Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Tak! Kryds videre, for det virker sgu. Jeg har kun været oppe to gange i nat, med 3 timers mellemrum og Arthur er selv faldet trygt og godt i søvn efter amningerne. Kl 4 tog det godt nok lidt tid, men det var fordi han var lysvågen og glad og ville lege.

Så kranio sakral har hermed min varmeste anbefaling. *smiley-som-kaster-med-hjerter

Ej hvor er det GODT :loveshower glad baby det kan vi li - det gør sku ondt indeni når de bare er så kede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er det GODT :loveshower glad baby det kan vi li - det gør sku ondt indeni når de bare er så kede.

 

NEMLIG! Det er en helt vild lettelse, han er simpelthen opmærksom på en helt anden måde og føles meget mere afslappet, når han ligger i min arm. Virkelig vildt. Han græd stadig lidt i går aftes, men det var på en anden måde, som vist var meget nemmere for os alle at håndtere.

 

Har lige været til 5 ugers tjek hos min (suuuupersøde) læge. Arthur er 55-56 cm lang og vejer 4.230, så det er i hvert fald ikke fordi han ikke vokser :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEMLIG! Det er en helt vild lettelse, han er simpelthen opmærksom på en helt anden måde og føles meget mere afslappet, når han ligger i min arm. Virkelig vildt. Han græd stadig lidt i går aftes, men det var på en anden måde, som vist var meget nemmere for os alle at håndtere.

Har lige været til 5 ugers tjek hos min (suuuupersøde) læge. Arthur er 55-56 cm lang og vejer 4.230, så det er i hvert fald ikke fordi han ikke vokser :D

Signe er også urolig om aftenen jeg tror det er helt normalt for alderen - dagen skal ligesom bearbejdes og trætheden bliver uhåndterbar for dem.

Hæ hæ Signe vejer 5 :blink kilo - faktisk 5150 så det er 1,5 kilo i + siden fødslen og jo mere når man ligger de gram til de taber sig de første dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid har i nat sovet fra 22-5.30. Hun vågnede kort op 3.30 og jeg var klar til at amme hende men da jeg kom tilbage fra toilettet sov hun igen og sov så to timer til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp-besøg vel overstået. Sigrid er faldet en kurve på vægten (fra øverst til næstøverst), men er i så fin trivsel, at det nok bare er regulering til et mere passende niveau :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 nætter i streg med 5 timers stræk :yay jeg får dog ikke så meget ud af dem da hun de 2 første dage tog dem fra 18.30 og 19 og i nat moslede hun rundt i lidt over en time hvor hun slumrede, vågnede, sov men grøffede, gylpede og slog en masse prutter :rolleyes og jeg kunne ikke sove efter et sjældent skænderi med Anders :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 nætter i streg med 5 timers stræk :yay jeg får dog ikke så meget ud af dem da hun de 2 første dage tog dem fra 18.30 og 19 og i nat moslede hun rundt i lidt over en time hvor hun slumrede, vågnede, sov men grøffede, gylpede og slog en masse prutter :rolleyes og jeg kunne ikke sove efter et sjældent skænderi med Anders :prik

Æv for skænderi! Og stort yay for god søvn til baby ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv for skænderi! Og stort yay for god søvn til baby ^_^

Ja det er fantastisk (altså ikke skænderiet ;) ) selvom det ligger lidt skævt og vi KÆMPER med at hjælpe hende til at finde roen så er det bare fedt at jeg ved hun kan! Og det gør overtrætheds gråd og uro mere overskueligt, for det er KUN om aftenen ikke natten. Og det går over (forhåbentlig her efter tigeren der smutter om 4-5 dage)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thumbs up for god søvn til jer, og for Sigrid som regulerer :D

 

Jeg har haft besøg af SP og vi har snakket om hvordan jeg kommer al den sjat/trøste-amning til livs. Håber det har hurtig effekt; jeg er rimeligt fortrøstningsfuld.

 

 

Kæmpe PS: vi skal vist bygge et hus  :o  Som om der ikke er nok at se til i øjeblikket, men vi har (endelig) lige fået tilbudt en grund, så hvis der skal handles er det NU! Argh, det er så spændende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med hus fister!:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende med huset og godt at høre at det gik godt med sp besøget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende med hus fister :yay

Min søster og mand er også ved at bygge lige nu. Det lækreste træhus i 2 etager og med overdækket veranda (ej hedder det det? :unsure ) hele vejen rundt.

De bor så i campingvogn på grunden - de har 2 drenge på 3 og 7 år og et tredje på vej med termin 1 februar. Hun har SLEM bækkenløsning (blev allerede sygemeldt i 15 grav. Uge) og huset står først klar til indflytning i marts :o kæmpe respekt for at de kan - JEG kunne ikke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh spændende med hus fister :yay

Min søster og mand er også ved at bygge lige nu. Det lækreste træhus i 2 etager og med overdækket veranda (ej hedder det det? :unsure ) hele vejen rundt.

De bor så i campingvogn på grunden - de har 2 drenge på 3 og 7 år og et tredje på vej med termin 1 februar. Hun har SLEM bækkenløsning (blev allerede sygemeldt i 15 grav. Uge) og huset står først klar til indflytning i marts :o kæmpe respekt for at de kan - JEG kunne ikke!!!

Fuck! Det ku jeg sgu heller ikke overskue! Overhovedet!!! Vi ska bare ha et typehus på, så det kommer forhåbentlig til at være relativt overskueligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende, Fister!

Hvor skal I bygge henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende, Fister!

Hvor skal I bygge henne?

I Roskilde:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Roskilde:)

Skønt :)

Arbejder I begge to i midtbyen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thumbs up for god søvn til jer, og for Sigrid som regulerer :D

Jeg har haft besøg af SP og vi har snakket om hvordan jeg kommer al den sjat/trøste-amning til livs. Håber det har hurtig effekt; jeg er rimeligt fortrøstningsfuld.

Kan du videregive nogle fif, måske jeg også kan bruge dem :)

Og spændende med husbyggeri :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuck! Det ku jeg sgu heller ikke overskue! Overhovedet!!! Vi ska bare ha et typehus på, så det kommer forhåbentlig til at være relativt overskueligt.

Ja mon ikke :) ved i hvilket typehus i skal have på eller er I ikke så langt endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :)

Arbejder I begge to i midtbyen?

 

Altså i København? (Midtbyen er i mit ordforråd det Jyske'ste udtryk :D ). Men M arbejder tæt på Hovedbanegården og jeg går på RUC, og ved ikke, hvor jeg ender efter jeg er færdig. Vi har virkelig tygget meget på at rykke til Roskilde og har været lææænge om overhovedet at beslutte at vi skulle flytte herfra, for her er fantastisk. Men vi tænger til mere plads, og vi vil gerne holde de løbende udgifter til bolig nede og have en græsplæne. Og du ved selv hvordan huspriserne ser ud i Københavns omegn, så det blev Roskilde ud fra en idé om, at der er direkte og ret kort forbindelse til København og at Roskilde i sig selv er en levende by. 

 

Kan du videregive nogle fif, måske jeg også kan bruge dem :)

Og spændende med husbyggeri :yay

 

Tja, jeg ved ikke om det er fif, for vi er midt i at prøve det af og det er ret hårdt. Men de næste 24-36 timer må jeg kun amme ham hveranden time (gerne hver tredje, men for nu hver anden). Og hvis han græder imellem måltiderne (hvilket han gør, ret desperat), så skal han bare have lov at græde, men vi skal selvfølgelig give ham masser af nærvær og ikke bare lade ham ligge. Han falder nogen gange til ro når han sutter på min finger, men lige nu er M ude og gå med ham i barnevognen imens vi venter på at klokken bliver 21.20. Puha, jeg kan ikke lide det, når man sidder med løsningen lige dér i boobies; men det bliver jo ganske rigtigt bare en ond cirkel. Jeg er dog kun gået med til at prøve det her, fordi det drejer sig om et døgns tid og ikke længere. 

 

Ellers så har det der Kranio Sakral altså virkelig gjort noget for ham. Aften-skrigeriet har det ikke fjernet, men der er ingen tvivl om, at han trives bedre efter den behandling. Han er meget mere nærværende og afslappet og tilpas generelt. Jeg kan simpelthen se på hans krop, at den har mere overskud. 

 

Mand, hvor jeg håber, det resterende græderi (eller nærmere skrigeri) handler om amning, og at vi er på rette vej, for de her mange timers aftengråd gør virkelig ondt i hjertet. Nu ved jeg jo godt, at babyer græder, men jeg synes bestemt, vi er ude over noget, der virker almindeligt og "sundt". 

 

 

 

Ja mon ikke :) ved i hvilket typehus i skal have på eller er I ikke så langt endnu?

 

Vi er faktisk ret langt, og står tilbage med to typehusfirmaer. Begge har et par virkelig gode løsninger, så vi skal bare beslutte os og sætte gang i processen. Det gør vi nok i næste uge. Men jeg vil gerne holde detaljerne tæt ind til kroppen indtil vi er godt i gang:) Men det bliver med 2 børneværelser og et kontor, køkken/alrum, to badeværelser og den slags. I et plan og forhåbentlig med jordvarme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt forståeligt :) men glæder mig til st høre nærmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Har vist lige luret noget :chin: Signe KARTER rundt og er mega urolig når hun bliver lagt i liften, ikke nødvendigvis mens hun er vågen. I morges da vi puttede fik jeg så tilfældigt lagt en hånd på begge arme - bom ro, nu kom jeg så i tanke om det og fik proppet hendes arme under dynen og pakket hende så armene bliver holdt lidt (hun kan sagtens få dem op) - bom så lagde hun stille! Tror hun vækker sig selv med de arme :unsure og har brug for "hold" på dem :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Har vist lige luret noget :chin: Signe KARTER rundt og er mega urolig når hun bliver lagt i liften, ikke nødvendigvis mens hun er vågen. I morges da vi puttede fik jeg så tilfældigt lagt en hånd på begge arme - bom ro, nu kom jeg så i tanke om det og fik proppet hendes arme under dynen og pakket hende så armene bliver holdt lidt (hun kan sagtens få dem op) - bom så lagde hun stille! Tror hun vækker sig selv med de arme :unsure og har brug for "hold" på dem :chin:

Det giver da fin mening. Måske er hun sådan en baby som vil elske at blive svøbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan det også give ro at få de små arme med ned under dynen :)

Fister: Hvordan går det? Min børnelæge-kusine (med tre små egne børn) anbefaler også at stile efter tre timer mellem amninger, så det er vist ikke helt tosset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man kun skal amme ca hver 3. time, hvordan gør man så lige? For bliver hun ammet når hun vågner for der er kun sulten og så ammer jeg igen inden hun skal sove så hun er mæt og kan tage en god lur. Men hun er kun vågen i omkring 2 timer, så der går jo kun halvanden time mellem amningerne der. Men hvis jeg bare putter hende uden at amme igen så tænker jeg jo vågner og er sulten ikke så længe efter.. Hvordan gør I andre?

Vi er jo i samme situation som Fister om aftenen så vil selvfølgelig gerne prøve forskellige ting for at se om det kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver da fin mening. Måske er hun sådan en baby som vil elske at blive svøbt.

Hun finder i hvert fald nemt ro i barnevognen når hun er pakket ind. Men hun er sindsyg varm og at svøbe i dynen gør hende alt for varm om natten. Vikle kører ikke for os :( hun bliver rasende så jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER