Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Jeg har i øvrigt bestilt tid hos kiropraktor til Sofie på torsdag. Der er altså alligevel noget i den nakke der driller hende og det bliver mere og mere tydeligt.

Jeg har et naivt håb om, at det måske også kan hjælpe på den urolige søvn :blush Jeg kan ikke blive ved sådan her :(

Krydser fingre big time!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Jeg kan ikke helt beslutte mig for, om jeg skal være moderat muggen over, at min mand konsekvent purrer mig ud af sengen kl seks (hvor Sigrid sover sødt), fordi junior er vågen - og far skal jo i bad :rolleyes - eller om jeg bare skal glæde over en time med min store dreng, puslespil, tøj på, morgenmad, modellervoks og sofanus med Yakari på skærmen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså vildt hun kan sove så godt, hvis der både er problemer med luft i maven og ondt i ryggen :unsure

Jeg ved ikke om hun har direkte ondt, Hun viser ikke tydelige smerte tegn men min mave fornemmelse du ved ;) jeg snakkede med en kiropraktor i mandags som spurgte om hun havde ondt når hun laver stort og det har hun, ikke skrige ondt hver gang men klynk og får hun flaske samtidig er det bare lidt sure grøf, som der er "normalt" og så har hun en tydelig favorit side selvom hun godt kan se til højre så gør hun det ikke frivilligt så jeg KÆMPER for at holde baghovedet pænt ;) selv når jeg kiler hende lidt så hovedet "naturligt" ville falde til højre så vender hun det opad :rolleyes

Og ryggen - der er bare et eller andet, når jeg bøvser hender og kører hånden blidt op langs ryggen så gibber det i hende når jeg når et bestemt punkt, men det er ikke hver gang så det er ret mystisk.

Luften derimod :prik det generer helt vildt, selvom jeg bøvset hende på kryds og tværs og har gylp ned af nakken og er døv på øret efter havnearbejder bøvser så kan der gå en time til halvanden før hun ikke længere er generet af luften. Hun falder i søvn og vågner, grøffer, ligger urolig, bøvser eller gylper, får sutten falder i søvn og så starter vi forfra :prik men når så det når helt ned og bliver til prutter - ja så er det helt galt. Det er værst tidligt om morgenen fordi hun simpelthen er for træt til at blive bøvset ordentligt om natten og sover sig igennem bøvseriet så om morgenen har hun mavekneb :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt bestilt tid hos kiropraktor til Sofie på torsdag. Der er altså alligevel noget i den nakke der driller hende og det bliver mere og mere tydeligt.

Jeg har et naivt håb om, at det måske også kan hjælpe på den urolige søvn :blush Jeg kan ikke blive ved sådan her :(

Jeg håber det hjælper, søvn er alfa omega i livet som mor. Især som mor til 2, man er ligesom kun på barsel halv tid fordi den store kommer hjem på et tidspunkt og også har brug for en. Så kan manden godt tage den lille, men der er stadig ikke tid til den der lur eller det der bad (medmindre man tager den store med) og alene tid? Hvad pokker er det???

Hvis så man bare er total udkørt af træthed så påvirker det altså psyken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh vi er heldigvis stadig i str 56 og jeg håber det går 14 dage endnu (for jule tøjet er str 56 :D ), men hun har også kun brugt det i ca 14 dage, hun voksede først ind i det omkring 1 søndag i advent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det hjælper, søvn er alfa omega i livet som mor. Især som mor til 2, man er ligesom kun på barsel halv tid fordi den store kommer hjem på et tidspunkt og også har brug for en. Så kan manden godt tage den lille, men der er stadig ikke tid til den der lur eller det der bad (medmindre man tager den store med) og alene tid? Hvad pokker er det???

Hvis så man bare er total udkørt af træthed så påvirker det altså psyken.

Præcis! Og tillæg så syg tumling hjemme på 3. dag :prik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis! Og tillæg så syg tumling hjemme på 3. dag :prik :(

Åh nej :kram2 det er bare mit mareridt hvis Mie blev syg. Altså man kører på og klarer det fordi man skal men for pokker det er HÅRDT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pipper lige om det kranio sakral igen ift spændte babyer. Det har gjort en kæmpe forskel for Arthur og er jo simpelthen så blidt ift. Kiropraktor (som vi brugte med Theodor).men vi kører stadig med korte søvnintervaller om natten, så jeg er helt på samme hold som dig Susanne. Derfor var det også guld bare at slippe for en enkelt amning i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg kan ikke helt beslutte mig for, om jeg skal være moderat muggen over, at min mand konsekvent purrer mig ud af sengen kl seks (hvor Sigrid sover sødt), fordi junior er vågen - og far skal jo i bad :rolleyes - eller om jeg bare skal glæde over en time med min store dreng, puslespil, tøj på, morgenmad, modellervoks og sofanus med Yakari på skærmen :biglove

 

Min mand er også "jamen-jeg-skal-jo-i-bad"-typen, hvilket efter noget tid provokerede mig ret meget da Theodor var spæd. Det var ligesom, at bad og morgenmad var en menneskeret over alt andet! 

Men så fik vi snakket om det, og jeg fandt ud af, at han har fuldstændigt behov for morgenmad og bad for at fungere. Ligesom en løbetur i ny og næ er nødvendigt for at han ikke bliver frustreret (han skal snart ud at løbe... :rolleyes ). Og så faldt brikkerne lidt på plads for os begge to, for jeg er det modsatte. Jeg skal lige have lov at ligge i sengen og vågne, og jeg kan heller ikke falde i søvn, så snart mit hovedet rammer puden, hvilket irriterede ham. "At jeg så ikke bare går tidligere i seng", f.eks.; men det virker ikke for mig at gå i seng kl. 21, jeg skal geare ned først. Så vi har fundet en forståelse for, at for han prioriterer vi bare det (IMO irriterende lange) bad og morgenmad, og så må han gå på kompromis med andre behov (liiige at lave kaffe eller hvad ved jeg), så jeg også kan komme til mig selv om morgenen. Og han punker ikke mig for at gå i seng mere (altså det er ikke fordi jeg går i seng ud på natten). Jeg er i hvert fald ikke irriteret over at han bare uden at tænke videre, går i bad når han står op, fordi jeg (og han) ved, at hvis han ikke gør det, så dur han bare ikke. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej :kram2 det er bare mit mareridt hvis Mie blev syg. Altså man kører på og klarer det fordi man skal men for pokker det er HÅRDT!!!

Søren var heldigvis hjemme og arbejde i går, så jeg fik 1½ times lur i går formiddag - det var guld værd!

 

Jeg pipper lige om det kranio sakral igen ift spændte babyer. Det har gjort en kæmpe forskel for Arthur og er jo simpelthen så blidt ift. Kiropraktor (som vi brugte med Theodor).men vi kører stadig med korte søvnintervaller om natten, så jeg er helt på samme hold som dig Susanne. Derfor var det også guld bare at slippe for en enkelt amning i nat.

Jeg har gik også til kiropraktor med Anna og der var slet ikke voldsomt. Det var mest rolig massage. Og det hjalp! Desværre er hende der behandlede Anna ikke længere på klinikken i Lyngby, men har åbnet sin egen i Vanløse. ÆV! 

Hvis bare det var amning tiden gik med om natten, men det er det jo ikke. Hun spiste i nat 03 og 05:45 og spiser i ca. 15 min hver gang, men resten af tiden møffer hun og karter rundt i min arm og der er intet jeg kan gøre der hjælper hende :(

Og vi har lige taget turen ude i barnevognen her til formiddag også. Jeg måtte gå hende i søvn og en helt time, måtte jeg gå/stå med hende fordi hun blev VED med at møffe efter den første times søvn. Normalt kan vi lægge hende ud og gå med det samme og nøjes med at vugge/trille i 10min efter den første time.

Anna har set Netflix i 3 timer i dag nu :( Men hun har feber og klager ikke, så sådan må det være!

 

Og nu har jeg endelig fået kaffe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er også "jamen-jeg-skal-jo-i-bad"-typen, hvilket efter noget tid provokerede mig ret meget da Theodor var spæd. Det var ligesom, at bad og morgenmad var en menneskeret over alt andet! 

Men så fik vi snakket om det, og jeg fandt ud af, at han har fuldstændigt behov for morgenmad og bad for at fungere. Ligesom en løbetur i ny og næ er nødvendigt for at han ikke bliver frustreret (han skal snart ud at løbe... :rolleyes ). Og så faldt brikkerne lidt på plads for os begge to, for jeg er det modsatte. Jeg skal lige have lov at ligge i sengen og vågne, og jeg kan heller ikke falde i søvn, så snart mit hovedet rammer puden, hvilket irriterede ham. "At jeg så ikke bare går tidligere i seng", f.eks.; men det virker ikke for mig at gå i seng kl. 21, jeg skal geare ned først. Så vi har fundet en forståelse for, at for han prioriterer vi bare det (IMO irriterende lange) bad og morgenmad, og så må han gå på kompromis med andre behov (liiige at lave kaffe eller hvad ved jeg), så jeg også kan komme til mig selv om morgenen. Og han punker ikke mig for at gå i seng mere (altså det er ikke fordi jeg går i seng ud på natten). Jeg er i hvert fald ikke irriteret over at han bare uden at tænke videre, går i bad når han står op, fordi jeg (og han) ved, at hvis han ikke gør det, så dur han bare ikke.

Du har bestemt ret :) og min mand kan hverken fungere eller vise sig den sit morgenbad. Det jeg normalt ville drille min gemal med er, at jeg altså om galt skal være god kan komme i bad, selvom junior er vågen ;) Men hubby er bare så vant til, at det der hellige bad er ensbetydende med, at han som udgangspunkt har krav på, at jeg altid står op, sørger for at junior kommer i tøjet og ser efter ham, indtil de skal afsted :rolleyes Men altså - hyggetid med min store lille mus er skønt, så snart jeg er blevet klar i hovedet og lige kommet mig over bitterheden over at blive vækket kort efter, at jeg er faldet i søvn efter en amning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik faktisk aldrig skrevet noget ifm snak om rytme. Jeg synes faktisk allerede vi har lige rytme.

 

Vi står op oftest mellem kl. 08 og 09. Så er hun vågen en times tid, bliver puttet i barnevognen og sover oftest 3 timer med brug for lidt assistance til at blive i søvnen et par gange i løbet af den første times tid. Så vågner hun og spiser, vi pusler, snakker og leger og efter 60-75 min bliver hun puttet i barnevognen igen og sover 1½-3 timer igen. Igen er hun vågen en lille times tid og om aftenen sover hun i arm/vikle i en times tid og der er kun ca. 2-3 timer mellem amninger. 

 

Derefter går vi i soveværelset og putter til natten. Og natten er der så INTET rytme over endnu, men hun spiser oftest 2-3 gange mellem midnat og kl. 08. Faktisk går der ofte 5 timer før første amning, men som nævnt andetsteds, betyder det altså ikke, at jeg sover 5 timer <_< Jeg håber snart der kommer styr på de nætter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har bestemt ret :) og min mand kan hverken fungere eller vise sig den sit morgenbad. Det jeg normalt ville drille min gemal med er, at jeg altså om galt skal være god kan komme i bad, selvom junior er vågen ;) Men hubby er bare så vant til, at det der hellige bad er ensbetydende med, at han som udgangspunkt har krav på, at jeg altid står op, sørger for at junior kommer i tøjet og ser efter ham, indtil de skal afsted :rolleyes Men altså - hyggetid med min store lille mus er skønt, så snart jeg er blevet klar i hovedet og lige kommet mig over bitterheden over at blive vækket kort efter, at jeg er faldet i søvn efter en amning ;)

Arh okay! M forventer ikke at jeg står op og putter T i tøjet fordi han (M) skal i bad. Det ville også irritere mig, hvis det blev taget for givet. 

Egentlig var det også mest for din (eller min) skyld jeg skrev, fordi jeg selv fik meget mere styr på min irritation, fordi vi lige fik lavet en aftale om, hvad der var allervigtigst for os hver især, så vi fik vores "helle" begge to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik faktisk aldrig skrevet noget ifm snak om rytme. Jeg synes faktisk allerede vi har lige rytme.

Vi står op oftest mellem kl. 08 og 09. Så er hun vågen en times tid, bliver puttet i barnevognen og sover oftest 3 timer med brug for lidt assistance til at blive i søvnen et par gange i løbet af den første times tid. Så vågner hun og spiser, vi pusler, snakker og leger og efter 60-75 min bliver hun puttet i barnevognen igen og sover 1½-3 timer igen. Igen er hun vågen en lille times tid og om aftenen sover hun i arm/vikle i en times tid og der er kun ca. 2-3 timer mellem amninger.

Derefter går vi i soveværelset og putter til natten. Og natten er der så INTET rytme over endnu, men hun spiser oftest 2-3 gange mellem midnat og kl. 08. Faktisk går der ofte 5 timer før første amning, men som nævnt andetsteds, betyder det altså ikke, at jeg sover 5 timer <_< Jeg håber snart der kommer styr på de nætter!

Her er det så omvendt siden weekenden har der været rimelig styr på nætterne, mens dagen er noget rod. Men jeg aner lidt rytme nu, Signes rytme starter om aftenen når hun spiser mellem 21 og 23 (spiser hun før 21 så giver jeg mad når jeg går i seng uanset) så bøfler hun lidt i sengen og falder i søvn til sit lange stræk. Er hendes lange stræk 4 timer tager hun et mere på 4, og ellers et stræk på 3 timer, så får hun mad mellem 6 og 7 og sover så mellem 1,5 og 3 timer hvor jeg tager hende op og pusler, giver tøj på og smører hende og er hun frisk der så hygge leger vi lidt ekstra, ligger på maven eller giver 2-3 min massage. Så er alt relativt derfra. Er hun frisk holder hun sig fint vågen til næste flaske, er hun ikke så kommer hun direkte i vognen. Og tidspunkterne flyder helt vildt for hun tager stræk på mellem 3 og 3,5 timer idag tog hun et på 4. Nogle dage er hun så vågen og glad der, andre pusler jeg en dødtræt pige efter maden.

Nogle dage er hun frisk ved 16-18 tiden, andre efter 20 nogle dage bliver hun puttet kl 17 og så sover hun faktisk derfra. Så hun er umulig at planlægge. Jeg ved at hun sover ret godt om formiddagen men derefter er det ret ofte med hjælp.

Nu har jeg lige fundet "Helens bog om børn og søvn" og så må jeg lige se om jeg kan finde noget brugbart :) men umiddelbart tror jeg rytmen kommer. Og så længe nætterne kører så fint så er det helt ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 ugers undersøgelse i dag, og vi har en basse på 5 kilo ligeud og 57 cm :kuller . Hans højde, længde og hovedmål følges perfekt ad, og så kan jeg godt li' min nye læge (vi har lige skiftet gr. den tidligere gik på pension, så det var 1. gang hos ham): Bettemandens kurve er ikke den samme som da han blev født, men lægen sagde, at der var han jo også stor, så nu ligger den på et mere normalt leje :)

 

Med Liv, som var halvstor - 4 kg. - ved fødslen og derefter kæmpede en kamp for at tage "nok" på - så lød det altid fra SP at UHA, hun følger jo ikke sin kurve fra fødslen, oh-ve-oh-skræk!  <_< Der gik lang tid før det var "ok" at hun fulgte sin egen kurve - som ikke var den samme som ved fødslen.

 

Så fedt at min læge ikke går i panik over at kurven nu ikke er den samme som ved fødslen ;)

 

Jeg bilder mig selv ind, at vi får nogle smil, der er bevidste nu, især i dag har det været tydeligt  :wub Derudover er han meget interesseret i sin Lamaze-sommerfugl på puslebordet og greb endda fat i den i dag   :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 ugers undersøgelse i dag, og vi har en basse på 5 kilo ligeud og 57 cm :kuller . Hans højde, længde og hovedmål følges perfekt ad, og så kan jeg godt li' min nye læge (vi har lige skiftet gr. den tidligere gik på pension, så det var 1. gang hos ham): Bettemandens kurve er ikke den samme som da han blev født, men lægen sagde, at der var han jo også stor, så nu ligger den på et mere normalt leje :)

 

Med Liv, som var halvstor - 4 kg. - ved fødslen og derefter kæmpede en kamp for at tage "nok" på - så lød det altid fra SP at UHA, hun følger jo ikke sin kurve fra fødslen, oh-ve-oh-skræk!  <_< Der gik lang tid før det var "ok" at hun fulgte sin egen kurve - som ikke var den samme som ved fødslen.

 

Så fedt at min læge ikke går i panik over at kurven nu ikke er den samme som ved fødslen ;)

 

Jeg bilder mig selv ind, at vi får nogle smil, der er bevidste nu, især i dag har det været tydeligt  :wub Derudover er han meget interesseret i sin Lamaze-sommerfugl på puslebordet og greb endda fat i den i dag   :)

 

Hvor godt!!! Jeg er sikker på at han smiler til jer nu. Arthur smiler i hvert fald helt tydeligt! Og det er jo noget nær det bedste i verden  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, rytme og rytme... :chin: Men de fleste dage er der en god lang middagssøvn. Det varierer, hvornår hun sover til nat, men klarer så typisk natten på to amninger, hvor hun uden synderlige protester sover videre. Det fungerer desværre bedst med gemalen ude af soveværelset - jeg kan stadig høre ham snorke i naborummet, men så er det alligevel trods alt så dæmpet, at det bare er lidt hyggeligt :)

Alt var fint til fem-ugers undersøgelse i onsdags - 58 cm og 4,9 kg :)

Brystvorter muligvis en anelse i bedring - here's hopin' :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forsøgt at tage billeder i dag! Det er godt nok ikke nemt :D Jeg tror vi fortsætter over de næste par dage for at se om vi ikke kan fange det helt rigtige billede som bedsteforældrene kan få i julegave :)

Men jeg synes alligevel vi fik lidt der var gode i dag :)

 

post-10317-0-88560300-1450026876_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forsøgt at tage billeder i dag! Det er godt nok ikke nemt :D Jeg tror vi fortsætter over de næste par dage for at se om vi ikke kan fange det helt rigtige billede som bedsteforældrene kan få i julegave :)

Men jeg synes alligevel vi fik lidt der var gode i dag :)

Fine billeder! Og dejligt at få et ansigt på dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har fået flaske af Søren i dag, som om det var den mest naturlige ting i verden. YAY! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Så fik jeg mig forvildet herind igen, synes ikke rigtig tiden er til det ellers desværre:) Jeg vil dog melde om, at alt er godt her, dagene er travle og godt fyldt ud med to basser, som skal plejes og passes. Vi har været strikse med at få dem gjort synkrone, det har gjort, at der er rytme på allerede og de spiser faktisk kun en gang om natten, det er luksus!

Jeg har skimtet de sidste sider og sikke dejlige bebser i har fået, tillykke med dem! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forsøgt at tage billeder i dag! Det er godt nok ikke nemt :D Jeg tror vi fortsætter over de næste par dage for at se om vi ikke kan fange det helt rigtige billede som bedsteforældrene kan få i julegave :)

Men jeg synes alligevel vi fik lidt der var gode i dag :)

 

Det nederst til venstre er altså virkelig skønt :) Og du er smuk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Så fik jeg mig forvildet herind igen, synes ikke rigtig tiden er til det ellers desværre:) Jeg vil dog melde om, at alt er godt her, dagene er travle og godt fyldt ud med to basser, som skal plejes og passes. Vi har været strikse med at få dem gjort synkrone, det har gjort, at der er rytme på allerede og de spiser faktisk kun en gang om natten, det er luksus!

Jeg har skimtet de sidste sider og sikke dejlige bebser i har fået, tillykke med dem! :loveshower

 

Dejligt at høre fra dig, og hvor er det fedt, at I har det godt og ligefrem har rytme (hit med det :D ).

Jeg tror du er lovligt undskyldt for snart sagt ALT som tvillingemor til spædbørn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har fået flaske af Søren i dag, som om det var den mest naturlige ting i verden. YAY! :yay

Skønt. Det er også lykkedes her.

 

Var det med MME eller modermælk? Jeg er totalt i vildrede herhjemme, fordi han stadig er møgulykkelig meget af døgnet, og vil spise meget tit. I nat var jeg oppe kl. 00, 02, 04 og 05.30, og dagene ser ligesådan ud (selvom han faktisk har sovet nogle fine dagsstræk lige i dag, hvor jeg faktisk gav ham en flaske MM i formiddags for at se om det gør en forskel for gylperi og gråd).

Men nu pipper flere om refluks, fordi han gylper ret meget både ny og gammel mælk. Åh jeg ville ønske at jeg vidste mere om amme-babyer, for hvad er normalt? Hvorom alting er, så er der godt med gylp og voldsom gråd og helt sikkert også noget ubehag, som er voldsomt for ham. Jeg kan se det i hans øjne.

M blev faktisk opereret for noget refluks eller mavemundsforsnævring da han var spæd, så jeg giver lægen et kald i morges. Jeg vil gøre hvad som helst for den knægt, men jeg har det godt nok ambivalent med den amning i øjeblikket. Gad godt at få ro på, når der nu er godt med mælk og boobies kun lider af slidtage. Det ville være øv at ende på flasken nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister: det var udmalket modermælk.

Det lyder godt nok hårdt med så hyppige amninger stadigvæk :o

Ingen af mine piger har gylpet, så har ingen input på den front, men kan godt forstå du er ambivalent, når han stadig spiser så tit :unsure

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER