Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Så ramte jeg 37+0 og har i dag været til sidste jordemoderbesøg. Jeg har taget 11,8 kg på (så vægten står stille for tiden). Lillebror blev vurderet til 3100 g, er spændt på om det holder stik.

Blodtryk og urin var fint og jeg har stadig ikke væske i kroppen. Lillebror står dog stadig højt, så hvis vandet går skal jeg lægge mig ned.

Ih nu kan han bare komme an ham lillebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det begynder virkelig at blive spændende... Kan godt mærke at der ikke er længe tilbage nu, 30 dage til termin... :)

Hvorfor er det man skal lægge sig ned..? Har læst det flere steder, men der er ikke nogen der har sagt noget til mig... Og min baby ligger også stadig højt / har ikke sat sig fast endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det begynder virkelig at blive spændende... Kan godt mærke at der ikke er længe tilbage nu, 30 dage til termin... :)

Hvorfor er det man skal lægge sig ned..? Har læst det flere steder, men der er ikke nogen der har sagt noget til mig... Og min baby ligger også stadig højt / har ikke sat sig fast endnu...

Det er fordi at hvis baby står højt er der en minimal risiko for at navlestrengen ryger ud hvis vandet går. Den kan så blive klemt af af hovedet... Du må høre din jordemoder næste gang hvordan du skal forholde dig.

30 dage er heller ikke længe, så kan nedtællingen for alvor begynde. Her er det 21 dage, men ved jo at det bliver lidt før, så det tæller jeg ned til i stedet for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, det kommer tæt på!

Jeg var også til JM i dag, har dog en tid igen om 2 uger (38+8).

Min datter blev vurderet til 3300, har taget 13 kg på, en del væske i kroppen!

Hun står fast i bækkenet og i morgen er jeg 37+0 - så babyen kan komme når det skal være.., dog regner jeg ikke med det bliver inden for de næste par uger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hedder sig vidst også at man her til sidst skal til Jordemoder ca 35+0, 37+0, 39+0 og evt 41+0.

Uh spændende at hun står fast og er klar... Det er vildt at det er ved at være så tæt på for os alle nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi at hvis baby står højt er der en minimal risiko for at navlestrengen ryger ud hvis vandet går. Den kan så blive klemt af af hovedet... Du må høre din jordemoder næste gang hvordan du skal forholde dig.

30 dage er heller ikke længe, så kan nedtællingen for alvor begynde. Her er det 21 dage, men ved jo at det bliver lidt før, så det tæller jeg ned til i stedet for :)

Aha, må li huske at spørge hende i næste uge... Men hvis vandet skulle gå inden, så lægger jeg mig da bare ned for en sikkerheds skyld... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tid hos lægen på Riget igen på tirsdag... Så skal jeg fortælle ham at jeg har fortrudt kejsersnit og tværtimod gerne vil snakke om igangsættelse... Håber mest af alt, at hun selv kommer før tid, men tvivler sgu... Men for at jeg kan føle mig tryg ved at føde, så er det vigtigt for mig at hun ikke bliver for stor... Og hvis det kræver en igangsættelse, så er det dét jeg gør...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tid hos lægen på Riget igen på tirsdag... Så skal jeg fortælle ham at jeg har fortrudt kejsersnit og tværtimod gerne vil snakke om igangsættelse... Håber mest af alt, at hun selv kommer før tid, men tvivler sgu... Men for at jeg kan føle mig tryg ved at føde, så er det vigtigt for mig at hun ikke bliver for stor... Og hvis det kræver en igangsættelse, så er det dét jeg gør...

Hvornår er det nu du har termin? Det bliver spændende at se, hvad de siger!

Frygter du at det er hårdere at føde en stor baby sådan generelt eller pga belastninger ift din ryg, eller en blanding? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tid hos lægen på Riget igen på tirsdag... Så skal jeg fortælle ham at jeg har fortrudt kejsersnit og tværtimod gerne vil snakke om igangsættelse... Håber mest af alt, at hun selv kommer før tid, men tvivler sgu... Men for at jeg kan føle mig tryg ved at føde, så er det vigtigt for mig at hun ikke bliver for stor... Og hvis det kræver en igangsættelse, så er det dét jeg gør...

Det lyder spændende... Tror det er godt at du giver naturlig fødsel et forsøg... Gad godt jeg kunne slippe for at skæres i. Spændende hvad lægen siger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er det nu du har termin? Det bliver spændende at se, hvad de siger!

Frygter du at det er hårdere at føde en stor baby sådan generelt eller pga belastninger ift din ryg, eller en blanding? :kiss

Termin er 22/9...

Altså min frygt går udelukkende på min ryg... Pga fikseringen i lænden har jeg også mange smerter i mit haleben, og det er jo et punkt der skal passeres under en fødsel... Så jo mindre hun er, jo større tænker jeg at chancen er for at det lykkes...

Lægen lagde jo også vægt på at jeg kunne få en "nem" fødsel fordi hun var lidt lille, og så ryger fordelen vel lidt hvis jeg går over tid...

Aner ikke om alle mine tanker er rationelle, det håber jeg lidt at lægen kan af- eller bekræfte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende... Tror det er godt at du giver naturlig fødsel et forsøg... Gad godt jeg kunne slippe for at skæres i. Spændende hvad lægen siger

Det er sjovt som man kan skifte mening... På et tidspunkt var jeg sikker på kejsersnit, men nu er jeg simpelthen blevet helt "angst" for at skulle skæres i... Det er jo altså ikke fedt!

Men HVIS det ender sådan, så er jeg stadig afklaret med at det er ok... Bare hun kommer ud og har det godt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Termin er 22/9...

Altså min frygt går udelukkende på min ryg... Pga fikseringen i lænden har jeg også mange smerter i mit haleben, og det er jo et punkt der skal passeres under en fødsel... Så jo mindre hun er, jo større tænker jeg at chancen er for at det lykkes...

Lægen lagde jo også vægt på at jeg kunne få en "nem" fødsel fordi hun var lidt lille, og så ryger fordelen vel lidt hvis jeg går over tid...

Aner ikke om alle mine tanker er rationelle, det håber jeg lidt at lægen kan af- eller bekræfte...

Ja, det kan lægen helt sikkert.. Jeg har nemlig selv hørt, at det generelt er en skrøne, at det er nemmere at føde små børn! Altså at bækkenet tilpasser sig, og at også dem med små børn kan have hårde fødsler, ligeså vel at dem med store børn kan have nemme fødsler.. Men igen, det er jo generelt og lægen ved helt sikkert hvad der er godt i dit tilfælde.,

Forslog de selv igangsættelse, dengang I havde samtale om vaginal fødsel vs ks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lægen foreslog det... Men altså det er da muligt at alt det han har sagt, bare har været for at få mig overbevist om at vaginal fødsel er bedst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, lægen foreslog det... Men altså det er da muligt at alt det han har sagt, bare har været for at få mig overbevist om at vaginal fødsel er bedst...

Ej, det håber jeg da ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også til JM i tirsdag, lillemanden blev skønnet til 2900 g. Vi var også til første gang fødselsforberedelse i tirsdags, lidt sent, men det er fordi jeg blev rykket til kendt jordemor ordning midt i graviditeten. Synes faktisk det var et fint "møde", og min mand synes det havde været rigtig godt, så det kan vidst ikke være bedre.

Mht søvn, så går det bedre denne uge, selvom det er varmt. Desværre så har jeg bare så mange smerter under mit højre bryst. JM mener det er fordi baby ligger med benene i den sidde, så han nærmest kun sparker/trykker det samme sted hele tiden, og det tror jeg hun har ret i. Men hold op hvor gør det ondt.

Bliver spændende at høre hvad lægen siger til din plan, han kan helt sikkert vurdere om den er god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det håber jeg da ikke!

Nej, ville da også være langt ude... Men hvis størrelsen ikke betyder noget... :o

Altså han har jo ikke lagt skjul på at han helst ser en vaginal fødsel, men hele tiden med et smil... Så har da ikke følt at han har ført mig bag lyset... Må se hvad han siger på tirsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også til JM i tirsdag, lillemanden blev skønnet til 2900 g. Vi var også til første gang fødselsforberedelse i tirsdags, lidt sent, men det er fordi jeg blev rykket til kendt jordemor ordning midt i graviditeten. Synes faktisk det var et fint "møde", og min mand synes det havde været rigtig godt, så det kan vidst ikke være bedre.

Mht søvn, så går det bedre denne uge, selvom det er varmt. Desværre så har jeg bare så mange smerter under mit højre bryst. JM mener det er fordi baby ligger med benene i den sidde, så han nærmest kun sparker/trykker det samme sted hele tiden, og det tror jeg hun har ret i. Men hold op hvor gør det ondt.

Bliver spændende at høre hvad lægen siger til din plan, han kan helt sikkert vurdere om den er god :)

Dejligt at det går bedre med søvnen... :)

Ej det er ikke helt rart når de ligger og trykker så langt oppe... Jeg synes også det gør ondt nogle gange... Eller at det trykker på lungerne, så jeg ikke har samme mængde ilt at arbejde med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det går bedre med søvnen... :)

Ej det er ikke helt rart når de ligger og trykker så langt oppe... Jeg synes også det gør ondt nogle gange... Eller at det trykker på lungerne, så jeg ikke har samme mængde ilt at arbejde med...

Han har heldigvis rykket sig ned i bækkenet, så jeg har ikke samme åndedrætsbesvær som for nogle uger siden, men han ligger med ryg og numse i venstre side og benene i højre, så det er det samme sted på min krop der bliver trykket og mast hele tiden, føles som et stort blåt mærke som konstant bliver trykket på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dum di dum... Synes faktisk at de enkelte dage går hurtigt nok, men alligevel føles det som om der er 1000 år til fødslen. Gad så godt at vågne ved vandafgang så det hele kunne blive sat i gang. Synes vi er ved at være utålmodige alle sammen. Det fylder efterhånden også meget i pigernes bevidsthed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dum di dum... Synes faktisk at de enkelte dage går hurtigt nok, men alligevel føles det som om der er 1000 år til fødslen. Gad så godt at vågne ved vandafgang så det hele kunne blive sat i gang. Synes vi er ved at være utålmodige alle sammen. Det fylder efterhånden også meget i pigernes bevidsthed.

Ja sådan har jeg det også. Du er da heldig at vide en rimelig præcis dato for hvornår han kommer :)

Min fornuft siger mig at jeg går over tid, men synes godt nok min krop arbejder derud af. Og idag har han boret sig ned af så det næsten føltes som om bækkenet blev "udvidet", så er ret spændt på om det er tættere på end vi lige tror :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sådan har jeg det også. Du er da heldig at vide en rimelig præcis dato for hvornår han kommer :)

Min fornuft siger mig at jeg går over tid, men synes godt nok min krop arbejder derud af. Og idag har han boret sig ned af så det næsten føltes som om bækkenet blev "udvidet", så er ret spændt på om det er tættere på end vi lige tror :D

Ja uvisheden om hvornår sådan en fødsel sker kan være dræbende.. Begge de andre gange gik jeg langt over tid (11 og 9 dage) og det er drøn hårdt. Synes der sker noget med en når man rammer terminsdagen, da det jo er den man har talt ned til hele tiden.. Det giver mig meget ro på at jeg ved denne gang at den dag jeg tæller ned til ikke bliver overskredet.

Spændende hvornår din fødsel starter, det lyder da til at kroppen arbejder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er sådan i tvivl om det er gået i gang nu. I går da jeg skulle i seng, så jeg at lidt af slimproppen var gået i toilettet. Og da jeg lå i min seng begyndte jeg at få plukkeveer/småveer, og det begyndte med det samme at murre helt vildt i min lænd. Jeg tog to panodil og faldt i en let søvn, pillerne hjalp ikke noget og jeg har haft småveer og jag i lænden hele natten, og det er der stadig.

Så jeg er spændt på hvad der sker i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor spændende... Din krop arbejder da helt sikkert på at det snart skal se. For nogen varer den optakt kort tid for andre kan det stå på længe... Hvor langt er du i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor spændende... Din krop arbejder da helt sikkert på at det snart skal se. For nogen varer den optakt kort tid for andre kan det stå på længe... Hvor langt er du i dag?

Jeg er 37+2 så han må jo sådan set gerne komme. Jeg synes godt nok jeg er tung i kroppen i dag, og har også fået hovedpine, så sengen bliver passet lidt i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er sådan i tvivl om det er gået i gang nu. I går da jeg skulle i seng, så jeg at lidt af slimproppen var gået i toilettet. Og da jeg lå i min seng begyndte jeg at få plukkeveer/småveer, og det begyndte med det samme at murre helt vildt i min lænd. Jeg tog to panodil og faldt i en let søvn, pillerne hjalp ikke noget og jeg har haft småveer og jag i lænden hele natten, og det er der stadig.

Så jeg er spændt på hvad der sker i løbet af dagen.

Gud, hvor spændende!!!!!!!! Noget nyt?

Men ja, er selv utålmodig, og på den anden side alligevel ikke klar!

Kunne først sove kl 2 i nat pga uro i ben og smerter i bækkenet! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER