FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Her er et billed fra i eftermiddag.

 

 

Du ser fin ud - og bare rolig....den kan blive meeeeeget større ;) 2kg er da ikke slemt. Men derfor kan man jo godt føle sig stor. Nyd din sofatid :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indtil for en uge siden lå vægten mellem -0,5 og +0,5 kg, så er rigtig stolt af det ik er blevet til mere specielt fordi jeg går ledig hvor det er nemt at gå ud lave noget mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hoster så meget at jeg kaster op og får plukkeveer der gør ondt, føj hvor er det ubehageligt.

Overvejer om jeg skal give fg et kald, bare for at vide om der er noget særligt jeg skal være opmærksom på!

Ih altså og så lige i aften hvor manden er på arbejde til midnat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv det må være mine homoner lidt. Men er så skuffet på min datrers vegne. Hun bliver 6 år i morgen og glæder sig rigtig meget

Men hun glæder sig også rigtig meget til hendes mormor kommet. ( Hun kommer fra Lolland og vi bor på Als)

Men nu kommer mormor ikke pga hun er udlært efter at have passet 2 af min søsters børn mens min søster har været indlagt på sygehuset.

Så nu er nu min Mor både flad økonomisk og energi mæssigt. Så hun har meldt fra nu.

Nu aner jeg bare ikke Hvornår og hvordan jeg skal sige det til min datter. Ønsker ikke at ødelægge hele hendes fødselsdag i morgen.

I forvejen skal hun også undvære farmand da han skal arbejde til kl. 22 om aften

Øv kunne tyde over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv det må være mine homoner lidt. Men er så skuffet på min datrers vegne. Hun bliver 6 år i morgen og glæder sig rigtig meget

Men hun glæder sig også rigtig meget til hendes mormor kommet. ( Hun kommer fra Lolland og vi bor på Als)

Men nu kommer mormor ikke pga hun er udlært efter at have passet 2 af min søsters børn mens min søster har været indlagt på sygehuset.

Så nu er nu min Mor både flad økonomisk og energi mæssigt. Så hun har meldt fra nu.

Nu aner jeg bare ikke Hvornår og hvordan jeg skal sige det til min datter. Ønsker ikke at ødelægge hele hendes fødselsdag i morgen.

I forvejen skal hun også undvære farmand da han skal arbejde til kl. 22 om aften

Øv kunne tude over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Ønskebebs! Det er en hård prøvelse at være gravid! :kram2

Håber godt nok snart du kan få lidt ro på!

Den der test de har taget, hvor de kan se at du er i risiko for at føde for tidligt... hvordan gør de det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde, efter en svag positiv test både i går og lidt tydeligere i dag :)

Jeg har haft det på fornemmelsen siden weekenden. Jeg har været lidt små-kvalm, så det kom ikk som en overraskelse at testen var positiv. Jeg har nu bevæbnet mig med seabands, for jeg orker ikk at skulle døje alt for meget med kvalme (selvom man ikk selv kan bestemme det). Men jeg forsøger at gøre alt hvad jeg kan for at forebygge det - så må vi se om det virker ;)

Seabands havde i hvert fald en ok effekt på mig sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et billed fra i eftermiddag.

Flot! To kg er intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh TILLYKKE Sofiee!!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke Sofiee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Ønskebebs! Det er en hård prøvelse at være gravid! :kram2

Håber godt nok snart du kan få lidt ro på!

Den der test de har taget, hvor de kan se at du er i risiko for at føde for tidligt... hvordan gør de det?

Vi 2 tager da i hvert fald vores tørn :kram2

Mht. Testen så tager de en "vatpind" som de kører rundt i skeden, knækker den i et rør også sender de den på fødegangen, hvor chefjordemoderen laver en analyse på testen (det aner jeg ikke hvordan forløber) også er der svar. De siger efter 30 min. Men det er kommet mellem 10-20 min. Efter den er afleveret de her 2 gange på mig. Det virker ikke til, at det er en metode alle sygehuse bruger :unsure En JM-studerende jeg var indlagt med i sidste uge fortalte, at det var ret nyt og at hun havde kendskab til mange sygehuse der ikke havde taget testen til sig endnu, men at de havde god erfaring med den i Aalborg.

I går lavede de testen før de skannede, for en sikkerhedsskyld, for hun var ikke sikker på, om den skulle laves eller ej- det var afhængig af hvad skanningen sagde. Men der må ikke være foretaget vaginal undersøgelse/kontakt før de laver prøven. Så derfor tog de den allerførste også lavede det andet bagefter. I sidste uge måtte jeg vente 24 timer før de kunne lave testen, fordi de havde lavet GU og vaginal skanning før de fandt ud af, at det var nødvendigt med testen.

Det er ikke slemt eller spor at få lavet den.

Du har ikke fået lavet den, kan jeg næsten regne ud? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde, efter en svag positiv test både i går og lidt tydeligere i dag :)

Jeg har haft det på fornemmelsen siden weekenden. Jeg har været lidt små-kvalm, så det kom ikk som en overraskelse at testen var positiv. Jeg har nu bevæbnet mig med seabands, for jeg orker ikk at skulle døje alt for meget med kvalme (selvom man ikk selv kan bestemme det). Men jeg forsøger at gøre alt hvad jeg kan for at forebygge det - så må vi se om det virker ;)

Seabands havde i hvert fald en ok effekt på mig sidst :)

Tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi 2 tager da i hvert fald vores tørn :kram2

Mht. Testen så tager de en "vatpind" som de kører rundt i skeden, knækker den i et rør også sender de den på fødegangen, hvor chefjordemoderen laver en analyse på testen (det aner jeg ikke hvordan forløber) også er der svar. De siger efter 30 min. Men det er kommet mellem 10-20 min. Efter den er afleveret de her 2 gange på mig. Det virker ikke til, at det er en metode alle sygehuse bruger :unsure En JM-studerende jeg var indlagt med i sidste uge fortalte, at det var ret nyt og at hun havde kendskab til mange sygehuse der ikke havde taget testen til sig endnu, men at de havde god erfaring med den i Aalborg.

I går lavede de testen før de skannede, for en sikkerhedsskyld, for hun var ikke sikker på, om den skulle laves eller ej- det var afhængig af hvad skanningen sagde. Men der må ikke være foretaget vaginal undersøgelse/kontakt før de laver prøven. Så derfor tog de den allerførste også lavede det andet bagefter. I sidste uge måtte jeg vente 24 timer før de kunne lave testen, fordi de havde lavet GU og vaginal skanning før de fandt ud af, at det var nødvendigt med testen.

Det er ikke slemt eller spor at få lavet den.

Du har ikke fået lavet den, kan jeg næsten regne ud? :unsure

Nej har slet ikke hørt om metoden, før du nævnte den... så blev da nysgerrig!

kan da høre på OBS i næste uge, om det er noget de gør... for hvis den kan sige noget om min "tilstand" vil det da være rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh TILLYKKE Sofiee!!! :yay

 

 

Stort tillykke Sofiee

 

 

Tillykke :glad

Mange tak piger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde, efter en svag positiv test både i går og lidt tydeligere i dag :)

Jeg har haft det på fornemmelsen siden weekenden. Jeg har været lidt små-kvalm, så det kom ikk som en overraskelse at testen var positiv. Jeg har nu bevæbnet mig med seabands, for jeg orker ikk at skulle døje alt for meget med kvalme (selvom man ikk selv kan bestemme det). Men jeg forsøger at gøre alt hvad jeg kan for at forebygge det - så må vi se om det virker ;)

Seabands havde i hvert fald en ok effekt på mig sidst :)

 

Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har slet ikke hørt om metoden, før du nævnte den... så blev da nysgerrig!

kan da høre på OBS i næste uge, om det er noget de gør... for hvis den kan sige noget om min "tilstand" vil det da være rart!

Det kan da give en pejling i hvert fald- ulempen er, desværre, at den kun fortæller om risikoen og ikke om det sker, hvilket man jo heller ikke kan forvente af sådan en test. Men som de forklarede os, så fortæller testen ved positiv, at kroppen og miljøet i skeden er klar på fødsel = høj risiko for fødsel indenfor de næste 14 dage. Men om det så sker indenfor de 14 dage eller måske først efter 3 uger, 1 måned eller længere- det kan man ikke præcisere. De havde sagt til mig under indlæggelsen, at når de havde lavet en test, så lavede de den ikke igen, for når de 14 dage var gået, så var jeg fordi de ønskede 34+, også var den lille klar. Der stopper medicinsk behandling jo også, altså Lutinus og Innohep. Men jeg er nu glad for, at de lavede den i går, det giver alligevel et view for de næste 14 dage også.

Synes da også det er ret relevant ift. Din krop, at de laver den, hvis de kan, også så de kan tage deres forholdsregler med den lille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har slet ikke hørt om metoden, før du nævnte den... så blev da nysgerrig!

kan da høre på OBS i næste uge, om det er noget de gør... for hvis den kan sige noget om min "tilstand" vil det da være rart!

Jeg ved ikke om du er tilknyttet Herning, men der lavede de dem i hvertfald ikke for ca 7 måneder siden, men det kan selvfølgelig være at det har ændret sig siden :) men dengang lavede de en risiko udregning istedet.. Med Thea havde jeg 71% risiko for at føde før termin og med Alba lå risikovurdeingen vist på 44%, og faldt så løbende jo tættere jeg kom på uge 34. Har du ikke fået lavet sådan en beregning? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot! To kg er intet.

Ja ved godt 2 kg er ingenting, men føler mig så grim og fed og ikke særlig glad for at være gravid... Jeg har før haft depression så ved ikke om det er den der spiller mig et pus idag og ødelægger mit humør og jeg føler mig slet ikke klar eller har lyst til at være mor (hver gang der har været noget med skrigende børn i tv id ag, har jeg sagt Addd børn, gider slet ikke have nogen)... Men det jo sjælent jeg har som i dag. Jeg havde det lidt i starten af graviditeten hvor jeg lige skulle venne mig til at skulle være mor.

Og for tværre lidt mere i det så har fået en mega træls hovedpine i dag.

I morgen tidlig ( kl 8.20) skal vi til MD scanning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for du skrev :kiss Jeg har flere gange tænkt, at jeg skulle have læst på dit forløb (mener du havde en tråd), ligesom jeg har fulgt med hos SaraLK. Jeg kan godt huske fra dengang med Thea, men jeg var i tvivl om hvornår du havde født osv. Så det giver mig bestemt håb om, at jeg kan gøre det samme.

Jeg synes bare ikke energien er der, selvom jeg laver ingenting. Jeg har dårlig samvittighed overfor M. Fordi hun ikke kommer ud og jeg ikke føler jeg/vi får hende beskæftiget godt nok :( Vi hygger og har puttet på sofaen, vi har fået serverer mad og kaffe fra IKEA køkkenet, dukkerne er blevet madet mm. Så hun har jo leget. Jeg skal bare acceptere tingenes tilstand som de er og erkende, at jeg i går har fået siddet en tand mere end kroppen ville være med til = jeg blev skidebange, plukveerne stak af og jeg begyndte at bløde igen med sådan en sjov væske, som de ikke har kunne finde ud af hvad er! Enten tegnblødning i vandigt udflåd/fostervand, men de mener det er det første, eftersom det gik i ro få timer efter jeg blev indlagt = det er noget der "provokeres frem" ved overanstrengelse.

Det er netop en stor frygt man render rundt i og skal forholde sig til, for det mindste tvivl eller optakt, så skal jeg kontakte FG. Efter i går har jeg sammenlagt siddet op i 30 minutter fordelt over hele dagen i dag. Så kroppen virker til at hvile i det, men ja- hver plukve analyseres og vurderes, det er trættende :(

Jeg skal til kontrol på onsdag, håber naturligvis jeg der får atvide, at LH er blevet lidt længere, men man ved aldrig- hvis bare jeg kan vise, at jeg har holdt mig tilpas i ro, så skal det sgu nok gå. Jeg magter slet ikke en lang indlæggelse, så derfor ER det bedst for mig, ja hele min lille familie, at jeg kan være herhjemme og følge regimet, så den lille får i hvert fald til sidst i november, gerne lidt længere, også kan vi hurtig blive en familie på 4 (5 med bonus) :wub

