Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Tak:) og du er nu også min guru, Julle:) for ja, "trives" føles virkelig ikke som den rigtige betegnelse!

Sofiee, kæmpe kram. Det kan jeg godt forstå du er bekymret over! Alt det bedste til jer!

Tak for kram, og også et kæmpe kram til dig! :kram2

Hvor må det være hårdt at Arthur græder så meget! Jeg håber det har toppet, og at det bliver bedre fra nu af :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja, du kender jo til usikkerheden omkring mængden af mælk. Det er bare så frustrerende at være så usikker på om de får nok! Naya bliver også tit sur ved brystet, og jeg aner jo ikk om det er fordi hun har haft så ondt når hun lå der, eller om det også er fordi der ikk er mælk nok, eller hvad der lige er galt :unsure

Det sted Lucas fandt allermest trøst var ved brystet, og hvis intet andet kunne få ham til ro, skulle jeg bare lægge ham til, så fandt han ro på no time. Med Naya er det stik modsat! Hvis hun først er sur eller ked af det skal jeg slet ikk så meget som tænke på at lægge hende til, for så går hun helt i selvsving. Brystet burde jo være der hun blev rolig og slappede mest af, men det er det bare slet ikk - tvært imod :unsure :(

Det lyder nøjagtig som noget jeg kunne have skrevet dengang med Anna! Det med at spise hurtigt, aldrig at ville have anden gang, frygten for hun ikke fik nok, ikke at finde trøst ved brystet (snarere tværtimod) og at have ondt i nakke/ryg :(

Jeg har desværre ikke nogen gode råd, for hos os blev det aldrig godt og jeg måtte opgive amningen, da jeg simpelthen holdt op med at lave nok mælk, da Anna var omkring 3,5 måned.

Jeg håber I finder en vej ud :kiss

Hvad siger SP?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer der trænger. Jeg har ingen amme råd, men er herre god til flaske så hvis nogen har spgm. Til det så siger i til ;)

Men Sofie kunne du prøve at malke ud og give hende en flaske med det og så se hvor meget hun spiser? Hun skal have en sjettedel af sin vægt på et døgn, og hun spiser vel 8 gange (hver tredje time) så mellem 105 ml - 120 ml. Eller er du utryg ved om flasken ødelægger amningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer der trænger. Jeg har ingen amme råd, men er herre god til flaske så hvis nogen har spgm. Til det så siger i til ;)

Men Sofie kunne du prøve at malke ud og give hende en flaske med det og så se hvor meget hun spiser? Hun skal have en sjettedel af sin vægt på et døgn, og hun spiser vel 8 gange (hver tredje time) så mellem 105 ml - 120 ml. Eller er du utryg ved om flasken ødelægger amningen?

Husk, at 1/6 er et gennemsnit! Anna nåede aldrig op på den mængde og trivedes fint, men jeg bekymrede mig alt for meget om den Lorte sjettedel! <_<

Gælder det i øvrigt ikke kun MME? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, du kender jo til usikkerheden omkring mængden af mælk. Det er bare så frustrerende at være så usikker på om de får nok! Naya bliver også tit sur ved brystet, og jeg aner jo ikk om det er fordi hun har haft så ondt når hun lå der, eller om det også er fordi der ikk er mælk nok, eller hvad der lige er galt :unsure

Det sted Lucas fandt allermest trøst var ved brystet, og hvis intet andet kunne få ham til ro, skulle jeg bare lægge ham til, så fandt han ro på no time. Med Naya er det stik modsat! Hvis hun først er sur eller ked af det skal jeg slet ikk så meget som tænke på at lægge hende til, for så går hun helt i selvsving. Brystet burde jo være der hun blev rolig og slappede mest af, men det er det bare slet ikk - tvært imod :unsure :(

Undskyld jeg blander mig, jeg kom tilfældigt lige forbi.

Har du fået hende tjekket ved kiropraktor? Jeg tænker hun måske kan have noget i klemme i nakke/ryg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for kram piger! :kram2

Jeg var til åbenhus hos sp, så det var ikk min egen sp jeg snakkede med (men faktisk hende jeg havde med Lucas, og hende kan jeg rigtig godt lide!). Hun var ikk umiddelbart bekymret over vægten, for som hun sagde: når man kigger på Naya ser hun jo fin ud, med en stor dejlig røv (Jep, det sagde hun :P ) og nogen fine kinder. Men udfra hvad jeg fortalte med vægten, amningen, gråden osv, kunne hun godt se at jeg er bekymret, og det kunne hun jo egentlig godt lidt forstå. Der var to sp, og da vi havde snakket, sagde hun til den anden sp: "Når du kigger på hende her, hvad ser du så?" Og den anden sp sagde: "Altså jeg ser en slank pige, men hun ser jo ellers fin ud". Og det synes jeg egentlig ikk er særlig betryggende at hun pludselig er en slank pige, når hun vejede 4235 g og var 54 cm ved fødslen. Hun var jo en god basse!

Det var omkring lukketid vi var der, så hun sagde at hun ville gå ind og kigge på Nayas kurve og skrive tallene ind, og så vil hun enten selv kontakte mig eller få min egen sp til at kontakte mig i morgen. Så det er jeg ret spændt på :unsure

Jeg må indrømme at jeg for første gang er nervøs for amningen :( Jeg havde et fantastisk ammeforløb med Lucas - han tog virkelig godt på, og jeg ammede til han var 13 mdr, så jeg havde virkelig regnet med at det igen bare ville køre uden problemer. Og jeg elsker at amme, så jeg vil virkelig gerne fortsætte! Men det er også bare SÅ hårdt med en lille pige der halvdelen af tiden afviser brystet, og som jo så åbenbart ikk tager på :(

Åh altså, jeg synes det er svært lige nu! Jeg tror jeg vil forsøge at booste min mælkeproduktion, og se om det hjælper. Og så vil jeg prøve at malke ud - både for at se hvor meget jeg kan malke ud, og for at prøve at øge produktionen.

Jeg har overvejet at prøve at give hende en flaske for at se hvor meget hun spiser, men så er jeg også lidt nervøs for om hun vil afvise brystet endnu mere, hvis hun får smag for flasken :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg blander mig, jeg kom tilfældigt lige forbi.

Har du fået hende tjekket ved kiropraktor? Jeg tænker hun måske kan have noget i klemme i nakke/ryg?

Du skal være så hjertens velkommen! :)

Vi har været til kiropraktor 3 gange - første gang for halvanden uge siden og sidste gang i går. Hun var fuldstændig låst i bækkenet, og også lidt i nakken. Men nu skulle hun gerne være tip top. For en uge siden var vi afsted til 2. Behandling, og efter det har vi mærket en kæmpe forskel på hendes trivsel, og hun har også været meget bedre til at spise. Faktisk virkede det pludselig som om hun fik godt med den fede mælk, så jeg var overbevist om at hun da måtte have taget på siden sidst, jeg var bare spændt på hvor meget. Så jeg blev virkelig overrasket over at hun ikke havde taget så meget som et gram på. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk, at 1/6 er et gennemsnit! Anna nåede aldrig op på den mængde og trivedes fint, men jeg bekymrede mig alt for meget om den Lorte sjettedel! <_<

Gælder det i øvrigt ikke kun MME? :unsure

Da jeg gav udmalket var det det jeg skulle gå ud fra :) og Signe spiser heller ikke præcis 1/6 del men det er det jeg blander op, jun spiser jo det Hun kan og jeg synes det er en fin målestok. Hvis Naya ikke spiser det hele tænker jeg jo at så er hun mæt og har ikke "brug" for mere, men hvis alt ryger ned er hun jo meget sulten. Giver det mening?

Jeg tror ikke en enkelt flaske ødelægger noget, i hvert fald ikke når amningen kører, men forstår godt dit forbehold Sofie, tror også jeg ville undgå så vidt muligt i din situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal være så hjertens velkommen! :)

Vi har været til kiropraktor 3 gange - første gang for halvanden uge siden og sidste gang i går. Hun var fuldstændig låst i bækkenet, og også lidt i nakken. Men nu skulle hun gerne være tip top. For en uge siden var vi afsted til 2. Behandling, og efter det har vi mærket en kæmpe forskel på hendes trivsel, og hun har også været meget bedre til at spise. Faktisk virkede det pludselig som om hun fik godt med den fede mælk, så jeg var overbevist om at hun da måtte have taget på siden sidst, jeg var bare spændt på hvor meget. Så jeg blev virkelig overrasket over at hun ikke havde taget så meget som et gram på. :unsure

Anden sp, ikke og dermed anden vægt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anden sp, ikke og dermed anden vægt?

Desværre ikk engang. Begge gange var nede i sundhedshuset til åben konsultation, så det er den samme vægt. Det havde ellers været rart hvis det var der forklaringen lå..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gav udmalket var det det jeg skulle gå ud fra :) og Signe spiser heller ikke præcis 1/6 del men det er det jeg blander op, jun spiser jo det Hun kan og jeg synes det er en fin målestok. Hvis Naya ikke spiser det hele tænker jeg jo at så er hun mæt og har ikke "brug" for mere, men hvis alt ryger ned er hun jo meget sulten. Giver det mening?

Jeg tror ikke en enkelt flaske ødelægger noget, i hvert fald ikke når amningen kører, men forstår godt dit forbehold Sofie, tror også jeg ville undgå så vidt muligt i din situation.

Det giver bestemt god mening! Jeg ser lige hvad sp siger når hun ringer i dag, og ellers kan det være jeg prøver at malke ud og give hende en flaske, for at se hvor meget hun spiser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ikk engang. Begge gange var nede i sundhedshuset til åben konsultation, så det er den samme vægt. Det havde ellers været rart hvis det var der forklaringen lå..

Hmm :chin: Nej, det kan jeg godt se - det er træls, at der slet ikke har været nogen øgning derimellem (selvom jeg tænker, at timingen af en fyldt ble o.l. kan påvirke billedet noget.

Men altså, min sp tog det med knusende ro, at Sigrid, der også var en stor nyfødt, dalede på kurven (ligesom BBM's Elisabeth og Stephis William), fordi det ikke er så usædvanligt, at en tyk baby regulerer sig til en lavere kurve. Jeg tænker, at tegn på trivsel er vigtigst :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh :kuller

Og hvor har han bare meget hår :o :biglove så meget havde Mie ikke engang da hun fyldte 1 år :lolhit

 

Haha. Ja der er forskel på hvornår de unger anlægger deres hårpragt. Men så vidt jeg husker, er Mie kommet godt efter det?

Har du nogensinde set min mand? Det forklarer meget godt det gode udgangspunkt for at vores unger har godt med hår på hovedet. Ellers kan du stalke mig på instagram (surecici).

Vi havde en relativt god aften i går. M sad med Arthur mens jeg var i Brugsen, og de havde bare hygget, og han havde smilet og været glad, så M var også SÅ glad for at kunne hygge sig med ham uden den dér aftengråd. Det er et tegn, ikk? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofiee, er det altid, at hun risikerer at blive sur ved brystet eller kun nu her?

Med Liv havde jeg nemlig samme problem i tigerspringene: Det ene sekund blev hun stiktosset hvis jeg lagde hende til, 2 sekunder senere kunne hun spise lystigt ;-)

Med hende kæmpede jeg også med for lidt mælk i perioder. På et tidspunkt var jeg virkelig frustreret, men det er en ond cirkel, der kan påvirke mælkeproduktionen. Så snart jeg sagde,til mig selv, at jeg var afslappet omkring det, følte jeg virkelig en forskel. Så psyken kan gøre meget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofiee, er det altid, at hun risikerer at blive sur ved brystet eller kun nu her?

Med Liv havde jeg nemlig samme problem i tigerspringene: Det ene sekund blev hun stiktosset hvis jeg lagde hende til, 2 sekunder senere kunne hun spise lystigt ;-)

Med hende kæmpede jeg også med for lidt mælk i perioder. På et tidspunkt var jeg virkelig frustreret, men det er en ond cirkel, der kan påvirke mælkeproduktionen. Så snart jeg sagde,til mig selv, at jeg var afslappet omkring det, følte jeg virkelig en forskel. Så psyken kan gøre meget :kram

 

God pointe. Vores zoneterapeut sagde det samme til mig i går mht. at finde ro. Træk vejret dyyyyyybt! (velvidende at det råd kan være til at lukke op og sk... i, hvis det bare ikke hjælper). 

Men når T gennemgik tigerspring, spiste han også underligt! Han var godt nok på flaske, men det var helt tydeligt at han spiste småt og ustabilt, og så pev han i søvne. De tegn var der hver gang. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofiee, er det altid, at hun risikerer at blive sur ved brystet eller kun nu her?

Med Liv havde jeg nemlig samme problem i tigerspringene: Det ene sekund blev hun stiktosset hvis jeg lagde hende til, 2 sekunder senere kunne hun spise lystigt ;-)

Med hende kæmpede jeg også med for lidt mælk i perioder. På et tidspunkt var jeg virkelig frustreret, men det er en ond cirkel, der kan påvirke mælkeproduktionen. Så snart jeg sagde,til mig selv, at jeg var afslappet omkring det, følte jeg virkelig en forskel. Så psyken kan gøre meget :kram

Det har egentlig været sådan fra hun var omkring 3 uger, tror jeg. Så det er nok desværre ikk tigerspring der er skyld i det - selvom det dog nok er værre under tigerspringene.

Men det kan godt være jeg skal prøve om jeg kan slappe af, booste produktionen, og så stole på at hun nok skal få det hun har brug for. Men åh det er svært :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm :chin: Nej, det kan jeg godt se - det er træls, at der slet ikke har været nogen øgning derimellem (selvom jeg tænker, at timingen af en fyldt ble o.l. kan påvirke billedet noget.

Men altså, min sp tog det med knusende ro, at Sigrid, der også var en stor nyfødt, dalede på kurven (ligesom BBM's Elisabeth og Stephis William), fordi det ikke er så usædvanligt, at en tyk baby regulerer sig til en lavere kurve. Jeg tænker, at tegn på trivsel er vigtigst :kiss

Du har helt ret! Det kan nemlig sagtens være hun bare har haft det virkelig godt inde i maven, og så blot er ved at finde sit naturlige leje nu. Sp sagde også i går, at hvis jeg nu kigger på mig selv, så er jeg jo altså ret slank, og så er det ikk så mærkeligt hvis Naya også bliver det, så måske hun bare ligner sin mor...

Åh altså, jeg kunne nok bare bedre finde ro i det, hvis hun havde taget bare en lille bitte smule på, eller hvis jeg følte at hun spiste godt. Hele problemet ligger nok også i, at jeg ikk helt føler amningen kører helt så godt som jeg kunne ønske mig, og at hun er så urolig og ked af det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha. Ja der er forskel på hvornår de unger anlægger deres hårpragt. Men så vidt jeg husker, er Mie kommet godt efter det?

Har du nogensinde set min mand? Det forklarer meget godt det gode udgangspunkt for at vores unger har godt med hår på hovedet. Ellers kan du stalke mig på instagram (surecici).

Vi havde en relativt god aften i går. M sad med Arthur mens jeg var i Brugsen, og de havde bare hygget, og han havde smilet og været glad, så M var også SÅ glad for at kunne hygge sig med ham uden den dér aftengråd. Det er et tegn, ikk? :D

Åh jo i tusindfold :D

mopapiviviyelile.jpg

Når vi trækker proptrækker krøllerne ud så når det til midt på ryggen.

Nu stalker jeg dig :p jeg kan godt se din mand har gode arveanlæg til tykt lækkert hår :p og så har du da de lækreste drenge :kuller

Hvor dejligt at der er lyspunkter - hold godt fast i dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt ret! Det kan nemlig sagtens være hun bare har haft det virkelig godt inde i maven, og så blot er ved at finde sit naturlige leje nu. Sp sagde også i går, at hvis jeg nu kigger på mig selv, så er jeg jo altså ret slank, og så er det ikk så mærkeligt hvis Naya også bliver det, så måske hun bare ligner sin mor...

Åh altså, jeg kunne nok bare bedre finde ro i det, hvis hun havde taget bare en lille bitte smule på, eller hvis jeg følte at hun spiste godt. Hele problemet ligger nok også i, at jeg ikk helt føler amningen kører helt så godt som jeg kunne ønske mig, og at hun er så urolig og ked af det :unsure

 

Jeg kan i sagens natur sagtens følge dig, og der skal også være plads til bare at være smadderfrustreret! Når det bare er pisselort og man er afmægtig! Måske vi lige skal lave en fælles-krammer-rundkreds herinde som vi allesammen kan finde lidt styrke i, når det strammer til. 

 

:kram

 

Åh jo i tusindfold :D

mopapiviviyelile.jpg

Når vi trækker proptrækker krøllerne ud så når det til midt på ryggen.

Nu stalker jeg dig :P jeg kan godt se din mand har gode arveanlæg til tykt lækkert hår :P og så har du da de lækreste drenge :kuller

Hvor dejligt at der er lyspunkter - hold godt fast i dem :)

 

Ja, jeg er virkelig velsignet. Nogle gange forstår jeg slet ikke,hvordan jeg endte her med sådan tre pragteksemplarer. Og der er ikke engang nogen af dem som er hverken blinde eller døve :D

 

Mie er da også for cute med de smukke krøller dér. Pas på om 10 år, så skal I vist til at holde knægtene væk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk, at 1/6 er et gennemsnit! Anna nåede aldrig op på den mængde og trivedes fint, men jeg bekymrede mig alt for meget om den Lorte sjettedel! <_<

Gælder det i øvrigt ikke kun MME? :unsure

Kun MME!

Mm er mindre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har egentlig været sådan fra hun var omkring 3 uger, tror jeg. Så det er nok desværre ikk tigerspring der er skyld i det - selvom det dog nok er værre under tigerspringene.

Men det kan godt være jeg skal prøve om jeg kan slappe af, booste produktionen, og så stole på at hun nok skal få det hun har brug for. Men åh det er svært :unsure

Ja, det er megasvært, det ved jeg :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan i sagens natur sagtens følge dig, og der skal også være plads til bare at være smadderfrustreret! Når det bare er pisselort og man er afmægtig! Måske vi lige skal lave en fælles-krammer-rundkreds herinde som vi allesammen kan finde lidt styrke i, når det strammer til.

:kram

Ja, jeg er virkelig velsignet. Nogle gange forstår jeg slet ikke,hvordan jeg endte her med sådan tre pragteksemplarer. Og der er ikke engang nogen af dem som er hverken blinde eller døve :D

Mie er da også for cute med de smukke krøller dér. Pas på om 10 år, så skal I vist til at holde knægtene væk.

Ha ha vi behøver ikke vente 10 år, de har faktisk måtte hjælpe Mie, i børnehaven, med at sætte grænser overfor en lille dreng der bare ville kramme og ae hende i håret :rolleyes hun leger faktisk mest med drenge (stakkels Anders, han kan slet ikke magte drenge i pigernes liv, så han håber de er lesbiske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, al den vægtsnak fik mig til at trisse forbi sundhedsplejens onsdags-åben-hus - med forbehold for forskellige vægte, så har Sigrid taget 380 g på de seneste 13 dage. Så langt så godt. Det ser stadig ikke ud af meget på en kurve, men det lyder nu okay, når jeg lige regner det om til ugentlig og daglig øgning.

Sofiee: Har sp ringet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiropraktorer kan sku deres kram :yay hold nu op hvor er der bare forskel, selvom jeg bare tog afsted på en gutfeeling fordi Signe jo ikke virkede plaget, så har jeg en pige der tydeligvis har det bedre. Hun grøffer langt langt mindre, ingen aften uro har og som ikke er plaget af bøvser og prutter. Og så løfter hun hoveder HØJT når hun ligger på maven. Jeg er BEGEJSTRET :glad :yay :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiropraktorer kan sku deres kram :yay hold nu op hvor er der bare forskel, selvom jeg bare tog afsted på en gutfeeling fordi Signe jo ikke virkede plaget, så har jeg en pige der tydeligvis har det bedre. Hun grøffer langt langt mindre, ingen aften uro har og som ikke er plaget af bøvser og prutter. Og så løfter hun hoveder HØJT når hun ligger på maven. Jeg er BEGEJSTRET :glad :yay :7himmel

:yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER