Fister

Oktobermor-smalltalk

703 indlæg i dette emne

Andre end mig der ryster lidt i bukserne over ferien? Vi har jo lige fundet vores egen lille hverdags trummerum og noget der begynder st forme sig til noget der ligner rytme, men med mand og 3 årig hjemme så bliver der pillet ved det og mit fokus på Signe bliver forstyrret og jeg synes stadig det er "skrøbeligt" fordi vi stadig lærer hinanden at kende.

Og helt ærlig: hvornår får jeg de der total ro og stilheds stunder jeg lever på?

Og i må ikke misforstå mig for jeg NYDER min store pige, men jeg er virkelig ambivalent - at være mor til to er virkelig som at blive revet over på midten - hvis den ene er i fokus er det med fare for at den anden bliver overset.

Den ældste har jo fået meget mere udelt mor tid end den yngste, og det piner mig lidt, for den ældste skal ikke svigtes og jeg SAVNER hende, men Signe er bare mere skrøbelig.

Argh - fatter nogen hvad jeg mener?

Ork... Jeg glæde mig bestemt til juleferien... Men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg glæder mig mest til ferien eller til, at den er slut... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom til at tænke på dig i dag på min spadsere tur i regnvejr med Signe i vognen. Mie sov jo heller ikke i barnevogn og så gik jeg der og var taknemmelig over Signe kan, livet er jo 1000 gange lettere så. Men omvendt så klarede vi det jo, selvom omkostningerne på det sociale liv var betydelige så er det jo ikke for evigt. Mie lærte det så i DP der bliver man jo så træt at man kan sove hvor som helst ;)

Nå men Mie sov mange lure i den ErgoBaby jeg havde lånt. Og så fandt vi senere frem til at en rejse seng godt kan blive en tryg base når man er ude, bare der er et rum at stille den op i.

Har du ikke en vikle/slynge?

Jeg er totalt viklefan - der er bare tidspunkter, hvor det er lidt upraktisk at have baby på maven - og hun er begyndt at ville have benene ude i det fri, hvilket hun ikke havde tøj nok på til i går (utjekket mor).

Kristian sov trods alt, hvis bare vognen bevægede sig... :rolleyes Han lærte så også i det hele taget det med lure i vognen. Jeg skruer også bare med for turene til byen - no problem - men hveranden uge skal jeg aflevere junior i vugger uden bil, så da er der én vej vist... :wacko

Jeg skulle nok øve lidt mere - det var bare nemmere og sjovere i sin tid med sommerbarn... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både Ja og nej:

Jeg glæder mig faktisk lidt til ikke at skulle ud af døren om morgenen i hele 2 uger før aflevere Liv i BH. Så kan vi få en bedre morgenrytme og der bliver bedre tid til at trille en tur med barnevognen og hund i stedet.

Men ja, jeg kommer også til at savne roen - og muligheden for at tage en lur, hvis det er tiltrængt ;) Kæresten har også været hjemme hele denne uge pga. et par fridage og herefter sygdom, så jeg NØD at ham og Liv var væk i hele 1 1/2 time i dag, fordi de skulle klippes :D

Jeg føler faktisk ikke, jeg svigter Liv, men det gør jeg jo nok - hun accepterer bare at far gør visse ting i stedet, når jeg ikke lige har muligheden. Jeg håber, at jeg kompenserer for det på andre tidspunkter, så hun ikke føler et svigt, men jeg ved det jo reelt ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både mig og Bettemanden elsker i øvrigt min Ergobaby - han falder ret tit lynhurtigt i søvn i den :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig til ferien :)

Og til at holde vores første jul hjemme i eget hus :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre begyndt med et fast putteritual? Jeg synes godt nok det er svært. Astrid vil helst vugges i søvn. Vi ligger hende fra os så snart hun er døset hen, men vi kan da stadig godt mærke det i vores trætte ben. Tit skal hun op igen(hvis hun græder) for at bøvse.

Men jeg er meget i tvivl om hvornår de skal lære at falde i søvn selv, altså hvornår man putter dem uden at vugge? Er hun ikke stadig for lille til at man kan forvente det? Omvendt bliver hun jo tungere så vil gerne vænne hende fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre begyndt med et fast putteritual? Jeg synes godt nok det er svært. Astrid vil helst vugges i søvn. Vi ligger hende fra os så snart hun er døset hen, men vi kan da stadig godt mærke det i vores trætte ben. Tit skal hun op igen(hvis hun græder) for at bøvse.

Men jeg er meget i tvivl om hvornår de skal lære at falde i søvn selv, altså hvornår man putter dem uden at vugge? Er hun ikke stadig for lille til at man kan forvente det? Omvendt bliver hun jo tungere så vil gerne vænne hende fra det.

Det er SÅ forskelligt!

Vi putter i soveværelset ved 20-21 tiden og det gjorde vi også med Anna.

Sofie kan godt falde i søvn i sin seng - det kunne Anna overhovedet ikke. Man må finde al sin indre ro og tålmodighed frem og prøve sig lidt frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både Ja og nej:

Jeg glæder mig faktisk lidt til ikke at skulle ud af døren om morgenen i hele 2 uger før aflevere Liv i BH. Så kan vi få en bedre morgenrytme og der bliver bedre tid til at trille en tur med barnevognen og hund i stedet.

Men ja, jeg kommer også til at savne roen - og muligheden for at tage en lur, hvis det er tiltrængt ;) Kæresten har også været hjemme hele denne uge pga. et par fridage og herefter sygdom, så jeg NØD at ham og Liv var væk i hele 1 1/2 time i dag, fordi de skulle klippes :D

Jeg føler faktisk ikke, jeg svigter Liv, men det gør jeg jo nok - hun accepterer bare at far gør visse ting i stedet, når jeg ikke lige har muligheden. Jeg håber, at jeg kompenserer for det på andre tidspunkter, så hun ikke føler et svigt, men jeg ved det jo reelt ikke.

Jeg afleverer kun 2 gang i ugen i snit SÅ luksus er det her ;) men jeg er så tilgengæld også superwoman aka alene mor i ulvetimerne (før aftensmad for storesøster og efter 18 for lillesøster :rolleyes ) flere gange i ugen. Der er det trods alt lettere med Anders hjemme.

Jeg føler lidt at meget er på bekostning af den ene eller den anden. Jeg ved jo godt at Mie er velsignet med 3 år alene om mor og far, mens Signe er velsignet med mere sikre forældre, en super storesøster der allerede er toppen af poppen at dømme efter hvor draget Signe er af Mie. Så de får jo bare noget forskelligt, men en til en mister Mie og Signe vil aldrig kende det omfang Mie havde.

Når Mie er i BHV så er der mulighed for fuld fokus på Signe. Og når Mie er hjemme er vi 2, men her i ferien bliver jeg nok ret prøvet.

Normalt er jeg faktisk VILD med at have Mie hjemme, jeg er bare ikke lige HELT klar på 18-19 dage med familien om ørerne 24/7 fordi Signe ingen rytme har, og det hun har bider jeg fast i med næb og kløer, hvilket ofte kræver ret meget sf mig, men jeg tager forhåbentlig sorgerne på forskud. Mie er god med Signe, Mie er en dejlig pige og jeg nyder hendes selskab - men jeg kommer virkelig til at være på.

Måske jeg skal snakke med Anders om en turnus hvor vi skiftes til at tage begge piger med ud af huset :chin: bare så vi kan koble helt fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i andre begyndt med et fast putteritual? Jeg synes godt nok det er svært. Astrid vil helst vugges i søvn. Vi ligger hende fra os så snart hun er døset hen, men vi kan da stadig godt mærke det i vores trætte ben. Tit skal hun op igen(hvis hun græder) for at bøvse.

Men jeg er meget i tvivl om hvornår de skal lære at falde i søvn selv, altså hvornår man putter dem uden at vugge? Er hun ikke stadig for lille til at man kan forvente det? Omvendt bliver hun jo tungere så vil gerne vænne hende fra det.

Mie skulle vugges til hun var 4 mdr (og det var ALT for længe) hvor jeg læste @Helens bog om børn og søvn" og vi fandt en vej der fungerede for os (det var 1 mdr lang KAMP). Derfor snakkede jeg med SP om det ret tidligt og hun sagde jo før jo bedre. Man kan ikke forvente noget men man kan godt lære dem noget.

Derfor har vi puttet Signe i egen seng når hun har ramt stadiet for træthed hvor vi ved at hun ikke kan holde sig vågen meget længere, og så er det kommet af sig selv. Men tidspunktet er som vinden blæser endnu ;) så det handler om at læse hende bedst muligt, og vi fejler da ret ofte og må tage stor pludrende datter med i stuen igen ;)

Vi har dog længe lagt hos hende og givet sut, nusset, puttet dynen op, tørret gylp osv i mellem 30 og 75 min men nu kan vi indimellem bare ligge og gå. Men jeg tror det handler om tryghed, hun har lært at der er trygt for vi reagerer prompte, hun kan høre os trække vejret, mærke vores hånd når hun har brug for det, kender steder, lugten, lydene osv. Men det kræver meget af os, vi har bare valgt at tage "kampen" nu fremfor når ryggen har givet op som ved Mie. Men det ER 2 meget forskellige børn og vi er anderledes forældre end dengang med Mie hvor alt var famlen i blinde. Så det kan være det er mere held end forstand. At Signe bare KAN og vi i realiteten ikke har meget indflydelse ;) ligesom med barnevognen, Mie kunne ikke, Signe kan, Mie sov aldrig i dagtimerne, Signe gør mig urolig fordi hun sover konstant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara har lige sovet 6,5 time!! Fra ca 22.15 til nu. Og jeg tror godt hun kunne have sovet lidt mere hvis jeg ikke havde taget hende op for at amme. Jeg var ellers også oppe efter ca 5 timer for lige at få lettet trykket og malke lidt ud og så faldt jeg aldrig rigtigt i søvn igen fordi jeg hele tiden tænkte at hun snart måtte vågne. Hvad med I andre der ammer når de begynder at sove lange stræk? Det ville da være fedt at kunne sove lige så længe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min smilebaby har det altså bedre :) wuhuuu!

...sagde jeg...og så kom der en tiger forbi. Men det er nu meget mere håndterbart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...sagde jeg...og så kom der en tiger forbi. Men det er nu meget mere håndterbart

Der er også en på besøg her, men synes nu umiddelbart den er tilforladelig i sammenligning med dem der besøgte Anna!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha Signe er SÅ meget en tigerbaby - ikke på den helt stygge måde, men sådan komisk. Hun ville ikke sove i vognen i eftermiddag, men gik ud som et lys i viklen.

Jeg kan mærke at hun bare skal se ALT lige nu, kommer hun det mindste til bevidsthed så spærer hun øjnene op og hovedet kører rundt for at få alt med. Hun blev selvf. Træt lige før, og kunne slet ikke være i sig selv, det tig 2 forsøg at få hende lagt og det var den klassiske hvor jeg nærmest krøb med ned i sengen og lige så stille fik listet mig op og ud. Hun var bevidstløs i 10 min og vågnede så med det største smil, mega frisk. Jeg tog hende med i stuen hvor der var fest i 15-20 min og så tig en "hvis mand" ved hende og hun skreg i 2 min før hun gik kold på min mave. Godt man ved hvorfor :)

Men ærlig talt er jeg ikke tilfreds med at det rammer julen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Influenza-ramt mor siger TAK fordi hun fik lov at sove fra 21.30 til 4 ( :o ) i nat :yay

 

Nu er influenzaen på retur, men han må da gerne lave samme nummer igen i nat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Sofie tigerspringer, betyder det åbenbart primært, at hun pludselig ikke kan finde ud af at sutte på sutten :rolleyes <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Sofie tigerspringer, betyder det åbenbart primært, at hun pludselig ikke kan finde ud af at sutte på sutten :rolleyes <_<

JA! Også her. Og 10 minutters lure og stor forvirring hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA! Også her. Og 10 minutters lure og stor forvirring hele tiden

Åh, hvor er jeg glad for der er andre der oplever det samme! Hun kæmper med at få fat, spytter den ud hele tiden og fortryder med det samme, de første 20 gange hun gør det.

Hold nu kæft, hvor er det irriterende :rolleyes

Hun sover nu stadig ok. Hun skal hjælpes med sutten meget mere end normalt, men ellers er det okay. Hun vågner efter de 10 min, men er til at hjælpe videre. So far, i hvert fald :rolleyes

Jeg tror faktisk hun har fundet ro for natten nu, så jeg må hellere sove. (antijinx! :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker når man bare kan logge på BK og læse at andre oplever PRÆCIS det samme - har kæmpet en time med den ÅNDSVAGE sut :rolleyes nå men ellers er søvn meget spændende imorgen. I dag gik det fint til kl 14 ca men om det er fordi tigeren først ramte der, eller generelt at det først er der det går galt (det tror jeg, for har kunnet mærke lidt i går og måske i lørdags. Men det er først i dag det har været så tydeligt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En smule forkølelse hjælper nu heller ikke på det med den sut...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tigeren har åbenbart ingen betydning for nattesøvnen! Sofie spiste kl. 18.15 og 20.30 og faldt så fint i søvn i sin seng ved 21-tiden. Fik mad igen lidt i 22 og sov så til 05.30 kun afbrudt af at få sutten kl. 02.30. Hun sov videre, møffede en del omkring kl. 6.40, men sov videre (ville IKKE have sutten! :rolleyes) og sover endnu.

Det er 4. nat i træk efter det mønster. Jeg forstår det slet ikke! Er det virkelig normalt og ok, at et 8 ugers ammebarn sover så længe om natten uden at spise?! :unsure

Ps: mit højre bryst er ikke blevet spist af siden kl. 22 og det er ved at eksplodere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo som om hun bliver tanket ok op inden nattesøvnen Susanne, så jeg tænker I bare skal nyde det. Du er jo klart i stand til at se hvis hun ikke trives generelt .

Hvis du er ved at svømme over i udhvilethed, mangler jeg 3 små julegaver :D

Jeg har stort set ikke sovet i nat. Tiger, snot og generel spisebaby er en direkte tarvelig kombi. At least er vi alene hjemme i dag og jeg skal ikke have mæglerbesøg før M er hjemme. I går var jeg alene med begge unger og to mæglerbesøg (M nåede dog lige hjem inden mægler 2 kom). Træææt.

Alligevel så under jeg altså jeg andre den bedre nattesøvn. Det skal man bare slupre i sig!

Glædelig juletirsdag:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie tog også fra kl 21.?? med sidste flaske til 4.30 hvilket er et ganske fornuftigt stræk :super så kan jeg godt leve med tigeren om dagen, bare jeg får min nattesøvn :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet, at tigerspringene er en myte - basta! Gider sq da ikke på juleferie med trussel om umulig baby hængende over hovedet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet, at tigerspringene er en myte - basta! Gider sq da ikke på juleferie med trussel om umulig baby hængende over hovedet :rolleyes

Altså hvis det trøster er Signe på ingen måde umulig. I hvert fald ikke noget monster af en skrige baby - tværtimod er hun en stor pludrerne grine baby med charme i øjnene der bare ikke gider sove og derfor kører sig selv overtræt indimellem men det kan jeg godt håndtere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke den her Tiger er slem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER