Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Hun finder i hvert fald nemt ro i barnevognen når hun er pakket ind. Men hun er sindsyg varm og at svøbe i dynen gør hende alt for varm om natten. Vikle kører ikke for os :( hun bliver rasende så jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre.

Vi svøber Astrid i sådan et tyndt rejsehåndklæde og så får hun uldtæppe over sig, som hun så ofte får sparket af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejlig morgen der startede med at Astrid kastede op lige i hovedet på mig, håber jeres andres fredage er startet lidt bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: godt at høre. Jeg har nemlig ikke 100% tillid til min sp. Men vi er da helt sikkert kommet ind i en dårlig cirkel fordi han har skreget så meget og søgt trøst ved brystet -> ondt i maven og mere utilpashed og mere søgen efter trøst.

Jeg synes det går fint med intervallerne. I går aftes havde vi en lang skrigeomgang, hvor jeg til sidst talte minutter til at jeg "måtte" lægge ham til. I nat har jeg sovet 3,5 time i streg!!! Og derefter to en halv, hvorefter knægten var lysvågen og storsmilende i vuggen og vi måtte stå op :D dejligt at se han sådan.

Aja: ja, det er lidt svært. Jeg tænker holde sig til minimum to timer imellem amningerne og så have tillid til at baby selv efterspørger derudover. Så hvis hun sover, så må hun have en stor tår efterfølgende. Men måske du skal vende strategien med din sp, inden jeg får sat gang i alt for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun finder i hvert fald nemt ro i barnevognen når hun er pakket ind. Men hun er sindsyg varm og at svøbe i dynen gør hende alt for varm om natten. Vikle kører ikke for os :( hun bliver rasende så jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre.

Jeg har fået en kæmpe-stofble i blødt stof (fra Matas), som hedder et baby-svøb... Arthur var nu godt nok ikke fan (inden kranio sakral). men han bliver også varm under dynen, så det ville også være overkill her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke, at man skal være religiøs med de tre timer, men det er vist et godt pejlemærke i forhold til at undgå konstant spisning og mavekneb.

Her går det egentlig nogenlunde af sig selv det meste af døgnet. Sidst på dagen spiser hun så oftere, men tager så til gengæld et længere søvnstræk først på aftenen/natten.

Først på dagen strækker jeg den lidt ved, at hun ofte tager en powernap mellem amninger - altså vågne, spise, hygge/snakke/lege/ligge-på-maven osv, på dynen på armen med sut og vugges, ca tyve minutter lur, vågne, hygge lidt, spise, rigtig lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, de 3 timer er jo fra start til start og der mener jeg ikke godnattåren lige inden putning tæller med. Det gør den i hvert fald ikke her. Nogen gange vil hun slet ikke have og andre gange spiser hun mere, men når hun gør, må det jo være fordi hun virkelig har brug for det og så ser jeg intet problem i, at hun spiser igen efter måske 2 timers lur.

 

Sofie bliver også svøbt meget, når hun ikke er i viklen/slyngen. Her efter tigerspringet er hendes træthedstegn mindre tydelige og kan først rigtigt ses, når jeg skærmer hende - enten ved svøb eller ved lige at ligge en hånd/bamse/stofble op til og evt. over ansigtet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man kun skal amme ca hver 3. time, hvordan gør man så lige? For bliver hun ammet når hun vågner for der er kun sulten og så ammer jeg igen inden hun skal sove så hun er mæt og kan tage en god lur. Men hun er kun vågen i omkring 2 timer, så der går jo kun halvanden time mellem amningerne der. Men hvis jeg bare putter hende uden at amme igen så tænker jeg jo vågner og er sulten ikke så længe efter.. Hvordan gør I andre?

Vi er jo i samme situation som Fister om aftenen så vil selvfølgelig gerne prøve forskellige ting for at se om det kan hjælpe

Jeg tror det var det min SP sagde til mig jeg skulle gøre for at få Mie til at sove (2012) så det lyder altså ret fornuftigt i mine ører.

Signe er Flaskebarn og hun kan altså godt melde sig efter 2 timer og så får hun, men kan også tage stræk på 5 timer.

Der er også forskel på hvor meget hun spiser hun kan gå 3 timer på 60 ml og 2 timer på 120 ml min SP siger det er SÅ fint. Hun spiser gerne lidt oftere om aftenen men der lader hun op til sine 3,5-5 timers nattestræk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en kæmpe-stofble i blødt stof (fra Matas), som hedder et baby-svøb... Arthur var nu godt nok ikke fan (inden kranio sakral). men han bliver også varm under dynen, så det ville også være overkill her

Jeg må lige i Matas så :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kuller ret forelsket i min lille trut :kuller

Men for s**** hun må godt holde op med at gnave sådan i mine bryster, så de kan hele ordentligt <_< De ser helt normale ud, når der er gået noget tid fra amning - og når hun så er færdig, så ser brystvorterne nærmest revnede ud på midten. Hun har fint fat rundt om brystvorten, så det kan dårligt være, fordi hun har skævt fat - jeg tror simpelthen, det er suget og hendes gumlen, der holder det åbent. Av av av... :rolleyes Nu prøver jeg med at sove med bare bryster, så det får mere luft - selvom det giver charmerende vådt sengetøj :rolleyes

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg er lige hjemvendt fra scanning af Signes hofter. Hun lå i tværstilling og UK og det er ren procedure og jeg regnede bestemt ikke med at der var noget for ingen har fundet noget og alle fagpersoner har tjekket hendes hofter. MEN hun ER blevet klemt derinde :( hendes "tal" lå så tæt på grænsen at hun sagde at nogle sygehuse ville slippe os, men i Herning går de med livrem og seler så hun skal tjekkes efter jul for at se om ikke det retter sig selv. Så kryds fingre.

Hendes venstre hofte var fin, men højre kunne JEG se der var mindre "pæn" :(

Min mistanke om at Signe har venstre som favorit side er derfor forstærket, når nu jeg har set at højre hofte er klemt. Så nu vil jeg have fat i kiropraktoren.

Arh men altså føler graviditets mareridtet sender grumme efterveer :prik

Jeg skal også havd fat i øre-næse-hals lægen for at tjekke hendes tungebånd der er kort og hun smasket på flasken og trækker luft ind. Men jeg kan godt mærke jeg er liiidt oversprings agtig omkring det - har jo ikke lyst til at de skal klippe i hende, selvom alt peger på at det er det bedste for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kuller ret forelsket i min lille trut :kuller

Men for s**** hun må godt holde op med at gnave sådan i mine bryster, så de kan hele ordentligt <_< De ser helt normale ud, når der er gået noget tid fra amning - og når hun så er færdig, så ser brystvorterne nærmest revnede ud på midten. Hun har fint fat rundt om brystvorten, så det kan dårligt være, fordi hun har skævt fat - jeg tror simpelthen, det er suget og hendes gumlen, der holder det åbent. Av av av... :rolleyes Nu prøver jeg med at sove med bare bryster, så det får mere luft - selvom det giver charmerende vådt sengetøj :rolleyes

Lig et tisseunderlag og et håndklæde under dig så sparer du vask af lagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kuller ret forelsket i min lille trut :kuller

Men for s**** hun må godt holde op med at gnave sådan i mine bryster, så de kan hele ordentligt <_< De ser helt normale ud, når der er gået noget tid fra amning - og når hun så er færdig, så ser brystvorterne nærmest revnede ud på midten. Hun har fint fat rundt om brystvorten, så det kan dårligt være, fordi hun har skævt fat - jeg tror simpelthen, det er suget og hendes gumlen, der holder det åbent. Av av av... :rolleyes Nu prøver jeg med at sove med bare bryster, så det får mere luft - selvom det giver charmerende vådt sengetøj :rolleyes

Årh :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lig et tisseunderlag og et håndklæde under dig så sparer du vask af lagen :)

God ide :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg er lige hjemvendt fra scanning af Signes hofter. Hun lå i tværstilling og UK og det er ren procedure og jeg regnede bestemt ikke med at der var noget for ingen har fundet noget og alle fagpersoner har tjekket hendes hofter. MEN hun ER blevet klemt derinde :( hendes "tal" lå så tæt på grænsen at hun sagde at nogle sygehuse ville slippe os, men i Herning går de med livrem og seler så hun skal tjekkes efter jul for at se om ikke det retter sig selv. Så kryds fingre.

Hendes venstre hofte var fin, men højre kunne JEG se der var mindre "pæn" :(

Min mistanke om at Signe har venstre som favorit side er derfor forstærket, når nu jeg har set at højre hofte er klemt. Så nu vil jeg have fat i kiropraktoren.

Arh men altså føler graviditets mareridtet sender grumme efterveer :prik

Jeg skal også havd fat i øre-næse-hals lægen for at tjekke hendes tungebånd der er kort og hun smasket på flasken og trækker luft ind. Men jeg kan godt mærke jeg er liiidt oversprings agtig omkring det - har jo ikke lyst til at de skal klippe i hende, selvom alt peger på at det er det bedste for hende.

Æv med hoften - jeg krydser fingre for, at retter sig :goodluck

Vi fik klippet Sigrids tungebånd - det var ikke noget - hun virkede mere sur over at få proppet fingre i munden end påvirket af klippet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg er lige hjemvendt fra scanning af Signes hofter. Hun lå i tværstilling og UK og det er ren procedure og jeg regnede bestemt ikke med at der var noget for ingen har fundet noget og alle fagpersoner har tjekket hendes hofter. MEN hun ER blevet klemt derinde :( hendes "tal" lå så tæt på grænsen at hun sagde at nogle sygehuse ville slippe os, men i Herning går de med livrem og seler så hun skal tjekkes efter jul for at se om ikke det retter sig selv. Så kryds fingre.

Hendes venstre hofte var fin, men højre kunne JEG se der var mindre "pæn" :(

Min mistanke om at Signe har venstre som favorit side er derfor forstærket, når nu jeg har set at højre hofte er klemt. Så nu vil jeg have fat i kiropraktoren.

Arh men altså føler graviditets mareridtet sender grumme efterveer :prik

Jeg skal også havd fat i øre-næse-hals lægen for at tjekke hendes tungebånd der er kort og hun smasket på flasken og trækker luft ind. Men jeg kan godt mærke jeg er liiidt oversprings agtig omkring det - har jo ikke lyst til at de skal klippe i hende, selvom alt peger på at det er det bedste for hende.

Åh, æv! Det kan jeg sgu godt forstå du er lidt træt af at skulle 'slås' med :(

Håber det er okay til tjek efter jul! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tør jeg godt endelig sige, at jeg ikke bløder mere. Der har intet været i 4-5 dage, så 5 uger tog det, selvom jeg troede det var slut efter 2 uger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tør jeg godt endelig sige, at jeg ikke bløder mere. Der har intet været i 4-5 dage, så 5 uger tog det, selvom jeg troede det var slut efter 2 uger :rolleyes

Jeg gik 6 dage og så startede jeg igen. Jeg tror dog det er min mens :unsure da det er helt frisk og det lugter ikke så grumt som barselsflåden gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv med hoften - jeg krydser fingre for, at retter sig :goodluck

Vi fik klippet Sigrids tungebånd - det var ikke noget - hun virkede mere sur over at få proppet fingre i munden end påvirket af klippet :kiss

Åh det er jeg glad for at du skriver :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, æv! Det kan jeg sgu godt forstå du er lidt træt af at skulle 'slås' med :(

Håber det er okay til tjek efter jul! :kiss

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise: godt at høre. Jeg har nemlig ikke 100% tillid til min sp. Men vi er da helt sikkert kommet ind i en dårlig cirkel fordi han har skreget så meget og søgt trøst ved brystet -> ondt i maven og mere utilpashed og mere søgen efter trøst.

Jeg synes det går fint med intervallerne. I går aftes havde vi en lang skrigeomgang, hvor jeg til sidst talte minutter til at jeg "måtte" lægge ham til. I nat har jeg sovet 3,5 time i streg!!! Og derefter to en halv, hvorefter knægten var lysvågen og storsmilende i vuggen og vi måtte stå op :D dejligt at se han sådan.

Aja: ja, det er lidt svært. Jeg tænker holde sig til minimum to timer imellem amningerne og så have tillid til at baby selv efterspørger derudover. Så hvis hun sover, så må hun have en stor tår efterfølgende. Men måske du skal vende strategien med din sp, inden jeg får sat gang i alt for meget.

Vores problem er vist ikke så stort, at jeg "nænner" at bruge den strategi :oops Altså når det nu ikke er noget min SP har sagt ;)

Om aftenen bliver der også tit ammet meget her, og det er simpelthen optankning til natten, så dén mulighed tager jeg ikke fra ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget nær 6,5 timers stræk, hun sov dog først rigtigt efter 1,5 men 5 timers uafbrudt søvn efterfulgt af 3,5 time jeg er et menneske igen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naya tog også et stræk på 6,5 timer i nat :yay Det er aldrig sket før! :O

at hun så derefter var vågen 3 timer i streg fra 1.30-4.30 er så en anden sag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke helt så gode stræk her, men trods alt en ret god nat (med hubby på sofaen :rolleyes ) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor fedt for jer med søvn. Det skal man virkelig ikke kimse af!

Vi fejrer at Arthur nu bruger sut (ish)! Hurra for at have den mulighed når han er træt og ked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor fedt for jer med søvn. Det skal man virkelig ikke kimse af!

Vi fejrer at Arthur nu bruger sut (ish)! Hurra for at have den mulighed når han er træt og ked.

Åh hvor lovely! :yay

Han skulle bare have lidt tilvænningstid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER