Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

En lille update herfra.

Kom jo til tjek i tirsdags kl 14,efter jeg havde sivende vandafgang kl 11.30. Jeg blev undersøgt og fik sat vemåler på, var ikke udvidet men var begyndt at få veer. Kl 16 bliver jeg startet på ve drop for at sætte mere gang i veerne. Jeg bliver undersøgt hver anden time, indvendigt, men åbner mig overhovedet ikke. Ve droppet bliver stille og roligt kørt op på Max, men stadig intet sker, altså jeg har masser af rigtig gode veer, men jeg åbner mig ikke det mindste.

Jordemoder snakker med en læge, og kl Ca 00 fortæller hun at de gerne vil give mig kejsersnit. Det vælger jeg at takke ja til. Kunne sagtens være blevet ved mange timer endnu, men havde det også bare sådan at jeg gad ikke og bruge min energi på en masse veer som nok ville ende med kejsersnit alligevel, og så være fuldstændig smadret. Kl 1.30 var han ude hos os, 3635 g og 52 cm. Han var noget større end de havde regnet med, men det synes jeg kun er dejligt. Så ja jeg endte med et august barn der kom præcis 2 uger inden termin.

Ihh, stort tillykke :bd :bd

Sikke en hård omgang alligevel, men det vigtigste er jo at I har ham hos jer! Og en dejlig størrelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

20 dage til termin og puslekommode samlet... NU skal der sorteres tøj og diverse babypakker skal pakkes ud, så jeg kan se hvad vi har af prøver på pusle-ting...

Vi har droppet at få lavet badeværelsesgulv li nu... Så den hovedpine mindre, blev sgu lidt stresset over det efterhånden...

Ellers er der ved at være styr på hjemmet, tror også snart manden er lidt træt af det... :D Det er jo ikke meget jeg har kunnet hjælpe med, men kan da gøre rent efter ham... Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på alt kommer til at gå godt :bd

Sejt med alt den aktivitet! Her prøver jeg også at cykle og gå ture, men hold nu op, hvor er jeg tung :D

Det tror jeg da også det gør, men der følger nu mange tanker, bekymringer og glæder med sådan at blive mor. Det ændrer sig ikke fra gang til gang. Tager det som et godt tegn, det er jo bare fordi vi alle glæder os til at møde ham og passe på ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille update herfra.

Kom jo til tjek i tirsdags kl 14,efter jeg havde sivende vandafgang kl 11.30. Jeg blev undersøgt og fik sat vemåler på, var ikke udvidet men var begyndt at få veer. Kl 16 bliver jeg startet på ve drop for at sætte mere gang i veerne. Jeg bliver undersøgt hver anden time, indvendigt, men åbner mig overhovedet ikke. Ve droppet bliver stille og roligt kørt op på Max, men stadig intet sker, altså jeg har masser af rigtig gode veer, men jeg åbner mig ikke det mindste.

Jordemoder snakker med en læge, og kl Ca 00 fortæller hun at de gerne vil give mig kejsersnit. Det vælger jeg at takke ja til. Kunne sagtens være blevet ved mange timer endnu, men havde det også bare sådan at jeg gad ikke og bruge min energi på en masse veer som nok ville ende med kejsersnit alligevel, og så være fuldstændig smadret. Kl 1.30 var han ude hos os, 3635 g og 52 cm. Han var noget større end de havde regnet med, men det synes jeg kun er dejligt. Så ja jeg endte med et august barn der kom præcis 2 uger inden termin.

Stort tillykke med ham. Sikke en fin størrelse sådan 2 uger før termin.

Synes at det lyder som en rigtig god beslutning med kejsersnit. Dit forløb med vedrop lyder meget som ved min første fødsel, det reagerede kroppen slet heller ikke på ud over veer der ikke gav noget.

Håber at i alle har det godt og at smerterne efter ks er aftaget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 dage til termin og puslekommode samlet... NU skal der sorteres tøj og diverse babypakker skal pakkes ud, så jeg kan se hvad vi har af prøver på pusle-ting...

Vi har droppet at få lavet badeværelsesgulv li nu... Så den hovedpine mindre, blev sgu lidt stresset over det efterhånden...

Ellers er der ved at være styr på hjemmet, tror også snart manden er lidt træt af det... :D Det er jo ikke meget jeg har kunnet hjælpe med, men kan da gøre rent efter ham... Hehe

Det lyder som en rigtig god beslutning. Så kan i få ro på og forberede jer på babys ankomst.. Det er nu rart at kunne bygge rede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg da også det gør, men der følger nu mange tanker, bekymringer og glæder med sådan at blive mor. Det ændrer sig ikke fra gang til gang. Tager det som et godt tegn, det er jo bare fordi vi alle glæder os til at møde ham og passe på ham :)

Ja, den følelse har jeg også! Altså det er helt mærkeligt at elske både min store datter og lille baby! Men det er ikke svært, men kan godt fornemme at jeg har ligestor kærlighed til dem begge og det er en vidunderlig følelse ❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er den helt gal, når man googler "tips til at få fødslen i gang"..? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den følelse har jeg også! Altså det er helt mærkeligt at elske både min store datter og lille baby! Men det er ikke svært, men kan godt fornemme at jeg har ligestor kærlighed til dem begge og det er en vidunderlig følelse ❤️❤️

Har hørt mange der går i panik over det at skulle have 2 børn fordi de er bange for at skulle dele deres kærlighed mellem to. Det har jeg nu aldrig frygtet.

Det skal bestemt ikke deles der kommer bare meget mere kærlighed, og kærligheden mellem to søskende er helt fantastisk at opleve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er den helt gal, når man googler "tips til at få fødslen i gang"..? :D

Ha ha det betyder vidst bare at man er højgravid og klar til at møde baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hørt mange der går i panik over det at skulle have 2 børn fordi de er bange for at skulle dele deres kærlighed mellem to. Det har jeg nu aldrig frygtet.

Det skal bestemt ikke deles der kommer bare meget mere kærlighed, og kærligheden mellem to søskende er helt fantastisk at opleve :)

Det er lige præcis sådan jeg har det :loveshower

Glæder mig til at opleve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha det betyder vidst bare at man er højgravid og klar til at møde baby ;)

Hahaha :D

Jeg er også klar til at møde baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres søde hilsener :)

Vi fik lov at komme hjem i går, det var bare dejligt. Jeg har det rigtig godt efter ks, troede ikke det gik så hurtigt, så det er virkelig dejligt. Bettemanden er bare helt igennem skøn, og så god til at spise. Jeg fik stor ros for min mælkeproduktion af alle sygeplejerskerne, de var helt imponeret over det var kommet så hurtigt, men det begyndte jo allerede at rende meget omkring halvvejs i graviditeten. Ellers er det jo bare en helt fantastisk følelse at blive mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres søde hilsener :)

Vi fik lov at komme hjem i går, det var bare dejligt. Jeg har det rigtig godt efter ks, troede ikke det gik så hurtigt, så det er virkelig dejligt. Bettemanden er bare helt igennem skøn, og så god til at spise. Jeg fik stor ros for min mælkeproduktion af alle sygeplejerskerne, de var helt imponeret over det var kommet så hurtigt, men det begyndte jo allerede at rende meget omkring halvvejs i graviditeten. Ellers er det jo bare en helt fantastisk følelse at blive mor.

Nåhr, hvor er jeg glad på jeres vegne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres søde hilsener :)

Vi fik lov at komme hjem i går, det var bare dejligt. Jeg har det rigtig godt efter ks, troede ikke det gik så hurtigt, så det er virkelig dejligt. Bettemanden er bare helt igennem skøn, og så god til at spise. Jeg fik stor ros for min mælkeproduktion af alle sygeplejerskerne, de var helt imponeret over det var kommet så hurtigt, men det begyndte jo allerede at rende meget omkring halvvejs i graviditeten. Ellers er det jo bare en helt fantastisk følelse at blive mor.

Hvor dejligt at høre at det går godt. Og ja heldigvis går det hurtigt den rigtige vej efter ks, men nøj det første døgn er jeg ikke en fan af ;)

Jeg stemmer også for billede... Hvis du altså har lyst til at vise ham frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke på min mand at han begynder at blive nervøs/rastløs... I dag har han både malet skabslåger og trukket netværkskabel, det er hans måde at få tiden til at gå. Han havde ellers sagt at han havde brug for en weekend uden planer, men nu rammer det ham vidst.

Jeg sover også dårligere pga tanker om ks. Men ellers går det nu godt. Prøver virkelig at nyde barselstiden uden baby, det er også sidste gang jeg kommer til at opleve det. Men ja jeg er godt nok også klar til at møde Lillebror efterhånden. 10 dage til termin :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er noget for jer, men så at i Lidl har de billigt babytøj, bl.a. Slå om bodys som jeg nødig ville undvære (2 stk 50 kr)... Jeg vil ned og kigge i morgen hvordan de ser ud i virkeligheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er noget for jer, men så at i Lidl har de billigt babytøj, bl.a. Slå om bodys som jeg nødig ville undvære (2 stk 50 kr)... Jeg vil ned og kigge i morgen hvordan de ser ud i virkeligheden :)

Godt tip... Jeg mangler stadig nogle slå-om bodies, og begynder at blive lidt nærig... :D Vi har købt en del dyrt babytøj, fordi vi ikke kigger de rigtige steder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos... Hvor mange dele køber I i de forskellige størrelser? Jeg synes det er svært, kunne godt komme til at overdrive... Men jeg gider altså ikke vaske hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har intet i str 50! Kunne min ældste ikke passe, og vi får endnu en lang baby. :) og hvis det viser sig at str 56 er alt for stort, må jeg købe (elsker netshopping!)

Men har meget i 56, både fra min datter og nyt! 10 bodyer, 8-10 bukser/strømpebukser, 5 heldragter, strømper, 3 uld/silke undertrøjer og så overtøj + huer/vanter.

Men nu hvor vi alligevel allerede har et barn i huset, så vasker vi ofte :D

Men har aldrig tænkt over hvor meget man skal have, men har aldrig manglet - så har nok overdrevet! Men babytøj er da bare det sødeste :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har intet i str 50! Kunne min ældste ikke passe, og vi får endnu en lang baby. :) og hvis det viser sig at str 56 er alt for stort, må jeg købe (elsker netshopping!)

Men har meget i 56, både fra min datter og nyt! 10 bodyer, 8-10 bukser/strømpebukser, 5 heldragter, strømper, 3 uld/silke undertrøjer og så overtøj + huer/vanter.

Men nu hvor vi alligevel allerede har et barn i huset, så vasker vi ofte :D

Men har aldrig tænkt over hvor meget man skal have, men har aldrig manglet - så har nok overdrevet! Men babytøj er da bare det sødeste :D

Jeg var jo begyndt at købe str 50, fordi de sagde det var en lille baby... Men nu er hun angiveligt normal størrelse, og så regner jeg da ikke med vi kan bruge det... Kan heldigvis stadig returnerer!

Vi mangler helt klart bukser... Har 8 body'er i ca str 56 (noget er brugt, hvor mærkerne er klippet ud)... Natdragter har vi også 5 af... Sokker bør jeg nok li supplere med, tror kun vi har 3 par... Så længe hun er helt lille så orker jeg ikke rigtig kjoler, cardigans osv... Helst bare nemt tøj der sidder hvor det skal...

Men ja, man kan jo altid købe hvis man mangler... Det tager os 3 min at gå til en Kvickly hvis der skulle opstå panik... Der kan man da få det meste! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har intet i str 50! Kunne min ældste ikke passe, og vi får endnu en lang baby. :) og hvis det viser sig at str 56 er alt for stort, må jeg købe (elsker netshopping!)

Men har meget i 56, både fra min datter og nyt! 10 bodyer, 8-10 bukser/strømpebukser, 5 heldragter, strømper, 3 uld/silke undertrøjer og så overtøj + huer/vanter.

Men nu hvor vi alligevel allerede har et barn i huset, så vasker vi ofte :D

Men har aldrig tænkt over hvor meget man skal have, men har aldrig manglet - så har nok overdrevet! Men babytøj er da bare det sødeste :D

Jeg var jo begyndt at købe str 50, fordi de sagde det var en lille baby... Men nu er hun angiveligt normal størrelse, og så regner jeg da ikke med vi kan bruge det... Kan heldigvis stadig returnerer!

Vi mangler helt klart bukser... Har 8 body'er i ca str 56 (noget er brugt, hvor mærkerne er klippet ud)... Natdragter har vi også 5 af... Sokker bør jeg nok li supplere med, tror kun vi har 3 par... Så længe hun er helt lille så orker jeg ikke rigtig kjoler, cardigans osv... Helst bare nemt tøj der sidder hvor det skal...

Men ja, man kan jo altid købe hvis man mangler... Det tager os 3 min at gå til en Kvickly hvis der skulle opstå panik... Der kan man da få det meste! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok sørge for at have 10 langærmede bodys, 5 par bukser, 5 par strømper, 3 uldveste, 5 kortærmede bodys, 2 Huer, 1 tyk trøje/køre jakke.

Hvis man får en gylden kan man hurtigt få brugt nogle bodys, har prøvet at skifte 5 på en dårlig dag. Bukser har jeg ikke brugt nær så mange af, de kan lettere genbruges. Jeg har brugt veste meget, da de er så lette at tage af og på alt efter hvor varmt baby har det. Har strikket nogle helt simple selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var jo begyndt at købe str 50, fordi de sagde det var en lille baby... Men nu er hun angiveligt normal størrelse, og så regner jeg da ikke med vi kan bruge det... Kan heldigvis stadig returnerer!

Vi mangler helt klart bukser... Har 8 body'er i ca str 56 (noget er brugt, hvor mærkerne er klippet ud)... Natdragter har vi også 5 af... Sokker bør jeg nok li supplere med, tror kun vi har 3 par... Så længe hun er helt lille så orker jeg ikke rigtig kjoler, cardigans osv... Helst bare nemt tøj der sidder hvor det skal...

Men ja, man kan jo altid købe hvis man mangler... Det tager os 3 min at gå til en Kvickly hvis der skulle opstå panik... Der kan man da få det meste! :)

Størrelse 50 er der mange der bruger de første par uger, mine unger har bare været så store at det ikke kunne betale sig, så lavede jeg hellere en opsmøgning på arme og ben.

Og ja butikkerne har også åbent når man har født. Man finder hurtigt ud af hvad der virker for en og hvad man eventuelt mangler. Det er også forskelligt fra barn til barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en del kjoler + cardigan til min første - værste køb ever!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en del kjoler + cardigan til min første - værste køb ever!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER