NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Vi skal ikke holde reception, men skal direkte fra kirken til feststedet. Min første tanke var noget i denne stil:

14.30 - Vielse

(riskastning, lykønskninger + 15 min.'s transport fra kirke til feststed)

15.45 - Velkomstdrinks og snacks på feststedet

17.00 - Middag

??.?? - Bryllupskage og kaffe (aner ikke hvor længe middagen kommer til at vare :chin:)

23.50 - Brudevals

00.00 - Fest til den lyse morgen

02.00 - Natmad

Ser det fornuftigt ud?

Jeg er lidt i tvivl om det ville være bedre at smide bryllupskagen ind der kl. 16, hvor gæsterne ankommer til feststedet. Eller bliver det så for tæt på middagen? :chin:

Hvornår skal i tage billeder og hvor lang tid planlægger i at bruge på det?

Jeg ville servere kage kl 16 og middag kl 18 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal i tage billeder og hvor lang tid planlægger i at bruge på det?

Jeg ville servere kage kl 16 og middag kl 18 :)

Lige efter kirken og det planlægger vi ikke at bruge ret lang tid på. Vi er ikke vildt meget typerne til opstillede billeder - især ikke min kæreste ;) Mit gæt er en halv times tid, så vi ville jo nok først være ved feststedet omkring 16.15-16.30. Og så begynder bryllupskage også at være lidt sen måske? :chin:

Hvorfor ville du vælge kage der? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lige efter kirken og det planlægger vi ikke at bruge ret lang tid på. Vi er ikke vildt meget typerne til opstillede billeder - især ikke min kæreste ;) Mit gæt er en halv times tid, så vi ville jo nok først være ved feststedet omkring 16.15-16.30. Og så begynder bryllupskage også at være lidt sen måske? :chin:

Hvorfor ville du vælge kage der? :)

Vi fik også bryllupskage og bobler kl. 15.30-17 og middag kl 18.

Jeg ville på ingen måde selv have lyst til at spise kage når jeg lige havde rejst mig fra 5-6 timers middag ;)

Jeg ville helt sikkert skyde middagen til kl. 18, så der er mere tid til at hygge og snakke med gæsterne om eftermiddagen. Når i først har sat jer til bords er de begrænset hvor meget i kan snakke :)

Edit :så lige du vil bruge kagen som dessert. Det kan man også sagtens :) Så er det jo nok omkring 22.30-23 det starter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 timer er ikke lang tid at vente, hvis der er lidt vådt og tørt. De fleste kender jo hinanden og hyggesludrer jo bare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LilleMi: Jeg tænker at I gerne kan skrive at snacks etc. er fra kl. 1545. Så kan middagen starte enten 1730 eller 1800, alt efter hvad der lige passer i situationen. Hvor skal festen holdes? Er der muligheder for at stille frem spil; boccia, kroket, ringspil, kongespil, sjove effekter til billeder etc. som gæsterne kan hygge sig med fra de kommer til snacks til middagen går i gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

LilleMi, hvad tænker du med gaver? Det er selvfølgelig forskelligt hvor meget der er tradition for gaver i forskellige familier, men de fleste har vel noget med, og i hvert fald til vores bryllup tog det også noget tid at pakke op... :unsure

Men 2 timer går hurtigt for gæsterne! Der skal snakkes, lures siddeplads, måske fikses hår (kvinderne ;)), måske tjekkes op på tale/indslag, tisses, skrives i gæstebog... Jeg tror ikke, det er nødbendigt at sørge for "underholdning" til gæsterne. Evt. lidt til eventuelle børnegæster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad tid blev I gift?

Jeg kan sagtens se idéen i eftermiddagskaffe og kage :chin: Jeg er bare så vant til, at man til arrangementer i min familie altid spiser "rigtig" mad først og så kage bagefter ;) Så det ville føles helt mærkeligt at skulle spise kage og så sætte sig til bords og spise middag lige bagefter. Men det er måske bare mig :D

Jeg vil bestemt overveje den løsning :) Bortset fra at vi måske selv først er på feststedet 16.30, og så synes jeg alligevel, at det er lidt sent med kage? :unsure

Kl. 14

Så stod kage, kaffe og bobler klar da vi kom ved 15-15.30-tiden.

Jeg vil nu mene det er okay at spise et stykke kage 2 timer før man sætter sig til bords ;) Kl. når alligevel snildt at blive 19-20 før man får hovedret. Og de timer om eftermiddagen var fantastiske.

Vi skar kagen for, spiste kage, drak cremant, gik ud og fik taget billeder i ca 30 min, kom tilbage og snakkede med gæsterne og pakkede faktisk også alle gaverne op uden stress :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

En privatperson der også lavede vores dåbskage :)

Hvorfor? :chin:

Bare fordi jeg er nysgerrig :) elsker kager hahaha

Og fedt i har en i stoler på og ved personer laver gode kager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Til alle bryllupper jeg har været til, samt mit eget, og også alle barnedåb etc har de ikke pakket gaver op men taget dem med hjem og pakket op næste dag. Hvis det gør at man skal stresse ville jeg klart ikke pakke dem op om dagen..der er jo en del pakker og nogen skal notere hvad man fik af hvem etc :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå :D Jeg elsker også kager :sandie

Blev lige bekymret for om du havde dårlige erfaringer med vores caterer eller sådan noget ^_^

Nej nej hehe kunne bare godt snakke om kage dag ind og dag ud hahaha

Skal i have den i etager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså dagen er for os en formalitet :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ingenting. Det var meningen at det bare skulle være os og ungerne, men man skal have vidner med. Så der er altså ingen gæster eller noget, tror bare vi går en tur ved ved vandet hvor b's mor ligger til hvile

Det er muligt at nogle fra kommunen vil være vidner - det forekommer ofte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt at nogle fra kommunen vil være vidner - det forekommer ofte

Damen fra kommunen sagde at vi selv skulle sørge for det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER