SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg har lyst til at lave en maude på arbejde idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Også selvom kl er 9 :D

Haha ja det er rigtigt.

Dog siger min vægt - nej til chokolade kl 09:00 og også kl 10:00 og 12:00 ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt jeg brikker mig en del idag, men er desværre ikke færdig.

Min krop er sindsyg i øjeblikket (mange uger/mdr)

Har fedtet hår konstant der kan ikke gå mere end 24 timer, og så skal det vaskes igen.

Har købt dyrt shampoo hos frisøren.hjælper lige fedt.

Har pms KONSTANT , altså humør mæssigt.

Træt.

Arhhh

Gidet ikke mere nu.

Giv mig en tryllepille tak

Nu kan det jo som sagt være din krop bare er helt i ubalance og lægen kan hjælpe, og at det derfor også hjælper på håret, men hvis det ikke hjælper på håret, så er det bedste råd på hurtigt fedtet hår at strække , hvor ofte du vasker det. Også selvom det bliver vildt ulækkert fedtet. Det er en ond spiral, hvor hovedbunden overproducerer olier fordi man vasker det så tit. Så stræk hårvasken, så skulle balancen gerne genoprette sig efter noget tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan det jo som sagt være din krop bare er helt i ubalance og lægen kan hjælpe, og at det derfor også hjælper på håret, men hvis det ikke hjælper på håret, så er det bedste råd på hurtigt fedtet hår at strække , hvor ofte du vasker det. Også selvom det bliver vildt ulækkert fedtet. Det er en ond spiral, hvor hovedbunden overproducerer olier fordi man vasker det så tit. Så stræk hårvasken, så skulle balancen gerne genoprette sig efter noget tid...

Ja det har du helt ret i.

Men jeg har så kort hår at jeg ikke kan sætte det op og gemme det fedtede væk. Jeg kan simpelthen ikke klare at rende rundt med løst fedtede hår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Er lige blevet spurgt af en nabo, om jeg bruger klapvogn til ungerne, og det gør jeg...

Hvortil hun så siger, at sålænge der er "alt det sand" så får vi ikke vasket derude.

Min umiddelbare reaktion er at undskylde og sige, at jeg da bare fejer, men nu er jeg faktisk lidt i tvivl, om hvad jeg synes.

Jeg kender ikke reglerne for, hvor meget man skal feje foran sin dør i opgangen, men da jeg selv vaskede trapper, indgik der fejning først, og det tænker jeg egentlig også kun er naturligt. Og så synes jeg faktisk ikke, det er så voldsomt endda med sand, det er i hvert fald ikke mere, end hvad min søn kunne komme til at slæbe hjem fra bh...

Det er ikke et rasende stort problem for mig at feje den smule sand op nu, men jeg lurer lidt på fremadrettet, om det (kan) forventes af mig, at jeg også fjerner ekstra møg når der bliver sne og rigtig beskidt, og hvornår/hvor ofte det (kan) forventes at jeg fejer. Det er nemt nok, når jeg har fået mine børn ind, men hvis vi er på vej ud, så kan jeg jo ikke lade dem stå i elevatoren mens jeg render ind og ud af lejligheden med en kost. :unsure Og skal jeg så også feje når alle børn er afleveret/hentet efter at forældre har trukket ekstra sand? :chin:

Måske skal jeg bare feje som jeg nu lige kan, og så lade det ligge, men jeg vil meget meget gerne undgå at blive prikket på skulderen igen, og samtidig synes jeg ærligt at det er lidt sippet :unsure

Hvad siger bk-panelet?

Det så sådan ud foran min dør:

2vttxjr.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Er lige blevet spurgt af en nabo, om jeg bruger klapvogn til ungerne, og det gør jeg...

Hvortil hun så siger, at sålænge der er "alt det sand" så får vi ikke vasket derude.

Min umiddelbare reaktion er at undskylde og sige, at jeg da bare fejer, men nu er jeg faktisk lidt i tvivl, om hvad jeg synes.

Jeg kender ikke reglerne for, hvor meget man skal feje foran sin dør i opgangen, men da jeg selv vaskede trapper, indgik der fejning først, og det tænker jeg egentlig også kun er naturligt. Og så synes jeg faktisk ikke, det er så voldsomt endda med sand, det er i hvert fald ikke mere, end hvad min søn kunne komme til at slæbe hjem fra bh...

Det er ikke et rasende stort problem for mig at feje den smule sand op nu, men jeg lurer lidt på fremadrettet, om det (kan) forventes af mig, at jeg også fjerner ekstra møg når der bliver sne og rigtig beskidt, og hvornår/hvor ofte det (kan) forventes at jeg fejer. Det er nemt nok, når jeg har fået mine børn ind, men hvis vi er på vej ud, så kan jeg jo ikke lade dem stå i elevatoren mens jeg render ind og ud af lejligheden med en kost. :unsure Og skal jeg så også feje når alle børn er afleveret/hentet efter at forældre har trukket ekstra sand? :chin:

Måske skal jeg bare feje som jeg nu lige kan, og så lade det ligge, men jeg vil meget meget gerne undgå at blive prikket på skulderen igen, og samtidig synes jeg ærligt at det er lidt sippet :unsure

Hvad siger bk-panelet?

Det så sådan ud foran min dør:

2vttxjr.jpg

Hvor der leves der spildes!

Jeg synes du bør fjerne det hvis det er noget voldsomt møg. Altså hvis i for slebt en hel bunke mudder med op, eller sådan noget lignende. Ligesom du garanteret ville gøre hvis V slæbte noget med hjem.

Men at gå og feje fordi der er lidt sand, ej det synes jeg er i overkanten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuuck! Baby har sovet i 20 min i barnevogn. Baby er nu halvvågen. Morens kaffe står på altanen. Moren kan ikke få fat i kaffen uden at gå forbi halvvågen baby, som garanteret vågner hvis hun ser moren.

Kaffen er taget til gidsel af baby. Moren er desperat.

KRISESITUATION!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuuuuuck! Baby har sovet i 20 min i barnevogn. Baby er nu halvvågen. Morens kaffe står på altanen. Moren kan ikke få fat i kaffen uden at gå forbi halvvågen baby, som garanteret vågner hvis hun ser moren.

Kaffen er taget til gidsel af baby. Moren er desperat.

KRISESITUATION!

Fuck den kop - lav en ny!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck den kop - lav en ny!!

Hun vågnede alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :( nu må vi se, det kan også være han stopper og så starter op igen til januar :)

Har du ikke råmælk nu? Er der slet ingen chance for der kommer mælk igen inden?

Er det ikke noget med han er meget allergisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vågnede alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyst til at lave en maude på arbejde idag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikroovn!

Edit, til kaffen - jeg har ikke prøvet med baby, men meld lige tilbage hvis du gør forsøget!

Nu laver jeg jo babyer i samme vægtklasse som din, så tror ikke hun kan være der :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke råmælk nu? Er der slet ingen chance for der kommer mælk igen inden?

Er det ikke noget med han er meget allergisk?

Jo, men meget lidt :) jo han er super allergisk, rimelig øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor der leves der spildes!

Jeg synes du bør fjerne det hvis det er noget voldsomt møg. Altså hvis i for slebt en hel bunke mudder med op, eller sådan noget lignende. Ligesom du garanteret ville gøre hvis V slæbte noget med hjem.

Men at gå og feje fordi der er lidt sand, ej det synes jeg er i overkanten!

Tak for dit besyv :kiss Viceværten var også lige oppe og ringe på sammen med en eller anden dame. Han var egentlig rigtig sød, og sagde selv, at de ville komme "inden der blev noget", men jeg bliver bare så utilpas alligevel og føler at jeg får skældud. Og så tænker jeg lidt... Det er SAND! I en mængde, der kunne have været under mine sko efter en gåtur i parken...

Hvis jeg taber en bakke æg, så tørrer jeg selvfølgelig op, og ja mega mudderpøl ville jeg også tørre op. Men sand synes jeg bare hører under "almindelig brug"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit besyv :kiss Viceværten var også lige oppe og ringe på sammen med en eller anden dame. Han var egentlig rigtig sød, og sagde selv, at de ville komme "inden der blev noget", men jeg bliver bare så utilpas alligevel og føler at jeg får skældud. Og så tænker jeg lidt... Det er SAND! I en mængde, der kunne have været under mine sko efter en gåtur i parken...

Hvis jeg taber en bakke æg, så tørrer jeg selvfølgelig op, og ja mega mudderpøl ville jeg også tørre op. Men sand synes jeg bare hører under "almindelig brug"...

Jamen hvad sagde viceværten du skulle?

Jeg er på "dit hold", altså som du skriver med æg/mega mudderpøl!

Og ja, bør man ikke feje før gulvvask.? :D

Men jeg kan muligvis godt se der kan komme ekstra "belastning" foran jeres dør til vinter, altså det er mange sko/støvler mv..? Meeen, det er småligt.. Men hvis det bliver et stort problem i opgangen, kan du så evt kontakte din arbejdsgiver? Altså hvad plejer de at gøre i andre DP-lejlighedsopgange? Det er jo naturligt at I "fylder" mere, ligesom med skrald? Og det løser din arbejdsgiver vel også? Eller? :)

Kan godt forstå du synes det er træls! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for at give mig et smil MforMor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu laver jeg jo babyer i samme vægtklasse som din, så tror ikke hun kan være der :chin:

Nå ja, det er en udfordring. Hende Gunsen skulle da prøve at tage en ordentlig lur, så hendes mor kan få kaffe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, men meget lidt :) jo han er super allergisk, rimelig øv :(

Okay, jeg synes det er ret sejt! Det er spændende om han holder ved :) men hvad er alternativet når han er så allergisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvad sagde viceværten du skulle?

Jeg er på "dit hold", altså som du skriver med æg/mega mudderpøl!

Og ja, bør man ikke feje før gulvvask.? :D

Men jeg kan muligvis godt se der kan komme ekstra "belastning" foran jeres dør til vinter, altså det er mange sko/støvler mv..? Meeen, det er småligt.. Men hvis det bliver et stort problem i opgangen, kan du så evt kontakte din arbejdsgiver? Altså hvad plejer de at gøre i andre DP-lejlighedsopgange? Det er jo naturligt at I "fylder" mere, ligesom med skrald? Og det løser din arbejdsgiver vel også? Eller? :)

Kan godt forstå du synes det er træls! :kram

Jamen jeg er faktisk i tvivl om, hvad viceværten ville. Jeg blev så befippet over, at han overhovedet kom, at jeg skyndte mig at sige, at jeg havde fejet og umiddelbart synes jeg, han virkede til at så var alt ok.

Men det hele gik også lidt stærkt, for han kom midt i frokosten, og mine unger var IKKE tilfredse med at vente med at få maden serveret :D Han sagde et eller andet med, hvis alle forældre kom med barnevogn hver dag, hvor jeg så heldigvis fik sagt, at det gør de slet ikke. Jeg har to barnevogne på altanen til låns og mere er der ikke plads til. Jeg ved jo ikke, hvordan det bliver i fremtiden, men jeg fornemmede at viceværten forestillede sig noget med 4-5 barnevogne der kørte igennem 2 gange hver dag, og i virkeligheden handler det jo om én klapvogn der kommer ud max 2 gange om dagen, men ofte kun 1 og nogle dage slet ikke.

Jeg tror ikke, vi fylder voldsomt meget mere :chin: Jo jo, der mere bleaffald, og lidt mere køkkenaffald, men vi kunne jo i princippet også have boet her med 4 børn (altså egne, og så fx have et ude-job) og det havde jo givet det samme.

Og ja, sikkert mere snavs med sne osv, men altså, jeg tager jo alt fodtøj ind, så det vil "bare" være vand og salt, og det slæber alle vel ind anyway :chin:

Jeg ved det sgisme ikke. På den ene side tænker jeg, at jeg da selvfølgelig skal rydde op efter mig selv, men på den anden side tænker jeg tilbage på, da jeg selv vaskede trapper, som var MEGET mere beskidte end vores er. :chin:

Jeg kan ikke lade være med at føle, at det handler lidt mere om, at min nabo går mere op i en "smuk" opgang end jeg gør, end at det reelt handler om gulvvask.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er faktisk i tvivl om, hvad viceværten ville. Jeg blev så befippet over, at han overhovedet kom, at jeg skyndte mig at sige, at jeg havde fejet og umiddelbart synes jeg, han virkede til at så var alt ok.

Men det hele gik også lidt stærkt, for han kom midt i frokosten, og mine unger var IKKE tilfredse med at vente med at få maden serveret :D Han sagde et eller andet med, hvis alle forældre kom med barnevogn hver dag, hvor jeg så heldigvis fik sagt, at det gør de slet ikke. Jeg har to barnevogne på altanen til låns og mere er der ikke plads til. Jeg ved jo ikke, hvordan det bliver i fremtiden, men jeg fornemmede at viceværten forestillede sig noget med 4-5 barnevogne der kørte igennem 2 gange hver dag, og i virkeligheden handler det jo om én klapvogn der kommer ud max 2 gange om dagen, men ofte kun 1 og nogle dage slet ikke.

Jeg tror ikke, vi fylder voldsomt meget mere :chin: Jo jo, der mere bleaffald, og lidt mere køkkenaffald, men vi kunne jo i princippet også have boet her med 4 børn (altså egne, og så fx have et ude-job) og det havde jo givet det samme.

Og ja, sikkert mere snavs med sne osv, men altså, jeg tager jo alt fodtøj ind, så det vil "bare" være vand og salt, og det slæber alle vel ind anyway :chin:

Jeg ved det sgisme ikke. På den ene side tænker jeg, at jeg da selvfølgelig skal rydde op efter mig selv, men på den anden side tænker jeg tilbage på, da jeg selv vaskede trapper, som var MEGET mere beskidte end vores er. :chin:

Jeg kan ikke lade være med at føle, at det handler lidt mere om, at min nabo går mere op i en "smuk" opgang end jeg gør, end at det reelt handler om gulvvask.

Ej, det virker da mærkeligt at de bare kom sådan uden videre??!!!! Måske du kunne ringe til ham på et tidspunkt og endnu engang forklare ham, hvordan det hænger sammen - så han kan "forsvare dig" fremover.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er faktisk i tvivl om, hvad viceværten ville. Jeg blev så befippet over, at han overhovedet kom, at jeg skyndte mig at sige, at jeg havde fejet og umiddelbart synes jeg, han virkede til at så var alt ok.

Men det hele gik også lidt stærkt, for han kom midt i frokosten, og mine unger var IKKE tilfredse med at vente med at få maden serveret :D Han sagde et eller andet med, hvis alle forældre kom med barnevogn hver dag, hvor jeg så heldigvis fik sagt, at det gør de slet ikke. Jeg har to barnevogne på altanen til låns og mere er der ikke plads til. Jeg ved jo ikke, hvordan det bliver i fremtiden, men jeg fornemmede at viceværten forestillede sig noget med 4-5 barnevogne der kørte igennem 2 gange hver dag, og i virkeligheden handler det jo om én klapvogn der kommer ud max 2 gange om dagen, men ofte kun 1 og nogle dage slet ikke.

Jeg tror ikke, vi fylder voldsomt meget mere :chin: Jo jo, der mere bleaffald, og lidt mere køkkenaffald, men vi kunne jo i princippet også have boet her med 4 børn (altså egne, og så fx have et ude-job) og det havde jo givet det samme.

Og ja, sikkert mere snavs med sne osv, men altså, jeg tager jo alt fodtøj ind, så det vil "bare" være vand og salt, og det slæber alle vel ind anyway :chin:

Jeg ved det sgisme ikke. På den ene side tænker jeg, at jeg da selvfølgelig skal rydde op efter mig selv, men på den anden side tænker jeg tilbage på, da jeg selv vaskede trapper, som var MEGET mere beskidte end vores er. :chin:

Jeg kan ikke lade være med at føle, at det handler lidt mere om, at min nabo går mere op i en "smuk" opgang end jeg gør, end at det reelt handler om gulvvask.

 

Det lyder som om du bliver lidt syndebuk for en andens ambitioner. Øv :kram ! 

 

Jeg tror sgu bare jeg ville feje og tørre op - altså ikke så det blev skindende rent - og så ville jeg have mit på det rene. Lige alliere mig med viceværten  ("hey, jeg tænker at jeg lige fejer hver eftermiddag, hr. Vicevært"), og så var den nabo parkeret. Fordi så har du vist velvilje som du kan "bruge" næste gang hun brokker sig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, det er virkelig dejligt at høre, at det ikke nødvendigvis er mig, der bare er et svin af en nabo :unsure :tak

Jeg tænker lidt ligesom dig, Fister. Jeg fik vist fremstammet noget til viceværten om, at jeg ikke helt vidste, hvad der var forventet af mig, men at jeg bestemt ikke var ude på at træde nogen over tæerne. Og jeg fejer alligevel hver aften herhjemme, og mange gange også i min middagspause (når jeg har en...), og så tager jeg da bare lige den kvadratmeter med.

Og så må jeg lige lure, hvad jeg gør til vinter :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, jeg synes det er ret sejt! Det er spændende om han holder ved :) men hvad er alternativet når han er så allergisk?

Mega spændende :) jeg håber, især fordi han godt kan bruge lidt sul fra en masse råmælk :) og den ældre typisk går tilbage til fuldamning efter lillebrøsters fødsel :) vores mulighed er neocate, men han nægter det, og ærlig talt forstår jeg ham godt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er faktisk i tvivl om, hvad viceværten ville. Jeg blev så befippet over, at han overhovedet kom, at jeg skyndte mig at sige, at jeg havde fejet og umiddelbart synes jeg, han virkede til at så var alt ok.

Men det hele gik også lidt stærkt, for han kom midt i frokosten, og mine unger var IKKE tilfredse med at vente med at få maden serveret :D Han sagde et eller andet med, hvis alle forældre kom med barnevogn hver dag, hvor jeg så heldigvis fik sagt, at det gør de slet ikke. Jeg har to barnevogne på altanen til låns og mere er der ikke plads til. Jeg ved jo ikke, hvordan det bliver i fremtiden, men jeg fornemmede at viceværten forestillede sig noget med 4-5 barnevogne der kørte igennem 2 gange hver dag, og i virkeligheden handler det jo om én klapvogn der kommer ud max 2 gange om dagen, men ofte kun 1 og nogle dage slet ikke.

Jeg tror ikke, vi fylder voldsomt meget mere :chin: Jo jo, der mere bleaffald, og lidt mere køkkenaffald, men vi kunne jo i princippet også have boet her med 4 børn (altså egne, og så fx have et ude-job) og det havde jo givet det samme.

Og ja, sikkert mere snavs med sne osv, men altså, jeg tager jo alt fodtøj ind, så det vil "bare" være vand og salt, og det slæber alle vel ind anyway :chin:

Jeg ved det sgisme ikke. På den ene side tænker jeg, at jeg da selvfølgelig skal rydde op efter mig selv, men på den anden side tænker jeg tilbage på, da jeg selv vaskede trapper, som var MEGET mere beskidte end vores er. :chin:

Jeg kan ikke lade være med at føle, at det handler lidt mere om, at min nabo går mere op i en "smuk" opgang end jeg gør, end at det reelt handler om gulvvask.

Jeg tror, jeg ville tage en ny snak med viceværten og sige det som det er - at du ved nærmere eftertanke et i tvivl om hvad der egentlig menes. At du naturligvis altid ville tørre feks en tabt æggebakke eller en mudderpøl op. Men at du egentlig ikke synes der var tale om specielt meget sand. Spørg ind til hvilket scenarie gør dem nervøse og bedøm ærligt om det er realistisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.