Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Ja. Men jeg har tidligere (før graviditet) været plaget af ingen ægløsning at have, og nu kan jeg godt springe ægløsning over. Er jeg i hvert fald ret sikker på sker, uden at have dokumentation for det.

Jeg tænkte nemlig også at jeg måske ikke havde ægløsning. Men nu er det så kommet. Jeg var nok bare lidt utålmodig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom mens... altså var min første "rigtige" cyklus 36 dage.

Allerede her hvor det lige er brudt igennem, fortæller min mave mig hvorfor jeg i sin tid begyndte på p-pillerne... det er ikke slemt endnu, men tænker bare, når det allerede kan mærkes så meget nu, så er det spændende hvordan min aftenvagt kommer til at gå... :unsure

Ja, puha... jeg er enig med dig her... Jeg har i går, 23/7 fået min rigtig første menstruation efter pille stop! Præcis 1 mdr efter jeg smed pillerne dvs 31 dage. Jeg var ved at blive bims og frygtede der skulle gå lang tid og var bare så lykkelig i går over at min krop virker og jeg nu har en cyklus at gå efter. Men jeg kan love dig for mens er kommet med fuld blæs!! og den kan mærkes!! :D :D  Så nu håber på at få en positiv graviditet test ved slutning af august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg mens og en ny cyklus er startet idag. 40 dage blev den på. Næste cyklus må gerne blive kortere...

Dejligt at en ny cyklus endelig er begyndt :glad

Håber at næste cyklus bliver kortere :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv bøv, tror det passede med at vi var "på vej hjem" fra ferie sidste weekend, da jeg havde æl.

Vi sexede torsdag og søndag (vi pakkede fredag og kørte hjem hele lørdag = ingen tid til sex), og jeg tror jeg havde Æl tors-fre (når jeg så på mit udflåd)... Tror desværre ikke det giver gevinst denne gang.

Føler mig lidt modløs, da jeg virkelig har på fornemmelse at det ikke bliver ligeså nemt at blive gravid denne gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

# babyønske: Ja, man når at tænke alverdens ting, bare fordi cyklus er lidt længere end den var med pillerne ;) Smerterne holdt heldigvis kun ved på førstedagen, og ikke så slemt som tidligere (altså før pillerne) så håber det fortsætter ligesådan til der kommer to streger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første skridt taget til at få tjekket vores fertilitet:) Manden har fået henvisning til kliknik for at få tjekket de små :cell

Og jeg har tid ved lægen på onsdag.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

# babyønske: Ja, man når at tænke alverdens ting, bare fordi cyklus er lidt længere end den var med pillerne ;) Smerterne holdt heldigvis kun ved på førstedagen, og ikke så slemt som tidligere (altså før pillerne) så håber det fortsætter ligesådan til der kommer to streger :)

Ja, samme her... jeg havde kun voldsomme smerter i går... Det kan være vi to kan følges ad eftersom vores cykluser er så tæt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

# babyønske: Ja det kunne da nemt tænkes :) det kunne da være hyggeligt :) (ved altså ikke hvad der lige sker for min computer, nogen gange vil den godt quote mens den andre gange ikke vil...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige haft en cyklus på 16 dage! :blink

Og min som plejer at være alt mellem 33 og 56 dage..!

Min krop er vist fucked up ovenpå den her tabte graviditet... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har de vildeste brystspændinger (har jeg ellers aldrig) og havde ondt i maven (ala mens) i foregårs... Tør man håbe....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om den hører til herinde. Men nu ryger den herind alligevel.

Er der nogle der ved om man selv vælger om man vil gå til distrikt-jordmoder eller man bare får det tildelt ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om den hører til herinde. Men nu ryger den herind alligevel.

Er der nogle der ved om man selv vælger om man vil gå til distrikt-jordmoder eller man bare får det tildelt ??

Ingen anelse. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået svar (på tlf svarer) på MR scanningen. Og umiddelbart er der ikke noget kritisk, men lægen vil gerne lige have Skejby med ind over inden de slipper mig.

Så alt i alt gode nyheder! :yay

Nu skal jeg bare have den sidste bekræftelse på at vi godt må gå igang igen - men da jeg først forventer ÆL om 2-3 uger har vi god nok tid.

Jeg har lige haft en cyklus på 16 dage! :blink

Og min som plejer at være alt mellem 33 og 56 dage..!

Min krop er vist fucked up ovenpå den her tabte graviditet... :(

Nå, det var da vist meget godt at jeg har fået mens igen og vi dermed ikke rigtigt er startet op påny. For de har ringet og de vil gerne have mig op til en udskrabning for at være helt sikker på det ikke er en mola :blink

Jeg skal lige have snakket rigtig med dem i morgen, for da jeg har haft mens to gange siden mr-scanning tænker jeg det måske ikke giver mening med en udskrabning..?

Der har efterhånden været så meget bøvl at jeg er ved at være ligeglad. Jeg har accepteret at der bliver en million år mellem mine børn og så gør nogle måneder fra eller til ikke det store.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om den hører til herinde. Men nu ryger den herind alligevel.

Er der nogljordemoder.om man selv vælger om man vil gå til distrikt-jordmoder eller man bare får det tildelt ??

Det tror jeg ikke det er. Det afhænger af, hvor man bor og hvilket sygehus man hører under. I Randers er der så vidt jeg ved ikke tilbud om distrikt-jordemoder. Distrikt-jordemoder er det ikke det som andre kalder kendt jordemoder-ordning, eller er det to forskellige ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var da vist meget godt at jeg har fået mens igen og vi dermed ikke rigtigt er startet op påny. For de har ringet og de vil gerne have mig op til en udskrabning for at være helt sikker på det ikke er en mola :blink

Jeg skal lige have snakket rigtig med dem i morgen, for da jeg har haft mens to gange siden mr-scanning tænker jeg det måske ikke giver mening med en udskrabning..?

Der har efterhånden været så meget bøvl at jeg er ved at være ligeglad. Jeg har accepteret at der bliver en million år mellem mine børn og så gør nogle måneder fra eller til ikke det store.

Æv din stakkel. Er I samme båd som dig. Har lige fået fjernet mine abort rester fra marts!! Efter tre IUI som jo så ikke gav nogen mening what so ever. Jeg har også haft mens, så glæd dig hellere til de er helt helt sikre på det er ude så du er helt klar igen. Håber du snart er klar igen. Der bliver fire og ni år mellem mine hvis det lykkes igen inden for det næste halve år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var da vist meget godt at jeg har fået mens igen og vi dermed ikke rigtigt er startet op påny. For de har ringet og de vil gerne have mig op til en udskrabning for at være helt sikker på det ikke er en mola :blink

Jeg skal lige have snakket rigtig med dem i morgen, for da jeg har haft mens to gange siden mr-scanning tænker jeg det måske ikke giver mening med en udskrabning..?

Der har efterhånden været så meget bøvl at jeg er ved at være ligeglad. Jeg har accepteret at der bliver en million år mellem mine børn og så gør nogle måneder fra eller til ikke det store.

:kram

Hvor skal du da testes pt. Håber snart det vender for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg ikke det er. Det afhænger af, hvor man bor og hvilket sygehus man hører under. I Randers er der så vidt jeg ved ikke tilbud om distrikt-jordemoder. Distrikt-jordemoder er det ikke det som andre kalder kendt jordemoder-ordning, eller er det to forskellige ting?

Distriksjordmoder som vi var under sidst. Var fordi vi boede lidt væk fra sygehus Vendsyssel, og derved var tilknyttet en jordmoder der kom til byen, vi boede i. Det var skønt og trygt især st vide at den samme jordmoder skulle være til stede under hele min fødsel uanset hvor langtrukkent den ville være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Distriksjordmoder som vi var under sidst. Var fordi vi boede lidt væk fra sygehus Vendsyssel, og derved var tilknyttet en jordmoder der kom til byen, vi boede i. Det var skønt og trygt især st vide at den samme jordmoder skulle være til stede under hele min fødsel uanset hvor langtrukkent den ville være.