Også til alle jer andre søde tøser, så gik natten, dog er blødningen først stoppet op af formiddagen i dag, men den stoppede. Så jeg har lært lektien- det går ikke at sidde for meget, måske er der en mening med, at der i papirerne til kontrollen på onsdag står, at jeg skal i en hvilestol ved ankomst til sygehuset :unsure

Jeg er alene hjemme med pigerne, som skiftes til at vågne hele tiden, så jeg tør ikke lige begive mig ud i et længere svar.. Men jeg forstår dig 100%, og du er SEJ fordi at du allerede har holdt baby inde så længe :kram2 hver dag er et skridt tættere på målet!

Og hvis du har brug for at snakke om det, så kan du bare skrive til mig.. Jeg havde selv rigtig meget behov for at snakke med folk der selv havde stået i samme situation, og det var så rart når andre forstod den angst man konstant slæber rundt på...

Nu runder du snart uge 34 :yay :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da give en pejling i hvert fald- ulempen er, desværre, at den kun fortæller om risikoen og ikke om det sker, hvilket man jo heller ikke kan forvente af sådan en test. Men som de forklarede os, så fortæller testen ved positiv, at kroppen og miljøet i skeden er klar på fødsel = høj risiko for fødsel indenfor de næste 14 dage. Men om det så sker indenfor de 14 dage eller måske først efter 3 uger, 1 måned eller længere- det kan man ikke præcisere. De havde sagt til mig under indlæggelsen, at når de havde lavet en test, så lavede de den ikke igen, for når de 14 dage var gået, så var jeg fordi de ønskede 34+, også var den lille klar. Der stopper medicinsk behandling jo også, altså Lutinus og Innohep. Men jeg er nu glad for, at de lavede den i går, det giver alligevel et view for de næste 14 dage også.

Synes da også det er ret relevant ift. Din krop, at de laver den, hvis de kan, også så de kan tage deres forholdsregler med den lille..

Ja det var da rart at have en pejling om man er i risikozonen eller ej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om du er tilknyttet Herning, men der lavede de dem i hvertfald ikke for ca 7 måneder siden, men det kan selvfølgelig være at det har ændret sig siden :) men dengang lavede de en risiko udregning istedet.. Med Thea havde jeg 71% risiko for at føde før termin og med Alba lå risikovurdeingen vist på 44%, og faldt så løbende jo tættere jeg kom på uge 34. Har du ikke fået lavet sådan en beregning? :unsure

Jo jeg er tilknyttet Herning... ingen risikoberegning er lavet så vidt jeg ved...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så melder jeg mig forsigtigt herinde, efter en svag positiv test både i går og lidt tydeligere i dag :)

Jeg har haft det på fornemmelsen siden weekenden. Jeg har været lidt små-kvalm, så det kom ikk som en overraskelse at testen var positiv. Jeg har nu bevæbnet mig med seabands, for jeg orker ikk at skulle døje alt for meget med kvalme (selvom man ikk selv kan bestemme det). Men jeg forsøger at gøre alt hvad jeg kan for at forebygge det - så må vi se om det virker ;)

Seabands havde i hvert fald en ok effekt på mig sidst :)

Stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo jeg er tilknyttet Herning... ingen risikoberegning er lavet så vidt jeg ved...

Kan du ikke prøve at bede om at få sådan en, hvis de ikke laver de der tests?

Hvem er din kontaktlæge? Jeg tror måske ikke det er alle lægerne der laver dem. Min kontaktlæge var en mandlig overlæge og han lavede dem altid, men der var et par gange hvor jeg var inde ved en svensk/norsk kvinde og hun lavede dem ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er bare blevet så snot forkølet. Øjne og næse løber om kap hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er bare blevet så snot forkølet. Øjne og næse løber om kap hele tiden

God bedring... Har hørt at de der næseskylninger skulle hjælpe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.