Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Håber du får hurtigt svar!

:kram2

Blodprøven viste heldigvis under 5, så det er positivt! :yay

Desværre får jeg ikke endelig svar i morgen, men jeg skulle dog få det i denne uge. Men ringer lige og snakker med lægen i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bum bum... Vil egentlig gerne tage Solarays Baby-Me-Now som mit "gravid-vitamin" denne gang, men shit det er dyrt :blink Overvejer at købe én pakke gravitamin (som jo holder ca 4 måneder) og så køre baby-me-now for resten, så jeg tager den ene slags ca. hveranden dag, og den anden slags resten af dagene. Det skulle der vel ikke være nogle ulemper ved - eller hvad? :help

Et eller andet siger mig at du tager de almindelige fra Solary nu (alm multivitamin), husker jeg galt?

Jeg har nemlig et GIGA glas af dem og ville ikke købe nye i stedet. Derfor har jeg fået hjælp til hvad der mangler og det er faktisk kun: halv portion folinsyre (= 1 af Matas folinsyre piller, mega billige) og lidt magnesium, og der blev jeg råder til Solarys magnesium+kalk piller fordi der er ekstra magnesium, det optages genialt sammen med kalk og kalk er rigtig vigtigt når man er gravid, de er lidt pebrede. Uanset hvilke gravid piller man tager anbefaler de dem oveni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven viste heldigvis under 5, så det er positivt! :yay

Desværre får jeg ikke endelig svar i morgen, men jeg skulle dog få det i denne uge. Men ringer lige og snakker med lægen i morgen.

Ej hvor godt, det lyder da lovende :yay Håber den snart rammer 0 :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et eller andet siger mig at du tager de almindelige fra Solary nu (alm multivitamin), husker jeg galt?

Jeg har nemlig et GIGA glas af dem og ville ikke købe nye i stedet. Derfor har jeg fået hjælp til hvad der mangler og det er faktisk kun: halv portion folinsyre (= 1 af Matas folinsyre piller, mega billige) og lidt magnesium, og der blev jeg råder til Solarys magnesium+kalk piller fordi der er ekstra magnesium, det optages genialt sammen med kalk og kalk er rigtig vigtigt når man er gravid, de er lidt pebrede. Uanset hvilke gravid piller man tager anbefaler de dem oveni.

Uhh nu skal jeg tænke. Normalt tager jeg solaray spektro ja, men jeg er netop løbet tør, så pt tager jeg et eller andet tilfældigt discountmærke, som jeg havde nogle rester af + Solarays b12/folinsyre og så tænkte jeg, at jeg kunne starte op på graviditetsvitamin nu her næste gang, jeg skulle på indkøb i helsen.

Men det du siger er, at uanset hvad jeg vælger (også hvis det er baby me now) så anbefaler de kalk-magnesium oveni?

For så er spørgsmålet jo, om jeg skal på bmn eller spektro + folsyre. Og så kalk+magnesium uanset hvad. Bum bum :help

Hælder nok til at købe bmn, når jeg nu alligevel skal ud og have nye. Men damen i min lokale helsebutik anbefalede godt nok at droppe bmn og så køre dobbelt dosis af spektro i stedet (+ dobbelt dosis af Solarays fiskeolie - til gengæld mente hun ikke at cal:mag oveni var nødvendig)

Det er sgi da en jungle :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh nu skal jeg tænke. Normalt tager jeg solaray spektro ja, men jeg er netop løbet tør, så pt tager jeg et eller andet tilfældigt discountmærke, som jeg havde nogle rester af + Solarays b12/folinsyre og så tænkte jeg, at jeg kunne starte op på graviditetsvitamin nu her næste gang, jeg skulle på indkøb i helsen.

Men det du siger er, at uanset hvad jeg vælger (også hvis det er baby me now) så anbefaler de kalk-magnesium oveni?

For så er spørgsmålet jo, om jeg skal på bmn eller spektro + folsyre. Og så kalk+magnesium uanset hvad. Bum bum :help

Hælder nok til at købe bmn, når jeg nu alligevel skal ud og have nye. Men damen i min lokale helsebutik anbefalede godt nok at droppe bmn og så køre dobbelt dosis af spektro i stedet (+ dobbelt dosis af Solarays fiskeolie - til gengæld mente hun ikke at cal:mag oveni var nødvendig)

Det er sgi da en jungle :help

Det er en mega jungle!

Jeg vil helt klart tage kalk+magnesium fordi 1: jeg er dårlig til mælkeprodukter for tiden og hvis jeg får kvalme forsvinder de da helt. Og 2: magnesium er godt i mod plukveer som jeg havde regelmæssigt i 20 uger sidst.

Jon og mig deler vitaminer, så det er nemmest med een slags synes jeg (altså plus det løse ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en mega jungle!

Jeg vil helt klart tage kalk+magnesium fordi 1: jeg er dårlig til mælkeprodukter for tiden og hvis jeg får kvalme forsvinder de da helt. Og 2: magnesium er godt i mod plukveer som jeg havde regelmæssigt i 20 uger sidst.

Jon og mig deler vitaminer, så det er nemmest med een slags synes jeg (altså plus det løse ;) ).

Jeg kan også læse mig frem til at sundhedsstyrrelsen anbefaler 500 mg kalk om dagen og det passer med cal:mag. Må lige høre Brian, hvor meget han er indstillet på at den her baby kommer til at koste i byggeomkostninger :whistling Men jeg hælder måske til at det optimale IMO (hvis vi ikke kigger økonomi) vil være baby me now + eskimo fiskeolie + cal:mag. Og jeg jeg så kunne finde på at gøre det lidt billigere ved at erstatte nogle bmn med gravitamin og måske noget cal:mag med noget kalk jeg har stående, som dog er uden magnesium. Hmmmmm :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven viste heldigvis under 5, så det er positivt! :yay

Desværre får jeg ikke endelig svar i morgen, men jeg skulle dog få det i denne uge. Men ringer lige og snakker med lægen i morgen.

Yay :yay

Skal den være på 0 før I må gå i gang igen? Håber du får svar på skanningen hurtigst muligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven viste heldigvis under 5, så det er positivt! :yay

Desværre får jeg ikke endelig svar i morgen, men jeg skulle dog få det i denne uge. Men ringer lige og snakker med lægen i morgen.

:super

Håber I snart er HELT klar igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme...... Hmm hvor tidligt kan man få kvalme pga graviditet??? Igår aftes og nu til aften blev jeg ramt af kvalme... Bare tanken om mad giver mig lyst til at kaste op...... Og ja selvfølgelig bliver alting tolket som symptomer på baby... Men men men er babykvalme noget der kan opstå allerede i uge 4??? Er jo kun muligvis 3+3....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvalme...... Hmm hvor tidligt kan man få kvalme pga graviditet??? Igår aftes og nu til aften blev jeg ramt af kvalme... Bare tanken om mad giver mig lyst til at kaste op...... Og ja selvfølgelig bliver alting tolket som symptomer på baby... Men men men er babykvalme noget der kan opstå allerede i uge 4??? Er jo kun muligvis 3+3....

Den typiske graviditets kvalme kommer oftest i uge 6-9, hvis man altså er så heldig kun at ha den der. 

 

Jeg har dog hørt om kvalme før positiv test, så krydser gerne fingre for dig. Selv har jeg aldrig kunne kende forskel på symptomer på graviditet eller på snarlig mens, før jeg har kunnet teste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh.... Lørdag er langt væk synes jeg!! Jeg har altså en god fornemmelse denne gang..... Underlivet værker på ligament-måden, jeg er SÅ træt, jeg har haft lidt kvalme et par gange, jeg er totalt oppustet, jeg tisser hele tiden og babserne er ømme. Please lad det være babyrelatetet :goodluck

Hepper på dig! :D

Kom så baby! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøven viste heldigvis under 5, så det er positivt! :yay

Desværre får jeg ikke endelig svar i morgen, men jeg skulle dog få det i denne uge. Men ringer lige og snakker med lægen i morgen.

Hurraaaaaaa! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har ÆL været der og vi har gjort en indsats, så nu er det bare at vente. Igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har ÆL været der og vi har gjort en indsats, så nu er det bare at vente. Igen :rolleyes

 

Håber du kan teste positivt om en 2 ugers tid og at jeg kan følge efter med en positiv test 2-3 uger efter dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har ÆL været der og vi har gjort en indsats, så nu er det bare at vente. Igen :rolleyes

Satser på, at vi kan hopper samme terminsgruppe så :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har ÆL været der og vi har gjort en indsats, så nu er det bare at vente. Igen :rolleyes

 

:bd og lidt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du kan teste positivt om en 2 ugers tid og at jeg kan følge efter med en positiv test 2-3 uger efter dig!

 

Det håber jeg også for jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har ÆL været der og vi har gjort en indsats, så nu er det bare at vente. Igen :rolleyes

:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke finde ud af om jeg skal bruge krudt på at teste... For kan vi overhovedet selv? Men vi har gjort vores arbejde ;) Men det så bliver det en praktisk undskyldning. Jeg forventer mens alt i mellem mandag og fredag i næste uge. Men fra mandag/ tirsdag til onsdag tager vi måske til Vesterhavet og fredag skal jeg pakke for at vi skal en uge i sommerhus... Så det skal være for at vide om jeg skal pakke bind ned. Det er da en god undskyldning eller noget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Satser på, at vi kan hopper samme terminsgruppe så :goodluck

Forhåbligt er jeg med i den terminsgruppe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde, piger! :kiss :lovebk

Umiddelbart tror jeg ikke på det denne gang. Jeg har i hvert fald på ingen måde givet min krop optimale betingelser. Jeg har besluttet, at jeg ikke må teste før søndag i næste weekend igen - altså om 11 dage fra i dag. Jeg har ferie så det må kunne lade sig gøre. Jeg bliver sindssyg, hvis jeg skal igennem samme tur som sidst!

Jeg vil så gerne følges med dem der er gravide nu eller sandsynligvis meget snart er det. Jeg vil så gerne have det forårsbarn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også læse mig frem til at sundhedsstyrrelsen anbefaler 500 mg kalk om dagen og det passer med cal:mag. Må lige høre Brian, hvor meget han er indstillet på at den her baby kommer til at koste i byggeomkostninger :whistling Men jeg hælder måske til at det optimale IMO (hvis vi ikke kigger økonomi) vil være baby me now + eskimo fiskeolie + cal:mag. Og jeg jeg så kunne finde på at gøre det lidt billigere ved at erstatte nogle bmn med gravitamin og måske noget cal:mag med noget kalk jeg har stående, som dog er uden magnesium. Hmmmmm :help

Vil du lige stave for publikum, hvorfor baby-me-now er bedre end gravitamin? 0:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har jeg været til scanning og så er det bare at vente på svar. Dog kan jeg godt risikere at skulle scannes igen, da de var lidt i tvivl om det var nødvendigt med kontrastvæske. De valgte ikke at bruge det, så måske det ikke var godt nok. Lægen med erfaring var selvfølgelig ikke på arbejde <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du lige stave for publikum, hvorfor baby-me-now er bedre end gravitamin? 0:-)

Jamen det har jeg sådan set ikke belæg for at sige, at det er, udover at min egen erfaring på egen krop, er at jeg har det bedre på Solarays produkter end på andre vitaminer. :)

Jeg har også læst (jeg mener, det var Annette Opstrup - hende med æblebørn, der skrev det), at vitaminer som gravitamin og livol gravid i høj grad ryger ud med urinen, pga. noget med hvordan pillen laves. Men jeg kan ikke huske den videnskabelige forklaring - måske kan Camillat eller Stephi-pigen forklare noget om det, de plejer at være gode til de tekniske detaljer med sådan noget. For mig er det sådan noget intuitiv-mavefornemmelse-tro-erfaring-løst noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har jeg været til scanning og så er det bare at vente på svar. Dog kan jeg godt risikere at skulle scannes igen, da de var lidt i tvivl om det var nødvendigt med kontrastvæske. De valgte ikke at bruge det, så måske det ikke var godt nok. Lægen med erfaring var selvfølgelig ikke på arbejde <_<

Irriterende <_<

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER