SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Wow sikke en overvældende respons! Tak, i er virkelig skønne. Jeg har ikke lige overskud til at svare jer enkeltvis, så det bliver lige sådan lidt samlet.

Jamen hvad kan William ikke, i følge børnehaven: tale!, tegne og klippe (med ordene: er det noget i gør derhjemme? Jeg fik lyst til at svare at vi ikke ejer så meget som en kuglepen), tage overtøj på, løbe uden at falde for meget (udfra målingen 'han falder mere end de andre børn'), sidde stille til gruppetid. Hm :chin: var der andet? Oh well... Ting han er god til: 'han er så sød, han vil så gerne kramme'.

Fedt ikke? Jeg går i 3 år og passer mit barn hjemme og er sådan temmelig nervøs for om det er 'nok', jeg prøver at modsvare fordomme, men altid sådan temmelig angst for om det er nok. Og hvad kommer der så ud af det? En fejlliste så lang. Men hey, han er go til at kramme.

Nå ja, til det der med at han falder meget, så siger de så at de går tur en gang om ugen for ligesom at styrke ham. Gudsketakoglov for børnehaven. Vi går nemlig aldrig tur herhjemme. Aldrig!

Sebastian kom i dagpasning da han var 10 mdr.

Som 3 årig fik han lavet en sprogtest og pædagogen kunne næsten ikke få ud over sine læber at han havde klaret testen og ikke skulle have talepæd. Formidlingen kunne være bedre!

Han har siddet på en bænk og bare væltet bagover - bare fordi.

Han synes at sidde i rundkreds var noget af det kedeligste og havde derfor svært ved at sidde stille. Det overførte de straks til at så kunne han ikke sidde stille i skolen. Det kunne bare ikke overføres for skolen finder han i det store og hele interessant.

Du kan altså ikke overføre det at du har hjemmepasset W, det tror jeg simpelthen ikke på, til de problemer der ifølge børnehaven er der kunne have været der alligevel.

Du skal selvfølgelig lytte til børnehaven, men husk du kender ham bedst også lyder det som om pædagogerne skal på et formidlings kursus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dårlig stemning > Mand prøver at fixe ved at købe snacks > Mand larmer med poser og får vækket mindsten > konen bruger en time på at få hende til at sove igen > mere dårlig stemning <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan fik du det fortalt?? Ved en aflevering? Synes set lyder meget underligt! Ikke tale?? Jamen hvad har de sat i værks ift en evt sprog- talepædagog? Vi har jo haft vores første forløb med V, hvor vi fik konkrete øvelser - det handler jo ikke om at "tale" derhjemme, det gør I jo!!

Klippe???? Helt ærligt????!!!

Motorik - gå ture? Igen, hvis de er bekymrede, burde de så ikke inddrage i motorikkonsulent? Altså dette er ikke for at vi forældre skal fralægge os et hvert ansvar, men synes det virker ret uprofessionelt den måde det er blevet overleveret!! Kan godt forstå den følelse du sidder med!

Jeg har fx fået at vide af pædagogerne at V havde svært ved at sidde ved bordet og vente på de andre spiste færdig (haha, tænkte jeg, UPS, derhjemme får hun lov til at forlade bordet, når hun er færdig :D = det var til at tage at føle på, og nu skal hun under aftensmaden blive siddende til alle er færdige - og det gør hun nu uden problemer. Sådanne råd er fine at give, synes jeg. Det kan vi forældre nemt reagere på. Men sprog, motorik og bekymringer om noget lign, bør ikke bare smides i hovedet på den måde! :kiss

Nej det var til et møde for efterhånden noget tid siden, jeg har længe ville skrive om det herinde, men jeg er bare så flov over at han ikke er god nok.

Jeg har jo tilsyneladende ikke gjort nok :(

Og jo, de er ved at inddrage talehøre pædagog. Og en fysioterapeut, fordi han måske er hypermobile.

Jeg synes de er lidt ondsvage, men det er kun fordi jeg har det så elendigt med alt det jeg ikke har gjort nok.

Selvfølgelig har vi tegnet og klippet og gået ture og læst bøger. Men vi har jo ikke tegnet og klippet og gået ture og læst bøger på den måde som William har brug for. Det har jo ikke været godt nok :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var til et møde for efterhånden noget tid siden, jeg har længe ville skrive om det herinde, men jeg er bare så flov over at han ikke er god nok.

Jeg har jo tilsyneladende ikke gjort nok :(

Og jo, de er ved at inddrage talehøre pædagog. Og en fysioterapeut, fordi han måske er hypermobile.

Jeg synes de er lidt ondsvage, men det er kun fordi jeg har det så elendigt med alt det jeg ikke har gjort nok.

Selvfølgelig har vi tegnet og klippet og gået ture og læst bøger. Men vi har jo ikke tegnet og klippet og gået ture og læst bøger på den måde som William har brug for. Det har jo ikke været godt nok :(

Der går altså en kobling helt galt et sted der, Steph - hvordan i alverden bliver det, at William (der i øvrigt lyder som en ret almindelig tre-årig knejt) har lidt at arbejde på, til at du ikke har gjort det godt nok som mor? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At vi efter en lang snak har droppet at købe bilen. Vi ville skulle give afkald på rigtig meget i vores hverdag... Jeg er faktisk glad. Og lettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der går altså en kobling helt galt et sted der, Steph - hvordan i alverden bliver det, at William (der i øvrigt lyder som en ret almindelig tre-årig knejt) har lidt at arbejde på, til at du ikke har gjort det godt nok som mor? :o

Det er da mig der skal hjælpe ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Stephi!

For det første, så er W selvfølgelig god nok! Det er fint nok, at pædagogerne er obs på ting, der er svært for ham, men det stritter helt vildt på mig, at de kan finde så detaljerede fejl som at klippe med saks og så sådan EN overordnet ting, som at kramme. Husker jeg ikke rigtigt, at W fx er ret god til at give udtryk for sine følelser, for at se andres følelser, god til at ordne og rangere (jeg mindes fx nogle julekort eller hvad var det?), er han ikke en god hjælper i køkkenet, med til at bage, god til ting i haven, ved han ikke hvad alle mulige og umulige fartøjer (traktorer osv) hedder? Og der er sikkert tonsvis af andre ting, han er god til.

For det andet: Hjemmepasset eller ej. Du kan ikke tage alt, hvad W ikke mestrer, på dine skuldre. Der ligger også nogle ting i børnehavens måde at se/stimulere/forstå ham på, noget i gener, noget i tilfældigheder, noget i hans historie som har været udenfor din kontrol.

For det tredje: Vi gør vores bedste. Mere kan man ikke kræve. Og du har nok givet det alligevel. :kiss

(Håber ikke noget af det lyder hårdt, jeg er pissetræt og ret sur - ikke på dig - så jeg er ikke lige dronningen af formuleringer idag...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da mig der skal hjælpe ham ;)

Så hvis han ikke består til UG med kryds og slange, så er du dumpet?

Fiddlesticks! ;)

Jeg har ikke en promille dårlig samvittighed over, at junior talte sent og stadig udtaler nogen ting som vinden blæser. Jeg gentager al, hvad han siger (bare korrekt) som en anden papegøje, og han får læst godnathistorie hver dag - og så skænker jeg det ellers ikke en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke en overvældende respons! Tak, i er virkelig skønne. Jeg har ikke lige overskud til at svare jer enkeltvis, så det bliver lige sådan lidt samlet.

Jamen hvad kan William ikke, i følge børnehaven: tale!, tegne og klippe (med ordene: er det noget i gør derhjemme? Jeg fik lyst til at svare at vi ikke ejer så meget som en kuglepen), tage overtøj på, løbe uden at falde for meget (udfra målingen 'han falder mere end de andre børn'), sidde stille til gruppetid. Hm :chin: var der andet? Oh well... Ting han er god til: 'han er så sød, han vil så gerne kramme'.

Fedt ikke? Jeg går i 3 år og passer mit barn hjemme og er sådan temmelig nervøs for om det er 'nok', jeg prøver at modsvare fordomme, men altid sådan temmelig angst for om det er nok. Og hvad kommer der så ud af det? En fejlliste så lang. Men hey, han er go til at kramme.

Nå ja, til det der med at han falder meget, så siger de så at de går tur en gang om ugen for ligesom at styrke ham. Gudsketakoglov for børnehaven. Vi går nemlig aldrig tur herhjemme. Aldrig!

Åh jeg er så træt af den fokus der er på alt det børn ikke kan, børn som ikke passer i de rette kasser osv..Børn er så forskellige de skal nok nå at lærer at klippe, lytte, hoppe, hinke..what ever

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var til et møde for efterhånden noget tid siden, jeg har længe ville skrive om det herinde, men jeg er bare så flov over at han ikke er god nok.

Jeg har jo tilsyneladende ikke gjort nok :(

Og jo, de er ved at inddrage talehøre pædagog. Og en fysioterapeut, fordi han måske er hypermobile.

Jeg synes de er lidt ondsvage, men det er kun fordi jeg har det så elendigt med alt det jeg ikke har gjort nok.

Selvfølgelig har vi tegnet og klippet og gået ture og læst bøger. Men vi har jo ikke tegnet og klippet og gået ture og læst bøger på den måde som William har brug for. Det har jo ikke været godt nok :(

Du skal da ikke påtage dig nogen skyld!!!!!! Stop det!!! Altså det er kun godt at der bliver sat noget i værks, men du er ikke skyld i, at han ikke "har lært nok"!

Du/jeg er da ikke skyld i, at de er bagud sprogligt! Det nægter jeg at tro på!! Jo, hvis vi ikke talte med vores børn! Men det gør vi. Der er ikke din skyld, at han er hypermobil!!

Og nej, vi forældre bliver ikke undervist i dialogisk læsning, sprogøvelser mv før der er et evt problem, men jeg tror næppe på, at børn, der ikke har problemer med sproget er blevet "undervist" af deres forældre derhjemme.

Vi har fx altid læst meget, fordi V har elsket det, men det giver hende ikke den perfekte udtalelse (altså hun har så heller ikke haft normal hørelse i 1 år!)

Hmm, det vil jeg sige er bare, at du skal stoppe med at give dig skylden! Samarbejd med de professionelle, men uden at du føler det er et angreb mod dig! Du har intet gjort forkert :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal da ikke påtage dig nogen skyld!!!!!! Stop det!!! Altså det er kun godt at der bliver sat noget i værks, men du er ikke skyld i, at han ikke "har lært nok"!

Du/jeg er da ikke skyld i, at de er bagud sprogligt! Det nægter jeg at tro på!! Jo, hvis vi ikke talte med vores børn! Men det gør vi. Der er ikke din skyld, at han er hypermobil!!

Og nej, vi forældre bliver ikke undervist i dialogisk læsning, sprogøvelser mv før der er et evt problem, men jeg tror næppe på, at børn, der ikke har problemer med sproget er blevet "undervist" af deres forældre derhjemme.

Vi har fx altid læst meget, fordi V har elsket det, men det giver hende ikke den perfekte udtalelse (altså hun har så heller ikke haft normal hørelse i 1 år!)

Hmm, det vil jeg sige er bare, at du skal stoppe med at give dig skylden! Samarbejd med de professionelle, men uden at du føler det er et angreb mod dig! Du har intet gjort forkert :kiss

Og selvon man har lavet dialogisk (eller forsøgt) med sit barn, fordi man som pædagog godt ved det, kan man altså alligevel få et barn som er langt bagud sprogligt ;)

Vi kan gøre en masse, men børn udvikler sig forskelligt.

Og hvis de bare kunne prøve at se lidt på alt det han faktisk kan, hans ressourcer, så tror jeg på, at de vil se en hel anden dreng.

Jeg har desværre mange pædagogkollegaer, der godt kunne trænge til det, for vi er virkelig blevet et fejlfindersamfund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hen til i landet?:)

Kunne jo evt være at en af os kunne afhente den så hun ikke behøvede bøvle med at returnere, og dermed nemmere at få hende til det :).

Grenå, men det løste sig heldigvis

Hun var meget forstående, så jeg har fået pakken igen. Den kom her til Randers igen af omveje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :kiss

Jeg kan ikke finde ud af bare sådan og fralægge mig ansvaret. Jeg ser deres 'fejl' som mine fejl, det kan jeg simpelthen ikke lade være med. På nogle punkter tror jeg også at det er fint, for jeg vil altid gøre mig super mega meget umage.

Det ærgelig er at jeg ikke bare kan hygge mig med mine drenge, fordi jeg tænker over alting hele tiden. Jeg ville ønske at jeg kunne give mig selv fri og bare nyde dem. Jeg elsker jo at være sammen med dem, men pga tankerne så bliver det så uendeligt hårdt.

Tak til jer allesammen for de søde ord :kiss

Edit: og så hader jeg at jeg føler at børnehaven ser mig som sådan en taber forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :kiss

Jeg kan ikke finde ud af bare sådan og fralægge mig ansvaret. Jeg ser deres 'fejl' som mine fejl, det kan jeg simpelthen ikke lade være med. På nogle punkter tror jeg også at det er fint, for jeg vil altid gøre mig super mega meget umage.

Det ærgelig er at jeg ikke bare kan hygge mig med mine drenge, fordi jeg tænker over alting hele tiden. Jeg ville ønske at jeg kunne give mig selv fri og bare nyde dem. Jeg elsker jo at være sammen med dem, men pga tankerne så bliver det så uendeligt hårdt.

Tak til jer allesammen for de søde ord :kiss

Edit: og så hader jeg at jeg føler at børnehaven ser mig som sådan en taber forældre.

Jeg tror ikke de ser dig som en taber forælder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde :kiss

Jeg kan ikke finde ud af bare sådan og fralægge mig ansvaret. Jeg ser deres 'fejl' som mine fejl, det kan jeg simpelthen ikke lade være med. På nogle punkter tror jeg også at det er fint, for jeg vil altid gøre mig super mega meget umage.

Det ærgelig er at jeg ikke bare kan hygge mig med mine drenge, fordi jeg tænker over alting hele tiden. Jeg ville ønske at jeg kunne give mig selv fri og bare nyde dem. Jeg elsker jo at være sammen med dem, men pga tankerne så bliver det så uendeligt hårdt.

Tak til jer allesammen for de søde ord :kiss

Edit: og så hader jeg at jeg føler at børnehaven ser mig som sådan en taber forældre.

Det er en øvelse at lade tankerne give slip og ikke sætte sig fast. En mega krævende ultra hård øvelse, som jeg tager konstant dag efter dag. Det virker søde du :kiss

Sig til dig selv at det vil du ikke tænke på HVER gang de tanker presser på. Med tiden bliver det nemmere

Nå men for at svare på dit oprindelige spørgsmål, så er ingen børn jo ens, og derfor p*sser det mig af at de uafbrudt skal stoppes i en kasse og måles op mod andre.

Mine har taget tingene i hvert sit tempo.

Freja var god til finmotorik samt sprog og vildt ringe til det grove, og gik først som 18 mdr. Hun hadede at få beskidte hænder og fødder, hvilket jeg har fået at høre for mange gange :rolleyes

Liva var en mellemting, hurtigere til at gå, men var knap så interesseret i at tegne, klippe og den slags.

Pixie... Ja vi troede at der var noget i vejen med hendes ører, fordi hendes sprog var lidt bagefter. Men nej :D Hun lyttede bare til at starte med, for nu knævrer hun. Hun får forresten ikke lov til at klippe herhjemme med sakse der virker, så det øver vi ikke. Det skal hun nok få lært alligevel

Min lange pointe er, at børn er forskellige. Dine børn udvikler sig nøjagtig i det tempo de skal, og det skal pædagogerne ikke lave om på. De skal ikke så tvivl i dit hoved, for du gør det jo godt nok. Se på dine skønne børn. De kan jo alverdens ting og resten skal de nok få lært i deres tempo :kram2

Efter 3 børn har jeg endelig lært at tænke "nå" når der bliver sagt noget i den retning og bare se på mine børn.

Hvis de ser mig som en taber forældre, så siger det blot mere om hvordan de tænker end om hvordan jeg er. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kl 0:02 vågner og har det ulideligt varmt, forpustet, hjertet hamrer, svimmel, forvirret, rystende og usikker på benene.... blodsukker 2,2

 

Så fik jeg afprøvet druesukker tabletter, de virker hurtigt.

 

Pis hvor har jeg det dårligt. Er glad for jeg vågnede... Plukveer og tudetur og føler mig fuldstændig opgivende lige nu. Blodsukkeret burde ha ligget lavt inden sengetid men jeg var så træt jeg glemte at måle og bare faldet i søvn. Idiotisk...

:boo 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leahs dagplejemor er frisk og raskmeldt igen, på næste uge.

Men ØV. Så skal hun til at køres i dagpleje igen...

Gid jeg havde råd til en cykelstol!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågen baby kl 3 som endnu ikke sover...efter en halv time har manden sat sig ind...dumme tiger gå væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leahs dagplejemor er frisk og raskmeldt igen, på næste uge.

Men ØV. Så skal hun til at køres i dagpleje igen...

Gid jeg havde råd til en cykelstol!!

Kan du ikke finde en brugt på DBA eller Reshopper?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte nat

Alt for meget vågen.

Hvad sker der for ham?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leahs dagplejemor er frisk og raskmeldt igen, på næste uge.

Men ØV. Så skal hun til at køres i dagpleje igen...

Gid jeg havde råd til en cykelstol!!

Syns ikke det lyder som en ting du har råd til ikke at ha. Det må da hurtigt være tjent ind ved ikke at starte bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke helt glad for mit job idag :( E er syg, og skal afsted med B og "istedet" blev jeg ringet op imorges, at jeg får 2 gæstebørn. Der er slet ikke noget forkert i det, og det er vilkårene ved jobbet, men lige nu synes jeg bare det er lidt uoverskueligt, at min lille syge pige skal være væk fra mig en hel dag, mens jeg skal passe andres børn, heraf en jeg aldrig har mødt før :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke helt glad for mit job idag :( E er syg, og skal afsted med B og "istedet" blev jeg ringet op imorges, at jeg får 2 gæstebørn. Der er slet ikke noget forkert i det, og det er vilkårene ved jobbet, men lige nu synes jeg bare det er lidt uoverskueligt, at min lille syge pige skal være væk fra mig en hel dag, mens jeg skal passe andres børn, heraf en jeg aldrig har mødt før :(

Kram til dig det skal nok gå...før du ser dig om er dagen fløjet afsted :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram til dig det skal nok gå...før du ser dig om er dagen fløjet afsted :-)

Tak :kram Og ja, det er den, og vi skal nok hygge os. Og på en måde er det heldigt, at vi får gæstebørn idag, for jeg har jo kun én fast udover E, og det kunne godt blive en lidt kedelig dag, hvis det barn kun havde mig at lege med jo. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leahs dagplejemor er frisk og raskmeldt igen, på næste uge.

Men ØV. Så skal hun til at køres i dagpleje igen...

Gid jeg havde råd til en cykelstol!!

Ved hurtig søgning via Google fandt jeg til 50 kr og 75 kr fine cykelskole i Odense. Der er også dyre og en helt ny kan fåes til 350 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.