SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg synes altså min mand er barnagtig!

I går holdt han herremiddag og jeg har indkøbt alt og lavet al mad fra bunden. Som i tarteletter med høns i asparges, flæskesteg med hjemmelavet rødkål og sovs og æblecrumble med hjemmelavet is. Det er et ret stort arbejde. Det er ikke for at være offeragtig, for jeg har selv tilbudt det og hygger mig i øvrigt helt fint med det. Og han har sagt pænt tak. Jeg har så i øvrigt forføjet mig selv og drengen ud af huset og sovet hos en veninde i nat. Han er træt i dag fordi det blev sent, jeg er træt pga meget arbejde og en fremmed seng. Men manden forbeholder sig åbenbart retten til at være totalt udkørt med Ingen lunte overfor Vitus! Det er såmænd rigtig nok det han siger - nej, du må ikke se tv hele dagen, nej du må ikke kun spise flæskesvær til aftensmad og en lille lys dansk dreng SKAL have solcreme på her i den skarpe forårssol! Men han er bare så SUR! Jeg har fandme ikke bestilt andet end at trøste en ulykkelig dreng og finde løsninger (som f.eks at lade ungen vælge sine egne sokker - dem far havde fundet var åbenbart katastrofale). Det er sgu træls! Jeg er sgu også træt og kunne bruge en lille time out.

Og jo, der ventede mig en fin buket blomster med det sødeste kort - virkelig! Og da jeg så sagde - og så glæder jeg mig til at blive vartet lidt op, lignede han jordens største spørgsmålstegn og sagde - øh, ok?? Ja, du kan få et stykke kage. Ja tak, jeg har sgu selv bagt den!

Mænd altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok vælge at smøre ekstra tykt på fars dag. Bare for ikke at opføre sig ens :P

Haha det gjorde jeg sidste fars dag, og det har ikke hjulpet en dyt. Jeg har åbenbart ikke været mor i snart 4 år :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge at smøre ekstra tykt på fars dag. Bare for ikke at opføre sig ens :P

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså min mand er barnagtig!

I går holdt han herremiddag og jeg har indkøbt alt og lavet al mad fra bunden. Som i tarteletter med høns i asparges, flæskesteg med hjemmelavet rødkål og sovs og æblecrumble med hjemmelavet is. Det er et ret stort arbejde. Det er ikke for at være offeragtig, for jeg har selv tilbudt det og hygger mig i øvrigt helt fint med det. Og han har sagt pænt tak. Jeg har så i øvrigt forføjet mig selv og drengen ud af huset og sovet hos en veninde i nat. Han er træt i dag fordi det blev sent, jeg er træt pga meget arbejde og en fremmed seng. Men manden forbeholder sig åbenbart retten til at være totalt udkørt med Ingen lunte overfor Vitus! Det er såmænd rigtig nok det han siger - nej, du må ikke se tv hele dagen, nej du må ikke kun spise flæskesvær til aftensmad og en lille lys dansk dreng SKAL have solcreme på her i den skarpe forårssol! Men han er bare så SUR! Jeg har fandme ikke bestilt andet end at trøste en ulykkelig dreng og finde løsninger (som f.eks at lade ungen vælge sine egne sokker - dem far havde fundet var åbenbart katastrofale). Det er sgu træls! Jeg er sgu også træt og kunne bruge en lille time out.

Og jo, der ventede mig en fin buket blomster med det sødeste kort - virkelig! Og da jeg så sagde - og så glæder jeg mig til at blive vartet lidt op, lignede han jordens største spørgsmålstegn og sagde - øh, ok?? Ja, du kan få et stykke kage. Ja tak, jeg har sgu selv bagt den!

Mænd altså!

<_< fesent, pomfrit.. Fesent....

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge at smøre ekstra tykt på fars dag. Bare for ikke at opføre sig ens :P

Det gør jeg hvert år! Det hjælper ikke så meget, men han får som regel lidt dårlig samvittighed, med alt den ekstra forkælelse. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At Ericas øjenbetændelse nu har invaderet både Line og mandens øjne.. <_< Det er vel kun et spørgsmål om tid, før den finder vej til mine øjne også <_<

Og en følge heraf - gider ikke have tørre hænder af at vaske dem konstant.

Æææææv... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det gjorde jeg sidste fars dag, og det har ikke hjulpet en dyt. Jeg har åbenbart ikke været mor i snart 4 år :lol

Jeg tog manden med ind til byen og fortalte næsten også hvad og hvor han skulle købe gave ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg hvert år! Det hjælper ikke så meget, men han får som regel lidt dårlig samvittighed, med alt den ekstra forkælelse. :D

Gad vide om det ville hjælpe hvis fars dag lå 3 uger før mors dag..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen mors dags gave herhjemme...min mand har hundrede dumme undskyldninger :-/ men vores mødre dem skal vi endelig huske da...men mig? Næ nej åbenbart ikke ! Men så er der bare heller ikke fars dag når det skal være sådan !

 

Ditto her. Der er fint købt gave til mandens mor, men jeg skal da ikke huskes her på min første mors dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om det ville hjælpe hvis fars dag lå 3 uger før mors dag..?

Det tror jeg faktisk ikke :lol

Eller i hvert fald ikke herhjemme, min mand har fødselsdag D 5/5 og bliver (også) møgforkælet der :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ditto her. Der er fint købt gave til mandens mor, men jeg skal da ikke huskes her på min første mors dag..

:kram til jer begge piger og :klap til fædrene - dét en ommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge at smøre ekstra tykt på fars dag. Bare for ikke at opføre sig ens :P

Min man får stadig den planlagte flaske whisky til 3-400,- ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her blev der heller ikke gjort noget ud af mors dag. Det er så heller ikke noget vi egentlig plejer at gøre i vores familie, men må alligevel indrømme jeg havde håbet på en lille ting, nu på min første mors dag som mor 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia fik konstateret MØB sidste søndag har nu været på pinicilin i 7 dage. Her til aften da jeg kommer hjem efter at have været på kursus hele weekenden (og kørt 2x254 km) så begynder hun at få røde knopper og det er kun 14 dage siden hun blev mfr vacc. Barnet bægter at sove så jeg tænker hun kan sove hos mig i dobbelt sengen nu mens far er på arbejde (nattevagt). Hun er mega urolig og karder rundet og selvom jeg har lagt ekstra dyner så hun ikke falder ned hvad gør barnet så får møffen sig sådan rundt at inden jeg når at reagere så er hun faldet ud af sengen og ned på gulvet (trægulv). Ej et chok for hende og mig og hun var umugelig at trøstepga chokket men nu ser det ud til 7-9-13 at hun endelig sover og normal sove tid er kl 19, suk. Jeg føler mig som verdens dårligste mor med nada overskud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia fik konstateret MØB sidste søndag har nu været på pinicilin i 7 dage. Her til aften da jeg kommer hjem efter at have været på kursus hele weekenden (og kørt 2x254 km) så begynder hun at få røde knopper og det er kun 14 dage siden hun blev mfr vacc. Barnet bægter at sove så jeg tænker hun kan sove hos mig i dobbelt sengen nu mens far er på arbejde (nattevagt). Hun er mega urolig og karder rundet og selvom jeg har lagt ekstra dyner så hun ikke falder ned hvad gør barnet så får møffen sig sådan rundt at inden jeg når at reagere så er hun faldet ud af sengen og ned på gulvet (trægulv). Ej et chok for hende og mig og hun var umugelig at trøstepga chokket men nu ser det ud til 7-9-13 at hun endelig sover og normal sove tid er kl 19, suk. Jeg føler mig som verdens dårligste mor med nada overskud.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været velsignede med god søvn i nogle dage og så lige i nat - ovenpå to dage med virkelig dårligt humør hos mig - kommer vi lidt sent i seng og så græder L nogle gange = endnu senere falden i søvn. Her kl 1.45 vågner vi ved at F skriger op og er faldet ud af sengen :( Hun er forståeligt nok ked, har svært ved at finde ro igen og beder derfor far sove derinde. Det gør (og skal han) selvfølgelig.

Nu ligger jeg så vågen her alene. Humøret er trist og jeg er bange for jeg ikke kan sove mere :( Oveni kan vi så være tre trætte mennesker i morgen = ikke de bedste odds for bedre humør.

Tillykke med fødselsdagen til mig... First World problems I know...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av.. Pludselig blødte det ud af mit øre :( og det klør og gør ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med fødselsdagen Tumlepigen :kram2 håber der blir smil og god stemning alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med fødselsdagen tumlepigen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt forsinket brok:

Vi var i lørdags inviteret til middag hos svigerfar fordi onkel P, svigerfar og onkel J alle sammen har fødselsdag lige omkring nu. Da vi bliver inviteret siger John 'det passer perfekt, for Anja har jo også fødselsdag lige efter'.

Kommer derned og der bliver sagt tillykke og givet gaver på kryds og tværs. Til Onkel P, Onkel J og svigerfar. Da vi skal til og hjem efter seks timer siger svigerfars kone så 'Gud Anja, du har jo også fødselsdag på fredag, tak for i aften, Hej Hej' :O

Tak! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men for helvede, mand... Hvor svært er det at forstå at "give sutten" ikke betyder kaste barnevogn frem og tilbage mens man hopper den oo og ned, siger SSSCCHHHHHHH og samtidig råber efter mig?! Nu med meget vågen og ulykkelig baby, som tror han har sovet lur. Jeg eksploderer kraftedeme snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men for helvede, mand... Hvor svært er det at forstå at "give sutten" ikke betyder kaste barnevogn frem og tilbage mens man hopper den oo og ned, siger SSSCCHHHHHHH og samtidig råber efter mig?! Nu med meget vågen og ulykkelig baby, som tror han har sovet lur. Jeg eksploderer kraftedeme snart.

Tsk tsk... så er man altså ikke i høj kurs...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av.. Pludselig blødte det ud af mit øre :( og det klør og gør ondt...

Kan du så komme til lægen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg burde gøre rent, men er mega træt efter lorte nat.

Så jeg burde sove, så jeg kunne få noget energi... Men nu sidder jeg lidt fast i angry birds :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads har fået et kæmpe udslæt med blærer men kun omkring munden og på måsen,jeg ville da heller ikke på arbejde i dag :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.