Er der så kun koblet en jordermoder på dig gennem hele graviditeten? Af hvad jeg har forstået er der tre jordemødre i kendt jordemoder-ordning der så er sammen om en gruppe kvinder der er til jordemoderkonsultation samtidig. De er der ikke nødvendigvis alle tre på en gang, og så bliver en af de tre tilkaldt, når en af kvinderne i gruppen skal føde. Sådan er det også i Silkeborg nu de skal til Viborg og føde. og tror mange større byer der ikke har eget sygehus også har det, men det er ikke noget jeg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der så kun koblet en jordermoder på dig gennem hele graviditeten? Af hvad jeg har forstået er der tre jordemødre i kendt jordemoder-ordning der så er sammen om en gruppe kvinder der er til jordemoderkonsultation samtidig. De er der ikke nødvendigvis alle tre på en gang, og så bliver en af de tre tilkaldt, når en af kvinderne i gruppen skal føde. Sådan er det også i Silkeborg nu de skal til Viborg og føde. og tror mange større byer der ikke har eget sygehus også har det, men det er ikke noget jeg ved :)

Ja ved Ida var der kun en jordmoder koblet til mig uder hele graviditeten. Og jeg ville jo gerne have samme gode/trygge oplevelse ved en kommende lillebrøster. Så ville hører om nogle vidste om sådan et valg hørte under det frie sygehus valg også. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var da vist meget godt at jeg har fået mens igen og vi dermed ikke rigtigt er startet op påny. For de har ringet og de vil gerne have mig op til en udskrabning for at være helt sikker på det ikke er en mola :blink

Jeg skal lige have snakket rigtig med dem i morgen, for da jeg har haft mens to gange siden mr-scanning tænker jeg det måske ikke giver mening med en udskrabning..?

Der har efterhånden været så meget bøvl at jeg er ved at være ligeglad. Jeg har accepteret at der bliver en million år mellem mine børn og så gør nogle måneder fra eller til ikke det store.

Åh, jeg kan godt forstå, at du er ked af det :( Jeg håber, at heldet vender lige om lidt - og så kommer aldersforskellen på børnene forhåbentlig til at være helt ligemeget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var da vist meget godt at jeg har fået mens igen og vi dermed ikke rigtigt er startet op påny. For de har ringet og de vil gerne have mig op til en udskrabning for at være helt sikker på det ikke er en mola :blink

Jeg skal lige have snakket rigtig med dem i morgen, for da jeg har haft mens to gange siden mr-scanning tænker jeg det måske ikke giver mening med en udskrabning..?

Der har efterhånden været så meget bøvl at jeg er ved at være ligeglad. Jeg har accepteret at der bliver en million år mellem mine børn og så gør nogle måneder fra eller til ikke det store.

Øv altså :kram2

Har du fået snakket med dem? Er sikker på at Erica bliver en rigtig skøn storesøster selvom (eller især fordi) hun bliver over 4 år :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var da vist meget godt at jeg har fået mens igen og vi dermed ikke rigtigt er startet op påny. For de har ringet og de vil gerne have mig op til en udskrabning for at være helt sikker på det ikke er en mola :blink

Jeg skal lige have snakket rigtig med dem i morgen, for da jeg har haft mens to gange siden mr-scanning tænker jeg det måske ikke giver mening med en udskrabning..?

Der har efterhånden været så meget bøvl at jeg er ved at være ligeglad. Jeg har accepteret at der bliver en million år mellem mine børn og så gør nogle måneder fra eller til ikke det store.

Ej da :blink Hvad sagde de?

Måske det er rart, bare at kunne sætte et endeligt punktum og se fremad?

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej da :blink Hvad sagde de?

Måske det er rart, bare at kunne sætte et endeligt punktum og se fremad?

:kiss

 

:ditto

 

Tænker på dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :kram2

Jeg har kun snakket med sekretæren - jeg skal til forundersøgelse i morgen, så ved jeg mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen :kram2

Jeg har kun snakket med sekretæren - jeg skal til forundersøgelse i morgen, så ved jeg mere.

:goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER