Tumlepigen

Barselsgave...

26 indlæg i dette emne

Hej alle

Min søde mand sagde forleden, at han jo skulle give mig en barselsgave, så jeg måtte gerne tænke over, hvad jeg ønskede mig :loveshower

Eftersom jeg har fødselsdag, og vi har bryllupsdag i maj får jeg lidt min sag for med ønsker...

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jer og få lidt inspiration: fik I barselsgave af faren til jeres baby? Hvad fik I i så fald? Ønskede I jer noget bestemt, eller var far kreativ?

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Vi var begge enige om ikke at give hinanden barselsgaver, da den største gave vi kunne få var vores lille søn/datter :kuller

Men nu kan jeg se I snart har bryllupsdag, måske kan en lille sten i vielsesringen symbolisere jeres lille barn. Eller også kan det være i et andet smykke, hvor der evt. kan isættes flere hvis der kommer flere børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Linus blev født fik jeg en super smuk halskæde i hvidguld. Et stort og et lille hjerte flettet sammen med lidt sten i :)

Ved Frida fik jeg et armbånd :)

Begge dele går jeg med dagligt lige som vielses og forlovelsesringene - føler mig nøgen uden :)

(Xanders far tænkte ikke på den slags så ham fik jeg ikke noget af).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke noget af manden og er godt tilfreds med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ved nr. 1 et guldsut-led til penduro armbånd

nr. 2 fik jeg et ur og dennegang har jeg (inden fødslen) fået en pusletaske fra Gaia og Ko... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik disse.. og gav ham en meget lækker og dyr whisky..

vare1-big-177222-1-13895.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har lovet mig en IPhone 5, så håber den kommer snart :)

Af det mere personlige er jeg næsten sikker på, at jeg får en sten ekstra i min vielsesring, det er i hvert fald det vi aftalte, da vi blev gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke noget af manden nogle af gangene, har det fint nok med det. Han havde allerede "givet" mig de dejligste ungerne jeg kunne ønske mig :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He! Har lært et nyt ord i dag: "barselsgave"!

Læs: aldrig noget jeg har overvejet/anede var en tradition og er ret sikker på manden heller ikke aner det. Så jeg får også "kun" en dejlig lille datter!

Men dejlige gaver I andre har fået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - måske var jeg lige hurtig nok - for jeg fik en lyserød buket blomster, da vi fandt ud af det er en pige vi venter os :)

Han er ikke hel dum til det, ham min mand - meen sætter nu ikke forventningerne op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - måske var jeg lige hurtig nok - for jeg fik en lyserød buket blomster, da vi fandt ud af det er en pige vi venter os :)

Han er ikke hel dum til det, ham min mand - meen sætter nu ikke forventningerne op ;)

Jeg fik også blomster da jeg blev gravid :loveshower

Men forventer nu ellers ingen barselsgave... Og har heller ikke tænkt mig at give ham noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner heller ikke med en barselsgave når jeg en eller anden dag har født. Baby må være gave nok i sig selv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er ikke gravid. Men ved når en sten i min forlovelses ring hvis det er vi får et barn. Så er der en for min mand og en pr barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede egentlig kun at barselsgaver var noget som familie/venner gav forælderPARRET... Jeg har pt. noget tøj og en måleorm fra Lamaze ventende til når min lille nevø endelig vil komme ud og hilse. :kuller

Men jeg synes det er en sød tanke, at faren også giver moren en gave. Ikke noget jeg ville forvente, men klart noget, jeg ville blive glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vores tid kommer har vi talt om at få en diamant mere i min vielsesring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en gang massage, ved den første, og med nr 2 fik jeg en halskæde med et hjerte fyldt med sten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har virkelig været kreativ :) :loveshower Han har fået knyttet et armbånd med to hjerter i med hver pigernes navn .. Jeg har set det og glæder mig rigtig meget til at gå med det, men jeg får det først på sygehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He! Har lært et nyt ord i dag: "barselsgave"!

Læs: aldrig noget jeg har overvejet/anede var en tradition og er ret sikker på manden heller ikke aner det. Så jeg får også "kun" en dejlig lille datter!

Men dejlige gaver I andre har fået!

Jeg kendte hellere ikke lige til det, så ovenstående kunne jeg sagtens have skrevet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ik om jem får af min kæreste - men ved at jeg får af min svigermor og mor .. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min mand er jo fantastisk mht gaver datoer osv.

Men da jeg havde født troede jeg at jeg skulle have en række sten mere i min vielsesring men nej jeg fik en ny bærbar computer.

Hmmm mange ville syntes det var en fed gave men ikke mig.

Jeg lidt romantisk på det punkt men er gift med en som er mere praktisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke jeg får nogen af min mand, når den tid engang SNART forhåbentlig kommer,, men det gør nu heller ikke så meget, for vi har jo lige givet hinanden den største gave som man overhovedet kan ;) :loveshower :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt at læse så forskellige holdninger, der er til dette. Jeg har det lidt sådan, at KLART skal man sgu' da have en gave for alt det møje og besvær :D Sagt med et glimt i øjet, for man må jo gøre og synes, hvad man vil.

Jeg ved godt, at barnet jo er den største gave af alle, men derfor synes jeg godt, at man som kvinden kan få en lille "bonus" for veludført arbejde.

Martin er af samme opfattelse som mig, og jeg fik en dejlig Louis Vuitton taske af ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber da .. Men jeg tror ærlig talt ikke at Morten tænker over det - og det er egentlig også okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom med et par hentydninger til manden i går, men han har aldrig hørt om barselsgaver mellem mor og far....han mener det er noget venner/familie giver den lille ny familie, så jeg regner hellere ikke med at få noget af manden her....men jeg håber da lidt alligevel :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at min mand vil overraske emig med noget - men ikke hvad.

Tror det bliver noget jeg bliver rigtig glad for. :kiss

Har lige fået en stor sort diamant af ham, så er meget godt dækket ind på smykkefronten :loveshower

Ku forestille mig at det bliver et ur fra Michael Kors, eller en taske fra Mulberry eller noget i den stil:loveshower

Jeg ville også give ham noget, men som han sagde var det jo ligesom ikke ham der skulle presse et barn ud! Så han mente at gaven skulle være en personlig ting til mig - har sku været ret så heldig med ham!

Men mon ikke jeg finder på en lille ting til ham alligevel - noget lækker vinsmagning eller en hel særlig vin fra 2011 der kan tåle at blive gemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER