Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Åh hvor lovely! :yay

Han skulle bare have lidt tilvænningstid?

 

Tjaaa måske. Og en kæmpe portion tålmodighed og vedholdenhed fra først farfar og så farmor i fredags. Jeg tror, det var godt at de ikke lugtede af modemælk :) Men det er virkelig godt, for det kan hjælpe ham med at falde lidt ned en gang imellem, lader det til. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Astrid er begyndt at ville have sutten nu. Det har taget knap 7 uger at vænne hende til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya er endelig blevet rigtig glad for mam sutterne :loveshower

Først var det de runde sutter hun accepterede, men hun tabte den konstant, så jeg blev ved med at prøve med mam sutterne, for de bliver nemmere i munden, og nu er hun endelig så glad for sutten at den kan bruges til trøst :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya er endelig blevet rigtig glad for mam sutterne :loveshower

Først var det de runde sutter hun accepterede, men hun tabte den konstant, så jeg blev ved med at prøve med mam sutterne, for de bliver nemmere i munden, og nu er hun endelig så glad for sutten at den kan bruges til trøst :loveshower

:yay

Så tror jeg lige, at jeg holder fast i vires mam-sutter, selvom vi pt kører med rund giga sut fra natursutten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også på mam holdet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også mam fan ;) men nu har begge mine accepteret sut fra dag 2 af deres liv så jeg har bare valgt for dem :) og jeg synes de er pænest ;)

I 2012 kunne man få mam sutter overalt, sådan er det bare slet ikke mere <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når i går i seng giver i så de små en godnat tår ligegyldig om de melder sig eller ej?

Jeg overvejer lidt om man "må" på flaske :chin: altså hun får jo hver tredje time (+/-) og tager nogle gode stræk, men hvis hendes 4-5 timers stræk ligger fra 19.30 så får jeg jo ikke meget ud af det. Og hvis nu jeg giver mad fast fx 21.30-22 hver aften uanset om det er 1 time eller 3,5 siden hun fik sidst, så kommer der vel også en forudsigelighed og en start på noget der minder om en rytme om ikke andet så en natte rytme :chin:

Og om det er MM eller MME er vel ligegyldig i den sammenhæng? Jeg topper jo bare op for hun spiser i hvert fald ikke ekstra, bare nok til hun kan tage et godt stræk.

Og nu vi snakker rytme, har i forudsigelighed i dagsrytmen eller er det som vinden blæser?

Lige nu er det i hvert fald ret "Gorm" møder "Helga" herhjemme, men vi har også tigeren på besøg, lidt mavebøvl og meget mere vågentid og kan ikke lure om jeg skal forsøge at skabe rytme eller bare "go With the flow" som jeg gør nu. Mie var næsten 5 mdr før vi havde en god rytme, men den KUNNE vi have skabt længe før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også mam fan ;) men nu har begge mine accepteret sut fra dag 2 af deres liv så jeg har bare valgt for dem :) og jeg synes de er pænest ;)

I 2012 kunne man få mam sutter overalt, sådan er det bare slet ikke mere <_<

Nej og nogen af dem er ret grimme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej og nogen af dem er ret grimme ;)

Meget :D og hvis de skal bruge dem i 3-3,5 år så skal de jo være til at holde ud at se på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas tog også bare mam sutterne fra dag 2, så jeg var total i krise da Naya ikk ville tage dem :P Og jeg synes virkelig det var træls at det var de grimme runde sutter hun ville acceptere, for jeg synes også klart at mam sutterne er de pæneste ;) Så jeg var lettet da hun pludselig kastede sin kærlighed på mam :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det helt klart sutterne fra avent der er bedst. Men de er også pæne nok synes jeg :P

Mht rytme så er der ikke helt noget fast men vi har da alligevel noget der minder om en rytme :)

Jeg ammer altid inden hun skal sove uanset om hun melder sig eller ej. Men jeg ved ikke om det er dumt.. Det var derfor jeg havde lidt svært ved at se det med mad hver 3. time som der var snak om herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det helt klart sutterne fra avent der er bedst. Men de er også pæne nok synes jeg :P

Mht rytme så er der ikke helt noget fast men vi har da alligevel noget der minder om en rytme :)

Jeg ammer altid inden hun skal sove uanset om hun melder sig eller ej. Men jeg ved ikke om det er dumt.. Det var derfor jeg havde lidt svært ved at se det med mad hver 3. time som der var snak om herinde.

Jeg ammer også altid inden lur uanset om hun melder sig eller ej, for så har jeg en idé om at hun omsider bedre :) Så jeg ammer både inden og efter lur - hun siger vel fra hvis hun ikk er sulten, tænker jeg? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det helt klart sutterne fra avent der er bedst. Men de er også pæne nok synes jeg :P

Mht rytme så er der ikke helt noget fast men vi har da alligevel noget der minder om en rytme :)

Jeg ammer altid inden hun skal sove uanset om hun melder sig eller ej. Men jeg ved ikke om det er dumt.. Det var derfor jeg havde lidt svært ved at se det med mad hver 3. time som der var snak om herinde.

Tak for svar.

Jeg tænker mest til nat, for dagtimerne kører ok. Jeg tror at hvis jeg roder for meget ved 3 timers intervallet så får hun ondt i maven. MME er trods alt ikke så let fordøjeligt som MM så maven skal have ro.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det helt klart sutterne fra avent der er bedst. Men de er også pæne nok synes jeg :P

Mht rytme så er der ikke helt noget fast men vi har da alligevel noget der minder om en rytme :)

Jeg ammer altid inden hun skal sove uanset om hun melder sig eller ej. Men jeg ved ikke om det er dumt.. Det var derfor jeg havde lidt svært ved at se det med mad hver 3. time som der var snak om herinde.

Altså friamning er superfint, hvis det fungerer for en :) hver tredje time er mere, hvis sjatspisning og mavekneb osv bliver et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både Anna og Sofie har taget BabyNova-sut uden problemer, da de var ca 5 dage :)

Sofie spiser stort set altid om aftenen inden hun falder i søvn for natten, men hun spiser jo generelt oftere om aftenen. Nogen gange tilbyder jeg mere mad, hvor hun siger nej tak. Hun styrer det helt selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i øvrigt haft første nat uden pusling. Det var godt nok rart! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen rytme her, andet end:

1) Formiddagen som regel består af mange korte lure og der så er en laaaang lur over middag.

2) Aftenerne består tit af maratonamning ;)

Jeg ammer ikke inden sengetid. Bærer ham som regel sovende i seng, så vækker ham ikke.

Han sover i babynesten i stuen, som bare bliver lagt i vuggen i soveværelset, og han vågner ikke af at jeg flytter den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har på een gang dårlig samvittighed samtidig med at jeg er overlykkelig for at vi ikke har fået en sensitiv baby.

De her par uger bliver han simpelthen taget med til alt muligt og umuligt. I ugen der kommer nu, er det kun mandag, vi ikke skal noget!

Han kommer med til møde i børnehaven, med storesøster til tandlæge, til fysioterapeut, til julehygge i børnehaven og så kom der oveni købet også lige en bisættelse på onsdag, og han er jo for lille til at blive passet, så der bliver han også slæbt med! :(

Det ramler bare sammen det hele, og det er pisse trælst, også fordi jeg skal prøve at time lur og mad efter det, men der er bare INTET at mærke på ham i forhold til overstimulering eller lign. - gudskelov! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, jeg har lyst til at skrive en masse (fordi det er hyggeligt), men er lidt træt af eksamensprojekt (særligt gruppen), så det blir den korte version:

Arthur faldt for navnesutten efter mange prøvelser:) nu ka han ogs li mam (som fås i SuperBrugsen, majs).

Nej vi har ingen rytme, og jeg ammer derfor ikke decideret inden lur. Men han falder ofte i søvn ifm et måltid.

Jeg vækker ham heller ikke aktivt inden vi går i seng, men han vågner så godt som hver gang, fordi han skal flyttes. Vi har haft puttet ham i vuggen et par gange og gået i seng selv kort tid efter, og der sov han bare videre.

Og så skal man holde sig fra at tage alene til julearrangment i sin søns børnehave med en baby på 5 uger. I vildt stormvejr! Og med 150 andre mennesker på ingen plads! Tak skæbne, hvor kan men blive træt på mange måder på samme tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lokale siperbrugs fører dem ikke, menu og fakta har heller ikke så jeg skal til Herning hvis jeg vil købe, eller bestille over nettet og betale fragt :prik men pyt. Vi har 8 så vi klarer det nok, selvom jeg kun kan finde 4 lige nu, så skal vist ned på alle 4 og lede under seng og sofa ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Clara 2 måneder i dag! Hvor er det vildt :)

post-10317-0-58014700-1449484765_thumb.j

post-10317-0-39115200-1449484769_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh har været til åben SP og der var foredrag med en kiropraktor (hende der "fixede" Mie) og hun lærte os noget om sutter så jeg tænkte straks på jer :)

Når man skal vælge sit skal man først finde ud af hvor sitterefleksen sidder og det gør man ved at sætte sin finger ind og røre ganen, når man har fundet der hvor baby sutter måler man på din finger og ser hvor lang sutten skal være. Hvis den lille mam sut ikke fungerer men den store natur sut så er det måske en større mam sut der skal prøves.

Og så fik jeg bekræftet at Signe skal til kiropraktor - mor intuition for the win ;)

Prøvede at ringe til øre næse hals lægen efter 20 min i kø opgav jeg. Kom også for sent ud sf døren pga det <_< må prøve imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh har været til åben SP og der var foredrag med en kiropraktor (hende der "fixede" Mie) og hun lærte os noget om sutter så jeg tænkte straks på jer :)

Når man skal vælge sit skal man først finde ud af hvor sitterefleksen sidder og det gør man ved at sætte sin finger ind og røre ganen, når man har fundet der hvor baby sutter måler man på din finger og ser hvor lang sutten skal være. Hvis den lille mam sut ikke fungerer men den store natur sut så er det måske en større mam sut der skal prøves.

Og så fik jeg bekræftet at Signe skal til kiropraktor - mor intuition for the win ;)

Prøvede at ringe til øre næse hals lægen efter 20 min i kø opgav jeg. Kom også for sent ud sf døren pga det <_< må prøve imorgen.

 

Uhh, det må jeg prøve, tak for tippet  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Clara 2 måneder i dag! Hvor er det vildt :)

Årh, så sød! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har været til forsinket 5-ugers tjek hos lægen i dag, 6 uger og 1 dag gammel.

Hun er 58 cm og 4,78 kg ren lækkerhed :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER