FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Den konstante frygt man går med, kan jeg godt huske fra da jeg stod i en lignende situation med Thea :( det er så skræmmende! Hver gang man kan mærke plukveer frygter man at det ikke stopper igen!

Jeg HADEDE at være indlagt. Og dengang havde jeg jo ikke engang nogen børn! Da jeg var gravid med Alba og min livmoderhals blev kortere og kortere frygtede jeg også hele tiden at blive indlagt, eller at det værst tænkelige skulle ske - jeg fødte meget for tidligt og skulle være indlagt med baby i lang tid!

Men kroppen kan altså mere end man tror. Da jeg var i uge 32 med Thea var min livmoderhals 0,6 mm, tragtformet(altså lige på nippet til at åbne sig) og den forsvandt næsten helt ved "belastning". og alligevel holdte jeg altså Thea i maven til uge 37..

Så klem du benene godt sammen og plant rumpetten godt i sofaen :kram2 jeg krydser fingre for at baby holder sig i din mave mindst til uge 37 :kram2

Hvor er jeg glad for du skrev :kiss Jeg har flere gange tænkt, at jeg skulle have læst på dit forløb (mener du havde en tråd), ligesom jeg har fulgt med hos SaraLK. Jeg kan godt huske fra dengang med Thea, men jeg var i tvivl om hvornår du havde født osv. Så det giver mig bestemt håb om, at jeg kan gøre det samme.

Jeg synes bare ikke energien er der, selvom jeg laver ingenting. Jeg har dårlig samvittighed overfor M. Fordi hun ikke kommer ud og jeg ikke føler jeg/vi får hende beskæftiget godt nok :( Vi hygger og har puttet på sofaen, vi har fået serverer mad og kaffe fra IKEA køkkenet, dukkerne er blevet madet mm. Så hun har jo leget. Jeg skal bare acceptere tingenes tilstand som de er og erkende, at jeg i går har fået siddet en tand mere end kroppen ville være med til = jeg blev skidebange, plukveerne stak af og jeg begyndte at bløde igen med sådan en sjov væske, som de ikke har kunne finde ud af hvad er! Enten tegnblødning i vandigt udflåd/fostervand, men de mener det er det første, eftersom det gik i ro få timer efter jeg blev indlagt = det er noget der "provokeres frem" ved overanstrengelse.

Det er netop en stor frygt man render rundt i og skal forholde sig til, for det mindste tvivl eller optakt, så skal jeg kontakte FG. Efter i går har jeg sammenlagt siddet op i 30 minutter fordelt over hele dagen i dag. Så kroppen virker til at hvile i det, men ja- hver plukve analyseres og vurderes, det er trættende :(

Jeg skal til kontrol på onsdag, håber naturligvis jeg der får atvide, at LH er blevet lidt længere, men man ved aldrig- hvis bare jeg kan vise, at jeg har holdt mig tilpas i ro, så skal det sgu nok gå. Jeg magter slet ikke en lang indlæggelse, så derfor ER det bedst for mig, ja hele min lille familie, at jeg kan være herhjemme og følge regimet, så den lille får i hvert fald til sidst i november, gerne lidt længere, også kan vi hurtig blive en familie på 4 (5 med bonus) :wub

Også til alle jer andre søde tøser, så gik natten, dog er blødningen først stoppet op af formiddagen i dag, men den stoppede. Så jeg har lært lektien- det går ikke at sidde for meget, måske er der en mening med, at der i papirerne til kontrollen på onsdag står, at jeg skal i en hvilestol ved ankomst til sygehuset :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber at kontrollen på onsdag er positiv ønskebebs. Et kæmpe stort tillykke med fødselsdagen herinde også :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at kontrollen på onsdag er positiv ønskebebs. Et kæmpe stort tillykke med fødselsdagen herinde også :glad

Tak søde :kiss

Hehe.. Ja, for første gang, nogensinde tror jeg, har M. Og jeg fået morgenmad på sofaen :Kuller Hun var sulten og manden har ikke fået ordnet fødselsdagsgave i det her kaos, så det har jeg tilgode, så hans gave indtil videre er at være husslave ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dagen Ønskebebs!

krydser for en god onsdag til os begge :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med dagen Ønskebebs!

krydser for en god onsdag til os begge :kiss

Tak :kram2

Onsdag SKAL være en god dag :kiss Hvornår skal du være der? Jeg skal kl. 13, det er lige i min middagslur :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen dog sikke en fødselsdag, men stort tillykke med den alligevel. Du slap da for at være indlagt på din fødselsdag *S*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av av har mega ondt i halsen - not fair!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bvaaaarh, har det skidt her til morgen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Onsdag SKAL være en god dag :kiss Hvornår skal du være der? Jeg skal kl. 13, det er lige i min middagslur :rolleyes

Jeg har tid kl. 10.40... Så jeg kan lige nå hjem til min lur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det, at blodprøven til double test skal tages? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det, at blodprøven til double test skal tages? :help

Mener det er efter 8+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det er efter 8+0

Pis <_< Skal den tages inden et eller andet, inden NF? Eller kan den blive taget til NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pis <_< Skal den tages inden et eller andet, inden NF? Eller kan den blive taget til NF?

Jeg fik taget hos lægen da jeg fik laver VJ. Du får ikke svar på NF, hvis den først bliver taget sammen med den, den skal jo lige analyseres ;) Håber du får det til at gå op :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pis <_< Skal den tages inden et eller andet, inden NF? Eller kan den blive taget til NF?

Helst inden. Jeg skal til læge når jeg er 9+2 så regner med det er ok, såfremt jeg skulle blive rykket også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pis <_< Skal den tages inden et eller andet, inden NF? Eller kan den blive taget til NF?

Jeg skal have taget min blodprøve d. 5. og til nf den 20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm crap. Hvis jeg får det job, som jeg skal til samtale på onsdag, så er jeg 8+0 til 9+0 i den første uge på job. Og min læge har ingen konsultation efter 16. Det synes jeg er bøvlet, for føler altså ikke for at skulle have tidligt fri i den første uge <_<

Nå, har fået tid ved sygeplejersken på fredag, så håber jeg, at vi kan lave et eller andet smart :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har taget b6 vitamin. Hvor længe har i taget det, før det har haft en effekt?

Mine nåede aldrig at virke, da jeg bare kastede dem op igen.. Tror ikke de nåede at være i min krop længe nok ad gangen, men ved ikke hvor hurtigt de bliver optaget i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine nåede aldrig at virke, da jeg bare kastede dem op igen.. Tror ikke de nåede at være i min krop længe nok ad gangen, men ved ikke hvor hurtigt de bliver optaget i kroppen.

Er også rimelig sikker på, at de pilelr jeg har spist i morges er oppe igen inden virkning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm crap. Hvis jeg får det job, som jeg skal til samtale på onsdag, så er jeg 8+0 til 9+0 i den første uge på job. Og min læge har ingen konsultation efter 16. Det synes jeg er bøvlet, for føler altså ikke for at skulle have tidligt fri i den første uge <_<

Nå, har fået tid ved sygeplejersken på fredag, så håber jeg, at vi kan lave et eller andet smart :unsure

Du skal være længere end 8+0, men må gerne være over 9+0, så måske du ka få tidligere fri i nr. to uge.. Hvis lægen tager den for tidligt, kan den ikke bruges til NF og så skal du have taget en ny. Den nye prøve er garanteret også ved lægen... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også rimelig sikker på, at de pilelr jeg har spist i morges er oppe igen inden virkning :(

Øv!! :( Kaster du op hele dagen? Det eneste der hjalp mig, var væske i drop.. Hvor langt er du nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm crap. Hvis jeg får det job, som jeg skal til samtale på onsdag, så er jeg 8+0 til 9+0 i den første uge på job. Og min læge har ingen konsultation efter 16. Det synes jeg er bøvlet, for føler altså ikke for at skulle have tidligt fri i den første uge <_<

Nå, har fået tid ved sygeplejersken på fredag, så håber jeg, at vi kan lave et eller andet smart :unsure

Er det ikke på sygehuset du skal have taget blodprøven? Jeg har da begge gange skulle i ambulatoriet på henholdsvis Riget og Herlev :huh

Og jeg kunne få taget dem fra kl 7.30, mener jeg - måske fra kl 7..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De her tråde er bare så gode  :)

 

Min kæreste og jeg går og drømmer om at blive gravide og få en lille familieforøgelse  :wub  

Og svigermor spørg os hver gang vi er på besøg, om hvornår hun mon får nogle børnebørn!  :D

det har hun spurgt om fra dag 1. jeg kom ind i deres familie, hun er pædagog og kan ikke vente :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv!! :( Kaster du op hele dagen? Det eneste der hjalp mig, var væske i drop.. Hvor langt er du nu?

Jeg er 7+0. Jeg har kvalme 24-7, men har "kun" kastet op 3 gange idag... Har hverken lyst til mad eller væske... Har total madlede, men forsøger at drikke vand og spise toastbrød...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+0. Jeg har kvalme 24-7, men har "kun" kastet op 3 gange idag... Har hverken lyst til mad eller væske... Har total madlede, men forsøger at drikke vand og spise toastbrød...

Øv, hvor træls altså!!! Håber du kan holde mad osv. nede det meste af dagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke på sygehuset du skal have taget blodprøven? Jeg har da begge gange skulle i ambulatoriet på henholdsvis Riget og Herlev :huh

Og jeg kunne få taget dem fra kl 7.30, mener jeg - måske fra kl 7..

Det er forskelligt fra læge til læge :) Jeg har begge gange fået dem taget i forbindelse med VJ (ca 9+2 begge gange). Andre sender folk til laboratorierne på sygehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.