Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Jeg ville nok sørge for at have 10 langærmede bodys, 5 par bukser, 5 par strømper, 3 uldveste, 5 kortærmede bodys, 2 Huer, 1 tyk trøje/køre jakke.

Hvis man får en gylden kan man hurtigt få brugt nogle bodys, har prøvet at skifte 5 på en dårlig dag. Bukser har jeg ikke brugt nær så mange af, de kan lettere genbruges. Jeg har brugt veste meget, da de er så lette at tage af og på alt efter hvor varmt baby har det. Har strikket nogle helt simple selv.

Så er det da ikke helt skævt... Jeg køber lidt mere, måske mest for hyggens skyld... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en del kjoler + cardigan til min første - værste køb ever!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået Kravlegård hjem og den er samlet. Nu er der ikke mere babyrelateret jeg kan lave. Nu kan han bare komme an kan han :D

Har de sidste hverdage hygget både med en veninde og med min søster på cafe, så jeg har prøvet at nyde den sidste rest frihed inden det går løs :) Har også fået strikket nogle baby huer og har købt garn ind til nogle nederdele til pigerne, så er der noget at tage med på barselsgangen hvis det trækker ud.

Jeg sover vildt dårligt disse dage, en blanding af træt krop og tankemylder, men så er jeg da klar til søvnløse nætter med baby :D

Er forresten 39+0 nu :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+6, har været hos JM, 3800 gram, hovedet står meget dybt! Har fået ny tid i næste uge (40+1), håber ikke jeg får brug for den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+6, har været hos JM, 3800 gram, hovedet står meget dybt! Har fået ny tid i næste uge (40+1), håber ikke jeg får brug for den! :)

Spændende... Lyder da godt at baby står lavt, så står den da klar :)

Krydser fingre for at du ikke får brug for den næste tid...

Hvornår fødte du sidst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende... Lyder da godt at baby står lavt, så står den da klar :)

Krydser fingre for at du ikke får brug for den næste tid...

Hvornår fødte du sidst?

40+5, (vandet gik 40+4), så er måske lidt optimistisk :D orker bare ikke at være gravid mere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha kender det alt for godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke mig! Og det føles som om jeg er 100 år efter jer andre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige vågnet med fuldstændig våde trusser??!!! Min forrige fødsel startede med vandafgang, men der var ingen tvivl, her er der jo ikke noget "plask"?! Hmm.. Har taget rene trusser + trusseindlæg på, og så må vi se?!

Det er jo normalt med øget udflåd, men alligevel SÅ meget??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige vågnet med fuldstændig våde trusser??!!! Min forrige fødsel startede med vandafgang, men der var ingen tvivl, her er der jo ikke noget "plask"?! Hmm.. Har taget rene trusser + trusseindlæg på, og så må vi se?!

Det er jo normalt med øget udflåd, men alligevel SÅ meget??

Uh spændende... Det kan jo godt være sivende vandafgang. Det er et eller andet med at man skal tage et bind på og så se hvor hurtigt det bliver fyldt, hvis det bliver ved med at sive.

Er du blevet klogere på om det er vandet der er gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke mig! Og det føles som om jeg er 100 år efter jer andre...

Med min første havde jeg termin d 29 januar mener jeg, der følte jeg mig noget sat af i terminsgruppen også. Og hun kom så først ud d. 9 februar, så jeg var 1000 år efter alle de andre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende... Det kan jo godt være sivende vandafgang. Det er et eller andet med at man skal tage et bind på og så se hvor hurtigt det bliver fyldt, hvis det bliver ved med at sive.

Er du blevet klogere på om det er vandet der er gået?

Ja, det er ikke vandet, der er gået.. For tog jo et bind på og det er semi-tørt.. Men godt nok underligt, for det havde ikke alm udflåd-konsistens, altså det var meget flydende (adr ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min første havde jeg termin d 29 januar mener jeg, der følte jeg mig noget sat af i terminsgruppen også. Og hun kom så først ud d. 9 februar, så jeg var 1000 år efter alle de andre :D

Sådan var det også med min den første. Var i juli-termin, men fødte i august :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke vandet, der er gået.. For tog jo et bind på og det er semi-tørt.. Men godt nok underligt, for det havde ikke alm udflåd-konsistens, altså det var meget flydende (adr ;) )

Har også hørt at man vidst har to hinder, så den første kan godt springe uden at den anden går. Men man kan da lige få pulsen op med sådan en start på dagen så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke vandet, der er gået.. For tog jo et bind på og det er semi-tørt.. Men godt nok underligt, for det havde ikke alm udflåd-konsistens, altså det var meget flydende (adr ;) )

Arh øv!

Så tror man li at der sker noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke vandet, der er gået.. For tog jo et bind på og det er semi-tørt.. Men godt nok underligt, for det havde ikke alm udflåd-konsistens, altså det var meget flydende (adr ;) )

Har du prøvet at lugte til dine trusser. Hvis det lugter lidt som kartoffel vand eller sæd, så er det vandet. Og hvis det lugter ligesom din udflåd gør normalt så er det jo bare det.

Skriver det bare fordi mit vand gik på samme måde, og jeg havde altså ikke noget i bindet bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at lugte til dine trusser. Hvis det lugter lidt som kartoffel vand eller sæd, så er det vandet. Og hvis det lugter ligesom din udflåd gør normalt så er det jo bare det.

Skriver det bare fordi mit vand gik på samme måde, og jeg havde altså ikke noget i bindet bagefter.

Okay,?!!! Nej det har jeg ikke, og nu er de vasket!! Men vil da lige være obs på det! Tak fordi du skriver det :kiss

Ved min første gik vandet jo sådan "plask" og jeg var slet ikke i tvivl.. Har dog ingen veer fået heller (fik jeg også 4-5 timer efter sidst!)

Men tak for jeres søde beskeder! Spændende om det alligevel sætter noget i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay,?!!! Nej det har jeg ikke, og nu er de vasket!! Men vil da lige være obs på det! Tak fordi du skriver det :kiss

Ved min første gik vandet jo sådan "plask" og jeg var slet ikke i tvivl.. Har dog ingen veer fået heller (fik jeg også 4-5 timer efter sidst!)

Men tak for jeres søde beskeder! Spændende om det alligevel sætter noget i gang.

Jeg krydser fingre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre! :)

Tak søde! Ingenting er sket, så tager til forældrerådsmøde i børnehaven her kl 17! Faktisk den sidste aftale jeg har før termin, så fint nok at få det med også! Og så må hun ellers gerne komme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay,?!!! Nej det har jeg ikke, og nu er de vasket!! Men vil da lige være obs på det! Tak fordi du skriver det :kiss

Ved min første gik vandet jo sådan "plask" og jeg var slet ikke i tvivl.. Har dog ingen veer fået heller (fik jeg også 4-5 timer efter sidst!)

Men tak for jeres søde beskeder! Spændende om det alligevel sætter noget i gang.

Nej jeg vidste det heller ikke, men fik det at vide til fødselsforberedelse. Det var jeg ret glad for at vide, for mine trusser lugtede af sæd, så blev helt i tvivl om vi havde haft sex aftenen før, for det mente jeg ikke at huske, haha. Så måtte lige høre min mand ad :D

Håber snart der sker noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg vidste det heller ikke, men fik det at vide til fødselsforberedelse. Det var jeg ret glad for at vide, for mine trusser lugtede af sæd, så blev helt i tvivl om vi havde haft sex aftenen før, for det mente jeg ikke at huske, haha. Så måtte lige høre min mand ad :D

Håber snart der sker noget!

Haha!

Hvordan har I det i øvrigt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha!

Hvordan har I det i øvrigt? :)

Vi har det godt. Den lille spiser godt og er bare dejlig veltilpas. Jeg synes det er lidt hårdt, der er så meget jeg ikke må, for at passe på aret, det er dødsvært hele tiden at gå at tænke på hvad man må og hvad man ikke må. Men det ser nu ud til at det heler pænt indtil videre. Og jeg har det sådan set også godt, skal bare vende mig til det. Skal nok komme med et billede, på et tidspunkt, glemmer det bare hele tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det godt. Den lille spiser godt og er bare dejlig veltilpas. Jeg synes det er lidt hårdt, der er så meget jeg ikke må, for at passe på aret, det er dødsvært hele tiden at gå at tænke på hvad man må og hvad man ikke må. Men det ser nu ud til at det heler pænt indtil videre. Og jeg har det sådan set også godt, skal bare vende mig til det. Skal nok komme med et billede, på et tidspunkt, glemmer det bare hele tiden :D

Dejligt I har det godt at jeres lille dreng har det godt. Kan ikke huske om han har et navn? Glæder mig til billede :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at blive mor igen.

Kl. 10.09 i morges (7/9) kom lillebror til verden.

Han var blevet skudt til at være 3100 g for 2 uger siden, men vi troede nu mere på at han ville være 4 kg ved fødslen. Vi fik mere ret end jordemoderen.

Han var 4130 g og 54 cm. Ret imponerende 6 dage før termin :)

Vi har det alle godt, jeg er dog øm i lænden hvilket de smertestillende ikke tager, men indtil videre er det ikke slemt med smerter generelt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det min tur til at blive mor igen.

Kl. 10.09 i morges (7/9) kom lillebror til verden.

Han var blevet skudt til at være 3100 g for 2 uger siden, men vi troede nu mere på at han ville være 4 kg ved fødslen. Vi fik mere ret end jordemoderen.

Han var 4130 g og 54 cm. Ret imponerende 6 dage før termin :)

Vi har det alle godt, jeg er dog øm i lænden hvilket de smertestillende ikke tager, men indtil videre er det ikke slemt med smerter generelt.

Ih tillykke... :kuller

Har været meget spændt på hvornår det skulle være... :) Fik I holdt det hemmeligt for familien?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER