Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Skønt. Det er også lykkedes her.

Var det med MME eller modermælk? Jeg er totalt i vildrede herhjemme, fordi han stadig er møgulykkelig meget af døgnet, og vil spise meget tit. I nat var jeg oppe kl. 00, 02, 04 og 05.30, og dagene ser ligesådan ud (selvom han faktisk har sovet nogle fine dagsstræk lige i dag, hvor jeg faktisk gav ham en flaske MM i formiddags for at se om det gør en forskel for gylperi og gråd).

Men nu pipper flere om refluks, fordi han gylper ret meget både ny og gammel mælk. Åh jeg ville ønske at jeg vidste mere om amme-babyer, for hvad er normalt? Hvorom alting er, så er der godt med gylp og voldsom gråd og helt sikkert også noget ubehag, som er voldsomt for ham. Jeg kan se det i hans øjne.

M blev faktisk opereret for noget refluks eller mavemundsforsnævring da han var spæd, så jeg giver lægen et kald i morges. Jeg vil gøre hvad som helst for den knægt, men jeg har det godt nok ambivalent med den amning i øjeblikket. Gad godt at få ro på, når der nu er godt med mælk og boobies kun lider af slidtage. Det ville være øv at ende på flasken nu.

Astrid har gylpet /kastet meget op og var meget generet af det en overgang, så vi var også ude i om det var refluks. Det er med tiden blevet bedre og mindre generende. Men jeg synes helt klart du skal snakke med lægen, især når han er så ked af det... Håber for dig at det snart bliver bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Astrid har gylpet /kastet meget op og var meget generet af det en overgang, så vi var også ude i om det var refluks. Det er med tiden blevet bedre og mindre generende. Men jeg synes helt klart du skal snakke med lægen, især når han er så ked af det... Håber for dig at det snart bliver bedre

Tak:) jeg har fået en tid hos lægen i morgen. Arthur vågnede efter 10 min søvn for at gylpe imens jeg talte med lægen i tlf...det er nok ikke helt skævt at få kigget på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Så fik jeg mig forvildet herind igen, synes ikke rigtig tiden er til det ellers desværre:) Jeg vil dog melde om, at alt er godt her, dagene er travle og godt fyldt ud med to basser, som skal plejes og passes. Vi har været strikse med at få dem gjort synkrone, det har gjort, at der er rytme på allerede og de spiser faktisk kun en gang om natten, det er luksus!

Jeg har skimtet de sidste sider og sikke dejlige bebser i har fået, tillykke med dem! :loveshower

Dejlige at høre fra dig! Kan godt forstå du har hænderne fulde med dine 2 guldklumper! Hvor er det skønt at det går godt og I har så god en rytme :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har fået flaske af Søren i dag, som om det var den mest naturlige ting i verden. YAY! :yay

:yay det giver lige lidt frihed til dig og bonus på far tilknytnings kontoen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Så fik jeg mig forvildet herind igen, synes ikke rigtig tiden er til det ellers desværre:) Jeg vil dog melde om, at alt er godt her, dagene er travle og godt fyldt ud med to basser, som skal plejes og passes. Vi har været strikse med at få dem gjort synkrone, det har gjort, at der er rytme på allerede og de spiser faktisk kun en gang om natten, det er luksus!

Jeg har skimtet de sidste sider og sikke dejlige bebser i har fået, tillykke med dem! :loveshower

Dejligt at høre fra dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:) jeg har fået en tid hos lægen i morgen. Arthur vågnede efter 10 min søvn for at gylpe imens jeg talte med lægen i tlf...det er nok ikke helt skævt at få kigget på det.

Åh hvor lyder det altså træls (på godt jysk ;) ) men hvis det er reflux er der vel en løsning i form af medicin? Selvom det er :numse så er det jo nok det bedste af 2 onder!

Signe har også lidt med små gylp der vækker hende - men det er hovedsageligt om aftenen hvor der lige er en times tid hvor jeg ligger ved siden af og giver sut 3-4 gange, tører gylp, løfter hende så hun kommer lodret og bøvser hende lidt, giver sut og starter forfra 5-10 min senere. Så det er jo ikke rigtig "noget"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sakset fra min mortråd:

Øre-næse-hals læge!

Er der nogen i verden der er bedre til at få en til at føle sig dum end læger?

Det tog max 2 min og i den tid kom jeg til at føle mig både som en elendig ravne mor og en over pylret mor!

Første ting han siger efter jeg har sagt at det var et kort tungebånd jeg kom med var: "men du ved godt at vi helst ser dem når de er 2-4 dage gammel, så kan vi nemlig klippe det med det samme, nu begynder det at være ret kompliceret, når hun er så gammel"

Øh nej! Hvor skulle jeg vide det fra?

Jeg fik så lidt forsigtigt forklaret at det altså først var ved 5 ugers undersøgelsen det var blevet opdaget.

Nå men han kiggede på hende og sagde før hun var kommet på briksen at han kunne se at det ikke skulle klippes. Og så forklarede han at det kun var hvis det var helt kort og generede spisning (hvorefter han spurgte til amning, og jeg forklarede at det var gået i vasken og at hun trækker luft ind på flasken), at det generede talen eller når de nåede til tungekysserierne.

Men hun kan få tungen over gumme kanten og det er "nok".

Ærlig så har jeg en dum fornemmelse af at hvis det var opdaget under ammeforløbet så havde de klippet tunge båndet og amningen havde fået en bedre chance. Samtidig med at jeg stadig tror hun trækker for meget luft ind fordi hun ikke kan holde vacum på flaske sutten. Men fordi hun er så gammel nu, så er det "for sent".

Jeg er ikke helt stillet tilfreds med "nok" - jeg har brug for "rigelig-fint".

Men jeg kan jo ikke gøre noget, jeg kan bare håbe at hun klarer sproget lige så fint som Mie, spørge kiropraktoren hvad jeg kan gøre for at stimulere hendes mund motorik (jep det kan kiropraktorer :) ) og bede til de høje magter som jeg ikke tror på, at hun stadig kan kysse en ung fyr (eller pige hvis nu...) i gulvet når hun når dertil.

Så lidt en :numse oplevelse.

.......

BTW så er jeg komme på Instagram med navnet: majsogmoyserne så hvis i vil have BILLEDSPAM af mig og mine piger så må i meget gerne anmode

I dag står den så på kiropraktor - er helt nervøs for at de ikke finder noget og min mor intuition er gået i stykker og i stedet er slået til "pylder-mode" :( selvom at det selvfølgelig vil være fantastisk at hun ikke har noget, et tjek er jo aldrig spildt, men jeg følte mig bare dum efter læge besøget igår :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sakset fra min mortråd:

I dag står den så på kiropraktor - er helt nervøs for at de ikke finder noget og min mor intuition er gået i stykker og i stedet er slået til "pylder-mode" :( selvom at det selvfølgelig vil være fantastisk at hun ikke har noget, et tjek er jo aldrig spildt, men jeg følte mig bare dum efter læge besøget igår :(

De der sundhedsfiduser er altså ikke sat i verden for at få en til at føle sig dum :klap Du skal sq aldrig være ked af at få tjekket op på en mistanke - det modsatte er da meget værre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen siger kolik, sp siger at det i hvert fald ikke er kolik. Hmm...jeg er bare træt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen siger kolik, sp siger at det i hvert fald ikke er kolik. Hmm...jeg er bare træt!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen siger kolik, sp siger at det i hvert fald ikke er kolik. Hmm...jeg er bare træt!

:kram ifølge min SP er kolik et forældet udtryk som man lige så stille går væk fra at bruge! Der er faktisk ofte en forklaring. Ærligt så synes jeg det er mærkeligt hvis din mavefornemmelse omkring reflux ikke holder stik. Ud fra det du har beskrevet herinde så tyder det ret meget i den retning synes jeg. At kalde det kolik lyder "for nemt" fra lægens side :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiropraktor gik rigtig godt, jeg havde ret :)

Hendes låsning blev vist ordnet og så har vi fået en masse øvelser til at få rettet nakken og styrke de indre hals muskler.

Signe tog det rigtig fint ikke mere end lidt små brok. Tilgengæld skreg hun halvdelen af vejen hjem - puh ha! Men hun har sovet lige siden, så håber jeg vi kan få gjort så meget selv at næste besøg er sidste :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det virkelig ikke. Lægen var faktisk sød og imødekommende, og vi ska give det nogle uger og se om ikke det vender. Endelig vende tilbage, hvis det bliver værre. Men fordi han vokser og ser sund ud vurderede hun at gylperiet er indenfor normalen.

Min sp er også flink, men der er bare noget gut-feeling der gør at jeg ikke helt stoler på hende.

Men nu ser vi. Hvis det er kolik, så går det jo over igen. Så må vi tælle dage.

Mødte en sød mor fra min opgang, son fortalte at begge deres børn havde samme reaktionsmønstre omend med lidt kortere grådperioder, og at det toppede ved 6 uger og var væk ved 3 mdr. Hende vælger jeg som min guru :) der har faktisk været lidt mindre gylp og lidt længere gode perioder igår og i dag. Men natten er stadig aaaaaargh (og en stor del af dagen).

Dejlig er han nu, den lille chipmunk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya tager ikk rigtig på, og jeg er virkelig frustreret og bekymret :(

Sp ringer til mig i morgen, så må vi se hvad hun siger..

For 3 uger siden vejede hun 4900 g, for en uge siden vejede hun 5000 g og i dag vejede hun også 5000 g. Og med en fødselsvægt på 4235 g har hun kun taget 750 g på på 7 uger :( :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det virkelig ikke. Lægen var faktisk sød og imødekommende, og vi ska give det nogle uger og se om ikke det vender. Endelig vende tilbage, hvis det bliver værre. Men fordi han vokser og ser sund ud vurderede hun at gylperiet er indenfor normalen.

Min sp er også flink, men der er bare noget gut-feeling der gør at jeg ikke helt stoler på hende.

Men nu ser vi. Hvis det er kolik, så går det jo over igen. Så må vi tælle dage.

Mødte en sød mor fra min opgang, son fortalte at begge deres børn havde samme reaktionsmønstre omend med lidt kortere grådperioder, og at det toppede ved 6 uger og var væk ved 3 mdr. Hende vælger jeg som min guru :) der har faktisk været lidt mindre gylp og lidt længere gode perioder igår og i dag. Men natten er stadig aaaaaargh (og en stor del af dagen).

Dejlig er han nu, den lille chipmunk

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige :(

Åh, hvor jeg føler med dig! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya tager ikk rigtig på, og jeg er virkelig frustreret og bekymret :(

Sp ringer til mig i morgen, så må vi se hvad hun siger..

For 3 uger siden vejede hun 4900 g, for en uge siden vejede hun 5000 g og i dag vejede hun også 5000 g. Og med en fødselsvægt på 4235 g har hun kun taget 750 g på på 7 uger :( :unsure

Åh, hvor frustrerende :(

Virker hun sulten? Hvad tænker du om mælkemængden? Græder hun meget? Hvordan sover hun?

Jeg håber det vender! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det virkelig ikke. Lægen var faktisk sød og imødekommende, og vi ska give det nogle uger og se om ikke det vender. Endelig vende tilbage, hvis det bliver værre. Men fordi han vokser og ser sund ud vurderede hun at gylperiet er indenfor normalen.

Min sp er også flink, men der er bare noget gut-feeling der gør at jeg ikke helt stoler på hende.

Men nu ser vi. Hvis det er kolik, så går det jo over igen. Så må vi tælle dage.

Mødte en sød mor fra min opgang, son fortalte at begge deres børn havde samme reaktionsmønstre omend med lidt kortere grådperioder, og at det toppede ved 6 uger og var væk ved 3 mdr. Hende vælger jeg som min guru :) der har faktisk været lidt mindre gylp og lidt længere gode perioder igår og i dag. Men natten er stadig aaaaaargh (og en stor del af dagen).

Dejlig er han nu, den lille chipmunk

Åhh jeg føler også med dig. Vi fik også at vide at når Astrid tog på som hun skulle og hun ellers trives (men hvordan definerer man det når barnet græder så meget) så ville man ikke gøre mere... Jeg kan kun sige at jeg synes det er blevet meget bedre de sidste uger og Astrid er jo næsten 3 mdr. Håber det går den rigtige vej for jer også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:) og du er nu også min guru, Julle:) for ja, "trives" føles virkelig ikke som den rigtige betegnelse!

Sofiee, kæmpe kram. Det kan jeg godt forstå du er bekymret over! Alt det bedste til jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sød er han, hvis jeg selv skal sige det

post-4469-0-82198900-1450204402_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjs han er lækker fister :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sød er han, hvis jeg selv skal sige det

image.jpeg

Åha, han er lækker! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sød er han, hvis jeg selv skal sige det

image.jpeg

Årh :kuller

Og hvor har han bare meget hår :o :biglove så meget havde Mie ikke engang da hun fyldte 1 år :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor frustrerende :(

Virker hun sulten? Hvad tænker du om mælkemængden? Græder hun meget? Hvordan sover hun?

Jeg håber det vender! :kiss

Ja det er virkelig frustrerende :(

Jamen hun har egentlig grædt meget de sidste par uger, men da vi var til kiropraktor for halvanden uge siden fandt vi ud af at hun åbenbart var fuldstændig låst i den ene side af bækkenet, og hun var også lidt låst i nakken. Vi har så været afsted 3 gange i alt, og i går fik hun sat det sidste på plads, så nu skulle hun være helt fin.

Amningen har ikk været super de sidste par uger, men det giver god mening fordi det har gjort ondt på hende at ligge ned. Jeg synes ikk hun spiser ret lang tid af gangen, og brystet kan aldrig bruges til trøst. Nogen gange synes jeg hun virker sulten, men hun kan blive helt hysterisk når jeg lægger hende til. Andre gange går det fint med at amme.

Jeg er i tvivl om mængden af mælk. Umiddelbart virker det som om der er nok, men jeg ved ikk hvor meget af den fede mælk hun får, for hun er som sagt hurtigt færdig med at spise, og når hun først er færdig eller kommer op for at bøvse, vil hun ikk have mere :unsure

Søvnen er lidt svingende. Ofte sover hun okay, hun kan sagtens tage nogen stræk på 2-3 timer, men sjældent mere end 3.

Jeg synes bare det er virkelig hårdt, for med Lucas var der aldrig problemer med amningen, det kørte bare, og han tog virkelig flot og hurtigt på. Så det generer mig meget at Naya spiser så dårligt og ikk tager på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er virkelig frustrerende :(

Jamen hun har egentlig grædt meget de sidste par uger, men da vi var til kiropraktor for halvanden uge siden fandt vi ud af at hun åbenbart var fuldstændig låst i den ene side af bækkenet, og hun var også lidt låst i nakken. Vi har så været afsted 3 gange i alt, og i går fik hun sat det sidste på plads, så nu skulle hun være helt fin.

Amningen har ikk været super de sidste par uger, men det giver god mening fordi det har gjort ondt på hende at ligge ned. Jeg synes ikk hun spiser ret lang tid af gangen, og brystet kan aldrig bruges til trøst. Nogen gange synes jeg hun virker sulten, men hun kan blive helt hysterisk når jeg lægger hende til. Andre gange går det fint med at amme.

Jeg er i tvivl om mængden af mælk. Umiddelbart virker det som om der er nok, men jeg ved ikk hvor meget af den fede mælk hun får, for hun er som sagt hurtigt færdig med at spise, og når hun først er færdig eller kommer op for at bøvse, vil hun ikk have mere :unsure

Søvnen er lidt svingende. Ofte sover hun okay, hun kan sagtens tage nogen stræk på 2-3 timer, men sjældent mere end 3.

Jeg synes bare det er virkelig hårdt, for med Lucas var der aldrig problemer med amningen, det kørte bare, og han tog virkelig flot og hurtigt på. Så det generer mig meget at Naya spiser så dårligt og ikk tager på :(

:kram

Det er så ubehageligt at være usikker på, om de får nok. Sigrid tager jo heller ikke så hurtigt på, hvor junior fulgte sin kurve no problem. Selvom sp var helt rolig spøger det alligevel hos mig, navnlig når hun bliver sur ved brystet. Jeg overvejer faktisk lidt at trisse op til sp's åbne konsultation i morgen og få hende vejet.. Just in case...

Men altså er hun ellers kvik og opmærksom nok? Udvikler sig passende osv?

Jeg er løbende fristet af tanken om dryppe lidt mme i munden på hende om aftenen, men foreløbig prøver jeg at holde hende på brystmælk :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det er så ubehageligt at være usikker på, om de får nok. Sigrid tager jo heller ikke så hurtigt på, hvor junior fulgte sin kurve no problem. Selvom sp var helt rolig spøger det alligevel hos mig, navnlig når hun bliver sur ved brystet. Jeg overvejer faktisk lidt at trisse op til sp's åbne konsultation i morgen og få hende vejet.. Just in case...

Men altså er hun ellers kvik og opmærksom nok? Udvikler sig passende osv?

Jeg er løbende fristet af tanken om dryppe lidt mme i munden på hende om aftenen, men foreløbig prøver jeg at holde hende på brystmælk :unsure

Åh ja, du kender jo til usikkerheden omkring mængden af mælk. Det er bare så frustrerende at være så usikker på om de får nok! Naya bliver også tit sur ved brystet, og jeg aner jo ikk om det er fordi hun har haft så ondt når hun lå der, eller om det også er fordi der ikk er mælk nok, eller hvad der lige er galt :unsure

Det sted Lucas fandt allermest trøst var ved brystet, og hvis intet andet kunne få ham til ro, skulle jeg bare lægge ham til, så fandt han ro på no time. Med Naya er det stik modsat! Hvis hun først er sur eller ked af det skal jeg slet ikk så meget som tænke på at lægge hende til, for så går hun helt i selvsving. Brystet burde jo være der hun blev rolig og slappede mest af, men det er det bare slet ikk - tvært imod :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER