Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Sofie har været til forsinket 5-ugers tjek hos lægen i dag, 6 uger og 1 dag gammel.

Hun er 58 cm og 4,78 kg ren lækkerhed :7himmel

Lang og slank som sin mor :biglove

Signe er kort og rund som sin :lol 57 cm og 5,15 ved 5 ugers undersøgelsen i sidste uge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er Clara 2 måneder i dag! Hvor er det vildt :)

Lille charme bøf :kuller

Og hvor er hun god til at holde hovedet :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun en smuk lille sag, hende Clara :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØJ tror dælme de der 5-6 timers stræk er reglen mere end undtagelsen :yay

Signe var knap så urolig igår aftes, måske det har været tiger relateret den sidste uge :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid har sgu sovet igennem i nat, fra 22.30 til 6.30. Jeg var helt tung i hovedet i morges efter så meget søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay for god søvn hos jer andre :yay

Her har vi kørt på 1,5-2 timers intervaller igen i nat <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay for god søvn hos jer andre :yay

Her har vi kørt på 1,5-2 timers intervaller igen i nat <_<

Æv, håber snart det bliver bedre for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører 2 timers intervaller - men det er selvfølgelig bedre end de 1,5 times intervaller vi lagde ud med :) 

 

Har været til advokat i dag ifm. vores grundkøb, og Arthur valgte så at skide sig selv helt op ad ryggen, så get gik igennem tøjet. Såååådan dér, så kom familien J på besøg på advokatkontoret med udsigt til Operaen! Takt og tone er mit mellemnavn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører 2 timers intervaller - men det er selvfølgelig bedre end de 1,5 times intervaller vi lagde ud med :)

 

Har været til advokat i dag ifm. vores grundkøb, og Arthur valgte så at skide sig selv helt op ad ryggen, så get gik igennem tøjet. Såååådan dér, så kom familien J på besøg på advokatkontoret med udsigt til Operaen! Takt og tone er mit mellemnavn. 

 

Haha ååh hvor er det typisk  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sp været her. Clara vejer nu 4700 g og er 58 cm :) Jeg var lidt bekymret for om hun havde taget nok på, men hun følger så fint sin egen kurve så alt var som det skulle være. Og masser af ros for hendes lange og gode øjenkontakt og pludren :) Ros er man jo altid glad for :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører 2 timers intervaller - men det er selvfølgelig bedre end de 1,5 times intervaller vi lagde ud med :) 

 

Har været til advokat i dag ifm. vores grundkøb, og Arthur valgte så at skide sig selv helt op ad ryggen, så get gik igennem tøjet. Såååådan dér, så kom familien J på besøg på advokatkontoret med udsigt til Operaen! Takt og tone er mit mellemnavn.

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God sovebaby i nat og gemal, der tog forvisning til kammer pænt efter en tillempet form for genoptagelse af sex-livet (de små må have en lille gave til gode for at sove godt og samtidig i aftes :rolleyes ). Nu er jeg spændt på fem-ugerstjek i dag :)

BTW Fister: "Hvalskøge" - hold nu kæft, hvor er det sjovt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God sovebaby i nat og gemal, der tog forvisning til kammer pænt efter en tillempet form for genoptagelse af sex-livet (de små må have en lille gave til gode for at sove godt og samtidig i aftes :rolleyes ). Nu er jeg spændt på fem-ugerstjek i dag :)

BTW Fister: "Hvalskøge" - hold nu kæft, hvor er det sjovt! :D

Sovebaby. Me want! Tillykke med det :) hvordan gik fem-ugers?

Ja, hvalskøge... Det er meget flatterende. Og virkeligt sjovt! Hvis vi bliver enige om at bruge det, ser vi måske ordet i nudansk ordbog indenfor overskuelig fremtid :D

PS: giv mig styrke til at få gennemført eksamensprojekt med svært irriterende gimper. Øj, jeg er træt! 7 dage to go...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykken er at vågne før sin baby og nå at få tøj på, sat hår og vaske nattens flasker.

Pain In the ass (luksus problem) er når pigebarnet så bare fortsætter med at sove og sove og sove, jeg kunne da godt have brugt en time mere og jeg ved at så snart jeg får hældt yoghurt op så vågner hun :rolleyes

Sidste måltid fik hun 3.30ish efter et 4,5 timers stræk - nu er kl 8.40. Hun måtte altså godt have haft byttet rundt på de 2 stræk ;)

Nå men så kan jeg da sætte en vask over :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykken er at vågne før sin baby og nå at få tøj på, sat hår og vaske nattens flasker.

Pain In the ass (luksus problem) er når pigebarnet så bare fortsætter med at sove og sove og sove, jeg kunne da godt have brugt en time mere og jeg ved at så snart jeg får hældt yoghurt op så vågner hun :rolleyes

Sidste måltid fik hun 3.30ish efter et 4,5 timers stræk - nu er kl 8.40. Hun måtte altså godt have haft byttet rundt på de 2 stræk ;)

Nå men så kan jeg da sætte en vask over :p

Åh det kender jeg alt for godt. Men dejligt hun har sovet nogle gode stræk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det kender jeg alt for godt. Men dejligt hun har sovet nogle gode stræk

Ja det er helt vildt rart med de lange stræk og at de rent faktisk falder om natten. Er der ikke noget med at alt over 5 timer betyder de sover igennem? Og Signe har taget et enkelt på 6,5 timer her i weekenden. Jeg får jo så sjældent lige så meget fordi jeg ofte vågner ved første sult grøf og først sover når hun ikke karter rundt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nu jeg ofrer et lagen til et svøb hvor stort skal det så være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha - jeg bliver en ond ond mor på mandag :( kl 10.40 fik jeg en kiropraktor tid og kl 11.30 skal hun have klippet tungebåndet - og FUUUUUCK stress :blink godt det er den samme by!

Forventer overtræt ulykkelig og alt for hårdt prøvet lille baby :boo men det er 1 dag og det er for hendes bedste - men :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha - jeg bliver en ond ond mor på mandag :( kl 10.40 fik jeg en kiropraktor tid og kl 11.30 skal hun have klippet tungebåndet - og FUUUUUCK stress :blink godt det er den samme by!

Forventer overtræt ulykkelig og alt for hårdt prøvet lille baby :boo men det er 1 dag og det er for hendes bedste - men :boo

Nå havde for ondt i maven over at skulle presse hende max på mandag så ringede til kiropraktoren og hørte om det kunne laves om fordi hun også skulle til øre næse hals læge. Det blev så tirsdag så nu er jeg spændt på næste uge.

Ønske scenariet er jo at vi kan nå til juleferien med smertefri lille pige og nu er vi godt på vej :)

Tungebåndet gør forhåbentlig at hun tager mindre luft ind og kiropraktor finder formentlig en låsning i ryggen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå havde for ondt i maven over at skulle presse hende max på mandag så ringede til kiropraktoren og hørte om det kunne laves om fordi hun også skulle til øre næse hals læge. Det blev så tirsdag så nu er jeg spændt på næste uge.

Ønske scenariet er jo at vi kan nå til juleferien med smertefri lille pige og nu er vi godt på vej :)

Tungebåndet gør forhåbentlig at hun tager mindre luft ind og kiropraktor finder formentlig en låsning i ryggen :unsure

Det er altså vildt hun kan sove så godt, hvis der både er problemer med luft i maven og ondt i ryggen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste 56-tøj pakket ned til mødrehjælpen.. Min lille baby... :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns også noget af 56-tøjet begynder at krympe lidt herhjemme. Det ka jeg sgu ikke lige forholde mig til. På den anden side er der noget hyggeligt over at pakke næste størrelse ud:)

Vi var til møde om husbyg i går. Oooooh, det er så freaking spændende!

Jeg havde malket ud til at M ku give Arthur flaske i stedet for en amning i nat. Det gik super og jeg fik tanket lidt op på søvn. Virkelig skønt!

Og om lidt er der kaffe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns også noget af 56-tøjet begynder at krympe lidt herhjemme. Det ka jeg sgu ikke lige forholde mig til. På den anden side er der noget hyggeligt over at pakke næste størrelse ud:)

Vi var til møde om husbyg i går. Oooooh, det er så freaking spændende!

Jeg havde malket ud til at M ku give Arthur flaske i stedet for en amning i nat. Det gik super og jeg fik tanket lidt op på søvn. Virkelig skønt!

Og om lidt er der kaffe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt bestilt tid hos kiropraktor til Sofie på torsdag. Der er altså alligevel noget i den nakke der driller hende og det bliver mere og mere tydeligt.

Jeg har et naivt håb om, at det måske også kan hjælpe på den urolige søvn :blush Jeg kan ikke blive ved sådan her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara har sovet 5 timer uafbrudt i nat!  :huh  :yay Det er første gang, de andre gange hun har sovet så længe er hun alligevel vågnet en gang eller to og skal have sut eller andet. Men ikke i nat :)

 

Der går heller ikke længe før hun er ude af str 56, men jeg tror godt hun kan bruge det lidt endnu. Men vi har vild meget tøj i str 62, så det bliver også fint at få i brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER