Krydderpigen

September-baby-smalltalk

632 indlæg i dette emne

Gud, hvor spændende!!!!!!!! Noget nyt?

Men ja, er selv utålmodig, og på den anden side alligevel ikke klar!

Kunne først sove kl 2 i nat pga uro i ben og smerter i bækkenet! :(

Nææ ikke rigtig. Har ikke nogle veer mere, men det trækker i lænden stadigvæk. Og så synes jeg bare jeg er utilpas i dag generelt. Kunne godt lige tænke mig min krop skulle vise mig om det er i dag/weekenden det sker eller om den bare laver lang optakt. Men det må igen være den der tålmodighed der bliver sat på prøve :D

Øv du først sov sent, det er ikke så rart at være træt, når man er så langt henne synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en spændende tid vi går i møde her i gruppen... Vildt at vi er så tæt på.

Spændende at se hvem der føder først.

Jeg har klaret alt babyrelateret forberedelse. Mangler bare at pakke tøj til pigerne og vores toilettaske. Så ved ikke hvad næste uge skal gå med. Tror det skal arbejdes på fotoalbums og så har jeg sørget for at få aftaler 3/5 hverdage, så det hjælper da på tiden så :)

Jeg tror nok vi har fundet navnet til lillebror. Vi går stadig og smager lidt på navnet, men mon ikke det er det det ender med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 37+2 så han må jo sådan set gerne komme. Jeg synes godt nok jeg er tung i kroppen i dag, og har også fået hovedpine, så sengen bliver passet lidt i dag.

Uh hvor spændende... Bare fordi de fleste førstegangsfødende går over tid er det jo ikke alle. Forrige år havde jeg to veninder der fødte 37+0 og 37+4. Men ja det er jo ikke til at spå om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, vi er også utålmodige... Vi er virkelig blevet bevidste om, at nu KAN det faktisk ske hvert øjeblik... Men der er næsten 4 uger til termin, så der er jo stadig potentielt lang ventetid...

Vi er ved at få afsluttet projekt mal lejlighed... MEN så fandt vi li på at vi måske også skulle få lagt nyt gulv på badeværelset inkl gulvvarme... Et lidt mere omstændigt projekt, og det er ikke sikkert vi kan bo her imens... Så li nu er det helt store spørgsmål om vi tør sætte det projekt i gang og risikere at føde midt i det hele... Eller vente til efter fødslen, men så skulle flytte ud med baby... Og hvorhen?! Vil jo egentlig bare gerne være herhjemme... Men vil virkelig også gerne ha ordnet gulvvarme inden det bliver vinter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, vil I afsløre navn Sinning? :yay

Og centerary, hvor længe vil det tage og hvornår kan I starte?

Og har sovet godt i nat, næsten 7 timer kun afbrudt af to gange tisserier :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil tage en uges tid... Mureren ville meget gerne prøve at presse det ind hurtigst muligt, meeen det kommer jo altså tæt på...

Må hører ham om det i det mindste er muligt at sove her, så vi kun skal være væk mens han arbejder... Så kan jeg måske overskue det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil tage en uges tid... Mureren ville meget gerne prøve at presse det ind hurtigst muligt, meeen det kommer jo altså tæt på...

Må hører ham om det i det mindste er muligt at sove her, så vi kun skal være væk mens han arbejder... Så kan jeg måske overskue det... :)

Ja, det ville jeg også godt turde, altså hvis du har 4 uger til termin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil tage en uges tid... Mureren ville meget gerne prøve at presse det ind hurtigst muligt, meeen det kommer jo altså tæt på...

Må hører ham om det i det mindste er muligt at sove her, så vi kun skal være væk mens han arbejder... Så kan jeg måske overskue det... :)

Jeg ville sagtens turde. Det er meget lettere nu end med baby eller med en 1 årige der er i alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, vil I afsløre navn Sinning? :yay

Og centerary, hvor længe vil det tage og hvornår kan I starte?

Og har sovet godt i nat, næsten 7 timer kun afbrudt af to gange tisserier :yay

Fedt tillykke med den gode nattesøvn, det gør altså underværker. Det skal man nok få for lidt af når baby kommer ud ;)

Vi går stadig og smager lidt på det og tror ikke det kommer til at ligge fast før lillebror er ude... Men lige nu hælder vi mest til Magne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden har li snakket med mureren i dag... Det tager en uge og 2-3 dage skal vi sove ude, da vi ikke må gå på gulvet og derfor ikke kan bruge toilettet... Han vender tilbage med et tidspunkt for opstart på mandag... Uh spændende...

Puha, den skide varme... Fik total meget væske i fødderne i går... :D Er egentlig glad for at vi har haft en dårlig sommer... Haha

Vægten siger nu +13,4 kilo... Er sgu spændt på at se om jeg kan passe mine jeans efter fødslen, eller om der har sat sig lidt på røven... :D De sidste 2-3 uger har jeg virkelig spist usundt, så jeg bliver nok straffet en smule...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt tillykke med den gode nattesøvn, det gør altså underværker. Det skal man nok få for lidt af når baby kommer ud ;)

Vi går stadig og smager lidt på det og tror ikke det kommer til at ligge fast før lillebror er ude... Men lige nu hælder vi mest til Magne.

Er det Olivia og Silje pigerne hedder..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt tillykke med den gode nattesøvn, det gør altså underværker. Det skal man nok få for lidt af når baby kommer ud ;)

Vi går stadig og smager lidt på det og tror ikke det kommer til at ligge fast før lillebror er ude... Men lige nu hælder vi mest til Magne.

Så fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden har li snakket med mureren i dag... Det tager en uge og 2-3 dage skal vi sove ude, da vi ikke må gå på gulvet og derfor ikke kan bruge toilettet... Han vender tilbage med et tidspunkt for opstart på mandag... Uh spændende...

Puha, den skide varme... Fik total meget væske i fødderne i går... :D Er egentlig glad for at vi har haft en dårlig sommer... Haha

Vægten siger nu +13,4 kilo... Er sgu spændt på at se om jeg kan passe mine jeans efter fødslen, eller om der har sat sig lidt på røven... :D De sidste 2-3 uger har jeg virkelig spist usundt, så jeg bliver nok straffet en smule...

Jeg ville også gøre det så, altså hvis han kunne starte i næste uge fx.. Altså du har jo stadig en mdr til termin, og de færreste føder i uge 37 fx.. Så det giver lidt tid (når det så er sagt, så kan jeg godt forstå, hvis du føler dig lidt "stresset" over det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det Olivia og Silje pigerne hedder..?

Ja det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden har li snakket med mureren i dag... Det tager en uge og 2-3 dage skal vi sove ude, da vi ikke må gå på gulvet og derfor ikke kan bruge toilettet... Han vender tilbage med et tidspunkt for opstart på mandag... Uh spændende...

Puha, den skide varme... Fik total meget væske i fødderne i går... :D Er egentlig glad for at vi har haft en dårlig sommer... Haha

Vægten siger nu +13,4 kilo... Er sgu spændt på at se om jeg kan passe mine jeans efter fødslen, eller om der har sat sig lidt på røven... :D De sidste 2-3 uger har jeg virkelig spist usundt, så jeg bliver nok straffet en smule...

Spændende hvornår han kan starte hvis det er... I må se om i kan presse ham lidt så det bliver så hurtigt som muligt...

Det med vægten lyder da ikke så galt, du skal nok tabe det når du ammer. Jeg skal spise som en havnearbejder når jeg ammer for at jeg ikke taber mig for meget, det kræver virkelig meget mere energi end at være gravid. De andre gange tog jeg 10 og 12 kg på og det var væk meget hurtigt, under 2 måneder tænker jeg, måske endda mindre. Og hvis noget af dit er væske ryger det jo rigtig hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gøre det så, altså hvis han kunne starte i næste uge fx.. Altså du har jo stadig en mdr til termin, og de færreste føder i uge 37 fx.. Så det giver lidt tid (når det så er sagt, så kan jeg godt forstå, hvis du føler dig lidt "stresset" over det :D

Ja, lidt stressende... :D Alle de projekter altså...

HVIS fødslen skulle gå i gang midt i det hele, så er vi heldigvis blevet tilbudt ekstra overnatninger på barselshotellet pga min ryg... Så må vi jo benytte os af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende hvornår han kan starte hvis det er... I må se om i kan presse ham lidt så det bliver så hurtigt som muligt...

Det med vægten lyder da ikke så galt, du skal nok tabe det når du ammer. Jeg skal spise som en havnearbejder når jeg ammer for at jeg ikke taber mig for meget, det kræver virkelig meget mere energi end at være gravid. De andre gange tog jeg 10 og 12 kg på og det var væk meget hurtigt, under 2 måneder tænker jeg, måske endda mindre. Og hvis noget af dit er væske ryger det jo rigtig hurtigt.

Han var heldigvis meget forstående overfor tidspresset, så HÅBER det bliver meget snart...

Jeg satser også på at babyvægten ryger af sig selv... Så skal man jo også ud og gå lange ture med barnevognen, og generelt være lidt mere aktiv igen... Begynder nu også at glæde mig til at få min krop tilbage, hvis jeg altså får det... I hvert fald bare en flad mave igen... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det :)

Så kan det måske også være en god modvægt med Magne... Pigerne med fine feminine navne og drengen med et mere solidt navn... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satser også på at babyvægten ryger af sig selv... Så skal man jo også ud og gå lange ture med barnevognen, og generelt være lidt mere aktiv igen... Begynder nu også at glæde mig til at få min krop tilbage, hvis jeg altså får det... I hvert fald bare en flad mave igen... :)

Åh ja ture med barnevognen er godt og glæder mig helt vildt til en løbetur, men det må jeg først 8-12 uger efter ks... Og de første gange føles det mest som om det hele rasler rundt inde i maven på en :/

Glæder mig også meget til at få min krop igen, men ved af erfaring at for mig tager det lang tid, fordi mine mavemuskler er meget delte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er sådan i tvivl om det er gået i gang nu. I går da jeg skulle i seng, så jeg at lidt af slimproppen var gået i toilettet. Og da jeg lå i min seng begyndte jeg at få plukkeveer/småveer, og det begyndte med det samme at murre helt vildt i min lænd. Jeg tog to panodil og faldt i en let søvn, pillerne hjalp ikke noget og jeg har haft småveer og jag i lænden hele natten, og det er der stadig.

Så jeg er spændt på hvad der sker i løbet af dagen.

Hva så er der ro på det hele igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva så er der ro på det hele igen?

Ja og nej. Der er ikke sket mere, men min krop arbejder stadig på et eller andet. Har det virkelig som om jeg får min menstruation hvert øjeblik det skal være. Er vandt til kraftige menstruations smerter, så det går nok, men det er lidt irriterende at have det sådan. Men jeg håber så bare at når det rigtig går igang, så har min krop forberedt sig, så det går bare lynhurtigt, Haha :D i går havde jeg også rimelig kraftige plukkeveer, men det er ikke noget der har udviklet sig. Er spændt på hvor lang tid der går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og nej. Der er ikke sket mere, men min krop arbejder stadig på et eller andet. Har det virkelig som om jeg får min menstruation hvert øjeblik det skal være. Er vandt til kraftige menstruations smerter, så det går nok, men det er lidt irriterende at have det sådan. Men jeg håber så bare at når det rigtig går igang, så har min krop forberedt sig, så det går bare lynhurtigt, Haha :D i går havde jeg også rimelig kraftige plukkeveer, men det er ikke noget der har udviklet sig. Er spændt på hvor lang tid der går.

Kan godt forstå at du er spændt... Håber ikke at der går alt for lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes fik jeg pludselig nogle heftige plukkeveer, sytes et kort øjeblik at de også sad i lænden, så blev lige mindet om at det jo faktisk kan ske hvornår det skal være. Jeg tror nu ikke at jeg går i gang før kejsersnittet, men var da glad for at der var styr på det hele herhjemme hvis det nu skulle ske før tid :)

15 dage til termin og endnu kortere til ks :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går aftes fik jeg pludselig nogle heftige plukkeveer, sytes et kort øjeblik at de også sad i lænden, så blev lige mindet om at det jo faktisk kan ske hvornår det skal være. Jeg tror nu ikke at jeg går i gang før kejsersnittet, men var da glad for at der var styr på det hele herhjemme hvis det nu skulle ske før tid :)

15 dage til termin og endnu kortere til ks :O

Ja det er utroligt som der lige skal en ordentlig gang plukkeveer til for man forstår at det faktisk er ret tæt på :D

Ja det er nu meget rart at have styr på de ting man godt lige vil have klar, når man er i situationen. Jeg har også pakket helt færdig nu så det bare står klar.

Uhh hvor bliver det spændende altså! Magne er virkelig et sødt navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er utroligt som der lige skal en ordentlig gang plukkeveer til for man forstår at det faktisk er ret tæt på :D

Ja det er nu meget rart at have styr på de ting man godt lige vil have klar, når man er i situationen. Jeg har også pakket helt færdig nu så det bare står klar.

Uhh hvor bliver det spændende altså! Magne er virkelig et sødt navn!

Ja det gjorde det meget mere virkeligt... Tror nu ikke på det sker før, men tænkte da tanken.

Jeg mangler bare tøj til pigerne og deres dyner + toilettaske til min mand og jeg... Men ellers er vi så klar så klar... Så nu må den næste tid godt gå stærkt

Og tak for kommentar til navn, bliver også mere og mere vild med det selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER