være fint, det rosastads er stoppet igen, jeg har mange plukveer - bare at gå i bad er nok, så det bekymrer mig. Hele dagen i går havde jeg lidt mærkelig smerter nedadtil mod skambenet og i siderne, men jeg kan ikke finde ud af, om jeg synes det mindes som når M. Gnubbede mås mod ribbenene :unsure Eller om det er noget helt andet.. Glæder mig til jeg ikke er bange og nervøs for hvert enkelt lille mikro signal kroppen sender.

 

Tænker på dig i dag.. Håber virkelig at alt er som det skal være. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjem med dig :kram2

Kan du evt. Få rykket din arbejdstid, så du kan møde senere, hvis du får det bedre op af dagen?

  

Kom så hjem med dig Anita! :kiss

Som du har det, er du ikke frisk til arbejde... pas nu på dig selv!

Jeg er hjemme igen. Pakkede lige mine sager og kørte hjem. Har heldigvis hjemmearbejdsplads og en forstående chef, speciel den ene er rigtig fin hvad det angår. Drønede ned i Rema og købte cola, salt Chips, sodavandsis og en kanelsnegl. Underligt hvad jeg har lyst til. Har allerede fortrudt colaen... Bvadr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kommet på arbejde men sidder bare og flæber. Jeg har det så skidt, kaster op men har kun syre tilbage i maven :boo

Mon ikke det er på tide at ringe til lægen og få noget kvalmestillende. Ring til sekretæren og få en læge til at ringe dig op så du kan få noget kvalmestillende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjem med dig :kram2

Kan du evt. Få rykket din arbejdstid, så du kan møde senere, hvis du får det bedre op af dagen?

 

:ditto

 

:kram2

 

EDIT: så lige du var taget hjem igen :super

 

Håber nogle af indkøbene hjælper på kvalme/opkast.

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Har lige taget en tuder, mere :rolleyes

Kaster også op, kan godt mærke at kroppen kører på alle tangenter indenfor nervøsitet.

 

:kram2 :kram2 :kram2 søde dig!

 

Alt er fint, det kan jeg mærke! Det kan ikke være andet i det her møg-vejr - der har vi brug for gode nyheder.

 

Tænker på dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syg i dag.

Kan simpelthen ikke forstå hvordan to graviditeter kan være SÅ forskellige??! Skraber alt til mig, får konstant migræne (1-2 gange om måneden), får ondt i krop og ryg/lænd..

I morges vågnede jeg med skærene hovedpine på vej mod migræne.. Men valgte at melde mig syg, og heldigvis er det blevet bedre!

Til gengæld løbet snottet ud af mig, og jeg skiftevis fryser og sveder.. Ufedt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillesøster tager godt nok revanche efter en stille dag i går, hvor jeg var på benene i mange timer = mange plukveer og ikke særlig aktiv baby. Nu har jeg siddet her i stolen i 45 min og hun mosler og mosler rundt :wub Nu vil jeg gå op i karbad og se, hvad hun siger til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syg i dag.

Kan simpelthen ikke forstå hvordan to graviditeter kan være SÅ forskellige??! Skraber alt til mig, får konstant migræne (1-2 gange om måneden), får ondt i krop og ryg/lænd..

I morges vågnede jeg med skærene hovedpine på vej mod migræne.. Men valgte at melde mig syg, og heldigvis er det blevet bedre!

Til gengæld løbet snottet ud af mig, og jeg skiftevis fryser og sveder.. Ufedt!!!

 

God bedring! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt tillade mig at bruge lægens tlf tid i morgen tidlig til at bede om noget mod kvalmen? Jeg har kastet op 7 gange idag, har kvalme 24/7, svært ved at passe mit arbejde og er generelt bare rigtig ked af min tilstand.... For så tror jeg, at jeg nupper en sygedag/hjemmearbejdsdag igen imorgen i det tilfælde de vil se mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt tillade mig at bruge lægens tlf tid i morgen tidlig til at bede om noget mod kvalmen? Jeg har kastet op 7 gange idag, har kvalme 24/7, svært ved at passe mit arbejde og er generelt bare rigtig ked af min tilstand.... For så tror jeg, at jeg nupper en sygedag/hjemmearbejdsdag igen imorgen i det tilfælde de vil se mig...

Hvornår skal man ellers ringe til lægen hvis ikke i deres telefon tid ? Så grib du knoglen og ring til han/hende og får noget med kvalmen/opkast for andet duer da slet ikke. Husk at være obs på om du bliver dehydreret og evt skal til væskemonitorering inde på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt tillade mig at bruge lægens tlf tid i morgen tidlig til at bede om noget mod kvalmen? Jeg har kastet op 7 gange idag, har kvalme 24/7, svært ved at passe mit arbejde og er generelt bare rigtig ked af min tilstand.... For så tror jeg, at jeg nupper en sygedag/hjemmearbejdsdag igen imorgen i det tilfælde de vil se mig...

Helt kort..... JA DU KAN!!

:kram2 :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt tillade mig at bruge lægens tlf tid i morgen tidlig til at bede om noget mod kvalmen? Jeg har kastet op 7 gange idag, har kvalme 24/7, svært ved at passe mit arbejde og er generelt bare rigtig ked af min tilstand.... For så tror jeg, at jeg nupper en sygedag/hjemmearbejdsdag igen imorgen i det tilfælde de vil se mig...

Ja HELT sikkert! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt tillade mig at bruge lægens tlf tid i morgen tidlig til at bede om noget mod kvalmen? Jeg har kastet op 7 gange idag, har kvalme 24/7, svært ved at passe mit arbejde og er generelt bare rigtig ked af min tilstand.... For så tror jeg, at jeg nupper en sygedag/hjemmearbejdsdag igen imorgen i det tilfælde de vil se mig...

Det syntes jeg godt du kan :kram

Dog vil jeg lige skrive, at du ikke skal blive skuffet, hvis lægen ikke vil udskrive noget kvalmestillende i første omgang.

Ved mig selv ringede jeg til lægen og forventede, at det var en form sag, jeg skulle jo bare have noget kvalmestillende. Det var det dog ikke, jeg blev sendt videre på sygehuset, og der gav de først kvalmstillende som allersidste udvej. Først skulle akupunktur og væske prøves af, og nogle andre råd som de gav, og først da jeg fortsatte med at tabe mig, og stadig havde det elendigt fik jeg piller. Det tog 3-4 uger med at prøve andet af inden jeg fik dem udleveret. Jeg måtte, og må kun tage dem hvis det er absolut nødvendig, så ved mig var det ikke noget jeg bare lige fik.

Jeg har ikke skrevet dette for at tage modet fra dig, men mere fordi jeg selv blev skuffet over at jeg ikke bare kunne få noget mod det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.