FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Øv... Ondt i lænden/ned over hofterne og niv i maven....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper over i vil gerne være gravid igen :( Håber snart at komme tilbage :(

:kram Håber du kommer igen meget snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ved godt 2 kg er ingenting, men føler mig så grim og fed og ikke særlig glad for at være gravid... Jeg har før haft depression så ved ikke om det er den der spiller mig et pus idag og ødelægger mit humør og jeg føler mig slet ikke klar eller har lyst til at være mor (hver gang der har været noget med skrigende børn i tv id ag, har jeg sagt Addd børn, gider slet ikke have nogen)... Men det jo sjælent jeg har som i dag. Jeg havde det lidt i starten af graviditeten hvor jeg lige skulle venne mig til at skulle være mor.

Og for tværre lidt mere i det så har fået en mega træls hovedpine i dag.

I morgen tidlig ( kl 8.20) skal vi til MD scanning...

Puha det lyder som om du har det hårdt. Jeg havde det svært under anden graviditet da min første mand forlod mig da min første baby blev født. Det hjalp meget at snakke med en terapeut og få tingene skilt fra hinanden. Jeg er selv ti uger henne og har taget to kg på nu. Ved begge graviditeter tog jeg tyve kg på og tabte dem igen.

Jeg håber alt går godt til MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde tirsdag taget en test for sjov og den var meget tæt på negativ. Fik taget blodprøve onsdag og HcG var kun på 8 :(

Åh noget f.....møg pis. Det er jeg godt nok med af at læse. Jeg håber du snart er tilbage hos os igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder som om du har det hårdt. Jeg havde det svært under anden graviditet da min første mand forlod mig da min første baby blev født. Det hjalp meget at snakke med en terapeut og få tingene skilt fra hinanden. Jeg er selv ti uger henne og har taget to kg på nu. Ved begge graviditeter tog jeg tyve kg på og tabte dem igen.

Jeg håber alt går godt til MD.

MD gik perfekt, der var absolut ingenting i vejen med prinsessen. Jeg burde snakke med en psykolog men der er simpelthen bare ikke råd når vi kun har 1 indkomst (læs evt i min gravid tråd hvorfor) og selvom at jeg kunne få en henvisning fra min læge så er der stadig ikke råd... Øvøv...

Så det med at gå ledig og pt at vi kun har 1 indkomst og fra 1/12 er manden os arbejdsløs og ikke i en a-kasse da han er selvstændig, det præger os humøret nogle af dagene... Men jeg var sammen med en veninde idag og hun rådede mig til at søge ind på sygeplejeske uddannelsen og få merit fordi jeg har bioanalytiker uddannelsen, så kan jeg i det mindste få su og tilmed os få en indkomst under min barsel.... Så den mulighed skal lige undersøges på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt at der allerede spænder en smule nederst i maven allerede nu? Det er blot få sekunder af gangen, men flere gange om dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt at der allerede spænder en smule nederst i maven allerede nu? Det er blot få sekunder af gangen, men flere gange om dagen...

Jeg har skyndt mig at glemme hvor langt du er henne, er selv 17+5 og synes af og til at det spænder lidt nederst i maven ... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD gik perfekt, der var absolut ingenting i vejen med prinsessen. Jeg burde snakke med en psykolog men der er simpelthen bare ikke råd når vi kun har 1 indkomst (læs evt i min gravid tråd hvorfor) og selvom at jeg kunne få en henvisning fra min læge så er der stadig ikke råd... Øvøv...

Så det med at gå ledig og pt at vi kun har 1 indkomst og fra 1/12 er manden os arbejdsløs og ikke i en a-kasse da han er selvstændig, det præger os humøret nogle af dagene... Men jeg var sammen med en veninde idag og hun rådede mig til at søge ind på sygeplejeske uddannelsen og få merit fordi jeg har bioanalytiker uddannelsen, så kan jeg i det mindste få su og tilmed os få en indkomst under min barsel.... Så den mulighed skal lige undersøges på mandag.

Hvor bor du henne? Kender godt nok ikke mange bioanalytikere, der går ledige for tiden..

Får du ikke dagpenge? :chin:

Og tillykke med skøn MD :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av min lænd! :sm man bliver straffet hårdt for gåturen i går.... ha sovet 2 timer i nat :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MD gik perfekt, der var absolut ingenting i vejen med prinsessen. Jeg burde snakke med en psykolog men der er simpelthen bare ikke råd når vi kun har 1 indkomst (læs evt i min gravid tråd hvorfor) og selvom at jeg kunne få en henvisning fra min læge så er der stadig ikke råd... Øvøv...

Så det med at gå ledig og pt at vi kun har 1 indkomst og fra 1/12 er manden os arbejdsløs og ikke i en a-kasse da han er selvstændig, det præger os humøret nogle af dagene... Men jeg var sammen med en veninde idag og hun rådede mig til at søge ind på sygeplejeske uddannelsen og få merit fordi jeg har bioanalytiker uddannelsen, så kan jeg i det mindste få su og tilmed os få en indkomst under min barsel.... Så den mulighed skal lige undersøges på mandag.

Tillykke med den gode scanning. Dejligt!

Min læge henviste mig så jeg fik ti gange gratis, det ville jeg heller ikke have råd til.

Det lyder spændende med uddannelsen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du henne? Kender godt nok ikke mange bioanalytikere, der går ledige for tiden..

Får du ikke dagpenge? :chin:

Og tillykke med skøn MD :yay

Jeg bor i Nordjylland. Nej jeg får ikke dagpenge fordi jeg ikke vidste at jeg selv ændre min status ved a-kassen efter uddannelsen. Jeg havde fået et vikariat så var alt i orden og de havde jo noteret dengang jeg søgte om kontingent fritagelse hvornår jeg var færdig med uddannelsen og da vi kom til 1/2 så kom der et girokort fra a-kassen og det gjorde. Der os i 2. Og 3. Kvartal så var alt jo i orden. Da jeg så skulle søge dagpenge fik jeg afslag, jeg kan først få dagpenge når jeg har haft 1 års arbejde (har haft 5 mdr i det vikariat jeg havde), og da vi er ramt af gensidig forsørgelses pligt så tjener manden for meget til jeg kan få noget fra kommunen så som kontanthjælp. Og når jeg ikke får dagpengene eller kontanthjælp så kan jeg heller få nogen form for barselsdagpenge... Så det med at begynde og læse igen er vist eneste mulighed for at få lidt penge, nu hvor manden står uden arbejde fra 1/12 - Jov jeg kan søge kontanthjælp men både mig og manden (kæresten/sammenlever for vi er jo ikke gift) skal komme med 3 mdr, dokumentation på alle udgifter vi har, bank udskrift for de sidste 3 mdr. Bevis for hvad vi ejer osv. Hvilket er ekstremt grænse overskridende og egenligt meget svært når manden er selvstændig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17+0 i dag.. Tiden går så hurtig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Nordjylland. Nej jeg får ikke dagpenge fordi jeg ikke vidste at jeg selv ændre min status ved a-kassen efter uddannelsen. Jeg havde fået et vikariat så var alt i orden og de havde jo noteret dengang jeg søgte om kontingent fritagelse hvornår jeg var færdig med uddannelsen og da vi kom til 1/2 så kom der et girokort fra a-kassen og det gjorde. Der os i 2. Og 3. Kvartal så var alt jo i orden. Da jeg så skulle søge dagpenge fik jeg afslag, jeg kan først få dagpenge når jeg har haft 1 års arbejde (har haft 5 mdr i det vikariat jeg havde), og da vi er ramt af gensidig forsørgelses pligt så tjener manden for meget til jeg kan få noget fra kommunen så som kontanthjælp. Og når jeg ikke får dagpengene eller kontanthjælp så kan jeg heller få nogen form for barselsdagpenge... Så det med at begynde og læse igen er vist eneste mulighed for at få lidt penge, nu hvor manden står uden arbejde fra 1/12 - Jov jeg kan søge kontanthjælp men både mig og manden (kæresten/sammenlever for vi er jo ikke gift) skal komme med 3 mdr, dokumentation på alle udgifter vi har, bank udskrift for de sidste 3 mdr. Bevis for hvad vi ejer osv. Hvilket er ekstremt grænse overskridende og egenligt meget svært når manden er selvstændig...

Ja ok, kender ikke så meget til jobs i Nordjylland - lyder som en god mulighed for uddannelse. Hvad med en af de overbygningen der er til bioanalytiker? Kan man ikke læse nogle af dem i Aalborg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck :(

Akut tur på FG forude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck :(

Akut tur på FG forude!

Det lyder ikke godt? :unsure :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke godt? :unsure :kram

Jeg har ondt! (du kan læse mere i min preggytråd)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok, kender ikke så meget til jobs i Nordjylland - lyder som en god mulighed for uddannelse. Hvad med en af de overbygningen der er til bioanalytiker? Kan man ikke læse nogle af dem i Aalborg?

Kandidaten kan læses i Århus, min veninde snakkede noget om at man kunne vist os læse en form for kandidat i Aalborg til denne uddannelse, men det er forsents at søge ind på en kandidat uddannelse (fristen er 1/11)... Det der gør det svært at fåjob i Aalborg er at der er ansættelses stop på Aalborg universitetshospital pga sygehuset dårlig økonomi, i første omgang gik det frem til 1/9 nu er det frem til1/1 2015.

Så jeg håber at kunne begynde på et studie pr 1/2 men jeg vil snakke med en studie vejleder i morgen og så må jeg tage det derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck :(

Akut tur på FG forude!

Det er godt nok op ad bakken :(

Håber det bedste, kram og tanker.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en rutsjetur! Får kørt kurve... Og de er ikke helt tilfredse med babys hjertelyd! :( så har pt. Fået første skud lungemodner... Næste gang er efter 12 eller 24 timer. Jeg er blevet indlagt, og de beholder mig i hvert fald til i morgen. Lige nu ser de situationen an, og håber på at babys hjerterytme retter sig! Børne afd. Er informeret om at jeg er her og der kommer en sygeplejerske derfra og taler med mig om, hvad nu hvis det ender i KS, hvad kan vi så forvente.... fuck det er hårdt! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en rutsjetur! Får kørt kurve... Og de er ikke helt tilfredse med babys hjertelyd! :( så har pt. Fået første skud lungemodner... Næste gang er efter 12 eller 24 timer. Jeg er blevet indlagt, og de beholder mig i hvert fald til i morgen. Lige nu ser de situationen an, og håber på at babys hjerterytme retter sig! Børne afd. Er informeret om at jeg er her og der kommer en sygeplejerske derfra og taler med mig om, hvad nu hvis det ender i KS, hvad kan vi så forvente.... fuck det er hårdt! :boo

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en rutsjetur! Får kørt kurve... Og de er ikke helt tilfredse med babys hjertelyd! :( så har pt. Fået første skud lungemodner... Næste gang er efter 12 eller 24 timer. Jeg er blevet indlagt, og de beholder mig i hvert fald til i morgen. Lige nu ser de situationen an, og håber på at babys hjerterytme retter sig! Børne afd. Er informeret om at jeg er her og der kommer en sygeplejerske derfra og taler med mig om, hvad nu hvis det ender i KS, hvad kan vi så forvente.... fuck det er hårdt! :boo

Sikke noget :kram håber hjertelyden retter sig. Var det veer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vist have fat i lægen igen... Denne gang med en hævet kirtel på halsen. Det har jeg ikke haft siden jeg var gravid med Marius :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha en rutsjetur! Får kørt kurve... Og de er ikke helt tilfredse med babys hjertelyd! :( så har pt. Fået første skud lungemodner... Næste gang er efter 12 eller 24 timer. Jeg er blevet indlagt, og de beholder mig i hvert fald til i morgen. Lige nu ser de situationen an, og håber på at babys hjerterytme retter sig! Børne afd. Er informeret om at jeg er her og der kommer en sygeplejerske derfra og taler med mig om, hvad nu hvis det ender i KS, hvad kan vi så forvente.... fuck det er hårdt! :boo

:(

:kram og de bedste tanker

Håber på bedring i løbet af aften og nat :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har lidt svært ved at følge med i ve-aktivitet, da den har svært ved at sidde korrekt på min lille mavse... Men har fået lagt venflon (staves) i hånden, så jeg kan få vehæmmende drop, hvis det bliver nødvendigt... Min livmoderhals er pt 2,3cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.